HCL.HR

Recenzija

Diablo 3

MRAČNE SILE

Zoran Žalac

U ovom trenutku već je suvišno i spominjati koliko se dugo čekalo na treći dio slavnog Diablo serijala. Također je nepotrebno ponavljati što je taj isti serijal značio za RPG žanr. Umjesto toga, ne bi bilo loše prisjetiti se koliko je Diablovih imitatora tijekom svih ovih godina prešlo preko naših diskova. Svaki od tih naslova kopirao je Blizzardovu uspješnu formulu i pokušao ju nadopuniti nekim novim elementima. Međutim, nijedna od tih igara nije dosegla kultni status svog uzora. Istina je da su Sacred, Titan Quest, Torchlight i mnogi drugi imali zanimljive ideje, ali svi ćemo se složiti da im je nedostajala jedna stvar – Blizzardova nota savršenstva.

O čemu zapravo govorimo? Pa, objašnjenje je dosta nezahvalno. Taj tip savršenstva leži u spoju naoko nevidljivih stvari kao što su balans između različitih statistika ili opća nasumičnost kojom Diablo uspijeva održati svježinu nakon nebrojeno mnogo sati igre. Spominjemo to iz razloga jer je Diablo 3 savršen primjer toga. Kao što ćemo kasnije ustanoviti, nije to igra kojoj nemamo apsolutno ništa za prigovoriti, ali je u isto vrijeme jedinstven naslov svog žanra. Drugim riječima, da svi njegovi konkurenti ujedine svoje snage i ideje, opet ne bismo dobili bolju igru od naslova koji je upravo pred nama.

Diablo 3 u smislu priče ima prihvatljivo rješenje – razumljiv je onima koji se sa serijalom susreću po prvi puta, a zanimljiv je i onima koji ga prate od samog početka. Naime, igra ima nekoliko poveznica s prijašnjim dijelovima, no tu su i neki novi likovi s kojima se do sada nismo susretali. Zaplet je relativno intrigantan, a svodi se na pad meteora u grad Tristram. Dakako, taj događaj upućuje na niz prijetnji koje tek dolaze, ali taj dio fabule ostavljamo vama na istraživanje.

Ne bi trebalo biti iznenađujuće na kojoj su razini kvalitete odrađene CG animacije, ali fascinacija vam ne gine.

Naš je dojam da ta priča nije ep koji ćemo prepričavati svojoj djeci, ali ne može se poreći da je kvalitetno osmišljena. Ima tu nepredvidivih preokreta i zanimljivih zapleta koji vode do njih, što je svakako dobra podloga ovakvoj igri. Uostalom, priča je sada mnogo interesantnija kad su likovi dobili svoje glasove. Zvuči kao pomalo smiješna pohvala, ali prije dvanaest godina situacija nije bila takva. Također treba pohvaliti odlične animacije koje povezuju priču kroz četiri poglavlja. S obzirom da je riječ o Blizzardu ne bi trebalo biti iznenađujuće na kojoj su razini kvalitete odrađene te CG animacije, ali fascinacija vam ne gine. Jednostavno rečeno, Diablo 3 ima najbolje CG animacije koje ćete naći u nekoj igri. Točka.

Iako se iza Diabla krije kompleksan balans statistika, sam gameplay je jednostavniji nego prije. Konkretno rečeno, igra je na Normal težini relativno lagana. Uveden je checkpoint sustav s kojim ste u slučaju smrti uvijek blizu posljednjoj lokaciji, a ni sama kazna za umiranje nije drastična kao prije. Štoviše, elementi poput korištenja portala i identificiranja opreme sada su potpuno lišeni bilo kakvih ograničenja te za njihovo korištenje ne treba posjedovati odgovarajuće predmete.


Nadalje, sustav napredovanja sređen je tako da igrač više nema dilemu kojim će redoslijedom otključavati vještine. Taj redoslijed sada unaprijed definira sama igra, a igraču je postavljen jedan drugi izbor. Naime, svaka klasa može istovremeno koristiti šest aktivnih i tri pasivne vještine. Napredovanjem se otključava dvadesetak aktivnih i petnaestak pasivnih vještina, pa je na igraču da izabere koju će od njih koristiti. Izbor je tim opširniji što za sve aktivne vještine postoji po pet runa koje ih modificiraju. Ogromna je prednost što se sve vještine i rune mogu u bilo kojem trenutku preraspodijeliti, odnosno promijeniti bez ikakvih ograničenja. Dakle, nikad niste osuđeni samo na jednu odabranu vještinu i nikad pri odabiru nećete napraviti grešku koju ne možete ispraviti. Sustav je iznimno fleksibilan te daleko pristupačniji od prethodnih Diablovih rješenja.

Igranje s različitim klasama uvijek je i različito iskustvo…

Nekima se ova pojednostavljenost možda neće svidjeti, no treba naglasiti da to ne znači kako igra nema nikakvog izazova. Baš naprotiv, Inferno težina koja se naknadno otključava nudi priličan izazov. Igranje s različitim klasama uvijek je i različito iskustvo, a obzirom da kampanja u prosjeku traje oko nekih 15 sati Diablo 3 ima zavidnu trajnost i replay value. Posebnu draž ponovnom igranju daju achievementi te mogućnost razmjene unikatnih predmeta putem aukcijske kuće.


Diablo 3 je pored već rečenoga vrlo raznovrsna i zarazna igra. Tamanjenje brojnih neprijatelja zanimljivim vještinama nikad nije zamorno, a istraživanje nasumično generiranih lokacija nikad nije dosadno. Ona Blizzardova nota savršenosti očituje se i u tome da je svaki vaš potez u igri pravilno nagrađen te da nema praznog hoda ako odlutate u krivom smjeru. Dakako, nije to ništa novo za ovaj serijal, pa se nameće pitanje: Po čemu se Diablo 3 zapravo značajnije razlikuje od svojih prethodnika?

Noviteta definitivno ima. Osim već spomenutog redizajna u sustavu napredovanja, u igru je ubačen i sustav kreiranja vlastite opreme. Crafting se izvodi na jednostavnom principu – uništavanjem postojeće opreme dobivate potrebne materijale za izradu nove, a kvaliteta iste ovisit će o crafting levelu koji ostvarujete plaćanjem treninga. Sustav je isprva koristan, ali jednom kada otkrijete aukcijsku kuću sve svoje financijske priljeve usmjerit ćete baš ondje.

Aukcijska kuća omogućuje vam da kupujete i prodajete predmete unutar same igre na principu licitacija. Za svaki predmet na aukciji ponuđena je i otkupna cijena ako se ne želite natjecati s drugim igračima za specifični predmet u određenom vremenskom roku. Cijene su u trenutku pisanja recenzije postavljene samo u valuti igre, no krajem mjeseca predmeti bi se trebali početi prodavati i za stvarni novac. Čitav sustav aukcija radi vrlo dobro, premda je malo nezgodno što mu se ne može pristupiti tijekom igranja nego samo iz lobbya. Također, aukcijska kuća zasjenjuje stvaranje vlastitih predmeta i kupovanje istih od trgovaca u igri, a na jedan način uništava i čar potrage za posebnim itemima u igri. Naravno, nitko vas ne tjera da koristite aukcije, ali ako samo bacite pogled na ponudu predmeta teško ćete odoljeti tom novitetu.


Ostali noviteti manjeg su značaja, ali vrijedi ih spomenuti. Obnavljanje zdravlja nadopunjeno je skupljanjem orbova u pojedinim bitkama, što također dodatno olakšava igru. U SP modu sada je moguće imati suborce kojima određujete vještinu i opremu, premda su oni samo pomoćna smetala i nikad neće biti korisni kao stvarni igrači u kooperativnoj igri. Nadalje, skupljanje zlata od sada se vrši automatski, side questovi su automatizirani, dok ostale novitete predstavlja više opcija pri kontroliranju sučelja igre. I to je otprilike to – ne očekujte nikakve revolucionarne pomake ili nekakve odlučne promjene općeg koncepta igre. Stoga je pomalo ironično kako najveću promjenu Diabla 3 predstavlja nužnost stalne veze s Internetom, odnosno sa serverima Battle.net-a.

Multiplayer omogućava istovremeno igranje četvorice igrača, a kako mu i priliči težinu igre automatski prilagođava broju igrača.

U tu svrhu žrtvovana je podrška za LAN pa je multiplayer sveden samo na online komponentu. Srećom, pozitivna stvar u svemu tome jest to da je matchmaking izveden odlično. Zahvaljujući podjeli po poglavljima, questovima i težini igre, uključivanje u nečiju igru je jednostavno i brzo. Multiplayer omogućava istovremeno igranje četvorice igrača, a kako mu i priliči težinu igre automatski prilagođava broju igrača. Što se početnih primjedbi na servere tiče, situacija je sada većim dijelom izglađena, a ako se i ponovi osobno to ne vidimo kao nešto što bi trebalo uzeti kao minus samoj igri.

Blizzardova tradicija dobre optimizacije ispred grafičke dotjeranosti prisutna je i u Diablu 3. Igra ne obiluje detaljima i očaravajućim efektima, ali izgleda sasvim solidno. U tome joj pomažu dobar dizajn, pristojne animacije likova i fizikalni model. Upravo je fizika najznačajniji pomak na polju prezentacije jer je u sveopćem kaosu tijekom borbe zanimljivo vidjeti djelomičnu destrukciju okoliša. Problem svijetle palete boja koji je mučio fanove ipak nije toliko naglašen. Istina je da su boje toplije, ali naš je sud da atmosfera ne pati zbog toga. Diablo je još uvijek jednako krvav i mračan kao i do sada.


Već je spomenuto kako su likovi sada „ozvučeni“ pa ćemo samo dodati da je taj segment zvuka odrađen bez mane. Za glazbu možemo reći da je svojstvena Blizzardu, a to bi ukratko značilo da je vrhunska te da savršeno pristaje ukupnom ugođaju igre.

naknadno objavljeno 23. rujna, 2013.

Nakon izlaska ekskluzivno za PC sredinom prošle godine, Diablo 3 posljednjih je mjeseci ponovno u fokusu gamera – dobio je najavu svoje prve ekspanzije, prekrižio aukcijsku kuću te proširio krug igrača dolaskom na X360 te PS3 konzole. Ovim kraćim ažuriranjem teksta spomenut ćemo upravo pojedinosti konzolaških verzija koje će mnogima osigurati sate i sate dobre zabave.

Diablo 3 na konzolama u suštini je ista igra kao i na PC-u. Ništa tu nije dodavano što se novog sadržaja tiče – igra ima otprilike istu mehaniku, traje jednako i izgleda skoro pa identično verziji za PC. Međutim, nije to tek obični port da bi se na njemu zaradilo. Blizzard je ipak morao biti siguran u kvalitetu pa je na kraju isporučio ono što u ovome trenutku najbolje odgovara X360 te PS3 platformama. To znači da je sustav kontrole dobro promišljen, da igra automatski sadrži sve pogodnosti koje su na PC platformi naknadno dodane zakrpama te da su neke funkcije izbačene kako bi gameplay bio još zabavniji.

Tu u prvom redu mislimo na izbacivanje aukcijske kuće za trgovanje predmetima iz igre. Kao što je poznato, aukcijska kuća ugasit će se i u PC verziji, ali tek iduće godine. Uz gašenje će doći i novi, poboljšani sustav generiranja loota, koji je u inačicama za konzole prisutan već sada. Loot se tako više orijentira prema klasi igrača, a izmijenjena je i učestalost pojavljivanja itema. Drugim riječima, igra donosi manje loota, ali više boljeg loota. Većina predmeta koje biste u Diablu 3 pokupili bila bi smeće koje bi vam zaokupilo prostor u inventoryju. Sada to nije toliko čest slučaj – smeća naravno ima, ali veće su i šanse da naletite na neki legendarni item kada otvorite škrinju ili ubijete čudovište.

Najznačajnija promjena u odnosu na mehaniku igre po njezinom izlasku jest Paragon sustav koji je PC verziji dodan u 1.0.4. verziji. Dotični omogućuje napredovanje nakon 60 levela, s time da 100 mogućih Paragon levela donose nešto drugačiji napredak. Svaki level uz tipično povećavanje statistika donosi i 3% više šanse za pronalazak magičnih itema i zlata. Sustav je zgodan način da si produžite igru i završite je više puta na odgovarajućim težinama pa je lijepo vidjeti da Blizzard nije radio nikakve kompromise za konzolašku verziju po pitanju sadržaja. Sve što je u PC verziji (izuzev spomenute aukcijske kuće) prisutno je i na konzolama. Vrijedi i obrnuto – ono što nije, toga nema ni na konzolama. Mislimo naravno na obećanu podršku za PvP koja eto nije dodana u igru čak ni godinu i pol nakon izlaska. Blizzard u ovome trenutku tvrdi kako je ta opcija u eksperimentalnoj fazi.

O detaljima kontrolne sheme ne treba filozofirati – kontrole funkcioniraju i više nego dobro pa bismo se usudili reći kako bi gamepad nekima mogao biti bolje rješenje nego kombinacija miša i tipkovnice. Razlog tomu ponajprije leži u izravnoj kontroli kretanja lika kojemu je dodana opcija kotrljanja kako bi se brzo udaljio od neprijatelja ili izbjegao udarac. Pravi je užitak mlatiti horde demona pomoću kontrolera, a gušt je i kada to radite u društvu. Verzije za konzole ne zahtijevaju stalnu povezanost igre s Internetom, pa osim online co-opa koji je identičan onome na PC-u, na konzolama imate mogućnost igrati i u offline modu – s 2 do 4 kontrolera. Premda je to savršen scenarij za dobru zabavu u multiplayeru, offline co-op ima svoje minuse jer svi igrači dijele ekran, tj. ne mogu se kretati izvan ekrana ako netko zaostaje, a ni sučelje nije raspoređeno tako da svatko ima svoj dio ekrana već prizivanje inventorya svima blokira pogled. Online MP stoga je ipak bolje rješenje za ovu igru.

Sve u svemu, Diablo 3 za konzole zapravo je jako lako preporučiti kada na tim platformama ionako nema neke alternative u žanru. No bez obzira na taj manjak konkurencije, ovaj konzolaški uradak iz Blizzarda nedvojbeno je pametno dizajnirana i zabavna igra.

naknadno objavljeno 31. kolovoza, 2014. autor: Juraj Bevandić

Prva ekspanzija Diabla 3 izašla je za PC i Mac ranije ove godine, a napokon je stigla na konzole nove i stare generacije. Mi smo ju zaigrali kroz Diablo 3: Ultimate Evil Edition u verziji za Xbox One. Ultimate Evil Edition je zapravo prvo izdanje Diabla 3 za PS4 i XONE konzole, ali i prvi put da starije X360 i PS3 konzole vide Reaper of Souls ekspanziju. Tako je, Ultimate Evil Edition toliko je zločest da uz ekspanziju sadrži i sam Diablo 3, sve po cijeni jedne igre.

Najznačajniji noviteti predstavljeni s ovom ekspanzijom su nova klasa The Crusader i novo poglavlje priče. Ako ćemo biti iskreni, The Crusader i nije skroz nova klasa, već je napravljen po uzoru na Paladina iz Diabla 2. Ostale klase nisu ostale zakinute, pa su tako sve dobile nove skillove. Osim toga, level cap je povećan samo na 70, ali je zato Paragon level cap uklonjen. Paragon levele možete distribuirati među svim svojim likovima, što će posebno korisno biti odlučite li se zaigrati Adventure mode.

On se otključava nakon što prođete novi Act 5, a omogućuje putovanje cijelim svijetom Diabla 3 i rješavanje raznih zadataka poput novih Bounty questova i borbi s bossovima iz svih poglavlja. Main story questova u Adventure modeu ipak nema, za njih morate odigrati igru po njenim poglavljima.

Uz dodatak Nephalem Riftova, nasumično generiranih dungeona koje možete očistiti za dvadesetak minuta i nakupiti se vrijednih i napokon korisnih itema kroz Loot 2.0 sustav, teško je prigovoriti količini sadržaja koju Diablo 3 trenutačno nudi.

Na konzolama nove generacije sve se izvodi u savršeno glatkih 60 sličica po sekundi uz brze, ponekad nezamjetljive loading screenove. Nisam primijetio pad frameratea niti u najmasovnijim borbama sa pregršt neprijatelja, napada, a samim time i vizualnih efekata na ekranu. No koju god verziju da zaigrate nećete pogriješiti, jer je Blizzard još jednom pokazao da zna što radi sa svojim ekspanzijama i Reaper of Soulsom zasluženo ponovno pobudio interes u Diablo.

Dakle, vrijeme je da podvučemo crtu i analiziramo Blizzardov rezultat. Premda je bilo dvoumljenja oko toga koliko izostanak većih noviteta utječe na kompletnu sliku igre koja se prodaje po paprenoj cijeni od 60€, za našu definitivnu preporuku presudilo je nekoliko činjenica. Diablo 3 je jedna od onih igara o kojoj bi se moglo napisati još tri ovakve recenzije i opet se ne bi reklo sve što bi trebalo spomenuti. A istovremeno, to je jedna od onih igara koje ne želite pretjerano opisivati jer je će doživljaj igranja biti zabavniji ako čitateljima prešutite određena iznenađenja.

Diablo 3 također je apsolutni vrh kvalitete u žanru hack ‘n’ slash RPG igara. Produkcijski gledano, ovo je najdorađenija Blizzardova igra do sada. I dok će neki dobaciti da je suprotno tome pojednostavljena, u cjelini je to trijumf vrijednosti koje tražimo u svakoj igri. Zabava uz Diablo 3 je zajamčena, stoga biste definitivno trebali zaigrati ovaj fantastični naslov.

Zaigrali Diablo 3? Ne zaboravite ostaviti svoju ocjenu i komentar.

Blizzardove mračne sile pakla ponovno su s nama u igri Diablo 3. Koliko se toga zapravo promijenilo od davnog vremena kada smo se s njima zadnji put sukobili? Gledajte, slušajte i čitajte pozorno.

90 Naša ocjena
  • igrivost
  • prezentacija
  • raznovrsnost
  • trajnost
  • mali broj pravih noviteta

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (52)

  • tony_krivic

    29.05.2012 - 15:56

    dobra igra također recenzija 😀

  • Gospodar Svemira

    29.05.2012 - 16:19

    Izgleda odlično ali 450 novaca nije malo…

  • Black op

    29.05.2012 - 16:36

    Pa sta hoces, sve ti igre toliko kostaju.Imas razne ruske sajtove gdje prodaju kljuceve, tamo je veoma povoljno.

  • Soulforged

    29.05.2012 - 16:58

    Moja ocjena je 90/100, prica ima rupa/nelogicnosti, a i sama kampanja je mogla ipak biti napetija i mozda malo dulja. Gameplay rastura, a zelio bih napomenuti i poprilicno bugova i tehnickih nelogicnosti u igri (npr. koja je svrha identificiranja itema ako to mozes sam, besplatno i bilo gdje ??). Ali siguran sam da ce veci dio tih nelogicnosti i bugova biti rijesen u narednih nekoliko mjeseci putem patcheva pa ce se moja ocjena za ovu igru popesti i koji bod iznad 90. :) Sve u svemu, vrijedilo je dati 450kn za igru jer ce se igrati jos godinama (kao i prethodnici igre).

    • felja77

      @Soulforged, 27.09.2017 - 09:35

      Slazem se s tvojim misljenjem osobito ovo oko identifikacije ptedmeta, to su trebali ili totalno izbaciti ili unaprijediti. Npr da stave na identifikaciju jako jako rijetke i unikatne predmete koji bi igracu zagolicali maštu ali da navedu da se taj predmet moze identificirati samo na određenoj lokaciji gdje treba pronaci posebni scroll za identifikaciju bas tog predmeta ili riskirati pa ga prodati po cijeni koju nudi trgovac ili cak na licitaciju na slijepo cime bi drugi igrac koji ga kupi preuzeo odgovornost identifikacije ako se nama osobno ne da lutati po mapi.

  • Captain Crash

    29.05.2012 - 17:22

    iskreno…meni ovo lici na nabrijanu magicku

  • MrmAngeluS

    29.05.2012 - 17:25

    "opća nasumičnost kojom Diablo uspijeva održati svježinu nakon nebrojeno mnogo sati igre. Spominjemo to iz razloga jer je Diablo 3 savršen primjer toga."
    stotine tisuća ljudi se žali zbog ovog. Igra nije nimalo zanimljiva nakon što se dođe do Inferna. Napravljena je kao WoW samo iz ptičje perspektive (tu uključujem i crafting – što je kombinacija enchantinga i BSinga, al opet je teško smislit originalan crafting).
    Sjećate se, igrači WoWa, farmanja elementala u TBCu satima i satima.. i satima…… i satima……. i satima…….. samo kako bi dobili dovoljno Primala za neki item? E inferno je isti takav, samo što treba još puno više i duže da dobiješ item koji je zapravo koristan. Da ne spominjem boss runove i zanimljivu stranu farmanja koju nam je dao Diablo 2.

    Također, "odličnost" ove igre govore sami fanovi Diablo serijala na službenim forumima – stotine tisuća ljudi igru prodaju, uninstalliraju, stavljaju sastrane i masovno se vraćaju/sele na Diablo 2, gdje su zapravo imali interakciju s ljudima s kojima su se trampali za krvavo, ali pošteno i zabavno zarađene iteme. Već sad više ljudi ima online u D2 nego u D3…

    Bit će zanimljivo za 2-3 mjeseca, kad se real money auction house i PvP "razradi", pa svuda počnu uletavat spammeri, kinezi i bogatuni s top-gearom. Hardcore mode neće više ni biti zanimljiv izuzev kao eventualni izazov u single playeru.

    I dok sam na single playeru, tona ljudi je kupila igru da igraju single player, a ne online. Blizzardovo ucijenjivanje sa DRMom unatoč tome što nemaju svi u svijetu top-of-the-line internet konekciju, te sama činjenica da makar NIKAD ne igrate s NIKIM, opet možete bit hackani i izgubiti cijeli single player progress govori samo po sebi (što se već događalo, a pametan Blizz je ponudio da ljudi KUPE authenticator – zaštitu koju su SAMI UGOVOROM MORALI stavit na igru).

    Igra je u redu, ali kao što rekoh već prije, za nju se ne isplati dat ništa iznad 250 kn (300 ak u cijenu uključe authenticator ili omoguće offline single player što neće napravit).

  • BsTyLer

    29.05.2012 - 17:54

    ma 450 kn za to nema šanse.

  • mile108

    29.05.2012 - 17:56

    Ima li tko guest key??? Nudim pozivnicu za torrenthr.org zauzvrat 😀

    • BsTyLer

      @mile108, 29.05.2012 - 18:46

      ahahhahaha torrenthr ma daj nisan se nasmija ovako nepamtim

  • buby8992

    29.05.2012 - 18:07

    Igra je vrlo dobra, problem je samo što su ljudi imali prevelika očekivanja, te što nije u potpunosti opravdala dugogodišnju produkciju. Što se tiče CGI animacija.. ne bih se baš složio da su najbolje. Vrlo su kvalitetne, ali mislim da Final Fantasy 13 na PS3 ima bolje.

  • Mileni

    29.05.2012 - 19:00

    CGI animacije najbolje? Kako rece buby, cak FFXIII (inace jako losa igra) ima dosta bolje animacije. Prica je katastrofa, gameplay isti kao kod prvog Diabla. Jedini "novitet" je grafika. Toliko dugo im je trebalo da naprave nastavak, a dobili smo copy/paste prijasnjeg Diabla sa boljom grafikom, serverima i inim bezvezarijama. Mrtav ladan igri dajem 70, jer copy/paste vise ni ne zasluzuje.

  • killboy83

    29.05.2012 - 19:23

    95 zbog igrivosti koja je uvijek bila dobra u svim diablima pa i u ovom. sve ostalo je samo plus. igra je postala kultna zbog toga pa zasto da mjenjaju… da diablo 5 naprave na istu shemu ja cu ga igrat 😀

  • Shimmy

    29.05.2012 - 19:40

    Ne mogu vjerovati da je i Diablo pojednostavljen. Kvragu i moderno doba. Inače, smatram da neke igre ne trebaju nikakve novitete, dapače, da su bolje bez njih, i iako nisam još zaigrao Diablo 3, taj serijal mi je jedna od takvih igara, i ako je igra ostala što vjernija prethodnicima, ja to sretniji. A ljudi koji kukaju za animacije – jeste li ih vidjeli unutar igre ili u ovom videu? Jer očito ne znate tko je i što je Blizzard na tom polju 😉

    • buby8992

      @Shimmy, 29.05.2012 - 20:10

      Vidio sam ja animacije u igri i one jesu na zavidnom nivou, ali kako kažem ne mogu se mjeriti sa animacijama u FF 13.

  • Rogue

    29.05.2012 - 21:36

    Jebeni Osijek. Danas sam obisao citav Osijek u potrazi za Diablom 3 da bi na kraju izvisio.. Odoh sa Sophosa narucit.

    • briatore

      @Rogue, 30.05.2012 - 08:19

      O čem pričaš jebeni Osijek? Diabla nema nigdje pa tako niti u Osijeku. Svaka čast raditi promet velikoj zagrebačkoj firmi umjesto po istoj cijeni kupiti u Osijeku kada dođe. I onda se čudimo što nam je država tu gdje je.

    • ivica_os91

      @Rogue, 30.05.2012 - 22:15

      šupku, koliko te plaćaju oni iz sophosa za ovakve glupe komentare?

      Svima je jasno da Diabla 3 trenutno nema nigdje u Hrvatskoj….al ajde, praviti se debil i napisati ovako nešto čisto da se bocne koja besplatna reklama….kakav seronja

    • Rogue

      @Rogue, 31.05.2012 - 01:43

      Dali su mi Diablo 3 collectors edition besplatno.

  • Lovac

    29.05.2012 - 21:42

    79/100

    +combat
    +loot
    +mračni dijelovi imaju "ono nešto"
    +optimiziranost samog enginea

    -povremeni problemi sa lagom (serverima)
    -pojednostavljeno levelanje umanjuje osjećaj napretka
    -manji replay value od očekivanja
    -nedovoljno taktiziranja
    -animacije kretnji

    Igra koja me uhvatila i bila "fora" neko vrijeme, kad me hype pustio shvatio sam da nije toliko posebna kada maknete riječ Diablo iz naziva… Naravno fanovi će dati veću ocjenu i u to se nebi petljao. Ovo je ocjena sada, kad sam sve stavio na hrpu i ohladio se. Čak je i nebalansirani Titan Quest zanimljiviji i treba biti više oprezan u combatu. Kao igra je dobra, kao Diablo koji se radio toliko godina nije. Overhype je učinio svoje u što sam se uvjerio čitajući mnoge rece, ali eto… Ako volite igru ovaj osvrt zanemarite, ako niste fanboy i zanima vas kakva je igra onda stojim iza svega što sam napisao.

    • Lovac

      @Lovac, 29.05.2012 - 21:42

      P.S. isprike na nepreglednosti, kad sam postao formatiranje se poništilo.

  • armin221186

    30.05.2012 - 07:35

    Slazem se s recenzentom …..

  • dado01

    30.05.2012 - 08:45

    Dobra recenzija, igra nije loša (ko voli ovaj žanr)

  • Rango456

    30.05.2012 - 11:59

    Igra je odlicna! Od mene 95

  • l)oolvl

    30.05.2012 - 12:31

    HCL, razočaran sam. Ovo je već tko zna koja recenzija tzv. blockbuster naslova kojem dajete ocjenu i recenziju koja se ni po čemu ne razlikuje od recenzija i ocjena nekih drugih stranih utjecajnih portala i časopisa. Osim toga, čak i u samoj recenziji na samom kraju koristite izraz "PRESUDA", što u biti nije ništa drugo nego "VERDICT" sa IGN-a.
    Budite malo realniji i drugačiji od drugih. Što se tiče Diabla 3, mislim da je neprobavljivi bullshit reći da je to "trijumf vrijednosti koje tražite u svakoj igri". Sljedeći put ću samo otići na metacritic i pročitati pokoju user recenziju, ima daleko više smisla nego ovakva podilaženja javnom mnijenju.

    • l)oolvl

      @l)oolvl, 30.05.2012 - 13:36

      u biti, kad malo razmislim, jedino po čemu se razlikuju vaše video recenzije i IGN-ove jeste to što oni imaju i ocjenu na kraju, i prevladava im crvena boja. a kod vas plava. Uvidio sam ja to još davno prije samo mislio sam da ćete promijeniti s vremenom.

    • Ementaler

      @l)oolvl, 30.05.2012 - 14:22

      To "Presuda" je čisto stvar logike i razumljivosti, nešto o čemu uvijek razmišljamo kad radimo bilo što. Riječ "Zaključak" je zapravo ono što mi često koristimo od uvijek u tekstualnim recenzijama (postojimo više nego video recenzije IGN-a postoje), ali u video formatu nam nije odgovaralo u potpunosti pa obično kažemo "presuda", logičnije je za video. I nekakva segmentiranost video recenzija na priču, gameplay i presudu isto nije ni od kud kopirano, to je čisto naš format koji najčešće koristimo, ali imamo kroz svojih 110-ak videa dosta različitih formata, ponekad bez takvih segmenata uopće. A onaj prvi dio komentara ne čudi previše, zabavno je čini se u posljednje vrijeme što negativniji biti prema igrama koje uživaju jak marketing, neovisno o tome kakve su igre zapravo – dobra ili loša – igru se obavezno treba trollat jer hej – POPULARNA JE NE MOŽE TO TAKO! :) – to pogotovo vidiš na Metacriticu kod tih user ocjena gdje Diablo 3 trenutno ima 4/10 prosjek – ljudi obično ili daju 0 ili 10, a ne zaslužuje ni jedno ni drugo.

    • l)oolvl

      @l)oolvl, 30.05.2012 - 19:05

      ne zaslužuje definitivno 0, ali bogami isto tako ne zaslužuje ni Critic review od 89 (ili 90 u vašem slučaju ali to je to jer vi morate biti u skladu sa drugima, jel). Nekako kao da se svi osim samih usera boje reći iskreno o igri kakva je zapravo nakon 6 godina razvoja. Što se tiče samih videa, iako možda vi niste planirali tako, ipak liči podosta na IGN, meni barem. I ne znam zašto ako već i jeste tako (nema veze nije to loše svejedno, IGN je dobar uzor ako ništa), ne stavite i ocjenu na kraj videa.

  • Pariah

    30.05.2012 - 17:06

    Moram napisati komentar nažalost.
    Igra je ništa drugo nego spinoff World of Warcrafta
    Umjesto Necromansera je ubačen Witch Doctor i to ni manje ni više nego uzet iz WoW-a.Gomile ih trčkaraju u Stranglethorna Vale-u i izgleda da je jednome dosadilo i odlučio uči u Diablo svijet.450 kuna za 13 levela veliku igru je pljačka na očigled.
    igra pošteno govoreči ne vrijedi više od 200 kuna.
    A što se tiče pojednostavljenja leveling sistema i skilova to je samo priprema za Mists of Pandaria da se vidi kako če to igrači prihvatiti.jer od kada je Activision pripojio Blizzard sve je otišlo kvragu.A 6,5 milijuna prodanih primjeraka je put da CoD serijal dobije još jednu pratnju.Možete očekivati brdo expansia koje če koštati kao da su od suhoga zlata i svake godine po jedan Diablo.

    • BioShock 4 Life

      @Pariah, 02.06.2012 - 17:18

      Brate dragi, ti izgleda ne znas neke stvari vezane za Blizzard.. Blizzard je inace kompanija koja voli da "krade" sama od sebe.. Witch Doctor lici puno na nekog lika iz WoW a sto je jos interesantnije Demon Hunter je pljunuta Sylvanas Windrunner is WoW serijala.. To i nema neke veze sa Diablom..
      Dalje, mozda za tebe ne vrijedi ali da si veliki fan Diabla kao ja, procitao sam sve knjige i poigrao sam sve Diablo igre, shvatio bi da vrijedi i da ima najgenijalniju pricu ikad.. Tako da, prvo se uputi u neke stvari pa onda govori o cijeni, a inace, Blizzard je malo pohlepan tako da i ne cudi.. :)
      Dalje, kako moze biti priprema za Mists of Pandaria kad je Diablo bio davnih dana u planu i na tome se radilo, dok se cak ni Cataclysm nije bio u planu.. To je jednostavno besmisleno.. I Diablo ce najvjerovatnije imati najmanje dvije ekspanzije jer su pojedini elementi ostali neobjasnjeni..

  • Dell Fagor

    30.05.2012 - 20:57

    O čemu vi to ljudi pričate?? Jeste li vi pročitali knjige diablo-a? wow-a? warcraft-a? Starcraft-a "dark templar saga"? Ne da zaslužuju 100 nego 150, jer nitko ne lansira takve igre kao blizzard i svatko tko misli drugacije nema pojma o igrama, jer je blizzard najjaca kompanija. Što se tiče recenzije odlična igra vrijedi 450 kuna dao bih i više da je trebalo, jer je story+gameplay vrh, ono što se očekuje od same igre. Jedini minus je problem kad je igra bila izbacena, no nitko nije mogao ni da sanja koliko ce igraca htjeti da igra diablo, no i to je otklonjeno. Tko igra blizzardove igre a ne prati priču, taj nema pojma o igrama. lore su napravili samo takav, knjige samo takve ma blizzard je majka, a konzolaši i h8eri samo mogu da "nabusaju" protiv diabla.

    • KingMortal

      @Dell Fagor, 31.05.2012 - 02:12

      Ti si vlastoručno redefinirao pojam fanboya.

    • BioShock 4 Life

      @Dell Fagor, 02.06.2012 - 17:21

      Brate, objasnio si stvar.. :) Procitao sam inace sve knjige od Diabla i WoWa, a Starcraft me toliko i ne zanima.. Znaci price su perfektne i gleda se na najmanji detalj da bude ispunjen.. Znaci Blizzard je ko Chuck Norris, najjaca kompanija ikad sto postoji.. :)

  • Krscho

    31.05.2012 - 07:38

    Nažalsot igra je po meni podbacila, i to teško, a sami zadrtie fanboyi i slijepci to ne vide. grafički i prezentacija je lijepa, ali očiti ripoff drugih blizard naslova.

    A da se moze igrati samo preko neta je nista drugo napravljeno nego da s eudari po piratstvu od strane blizarda, pare im nedam za 15h gameplaya priče, 15h priče ne vrijedi 450kn, uvrh glave ni 200kn im nebi dao, igro sam malo s gouest keyem pa da nebi mislili iz šupka ovo vadim.

    A ovaj real money sistem šta planiraju uvest za iteme će po meni nekel jude odvratiti, znači kupim si cijelu igru i onda imaju real money aukcije di će mi neki kinez za pitaj boga kolko pravih para prodavati neki item iz igre. halo??!! pa di ovo ide, jebem ih s ukidanjem LAN-a jer diablo 2 je meni bio najbolji u lanu s ekipm sam znal igrat cijeli fucking dan u mojoj garazi nas 4 deri p odiablu, blizard sramoto jedna kapitalisticka

  • PavleC

    31.05.2012 - 08:41

    Dell Fagor, "Diablo 3 je vrhunski i ko god misli durgacije nije u pravu?!"
    ili si fanboy ili imas 13 godina

  • Dell Fagor

    31.05.2012 - 09:10

    Bit je u tome da prije no što ocijeniš trebaš sve da provjeriš! Ako želiš ocijeniti ovu igru moraš pogledati od Lore-a do gameplaya i sve između. Naravno da nemam 13 godina, moje mišljenje je takvo(pitam se?? kako netko može reći da igra nije dobra, a najprodavanija igra ikad). Jesu li ljudi ludi što su kupili Diablo? Ako nećeš igrat nemoj, ali nemoj pljuvat kad je igra bolja od 99% koje danas izlaze. O okusima se ne raspravlja i ako voliš neki drugi žanr nemoš govorit o ovome loše. Blizzard je više od proizvođača igara, knjige su veoma dobre, a to što ih čitam ne čini me fanboy-em nego govori da postoji neka priča, koja se meni sviđa. Kupio sam Cataclysm, SC:BW, SC2, Diablo 3, i nisam požalio. Svaki euro se isplatio! A vi pljuvatori samo naprijed, mišljenje većine je pozitivno, a uvijek ce bit oni koji h8aju.

    BTW, ako neko hoće guest pass neka se javi…

    • Krscho

      @Dell Fagor, 31.05.2012 - 09:48

      Alo kakve fucking veze lore ima s ovime? apsolutno nikakve.

      Postoji ono šta se zove IGRA, Diabl o3 je igra. Lore kao knjige i gluposti nemaju veze s IGROM i njezinim gameplayom, to mozes ocijeniti Diablo unvierzum koji obuhvaca knjige, igre i sta ja znam sve ali ovdje pričamo o IGRi kao JEDNOM DIJELU, kao JEDNOJ CJELINi a ne cijelom LORE-u. Time tvoje razmisljanje je nerealno jer ti ocjenjujes LORe, ne IGRU. Kupac igre neče gledati sad stotine knjiga lorea da shvati neke stvari, ne njega zanima igra i sta mu ona nudi za novce koje je dao a ne šta mu sve s astrane treba da shavti priču i lore, njega zanima gameplay ( koji je ripoff WoW-a), njega zanima priča za koju je dao novce i trajanje igre ( koja je sugavih 15h, ne virjedi te novce), njega zanima sta ako mi je net sjeban i nemogu igrati igru , šta ako mi hacka account neko i sve sjebe i uvrh glave zašto bi davao dodatne pare na real money aukcijama kad sam platio igru. kapitalizam je unistio ovu igru

    • MrmAngeluS

      @Dell Fagor, 31.05.2012 - 11:16

      Imaš pravo, igra je najprodavanija, ali također i jedna od najvećih razočarenja.
      Prodavana je tako samo zbog svog legacya, D1 i D2 su postavili jako čvrsti temelj za D3, milijuni fanova, nijedan gejmer se ne može zvati tako ako nikad nije ni probao prijašnje Diablo igre. Nakon 12 godina su ljudi napokon dočekali NASTAVAK, i svi su pohrlili u trgovine, naročito jer je toliko ljudi brujalo o tome + tona reklama + godinu dana neizvjesnosti – sve je to pridonijelo da ljudi navale u kupovinu. Blizzard nije glup, znaju kako privući ljude.
      Ali, također, prozuji malo po forumima od Blizzarda – velika većina ljudi je PRODALO Diablo 3 već u prvom tjednu, neki uninstalirali, neki samo odgodili igranje za idućih par godina, što ti je također jedna ocijena igre. Također, većina ljudi se upravo zbog užasno lošeg Diabla 3 vratilo ili čak tek kupilo Diablo 2. Serveri od Diabla 2 imaju više ljudi od D3. Pogledaj si statistike, to nije nikakvo nagađanje.

      Ja osobno mogu reć da je D3 zanimljiv, ali nikako nije zanimljiv u Diablo stilu, nego više kao standalone igra koja nema veze s prethodnicima. Tipa Hellfire za jedinicu od Sierre ili Eastern Sun za dvicu šta su Korejci napravili.

      Knjige također, bile su i više nego odlične u početku, dok WoW nije komercijalizirao knjige masivno, pa su se počele pisat SAMO KAO OPRAVDANJE za buduće ekspanzije i nove nastavke.

      Tek kad Real Money AH se ubaci, kad hakeri malo više napreduju pa još više multi I SINGLE player accounta bude hackano, onda možemo opet imat ovu raspravu.

    • Rogue

      @Dell Fagor, 01.06.2012 - 00:15

      " Serveri od Diabla 2 imaju više ljudi od D3. "

      LOL

      Dijete , ovakve gluposti mislim da jos nisam nigdje vidio .U Diablu 2 nema zive duse , na europskom serveru 100 ljudi max na americkom malo vise ( ne trabunjam bezveze , vlasnik sam diabla 2) dok na Diablo 3 se ne moze uci zbog prenapucenosti.

      "velika većina ljudi je PRODALO Diablo 3 već u prvom tjednu, neki uninstalirali, neki samo odgodili igranje za idućih par godina"

      A ovu izjavu ni ne vrijedi komentirat.

    • Chono7

      @Dell Fagor, 22.06.2012 - 23:37

      Ma kakav ripoff WoWa? O čemu ti dečko!? Šta bi trebalo značiti da je svaki novi FPS ripoff prethodnog bez obzira na proizvođača? Mislim da ti teza stvarno nema smisla! Ako igraš SP kako spada kao ja onda ti prelazak kampanje traje cca 25h tako da tvoje kukanje oko trajnosti ne drži vodu. Lore je odrađen vrhunski, pročitaj samo Book of Cain, odigraj igru i vidjet ćeš koliko to utječe na tvoju interpretaciju storyline-a. Gameplay je ponešto pojednostavljen u pogledu RPG elemenata, ali to nikako nije loše koliko pojedinci nastoje prezentirati, jer se dobilo mnogo na strani zabave! Igra osim toga posjeduje nevjerojatnu mogućnost ponavljanja i naprosto te tjera da levelaš svaku klasu i M i F. Što se tiče kapitalizma, šta da ti kažem.. naveo si puno stvari 'što ako'.. što ako sutra starcu otkaže pacemaker dok vozi auto i naleti na tebe dok jedeš burek i jedva čekaš da se osvježiš hladnom žujom?

    • matijab123

      @Dell Fagor, 01.09.2014 - 05:39

      nije okus nego ukus pajdo…

  • afterlife

    31.05.2012 - 09:54

    o ukusima se ne raspravlja,meni za igru nije zao sto sam dao 450 i vrh je,al mi je zao djelom jedino radi previse errora i da se nemos ulogirat

  • BioShock 4 Life

    02.06.2012 - 01:11

    Postoji li Cow Level u Diablu 3? :)

  • Ipe77

    03.06.2012 - 11:33

    ocjena je 1 samo zato što ovu igru raci blizard koji nikako ne volim a i pretjerali su u puno stvari što mi se ne sviđa

  • STJEPAN 10

    06.06.2012 - 17:47

    diablo 3 je super, imam samo jednu zamjerku u igri i to što se mora čekati 60 sekundi da se može koristiti nova boćica života što u 2 nije bilo.

  • TheProGamer

    07.06.2012 - 13:45

    Da,nisam ni očekivao od ove igrice npr. Skyrim (njega u RPG žanru niko nemože premašiti),ali Blizzard je napravio odličan posao….Animacije su odlične,gameplay je bio i ostao najbolji gameplay u nekom RPG-u i atmosfera je također sjajna! Kapa dolje Blizzardu za još jedan veliki uspjeh 😀

  • LudiMax11

    26.09.2012 - 00:53

    90…lol!
    ma 70 je vec uvrh glave budimo realni.
    Ma onaj Path of Exile je puno zanmljiviji nego D3 a igra je free.

  • robert77

    16.12.2012 - 21:09

    Ko je igro stari Diablo zna što znači doći do lvl 90 s paladinom ili barbarianom,naigrao se ko nikad. Eh,da je onda bilo checkpointeva i fleksibilnosti sa skillevima…tako da pozdravljam ovu novost,čak potiče na igranje sa više likova bez straha da mu "puniš" skill koji poslije skužiš da i nije baš nešto.. A u Diablo 2 likovi su mogli govoriti,sjetite se,imali su par tauntova koje si sam mogao koristiti,a i na kraju ili početku nekog levela su znali reći pokoju rečenicu…al davno je to bilo,tako da vam se oprašta ova (jedina) pogreška u recenziji. Odlična igra. Ovaj žanr skoro da i ne može bolje.

  • Brko28

    23.09.2013 - 17:46

    450kn hahah. nema te igre za koju bi dao tolike novce pa da mi djeca onda nemaju što jest zbog glupe igrice.

  • Megakmica

    31.08.2014 - 20:32

    Kolko ono traje glavna kampanja? 6h? premalo.

  • kuki87

    01.09.2014 - 14:22

    prvi video govori o AH toga vise nema 😛

  • karlod1997

    10.01.2017 - 20:37

    Diablo 3 je po meni savršenstvo, možda i nema nekih velikih noviteta, ali igra je vrh. Nebrojeno puta san proša Diablo 1 i 2, a trica, iako bez većih noviteta mi je savršena, jednostavno igra je legendarna i ne može Blizzard previše falit u izradi, koliko god možda nekima bila dosadna ili “već viđena”, bit će uvik u samom vrhu računalnih igrica

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!