Deadpool

ZLOČINAC, A NE HEROJ

Recenzija s minimalnom količinom spoilera. Ili kako bi to Deadpool slikovito usporedio, manjom od količine pive potrebne da se maloljetna osoba pri prvom pijanstvu pomokri po sebi.

Superherojstvo je zadnjih godina postala izlizana tema u Hollywoodu. O tome dovoljno govori činjenica kako Spider-Man, Batman i Superman svaki zasebno imaju po nekoliko reboota tako da im se moraju tražiti zamjene u stripovski manje popularnim likovima ili ih pak sučeljavati u istom filmu. No, iako tematski izlizano, superherojstvo je iznimno profitabilno pa je to tlo taman plodno da netko ugrabi svoj dio kolača sprdanjem po njemu, a do to ne budu neki blesavi Hancocki ili Kick-Assovi.

Tlo je plodno za Deadpoola i njegov dugi oštri alat. Marvelov anti-heroj, vječni blebetavac i nepopravljivi zloćko već se ranije pojavio u filmskom izdanju kao protivnik Wolverinu u njegovom filmu, ali sada je zvijezda svog showa. I kad to tako kažem, pritom doslovno mislim na show jer je Deadpool u prvom redu parodija u kojoj je radnja svjesno prezentirana kao filmska. Nije to ozbiljan film, ali vas ozbiljno zna nasmijati.

deadpool-2

Gledajući trailere prije samog filma nisam očekivao da ću se uz Deadpoola nasmijati. Većina njegovih vulgarnih, forsiranih i u konačnici djetinjastih šala nisu mi se činile kao nešto što bi mi moglo izvući osmijeh na lice jer mi je obično draži ironičan humor. Međutim, moram priznati da je Deadpool uspio dostaviti specifičan način sprdanja, pa čak i kvalitetna dobacivanja. Najveća fora je u tome što je film smiješan na nižoj razini humora – kao slapstick komedija udaranja ili običnog prostačenja, ali i na onoj višoj – kao referiranje na pop kulturu, razbijanje četvrtog zida i tome slično.

Film je jednako smiješan i fanovima zahodskog humora te zahtjevnijoj publici s bogatim predzanjem današnje popularne kulture.

Baš kako je Deadpool bez dlake na jeziku, tako je i film bez kompleksa prema prikazu eksplicitnih scena. Da, ima i guzica i sisa, ali tu prvenstveno mislim na nasilje. Akcijski segmenti filma snimljeni su vrhunski utoliko što izgledaju atraktivno, a nemate onaj osjećaj da ne možete pratiti tko koga mlatara. Doduše, čista akcija čini tek trećinu filma, ali je pametno raspodijeljena kronološki rascjepkanim prikazom radnje.

deadpool-3

Inače me takvi narativni trikovi znaju izbaciti iz toka ako su prečesti ili predugi. Srećom, vjerujem da je u Deadpoolu pogođen dobar balans. Ne morate dugo čekati na prvi prikaz akcije u filmu, a taman kad prožvačete taj komad adrenalina i počnete se pitati zašto Deadpool radi to što radi, radnja se privremeno pauzira i Deadpool vam to pojašnjava svojom retrospektivom. S obzirom da radnja ne ide uvijek linearnim tijekom, može se učiniti da je završnica filma malo zbrzana. Ipak, smatram da se poklapa s trajanjem filma koje je fino pogođeno jer bi svako daljnje nizanje Deadpoolovih šala bilo forsiranje onoga što je najsmješnije kad dolazi u odmjerenim količinama.

Šaljivi i akcijski dijelovi filma dobro su izbalansirani time što radnja nije prezentirana u pravilnom kronološkom redu.

Jedini aspekt filma koji mi je ostavio mlak dojam jesu negativci. Konkretnije rečeno glavni, britanski negativac čiju nasumičnost Deadpool najbolje sumira komentirajući njegovo umjetno ime, Ajax. Ajax mi kao negativac nije djelovao prijeteće; možda zbog izgleda koji je potpuno normalan. Ne biste znali da je on negativac dok vam film to ne kaže, a nije kao da se skriva za neki preokret – to se otkrije u prvih nekoliko minuta.

deadpool-4

Ipak, mislim da je razočarao kao negativac samim time jer lik u prvom susretu s Deadpoolom bježi – da bi ga kasnije proganjao, iako mu je ovaj isprašio tur? Znam da u stripu postoji malo dublja priča i objašnjenje zašto Ajax pristaje na takvu bitku s Deadpoolom, no u filmu to nije ni na koji način istaknuto. Uostalom, nasumične su i Ajaxove moći – kaže kako ima izoštrene reflekse, no to u borbi nikada ne pokazuje. A i planovi su mu blentavi, jer da je Deadpoola htio emotivno kompromitirati mogao je to učiniti sto puta prije umjesto da čeka da ovaj dođe i poremeti mu planove.

Deadpool je očito morao biti zvijezda u svom filmu pa je redatelj valjda smatrao kako bi mu bilo kakva karizmatičnost kod negativca mogla baciti sjenu na protagonista. No bez obzira na to što se Deadpoolovo dupe moralo gurnuti u prvi plan, rezultat je na kraju sasvim solidan. Nisu ni Iron Man, Thor, Captain America i drugi odmah imali vrhunske filmove nego su postupno postajali sve bolji – zajedno sa svojim negativcima. Osim možda Iron Mana; tu sam se sada baš zaletio. Uglavnom, Deadpoola u najmanju ruku vrijedi pogledati. A kad se te najmanje ruke sjetite tijekom gledanja, shvatit ćete i zašto.

Označeno sa: ,

Deadpool u metaforičkom smislu jaše na jednorogu koji od sreće šprica dugine boje i prdi novac. Ne budite stoga stara konjusina kad možete biti jednorog.

• smiješan na prostoj i referencijalnoj razini