Deadpool

Renato Pedišić

Napišimo na komad papira sve što nam treba za odličnu igru – duboko razvijeni likovi, ozbiljna priča puna drame i misterije, zahtjevan gameplay koji će igrače staviti na rub stolca i natjerati ih da danima razmišljaju oko jedne dobitne taktike, ograničimo glavnog junaka i učinimo ga smrtnikom kako bi se približio igraču. Super, a sad uzmimo taj papir i zapalimo ga, zapalimo radni stol na kojemu smo sastavili popis, a potom i vlastitu kuću. Zašto pitate se? Zato što za shvatiti Deadpoola morate biti barem upola ludi kao i on, a to je ujedno i ključ do dobre zabave u ovoj igri.

Wade Winston Wilson, alias Deadpool, superjunak je koji postoji od ne tako davne 1991. godine te se u pop-kulturu probijao postupno, koristeći se uglavnom već utvrđenom slavom X-Mena i ostalih superheroja iz tog Marvelova univerzuma. Kao tako mlad superjunak, a može se reći i antijunak (ponekad i zlikovac), nije ni čudo da je velikom dijelu publike Deadpool došao iznenadno te ga se mnogi tek mutno sjećaju kao “onog-tipa” iz filma X-Men Origins: Wolverine. Budući da je Deadpool zbilja jedan originalan strip junak drugačije motivacije i načina mišljenja od ostatka gotovo šablonski proizvedenih junaka, prava je nepravda bila ne uključiti ga više u tokove pop-kulture i proširiti glas o njemu među mainstream publikom.

Takvu je nepravdu odlučio ispraviti sam Deadpool glavom i bradom, dogovorivši se s High Moonom o izradi igre posvećene samo njemu kako bi se i on uključio u zvjezdano društvo superjunaka s videoigrom. Taj je događaj ujedno ključna premisa ove igre u kojoj će se njegova trostruka ličnost boriti protiv zlog plana Minster Sinistera, glavnog igrinog negativca. Deadpoolu će na njegovoj misiji u manjoj mjeri pomagati poznati X-Meni: Rogue, Wolverine, Domino te Psylocke, dok će dominantniju ulogu igrati putnik kroz vrijeme Nathan Summers, poznatiji kao Cable. Postava zlikovaca u igri je jednako bogata pa će se Deadpool osim s gdinom Sinisterom sresti i s Blockbusterom, Arclight te Vertigo, ali i hrpom klonova različitih mutanata iz Marvelova univerzuma.

Igra je uistinu bogata poznatim likovima, ali o njima se neće detaljnije govoriti budući da je glavni fokus stavljen na Deadpoola i njegovu utrostručenu ličnost. Takvo što začudo nije toliko loša stvar budući da je Deadpool toliko zanimljiv lik da bi i uz detaljniju priču o sporednim likovima svejedno zasjenio iste svojim humorom, šašavošću, pa čak i sposobnostima. Taj u potpunosti neuništivi superjunak, s mogućnošću regeneracije daleko većom od one razvikane Wolverineove, dominantna je persona koja će se zagarantirano svidjeti svima. Uz glas Nolana Northa i scenarij pun blesavog, gotovo djetinjasto glupavog, ali briljantnog toilet humora, lik Deadpoola savršeno je odrađen u igri, što efektivno minimalizirara većinu njenih propusta i mana. Ovim putem ne smijem propustiti spomenuti Deadpoolovo probijanje četvrtog zida te blesave komentare upućene igraču što se rijetko viđa u svijetu videoigara, a što mi je osobno bilo veoma drago iskusiti igrajući ovu igru.

Svi oni koji su odigrali igru složit će se zato sa mnom – koga briga što je priča generična i na kraju krajeva u potpunosti zanemariva te koga briga što su sporedni likovi tek okvirno prikazani? Deadpool je zvijezda ove igre, a on svoju ulogu centralnog i dominantnog lika odrađuje u potpunosti savršeno.

Svi znamo kako imati zanimljivog glavnog junaka nije sve, pogotovo ne u jednoj videoigri, već takvo što mora biti popraćeno dobrom igrivošću. Deadpool i na tom planu uspijeva, ne isporučujući užasno loš gameplay kao neke druge igre sa superjunacima u glavnoj ulozi, već se djelomično uspijeva približiti čak i visoko postavljenoj ljestvici koju je namjestio Batman Arkham serijal. No, ne zavaravajte se, Deadpool ni po čemu nije blizak novim Batman igrama. Primarno radi toga što ovdje fokus nije stavljen na stealth (koji je doduše prisutan u jednoj manjoj mjeri), već na bezumnu makljažu koja će vas uvijek i iznova zabaviti zbog raznolikih kombinacija fine količine combo napada, velikog arsenala dostupnog oružja te kombinacije Deadpoolovih sposobnosti.

Što se tiče onoga što sam Deadpool u startu pruža, valja spomenuti kako je čak i prije umjetno provedenih mutacija lik Wadea Wilsona bio vrsni plaćenik, izučen u borbi s hladnim i vatrenim oružjem. To će biti očito već u prvom okršaju s neprijateljima koje ćete s lakoćom pretvoriti u prašinu koristeći samo te osnovne sposobnosti. No kakav bi to superheroj Deadpool bio da nema super moći?! Uz ranije spomenutu regeneraciju, Deadpool u igri uživa i u mogućnosti teleportacije koja služi kao odlično sredstvo izbjegavanja neprijatelja ili pak za dolazak do teško dostupnih lokacija.

Kombinacija bliske i borbe na daljinu, akrobatskih sposobnosti Deadpoola i njegovih superherojskih moći učinit će borbu zaista atraktivnom, ali u većini slučajeva i pretjerano laganom pa za pravi izazov bezrezervno preporučujem najvišu postavku težine. Doduše, sama poanta Deadpoolova lika je dominacija nad svima koji mu se suprotstave pa ako želite ostati vjerni osnovnoj premisi igre zaigrajte ju na umjerenoj težini i uživajte u galonima krvi koji se prosipaju po ekranu.

…poanta Deadpoolova lika je dominacija nad svima koji mu se suprotstave pa ako želite ostati vjerni osnovnoj premisi igre zaigrajte ju na umjerenoj težini.

Neprijatelja protiv kojih se Deadpool bori je mnogo, kako brojem tako i u vidu različitih tipova jedinica koje zahtijevaju različit pristup borbi i određenu dozu taktiziranja za lak prelazak. Ono što bi moglo nekima zasmetati je činjenica da su svi suparnici unutar svoje kategorije u potpunosti isti, no to je objašnjeno na logičan način informacijom kako zli Mister Sinister klonira mutante za borbu protiv Deadpoola. Mnogi će reći da je to prozirno objašnjenje za manjak raznolikosti neprijatelja, no kako će njihov prosječni vijek trajanja pred vašom katanom biti nekakve dvije sekunde, smatram da to ne predstavlja veći problem.

Uz klasične “minion” neprijatelje koji predstavljaju različit izazov ovisno o njihovim sposobnostima i količini, u igri se još nalaze mini-boss te boss tipovi neprijatelja. Mini-boss neprijatelja po levelu ima nekoliko, svaki će označiti početak ili kraj neke veće bitke, a ovisno o njihovom tipu zahtijevat će različitu taktiku i pristup. Boss borbe su sukobi s bitnim likovima unutar Marvelova univerzuma, onim ranije spomenutim zlikovcima, a oni neće pasti bez detaljnog praćenja specifičnih uputa za pobjedu koje igra tek okvirno pruža.

Rješavanje bilo kojeg tipa neprijatelja olakšat će unaprjeđivanje i kupovina novog oružja i posebnih sposobnosti. Valuta za trgovinu takvim artiklima razbacana je po razinama u obliku DP novčića, a može ju se zaraditi i maštovitim ubijanjem neprijatelja te umnožiti gomilanjem combo napada. U trgovini se može kupiti svašta – od posebnih nadogradnji Deadpoolovih osnovnih sposobnosti, kao što je primjerice bolja mogućnost teleportiranja ili veća razina zdravlja, do oružja koje se kreće od bodeža i čekića, preko sačmarice i Uzija do mina, granata i zamki za medvjede. Da, zamki za medvjede.

Prisutno je jako malo praznog hoda, a igra često mijenja dinamiku svog gameplaya i stavlja nove, zanimljive stvari na stol.

Kombinacija raznolikog oružja i njihovih nadogradnji zabavna je stvar koja dodatno upotpunjuje veselje pri kupanju u neprijateljskoj krvi, ali glavni problem je činjenica da ćete u prvom prolazu igrine kampanje teško skupiti svo oružje i nadogradnje. Na sreću, igra pruža mogućnost ponovnog odigravanja kampanje uz zadržavanje svih do tad skupljenih nadogradnji pa će na tom segmentu ljubitelji opcije New Game+ biti sasvim zadovoljni.

No pucanje i komadanje neprijatelja ipak nije sve od čega se ova igra sastoji. Tu su još i on-rail, top-down, platformerske, side-scrolling i neke druge dionice. One upotpunjuju raznolikost gameplaya, a zbog blesave, ali efektne izvedbe nikad nisu dosadne ili zamorne. Ova će igra u svojih osam do deset sati trajanja zapravo ponuditi više sadržaja nego mnoge druge igre dužeg trajanja. Prisutno je jako malo praznog hoda, a igra često mijenja dinamiku svog gameplaya i stavlja nove, zanimljive stvari na stol.

Glasovna gluma Nolana Northa zaslužuje sve pohvale. Čovjek je Deadpoolu dao iznimno karakterističan glas koji se u potpunosti uklopio u opis njegova lika. Northova je gluma ovdje izvedena u potpunosti na razini koju je ponudio u Unchartedu, što znači da se nije štedio pri pokušaju davanja vjerodostojnosti ovom zbilja blesavom, ali i vrlo kompleksnom liku. Glasovna gluma ostalih glumaca je također na razini i vidi se da je High Moon Studios uložio mnogo truda kako bi učinili cjelokupnu postavu superjunaka i zlikovaca što vjerodostojnijom prikazu u stripovskom originalu. Naravno, stripovi nemaju zvuk, ali i sami znate da kada čitate dobar strip, bez problema možete zamisliti glas njegovih junaka.

Drugi dio zvučne podloge je glazba koja varira od zvukova teškog metala do glazbe koja se čuje u dizalima i zubarskim ordinacijama, a koliko god je na papiru to dvoje teško povezati, u praksi se sve povezuje u skladnu cjelinu koja uvijek odgovara razini akcije na ekranu.

Što se tiče grafičkog prikaza on je sasvim prosječan i zato vizualno igra ne nudi nekakav spektakularan dojam, držeći se nekakvog pristojnog minimuma današnjice. Igra ne izgleda ružno, ali vas neće ni oduševiti basnoslovnim vidicima, detaljnim teksturama ili bogatstvom boja. S druge strane takav prikaz omogućuje dosta velik broj neprijatelja na ekranu uz stalan broj sličica po sekundi na sasvim prosječnim računalima što je znak da je optimizacija kvalitetno izvedena. S druge strane, mnoge su igre današnjice pokazale kako se optimizacija može dobro izvesti i s odličnim vizualnim prikazom, ali s malim budžetom koji je igra imala (i sam Deadpool to često ističe) razumijem da je High Moon morao birati između dvije krajnosti, odabravši onu koja će pružiti prosječno i nedojmljivo vizualno iskustvo, ali i nesmetanu zabavu zbog užitka u golemom broju neprijatelja pri stalnom broju FPS-a.

Zbog održavanja broja sličica po sekundi napravljen je još jedan kompromis – neprijatelji nakon što padnu sasječeni ne ostaju dugo vidljivi na ekranu, već u maniri klasičnih 8-bitnih igara trepćući nestaju u ništavilo. Nema nekog posebnog objašnjenja zašto se to događa, ali često zbog razine akcije na ekranu nećete ni misliti zašto oko vas nema trupala palih neprijatelja, pripisujući njihovo isparivanje tendenciji klonova da ne ostaju stabilni dugo vremena nakon smrti. Ipak je ovo igra, a igre ne moraju biti u potpunosti ozbiljne, što i sam Deadpool u više navrata dokazuje.

Osim prije spomenutih simptoma niskog budžeta, Deadpool pati od opće nedovršenosti što se demonstrira u mnoštvu bugova. Naš Vjeran vam je nešto od toga pokazao u svojemu gameplay i komentar videu, odnosno mogli ste vidjeti kako neprijatelji zapinju u zidovima, podovima i vratima, a takvo što uistinu nije rijetka stvar u igri. Osim toga ni općeniti AI neprijatelja nije za pohvalu, a zna se dogoditi da im treba i po nekoliko sekundi da vas primijete nakon što ih počnete mlatiti katanama.

Tu su još i problemi nevidljivih zidova, zapinjanja o pojedine objekte i tom slično, ali najviše živcira loše prepoznavanje raznih površina. Najčešće ćete umirati zbog toga što se Deadpool nije uspio primiti za ciljani rub ili zato što je odskočio o zid za koji se trebao primiti. Također se zna dogoditi i da skakanje općenito ne radi pa ćete nerijetko ostati u zraku na pola skoka te će vas od smrti spasiti jedino Deadpoolova mogućnost teleportacije.

Za slučaj da ovo nisam dovoljno naglasio – Deadpool vam je lud, a igra mu je još luđa. Nažalost, luda zabava koju igra pruža boluje od nekoliko simptoma osrednjeg naslova. Najočitija je pri tom ona klasična boljka svih High Moonovih igara – onaj završni dodir, dorađivanje i poliranje uvijek naizgled izostane. Ono što se dogodilo s oba Cybertron naslova od istog razvojnog studija, dogodilo se i ovdje pa bez obzira koliko genijalna igra bila, High Moon je uspio ne uložiti završne napore da učini igru savršenom. Zato svi njihovi naslov ispadaju vrlo dobri, ali ne i odlični.

Deadpool je na mene ostavio snažan pozitivan dojam te bih ga sigurno bezrezervno preporučio svima da ne pati od navedenih mana te da mu je cijena nešto niža. Osim toga, kao što sam spomenuo, ni trajanje mu nije bajno, a replay value postoji jedino ako ste voljni vidjeti koliko razornim glavnoga lika možete napraviti uz nadograđivanje svog dostupnog oružja.

Ako ste željni jednotjedne, lagane ljetne avanturice uz naslov koji ima svoje mane, ali je zato prokleto zabavan – Deadpool je igra za vas. Pričekajte zato nekakvo sniženje, ali nipošto ne propustite ovaj naslov ako tražite smijeh, zabavu i hektolitre virtualne krvi.

Zaigrali smo još jednu u nizu videoigara sa superjunakom u glavnoj ulozi. Izdvaja li se Deadpool u masi prosječnih naslova iz koje se u zadnje vrijeme jedino Arkham serijal uspio uzdići?

76 Naša ocjena
  • Deadpool