HCL.HR

Recenzija

DiRT 2 [PC,PS3,X360]

Vedran Geček

Sredinom 2007. godine, Codemasters je izdao DiRT, naslov koji je Colin McRae serijal potpuno odveo u vode off-roada. Tako je nestala i WRC licenca, a na repertoar su došla neka nova vozila i eventi. Ta promjena nije imala negativni, već pozitivni efekt na igru, koja je impresionirala svojim sjajnim grafičkim izgledom i igrivošću, unatoč povelikim hardverskim zahtjevima i nedorađenom multiplayer modu. Dvije i pol godine kasnije, pred nama je nastavak, od kojeg se puno očekivalo, kojeg se vrlo optimistično najavljivalo i koji je ispao baš takav, vrhunski racing naslov.

Svoju DiRT 2 karijeru započinjete vožnjom Subaru Impreze, čiji je bivši vlasnik nitko drugi nego veliki Colin Mcrae. Vi ste zapravo jedan mladi, perspektivni vozač off-road utrka, koji živi u kamp prikolici i poznaje poneku kvartovsku facu preko koje upada u svijet “prljavih automobila”. Vaša prikolica i njezina bliža okolica zapravo su lijepo osmišljeni, interaktivni meni preko kojeg vršite navigaciju kroz igru. Tako ćete u unutrašnjosti riješavati “papirologiju”, i gledati TV – na kojem se uvijek nađe nešto zanimljivo, dok ćete vani širiti svoj vozni park kupujući i nadograđujući aute te pristupati utrkama. Oko vas je uvijek vesela ekipa, koja zavisno o raspoloženju i vremenu u “taboru” navija, pjeva ili jednostavno grije ruke kraj obližnje vatre. Kroz vaš put prema vrhu napredujete pomoću iskustva, kojeg dobivate zavisno o uspjesima u utrkama, a kojim otključavate daljnja natjecanja i uz pomoć novaca, bez kojeg se jednostavno ne može, a koji vam služi za kupnju i nadograđivanje vaših jurilica.

U igri postoji oko četrdesetak licenciranih auta, raspoređenih u sedam kategorija, koliko je i disciplina u igri. Nekima će to možda zvučati malo, no broj je to koji sasvim zadovoljava svojom raznolikošću. Sva vozila moguće je opremiti s tri pakovanja, tj.postoje tri izdanja koja zavise o ranku natjecanja kojem pristupate. Tako će auti s Rookie opremom biti najslabiji, Prograde nudi bolje performanse dok je Allstar posljednja, najjača edicija vašeg auta. Iste kategorije imaju i sami eventi, čija težina i dužina također raste s boljom opremom.


U početku, za većinu vozača bit ćete samo neko random ime, za koje su nekad negdje čuli. Kako pobjeđujete u natjecnjima, vaš status se mijenja, a ime postaje prepoznatljivo. Na taj način sklapate prijateljstva s drugim vozačima, koji vas naposljetku izazivaju na dvoboje ili pred vas stavljaju izazove, od kojih u slučaju pobjede vi dobivate njihovo poštovanje, uz popriličan broj expriencea. Također, tu su i zgodne sitnice/igračke za uređivanje vašeg auta, poput božićnog drvca ili pak lubanje čije se “oči” kreću u ritmu prolazaka kroz zavoje.

Lokacije na kojima ćete se utrkivati raspoređene su diljem svijeta, stvarne su i vrlo su različite; od umjetnih arena u stadionima, preko kamenitih brdskih staza do blatnih tropskih prašuma. Jedna od njih ipak je malo posebnija od drugih. Radi se naravno o Hrvatskoj, čije su Velebitske relacije vrlo vjerno prenesene u igru. Tako će poznavaoci staze kod Malog Alana pomisliti da se nalaze baš tamo…

Natjecat ćete se u nekoliko disciplina, koje se dijele na solo utrke protiv vremena i prave utrke protiv sedam protivnika. Tako ćete imati priliku voziti rally dionice sa nekim legendarnim rally autima, poput Subaru Impreze ili Mitsubishi Lancera, u njihovim starijim ili pak novim WRC izdanjima. Nećete ostati uskraćeni ni ukoliko ste oduvijek željeli sjesti za volan nekog moćnog terenca, hoće li to biti Hummer, Honda, Wolksvagen ili pak neki drugi stroj, vaš je osobni odabir. Vozit ćete tako rally dionice navođeni vašim suvozačem, rušiti kutije i skupljati dragocjene bonus sekunde, pokušati ostati posljednji auto na stazi u eliminacijskim natjecnjima ili pak pobijediti vozeći najbolje sektore. Natjecanja su zbilja raznolika i ukoliko ih isto tako mješate sa raznim lokacijama svijeta, DiRT 2 će vam teško dosaditi.


Igra je, baš kao što se i očekivalo, neka zlatna sredina između arkade i simulacije. Prisutna je i kod Codemastersa već konstantna Flashback opcija, koja će vam itekako koristiti, pogotovo kod staza koje još dovoljno dobro ne poznajete, a k tome su i dugačke. Koliko ćete imati mogućnosti njegovog korištenja, direktno odlučuje težina na kojoj igrate, a ima ih šest. Tako ćete kod najlaške težine igranja imati na raspolaganju svih pet flashbackova dok vas krajnja, najizazovnija postavka težine ostavlja bez ijedne mogućnosti vraćanja vremena unatrag. Igra je poprilično lagana kod prve tri postavke težine dok sljedeće tri predstavljaju redom veće izazove, no sve je vrlo dobro izbalansirano.

Kod većih težina, poslužit će i opcija setupa, koja omogućava jednostavno štelanje auta. AI vozači neće se slijepo zaletavati u vas, no tražit će i iskoristiti svaki prostor koji mu ostavite da bi vas prešao, pogotovo kod većih težina. U slučaju sudara, vozači će u stvarnom vremenu komentirati vaše ili svoje postupke, a kako, zavisi o vašem prethodno opisanom odnosu s njima.

Doživljaj vožnje naravno ovisi i o kvaliteti i načinu upravljanja, koje je ovdje izvedeno gotovo perfektno. Igra prepoznaje veliku većinu svih poznatijih igraćih kontrolera, bilo da se radi o gamepadima ili volanima. Za potpuni užitak i kvalitetu vožnje svakako je preporučljiv neki volan jer daje “ono nešto” igri. Naime, efekti FF-a dovedeni su do savršenstva i kod korištenja kompatibilnog volana daju jedninstven doživljaj off-road vožnje. Pomislit ćete kako zbilja sjedite za volanom auta kojeg vozite, osjećaji kontiranja kotača, skretanja u prazno kod nekog skoka ili ulaska u poveću lokvu vode, udar kod prijanjanja na tlo, sve te efekte osjetit ćete u svojim rukama. Za to je zaslužna i poprilično unaprijeđena fizika u odnosu na prvi dio.

Ega kao takvog imamo dovoljno jel. Naravno, ovdje se radi o imenu enginea na kojem je rađena igra, točnije, o njegovoj trećoj, po svemu najboljoj generaciji. Sve je počelo s orginalnim DiRT-om, koji je svojevremeno nudio impresivne detalje, no za to je previše tražio. Nastavilo se u pozitivnom ritmu preko GRID-a, koji je i lijepo izgledao i bio poprilično optmiziran. Treća generacija zamišljena je da bude najbolje što EGO engine može. Implementirana je DX11 podrška i Codemasters najavljuje DiRT 2 kao najljepšu igru ikad.

DiRT 2 je napokon vani, a najave su postale – stvarnost. Da, detalji u ovoj igri jednostavno impresioniraju, njihova količina i način na koji su izvedeni stvaraju dojam realnosti prostora, krajolik kojim vozite mnogo puta skrenut će vam pažnju na sebe, dok se ne naviknete, a trebat će vam vremena. Susret s Malezijom rijetko koga će ostaviti ravnodušnim, radi se o vjerojatno najljepše dizajniranoj stazi uopće. Što je najvažnije, za sve to nećete trebati “strica iz Amerike” jer igra je besprijekorno optimizirana i radi s visokim detaljima i na danas prosječnim računalima.

Igru prati odličan i žestok soundtrack, koji drži vruću atmosferu svakog trenutka, sve do početka vožnje. Da, i kod učitavanja staze, koje možda malkice predugo traje, iako je upotpunjeno muzikom i listanjem vaših ostvarenja. Glazba je prisutna i kod replaya, koji AI odrađuje besprijekorno, ukoliko ga želite na taj način. Ipak, za igru ovakvog grafičkog izgleda, poželjne bi bile neke naprednije replay mogućnosti, poput njegovog spremanja direktno iz igre ili mogućnosti slobodnog rotiranja kamere.


Za razliku od prvog dijela, koji je imao oskudni multiplayer mod, DiRT 2 je potpuna suprotnost i nudi sve modove iz karijere kao online modove. Pravljenje sessiona skoro je identično onom iz GRID-a, a sve skupa, uključujući offline spremanje, prati pod svojim okriljem “Games for Windows Live”, u čijem se pakiranju nalazi DiRT 2.

Sve u svemu, pred nama je jedna vrhunska trkaća igra, koja briljira u većini najvažnijih elemenata. Krenuvši od fenomenalne vizualne prezentacije, preko izvrsnog gameplaya uz multiplayer koji garantira dugoročnost, savršeno izvedenih kontrola i vrlo kvalitetnog soundtracka, koji drži istniski užarenu atmosferu bez prestanka. Lako je zaključiti kako su sve najave i planovi Codemastersa s DiRT-om 2 uspjeli, možda čak i bolje nego su se oni sami nadali. Stoga, ako je ikako moguće, što prije po svoj primjerak DiRT-a 2 , pa “Let’s get dirty”….i pazite na mine!

A kako se vama svidio novi DiRT? Jeste li ga igrali uopće? Što mislite o našoj recenziji? Toliko pitanja, a mjesto za odgovore je ispod, u boxu za komentare. Osim vašeg komentara na sve ovo, ne zaboravite nam ostaviti i svoju ocjenu ove igre.

DiRT 2 projurio je kroz ruke brzih HCL recenzenata i ostavio traga. Jedna od najzabavnijih off-road racing igara u zadnje vrijeme ispunila je obećanja i priredila nam adrenalinsko iskustvo koje ćemo pamtiti.

92 Naša ocjena
  • Igrivost
  • grafika
  • optmiziranost
  • soundtrack
  • kontrole
  • doživljaj
  • dugo učitavanje staza
  • nema naprednih replay mogućnosti

Komentari (24)

  • Deadwalker

    09.01.2010 - 18:13

    Dobra recenzija, lijepo i objektivno napisana. Možda se meni baš nije pretjerano svidio soundtrack, al dobro, to su već personalne stvari. S ocjenom se u potpunosti slažem. Palac gore:)

  • wyzard

    09.01.2010 - 19:00

    poprilično dobra igra. najviše impresionira grafika, naravno. a najviše me smetaju male razlike između vozila. ono, praktički nema razlike u performansama kod najjeftinijeg i najskupljeg modela. tak da nikad nema ni brige o parama, ni situacije da moraš ponavljat evente više puta da bi zaradio za najbolji auto. zbog tog mi nema pravog izazova u sp-u, mp je srećom puno bolji nego u prvom dirtu.

  • Cole™

    09.01.2010 - 19:02

    Slažem se s cijelom recenzijom s tim da meni idu 2 boda gore, jer je ovo ujedno i najbolji Colinov naslov, jest da je posmrtan, prava je štata da Colin ovo nevidi, s toga još jednom rip i Hvala velikanu… Igra je prava eye candy naslov koji mora imat svaki ljubitelj oktana 🙂

  • Cole™

    09.01.2010 - 19:05

    Eh da wyzard, pojačaj težinu pa će bit izazova 😉 … Neznam dali igraš s volanom ili ne, al s njime se stvarno osijeti razlika između svih autiju, kako te koji izvlači iz zavoja, još plus tome se svaki auto može podesit setup odgovarajući, tko to zna, osjeti se strašna razlika…

  • wyzard

    09.01.2010 - 19:14

    nije stvar u težini igre. to je tek jedna polovica izazova. jer s većom težinom dobivaš samo više novca, a gdje je izazov kad i na onoj minimalnoj težini možeš imat dovoljno para da kupiš sve što poželiš, i još ti ostane viška. i onda kad kupiš sve što poželiš, ionako voziš uvijek samo jedan u svakoj kategoriji.

    u gridu su razlike u performansama kod vozila bile kudikamo izraženije, i po klasama i po modelima. a u dirt 2 to je odrađeno nekako šablonski.

  • icet

    09.01.2010 - 19:38

    Cool recenzija no ja preferiram ovu: [http://gamevirtualpc.freehostia.com/?p=308
    nekako su bolje slike a i text je nekako detaljniji iako ga ima manje.

    Svidja mi se sto si spomenio soundtrackove u ovoj recenziji iako nisu nesto 😀

    evo gledam gameplay igre ovde sad http://www.gamevirtual.tk

  • Lupingo

    09.01.2010 - 20:00

    najviše mi se svidilo što je igra dobro optimizirana na (sutra već bivšoj)4550 sam imao 40-35 fps.a kad sutra uzmem 4850 letjet će.

  • king of oblivion

    09.01.2010 - 20:13

    super igra.+grafika…

  • Praetorian1

    09.01.2010 - 20:16

    Dao sam igri ocjenu 66 od 100, iz razloga sto mi je igra nakon 50 posto dosadila, stalno iste staze isti auti, cisti uzas, a i nfs shift mi je bio bolji od ovog.

  • korg22

    09.01.2010 - 20:21

    igraje stvarno super, ali na najtežoj razini je skoro neigriva, mislim preteška …

  • seedorf

    09.01.2010 - 23:58

    Ocjena 100!

  • tarankula

    10.01.2010 - 00:20

    Zaslužna stotka

  • Lupingo

    10.01.2010 - 01:11

    ja sam dao 99.

  • Bela

    10.01.2010 - 12:02

    Ja još ne budem ocjenivao jer me Dirt tek čeka za isprobat.
    Dobra reca.

  • Lazy

    10.01.2010 - 20:42

    Lijepo,al nekako prearkadno za moj tejst.

  • Forbs

    11.01.2010 - 08:07

    Igra je vrlo dobra,svida mi se optimiziranost…Jednostavno nemam nekakvih većih zamjerki..

  • Lazy

    11.01.2010 - 09:25

    Veeeliki plus za “Velebitsku avanturu”

  • ?uzepe_torcida

    11.01.2010 - 14:12

    kao što sam rekao već milijardu puta, mrtva i loša igra, razočarala me.

  • šiMi?

    18.01.2010 - 17:13

    imam je za xbox360 i igrao sam dobra igra ali nije moj stil

  • MVMEDENI

    08.02.2010 - 13:37

    bezveze je sta imamo razlicete klase automobila , to jednostavno nije vise rally i stoga nemre bit ni tak zanjimljiva..mislim sta je zabavno u napucavanju kanti na cesti..dajte nam pravi rally..

  • gta_fan

    04.03.2010 - 15:09

    Odlična igra

  • PetarMKD

    05.06.2010 - 09:03

    odlicna igra 😀

  • pero3

    16.06.2010 - 09:35

    Super igra. Dobro je optimizirana, radi na medium high na pentium 4 3ghz,ati radeon hd2600pro i 1.5 gb rama

  • Kolumne

    06.10.2017 - 16:11

    “…hoće li to biti Hummer, Honda, Wolksvagen…” Hehe krivo je napisao Volkswagen

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?