HCL.HR

Recenzija

Deadly Premonition: The Director’s Cut

Juraj Bevandić

Ne morate pokušavati tražiti recenziju originalnog Deadly Premonitiona na HCL-u. Jednostavno je nema. Igra je izbačena na tržište u veljači 2010. godine, a kako je taj mjesec već bio zatrpan hitovima poput Heavy Raina, Bioshocka 2, Dante’s Inferna i sličnih naslova, jednostavno smo imali pune ruke posla i nismo ju recenzirali. Nije da nas možete osuđivati, sve će vam biti jasno ako pogledate trailere za igru i uzmete u obzir da je planirana kao PlayStation 2 naslov koji je nažalost zapeo u proizvodnji dobrih pet godina i onda je samo malo retuširan, dovršen i izbačen na tadašnji next-gen.

No, nismo mi ni slutili da SWERY (jedan od ludih japanskih kreativnih umova s nadimcima) očito poznaje neke japanske okultne vještine, jer upravo to je jedino objašnjenje zašto je Deadly Premonition tako dobra igra. Mislim stvarno, s vizualnog aspekta izgleda prilično loše i za PS2 naslov, a kamoli za trenutnu generaciju konzola. Čitav proces audio miksanja je potpuno zanemaren pa biste na trenutke pojačavali televizor do kraja, dok bi već za minutu doživjeli srčani udar kada bi neki nevažni zvuk poput pucanja u drvenu paletu odjeknuo vašim domom. Nisu to jedini problemi ove igre – sam gameplay bio je potpuno bizaran, prepun odluka koje bi izludile svakoga. Bilo je to kao da vam je igra pokušavala prenijeti poruku: „Nemoj me više igrati.“ Štoviše, pravo je čudo da se niti jednom nije pojavio dijaloški okvirić u kojem igra probija četvrti zid tom porukom.


Kad smo već kod probijanja četvrtih zidova, nešto slično pokušano je i s protagonistom, detektivom Francisom Yorkom Morganom (op. au. zovimo ga York, svi ga tako zovu). York je prepotentni FBI detektiv, intelektualac koji dolazi u mali gradić riješiti slučaj jednog nadasve neobičnog ubojstva. Skroz je čudno zašto bi se FBI umiješao u takvo nešto i to likovi iz lokalne šerifske postaje direktno priznaju, ali još su čudniji njihovi odnosi, motivi doslovce svih likova u igri te nizovi nasumičnih, potpuno neobjašnjivih i nimalo logičnih stvari u igrinom svijetu. Ciljam li ja na to da je priča samo nastavak popisa bizarnih i nejasnih stvari u ovoj igri? Itekako ciljam na to. Priča Deadly Premonitiona je poput vaših slušalica za mobitel, odložite ju na dvije minute, platite žvakaće na kiosku i sljedeći put kad ju uzmete u ruke je zamršena poput Tom Selleckovih prsa.

Ovo je jedan od onih naslova koje jednostavno morate zaigrati da shvatite njihovo pravo bogatstvo.

Imam nekoliko dobrih šala koje nisam iskoristio u prošlom odlomku, a to nisam učinio čisto iz razloga što bih odao previše. Pitate se čega? Pa upravo te priče, gameplaya i prezentacijskih sitnica koje su toliko dobre da od 2010. to niti jedna igra nije uspjela nadmašiti, barem ne na taj način. Istina, dobrano sam popljuvao igru ranije u tekstu, ali ovo je jedan od onih naslova koje jednostavno morate zaigrati da shvatite njihovo pravo bogatstvo. To je trenutak u kojem se primjećuju SWERY-jeve očite čarobne moći. Igra vas bez razloga šeće s jednog kraja grada na drugi, a sam grad nema nikakvog smisla, mapa je korisna otprilike koliko i ručni sunčani sat, vaše vozilo se ponaša kao da jašete divovskog fazana po zaleđenom jezeru, na odredištu vas čeka nešto ili predvidljivo poput najave novog Call of Dutya ili nešto potpuno nelogično i nejasno, štoviše glupo; ali jednostavno u svemu tome uživate bez trunke žaljenja za potrošenim vremenom.


Deadly Premonition zaigrao sam tek godinu dana nakon igrina izlaska. Inače nisam ta osoba koja se zaljubi u nenormalne i nadasve drugačije stvari, ali igra me na prvu odmah osvojila. Od tada sam ju prešao dva puta na dugo i široko (op. au. a nisam ni osoba koja se tako vraća igrama, stvarno mora biti nešto posebno) i ne mogu opisati koliko sam ljubomoran bio na vlasnike PS3 konzola kada je izašao The Director’s Cut za Sonyevu konzolu. Sad možete zamisliti koliko sam se veselio najavi tog izdanja za PC. Isplatilo se čekati, pomislio sam.

Ali nije se isplatilo. Grdno se varate ako vjerujete drugačije. Dobro, možda sam budala što sam uopće očekivao išta od porta ove igre, kada je ista na jedvite jade funkcionirala na konzolama za koje je originalno rađena. Em je izgledala užasno, em je fps bio kaotično nizak. Ništa slično tome nije me dočekalo na mom računalu doduše, ne ne, igra se jednostavno nije pokretala ili je na trenutke radila po petnaestak minuta. Uopće me ne bi čudilo da je to učinjeno namjerno; ozbiljno – ne bih se ni najmanje začudio. Na svu sreću, već spomenute igrine čari, taj šarm koji vas jednostavno privuče nije dozvolio da ovaj port propadne. Modder kodnog imena Durante (inače zaslužan i za popravljanje onog užasnog PC porta Dark Soulsa) unutar prvih sat i pol vremena od izlaska igre već je ubacio grafičke opcije, optimizirao igru i popravio probleme s konstantnim gašenjima.

No, uz sav trud fanova serijala koji su radili na patchevima, fixovima i novim teksturama, neki igrači, uključujući i mene, su morali čekati mjesec dana na izlazak neslužbenih fixova koji bi im popravili igru. Primjerice, prije dva tjedna, svaki automobil u koji bih ušao bi na prvi pogled funkcionirao kako treba, no bilo kakav pokušaj skretanja bi uspravio vozilo okomito u odnosu na cestu te bi nastavio kretati se radeći piruete dok se napokon ne bi zaustavio i jednostavno pokvario što rezultira Yorkovom smrću i učitavanjem posljednjeg savea. Probajte si samo zamisliti tu situaciju. Naravno, u kombinaciji s ostalim problemima, ta bi animacija od realnih petnaestak sekundi potrajala par minuta radi užasnog frameratea.


Trenutačno igra izgleda bolje nego što je izgledala na konzolama te je napokon igriva. Dakle, modifikacija je popravila dio problematičnih stvari, ali to nažalost ne umanjuje činjenicu da se ovdje radi o jednostavno nedopustivo lošem portu. No bez obzira na poteškoće, koliko vidim po komentarima igrača, a i sam po sebi, to je i dalje ona igra koja vas uvuče i tijekom koje je teško odustati, koliko god vam vaš zdrav razum to nalagao. Ova situacija je savršen dokaz onoga što sam ranije u tekstu pokušao dočarati, a to su taj neodoljivi šarm i ta savršena harmonija pokvarenih elemenata.

Mrvicu me razočaralo što The Director’s Cut ne donosi ništa značajno po pitanju novog sadržaja. Tu su nove cut-scene i bolja grafika (op. au. koja je prije Duranteovih zakrpa i raznih HD texture packova bila gora nego kad je igra prvo izašla 2010.), pa kasnije i neke manje izmjene u priči, točnije neka proširenja koja mi je drago da sam doživio. Ali, nema tu toliko noviteta i dodatnog sadržaja koliko bi čovjek očekivao. Premda je trademark ovog naslova da izađe potpuno pokvaren, kroz određeno vrijeme postane jedva igriv te ipak zadrži publiku i ostane obasut pohvalama, smatram da je ovakvo stanje proizvoda ipak nedopustivo i sramotno. Doduše, igru opet mogu preporučiti velikom broju ljudi, upravo zbog toga sam jako površan u opisivanju stvari koje se tiču igre.


Deadly Premonition je igra koju je lako spoilati. Kada bih vam rekao bilo što detaljnije i dublje o gameplayu ili prezentacijskim sitnicama vjerujem kako bih vam uništio osobni doživljaj jednako kao da sam vam prepričao sam završetak. U svojoj suštini, ovo nije samo igra, ponajviše je to jedno nezaboravno iskustvo, poput jednog naoko običnog piknika u Golubinjaku (ili bilo kojem drugom parku), koji se neočekivano ispuni doživljajima kojih ćete prisjećati sa smiješkom na licu. Kada bih morao ocijeniti Deadly Premonition, bez dvojbe bih mu dao 91. Minusi bi bili brojni, nabrojao bih svaki pokvareni element posebno, a pod plus bi samo pisalo „nezaboravno remek djelo“.

No kako je ovo recenzija amaterski odrađenog PC porta igre koja je već sama po sebi vrlo nepristupačna i nezgrapna za kritizirati, sagledati i ocijeniti, smatram da je prilično nezahvalan posao odrediti realnu brojku. Čisto iz razloga što ovaj port po izlasku nije bio niti upola funkcionalan kao originalna igra te uzevši u obzir nemar developera koji su radili PC verziju i općenit manjak interesa za probleme te verzije, pošteno je da dobrano snizim ocjenu u ovoj recenziji, ali savjet puno vrijedniji od bilo kakve ocjene je da jednostavno zaigrate Deadly Premonition. Nije li tako Zach?

DURANTEOV BLOG: blog.metaclassofnil.com

Vraćamo se skrivenom dragulju uskoro minule generacije u nadi da ćemo ponovno uživati u ludosti ove igre. No umjesto toga još jednom gubimo bitku protiv lošeg PC porta.

65 Naša ocjena
  • nezaboravno remek djelo
  • sramotan PC port

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (13)

  • xGAME

    24.11.2013 - 19:42

    Dakle, na kraju si koristio oficijalne patcheve ili community made? :)

    • Freddy

      @xGAME, 24.11.2013 - 21:46

      Community made. Imaš na kraju recenzije link na Duranteov blog, sve što koristim je s tog bloga.

    • xGAME

      @xGAME, 24.11.2013 - 21:54

      A, nisam skuzio da si link stavio. Hvala :)

  • Lovac

    24.11.2013 - 19:51

    Savjet: Odgledajte prije seriju "Twin Peaks", pa igrat i bit će vam jasno zašto 😉

  • Neol

    24.11.2013 - 19:59

    Ja opet ne znam kakva je to igra, pa sad idem na Youtube da vidim.

  • MoGaming

    24.11.2013 - 21:34

    remek djelo a 65 ocjena?

    • Freddy

      @MoGaming, 24.11.2013 - 21:48

      Pročitaj recenziju. Ovo je samo ocjena porta sa konzola na PC koji je neviđeno užasan. Igra sama po sebi je remek djelo (kada ju možeš odigrat kako treba), ali pošto su developeri za PC izbacili ovako sramotan port (igra DOSLOVCE nije radila) i nisu se potrudili to popraviti, ocjena je zaslužena.

  • mokrEE

    25.11.2013 - 00:22

    ide mi na zivce kada se na hcl-u ufuraju da rade recenziju nekakve ''the special one'' igre ddo te mjere da citavu recenziju ISKLJUCIVO posvecuju nekakvom divljenju i iscudjavanju . nakraju nemas pojma da li je to 3d person shooter, survival horor, avantura… uopce ne znas bazira li se igra na pazljivo kretanje i ciljanje ili je run'n'gun igra, ima li uopce zagonetki, je li naglasak na pomnom pracenju razgovora ili je prica nebitna… nista!
    ocjeniti igru necu posto cu prethodno MORATI na yt-u pogledati gameplay da bih je zaigrao jer postovani gosp. Juraj Gemistic nije napisao ama bas nista konkretno. eto, iz recenzije jedino znam da je igra 'cudna da cudnija ne moze biti', da si u ulozi fbi agenta koji dolazi u mali gradic istraziti ubojstvo na (ponovno) opce cudjenje lokalnih drotova koji ocito nesto kriju (to je moj zakljucak), vjerovatno neku ultra mracnu tajnu gradica. grafika me podsjeca na stariji SE kao i odabir boja i fontovi dijaloga.
    da nema ovih par nesretnih slika izmedju texta , na temelju recenzije uopce ne bih stekao nikakav dojam o igri.
    eto gosp. "Freddy'', ja ti ovako "virtualno" dajem ocjenu 20% iz recenzije (da nebude bas 0 kao sto je to znao ciniti stari recenzent gosp, Rukavina ; ) posto i dalje ne znam nista o igri.

    • Ementaler

      @mokrEE, 25.11.2013 - 07:49

      Žanr igre ti piše u info boxu gore, u tekstu se spominje da je recenzija površna s razlogom, a screenshoti su isto tu namjerno – nismo ih slučajno stavili pa su eto, srećom, pomogli popraviti dojam recenzije. Primiri se s tim vječitno nelogičnim, uvredljivim i negativnim komentarima.

    • grgoljblaster

      @mokrEE, 25.11.2013 - 09:58

      Pretpostavljam da je sa ovom igrom slucaj kao sa Stanley Parable – ako bi ista pricao onda bi spoilao igru drugima. Meni licno je igra usla u wishlist na Steamu i pazaricu je za Novu godinu :)

    • mokrEE

      @mokrEE, 25.11.2013 - 13:54

      nemojmo pretjerivati, uvijek postoji nacin da napises nesto bez spoilanja. no dobro, vidim da MNtaler uglavnom nije odusevljen kada iskomentiram njihove radove pa se necu nametati jer ne patim od toga da mi se posvecuje ikakav prostor. citao sam od svojih pocetaka gaminga psx(od slavnog prvog broja), hacker, sada citam reboot i tokom srednje skole nisam preskakao lektire tako da imam neki osjecaj kada je recenzija na mjestu a kada netko mlati praznu slamu ; ) eto toliko

  • Gervasius

    25.11.2013 - 17:18

    Genijalna igra! Toliko je loša sa tehničke strane da je to čudo a i početak mi je bio toliko dosadan i monoton da sam umalo odustao. Očajna grafika, užasan sistem vožnje, loše napucavanje… ma teško je nabrojati sve nedostatke. S druge strane ludi likovi, odlična priča a pogotovo mi se svidilo što je totalna kopija serije Twin Peaks pa sam kao ljubitelj serije baš uživao. Igra koja se pamti u svakom slučaju.

  • mokrEE

    19.01.2014 - 05:31

    Ova igra je mrak neovisno o problemima koji je prate sto se tice grafike. nikada nisam bio tip igraca koji pati od graficke prezentacije niti su me takve stvari smetale u igrama. zahvaljujem se hcl-u na toploj preporuci ovog jedinstvenog iskustva. nisam jos prosao igru do kraja ali sam duboko zaglibio i sav sam u citavoj prici. od mene 80% jer igra to zasluzuje

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!