Dishonored 2

PRIČAM TI PRIČU

U zadnje vrijeme iz osobnih interesa proučavam dizajn nekih meni dragih naslova i moram vam se povjeriti da sam primijetio nešto. Koliko god već godinama volim prvi Dishonored čiji me nastavak ovog tjedna iznova osvojio, dok sam razmišljao kako započeti ovaj tekst sinulo mi je da su izvan gameplaya to prilično prosječne igre. Sad kada smo prešli preko te prepreke uvodne rečenice dozvolite mi da objasnim što mislim na primjeru Dishonoreda 2 i usput rečeno, za slučaj da se izgubim u tekstu – da, apsolutno je super nastavak i vrhunska igra sama po sebi.

DUPLI VIDEO KOMENTAR

Rušimo barijere i pravila interneta ovim video komentarom s DVA KOMENTATORA – pogledajte Dishonored 2 u akciji dok Vjeran i Zoran dijele svoje prve dojmove o igri.

Ipak je to nastavak jednog od najljepših i najkreativnijih primjera prkosa trendovima u industriji. Umjesto naginjanja fotorealizmu izgleda pomalo kao digitalizirani akvarel, umjesto neograničeno velikih ili proceduralno generiranih svjetova, igra je podijeljena na mape dizajnirane i uštimane do zadnje sitnice. Naravno da sam jedva dočekao da Dishonored 2 izađe i čak pazite sad, nabavio PS4 samo za recenziju jer imam nekih problema s računalom. I što onda? Pa ništa, baš ništa posebno, skinuo sam ju, bio prilično razočaran i nije mi se dalo igrati odjednom.

Dishonored-2-1

A sada znam i zašto, vidite, prvih pola sata vi praktički ni ne igrate igru. Iskreno, savjetujem vam da samo protrčite kroz tu prvu misiju, nemojte se ni truditi. Priča vam je na silu nagurana niz grlo kao da ste dobili poklon bon u klubu sufražetkinja, a čak su glavni likovi koje poznajemo još iz avantura prošlog nastavka bljutavi k’o pire krumpir u prahu. „Baš se pitam što moj otac Corvo, uzgred rečeno i kraljevski zaštitnik koji mi je spasio život razotkrivši urotu misli o tome. Oče, Corvo, kraljevski zaštitniče koji ste…bla, bla… što mislite o ovoj gospođi koju ne poznajemo, ali koja je navodno moja teta i koja tvrdi da je došla preuzeti tron kojim carujem?“ Uglavnom, bljakica.

Priča vam je na silu nagurana niz grlo kao da ste dobili poklon bon u klubu sufražetkinja, a čak su glavni likovi koje poznajemo još iz avantura prošlog nastavka bljutavi k’o pire krumpir u prahu.

Ustvari, kada sažmem priču cijele igre u par rečenica na papiru čak i zvuči dobro, ima donekle tradicionalnu strukturu dramskih oblika. A sada vijest dana – ovo je video igra, a ne dramska predstava; u video igrama možete izravno upravljati likovima iz prvog ili trećeg lica, ne treba vam sveznajući narator koji će vam docirati situaciju na sceni kao rano novovjekovnom seljaku koji je više iskopao iz nosa nego iz knjige. Jedini lik s kojim sam se uspio povezati je služavka Alexi jer jedina ne sumira cijelu scenu u svakoj rečenici, a ona je u igri cca. dvadeset sekundi i onda je ubiju… jako je ubiju… i to je snažan motiv. Doduše i Alexi u jednoj od svoje ukupno dvije rečenice kaže: „Kraljice, ovo je vaš prsten pečatnjak“ i da mi moj prsten pečatnjak. Ja vidim da je to prsten pečatnjak i pretpostavljam da ga nosim svaki dan pa mi to i nije neki šok, ali hvala Alexi dosadna babuskaro.

Dishonored-2-4

To ne znači da su likovi loši, štoviše, Jindosh i njegova vila opasno podsjećaju na Cohenov Fort Frolic iz prvog Bioshocka – jedan od najboljih levela u igrama ikada. Stalnom me komunikacijom iskreno uznemiravao, a onda me ishodom susreta pomalo potresao. Antagonistica Delilah koja se čak ugodno vezuje uz DLC prve igre je osoba koju istovremeno apsolutno mrzite i volite, a iako je priča prilično kratka i koncizna pa niti jedan lik nije razvijen koliko zaslužuje, sudbina gotovo svakog će vam ostaviti košmar u glavi. Nakon jedne misije sam otišao u krevet i razmišljao kako sam svjestan da sam postupio ispravno, ali se svejedno osjećam kao odvratno i nehumano čudovište, a bome sam mogao i maznut još koji dvopek prije nego sam oprao zube.

Nakon jedne misije sam otišao u krevet i razmišljao kako sam svjestan da sam postupio ispravno, ali se svejedno osjećam kao odvratno i nehumano čudovište, a bome sam mogao i maznut još koji dvopek prije nego sam oprao zube.

No primijetite razliku između dramskih aspekata koji su žalosno pretjerani i likova koji su mi intrigantni zato što sam sudjelovao u njihovom razvoju. Nije mi dan šalabahter s njihovim podacima i pričicom, otkrio sam ju igrajući igru, šuljajući se po njihovim imanjima, kradući im pisma iza leđa, prisluškivajući im zaposlenike, čitajući o njima u knjigama, gledajući iz sjene kako se ponašaju prema kolegama. Leveli su otvoreni i pametno povezani na način da svoju metu prvo upoznate iz raznih kutova i tek onda odlučite o njihovoj sudbini. U suštini je svaka od devet misija besramno ista – provali negdje, ubij ili onesposobi nekoga i vrati se nazad u jednom komadu, ali svaki vaš korak, svaka odluka da uđete na glavna vrata ili prozor, probivši zid ili kroz ventilaciju, svaka špajza u koju putem zavirite i svaka sluškinja koju zadavite vaše je oruđe u stvaranju priče.

Dishonored-2-6

U tome je ključan divno dizajnirani svijet koji sam već spomenuo iz prethodnika, no koji je ovoga puta još veći, još otvoreniji, još nakrcaniji, detaljniji i pametniji. Da ne govorim da je k tome i ljepši, jer koliko god je Dunwall kao grad bio atmosferičan, Karnaca je krunski dragulj okrhnut najezdama uličnih boleština i dvorske korupcije, a igra izgleda tehnički dosta naprednije od jedinice. U jednom sam trenutku u svojem istraživanju dizajna namjerno pokušao pronaći beznačajan, suvišan kutak neke mape, ali naprosto baš svaki komadić levela može poslužiti svojoj svrsi. Ne mora i vjerojatno neće, ali ne možete doći do nekog naoko nasumičnog kamena i reći da je tu bez veze, kad je baš zgodno postavljen da iza njega sakrijete truplo ako „slučajno“ nekoga ubijete ili da s njega skočite do visokog prozora kad netko naleti ili pak nešto treće.

Karnaca je krunski dragulj okrhnut najezdama uličnih boleština i dvorske korupcije, a igra izgleda tehnički dosta naprednije od jedinice.

Još je impresivnije što vam igra na početku ponudi igranje bez prepoznatljivih moći koje obilježavaju serijal. Dakle leveli su dizajnirani tako da imaju smisla igračima koji igraju s divljom Emily, preciznim Corvom, ali i onima koji se ograničavaju na fizičku gimnastiku i u sva tri načina teško im je pronaći zamjerku. No dobro, red bi bio spomenuti malo Emily, ali morate mi oprostiti što malo okolišam, jer ću vam se u protivnom ustati iz emisije. A i o Emily nemam što posebno reći ustvari, zabavna je i dovoljno drugačija od Corva da opravda uključivanje i još jedan prelazak s drugim likom. Ima nešto agresivnije i razornije moći, ali kako ćete vi igri pristupiti ovisi isključivo o vama bez obzira kojeg lika izabrali.

Na početku igre birate kojim ćete likom igrati ostatak igre i to više ne možete promijeniti na tom saveu. Priča je više-manje ista, neke sitnice će se mijenjati naravno, ali u globalu postoje samo dva završetka ovisno o tome koliko ste bili nasilni kroz igru. No, teoretski, postoji mogućnost da igru završite na oba načina s Corvom, pa s Emily, pa bez moći i tako dobijete šest završetaka u jednom pakiranju iako ću se ja za sada zadovoljiti samo s dva. Svejedno, opcija postoji i do sada ste već trebali primijetiti da je pronalaženje novih pristupa i donošenje značajnih odluka u duhu serijala.

Dishonored-2-2

I to je ključna razlika koja čini Dishonored 2 neprikosnovenom igrom u akciji i neslanom ABC juhicom izvan nje. Bacite kontroler na pod i kakva god situacija na ekranu bila pronaći ćete neku nagradu u tome. Istraživanje je nagrađeno materijalima za nadogradnju koji su nagrađeni novim moćima, koje su nagrađene novim mogućnostima borbe ili šuljanja što je zabavno samo po sebi. Okej ustvari, priznat ću da su resursi ponekad malo naivno ostavljeni točno tamo gdje bi ih bilo zgodno iskoristiti bez nadzora, ali isto tako ćete strijele umjesto u nekoj nasumičnoj kutiji često pronaći u truplu pribijenom na zid i sama ta scena će vas nagraditi spoznajom da osoba po čijem se dnevnom boravku šuljate ima blago rečeno kratak fitilj. Svijet i vaša iskustva u njemu čine vašu avanturu, a srećom su samo uvjetovani pričom i ne oslanjaju se na njene principe predstavljanja.

Vjerujte mi da je užitak igrati tako koherentne igre koje vas neće kažnjavati jer ste pokušali nešto malo drugačije i neočekivano, ludo i kreativno, a s druge strane neće vas kazniti niti ako ste najdosadniji Janko koji šeće okolo i pljucom tamani dušmane. Izazovna je na onaj način na koji ste vi kreativni, a ne samo koliko ste hrabri i na kraju nitko ne propušta na zabavi. Unatoč lošem prvom aktu kulisu spušta uz gromoglasan pljesak i već vidim da će se često vraćati na bis. Moja posljednja službena i iskrena preporuka je da ako je ikako moguće nabavite PC verziju kada se tehnički problemi od kojih još pati srede, jer je na konzolama očekivano nezgrapnija i ograničena kontrolerom, no svejedno prokleto zabavna i neodoljiva na vaš način.

Dishonored 2 igrače nagrađuje šakom i kapom, a dokle god možemo preskočiti cutscene vraćat ćemo mu se s guštom.

• dizajn levela (i svijeta),
  • prilagodljiv i opsežan gameplay
  • zanimljivi likovi
  • interaktivnost
  • slab scenarij
  • dobri likovi prekratko u centru pažnje

Komentari (53)

• borna8

20.11.2016 - 23:01

nema smisla gledat ocjene u recenzijama nakon witchera

• Tony Ghost 1811

@borna8, 20.11.2016 - 23:29

Ne kuzim. Niska ocjena?

• departed1983

@Tony Ghost 1811, 20.11.2016 - 23:39

witcheru su dali manju ocjenu zbog optimizacije 😀

• Tony Ghost 1811

@departed1983, 21.11.2016 - 10:45

Bas. Gta dobio ocjenu 99. Sto znaci da igra zapravo jako malo moze napredovat. U biti je fenomenalna. Jos napisu da je minus nista vrijedno spomena. Slazem se da witcher 3 ima problema. Sa kontrolama i kamerom najvise. Ali opet da dobije ocjenu 85 naprema gta 99.

• blacklist0907

@Tony Ghost 1811, 21.11.2016 - 13:27

Nisam pročitao recenziju od witchera 3 ovdje ali ako su dali 85 onda im sve recenzije padaju u vodu jer se radi o najboljoj igri IKADA…a watch dogs 2 je dobio 90 jer su si važni kaj ih je ubisoft zvao igrat igrice i “potplatio”…lol

• Tony Ghost 1811

@blacklist0907, 21.11.2016 - 14:38

Dali su 85. Jbg.

• blacklist0907

@Tony Ghost 1811, 21.11.2016 - 14:56

Meni je to smiješno…stavit witchera 3 u koš sa ostalim igrama a ocitao je lekciju većini developera…nema smisla

• Tony Ghost 1811

@blacklist0907, 21.11.2016 - 15:47

Hcl mi je uvijek bio najbolji portal. Ali te godine… jos su proglasili witcher 3 najboljom igrom te godine a sigurno je bilo igri kojima su dali vece ocjene. Sto nema logike, ali eto.

• departed1983

@borna8, 20.11.2016 - 23:44

Recenzije na portalima su inace glupost – u smislu da je to samo subjektivno misljenje jednog covjeka. E sad, ako naces recenzenta koji ima identican ukus i pogled na igre kao ti, onda dobro za tebe. AKo ne, jbg.
      Najrealnije recenzije su one na steamu. Ne mislim sad na recenzije onih trolova koji kupe igru samo da bi je popljuvali pa je refundaju, vec nadjes par malo kvalitetnijih recenzija i izvagas pluseve i minuse i to je to.

• Igor Belan

@departed1983, 21.11.2016 - 00:34

Dobro, ali kako znaš koja ja recenzija na Steamu realna? To su korisničke recenzije. Dakle, to su random ljudi koji možda uopće ne znaju što rade kada recenziraju igre, kada pišu kritiku. Možda ne shvaćaju principe odvagivanja pluseva i minusa neke igre i kako jedna recenzija zapravo nije samo odvagivanje pluseva i minusa… možda je to što recenziraju tek treća igra tog žanra koju su ikada zaigrali… Pa s time svime na umu, koji ti je kriterij da ocijeniš da je neka korisnička recenzija realna ili nerealna? Možda po pismenosti? I ne, Witcheru 3 nismo dali nižu ocjenu zbog optimizacije, to je bio samo jedan od minusa. Plusevi i minusi nisu direktna refleksija ocjene – to je valjda jasno.

• departed1983

@Igor Belan, 21.11.2016 - 03:04

Pa ne znam jer i njihove recenzije su njihova subjektivna misljenja, ali kad nadjes 10ak ljudi koji se potrude da svoje iskustvo sa igrom obrazloze u malo opsirnijem postu pa onda iz tog izvuces neki zajednicki zakljucak, dobijes nekako blizu i detaljniju sliku igre nego sto je to slucaj sa profesionalnim recenzijama. Ne mislim tu na vas portal konkretno, vec inace. Pogotovo na vece i poznatije portale u svijetu. Svi imaju neke svoje favorite medju izdavacima i cesto ocjene variraju i do 10 poena razlike za igre koje su slicnog kvaliteta, ali su od razlicitog izdavaca. Evo recimo, bas za ovu igru sam citao recenziju na jednom drugom portalu koji je dao ocjenu oko 90, a u recenziji nigdje nije spomenuo da igra na PCu ima problema sa optimizacijom. Mozda je igra na njegovoj konfiguraciji radila kako on kaze, mozda su mu rekli da to ne spominje, u to ne bih da ulazim. Zato mi je relevantniji podatak sa steama, kad 10 korisnika sa 10 razlicitih konfiguracija prenese svoja iskustva.

• blacklist0907

@Igor Belan, 21.11.2016 - 13:29

Hahahahha….fakat ste dali witcheru 3 85 ocijenu….o bože moj kak vam nije bed gurat tu igru u isti kos sa watch dogs 2 koji je zgadio tu igru većini zbog lažnog oglašavanja prethodnog nastavka

• baDarmageddoN

@departed1983, 21.11.2016 - 02:48

Recenzije su dobra stvar…ocjenjivanje kao takvo je glupost 😀 A što se tiče subjektivnosti? Pa to uopće nije upitno. Bez toga ne ide. Pa ne rade to roboti da se secira svaki piksel ili fabula ili optimizacija. Pogledaš recenziju a ako te zanima pogledaš ocjenu. Treba imati hrabrosti na ovako velikom portalu dati neke ocjene. Ja se ne slažem sa puno njih. SNIPER gW 2 je dobio prenisku ocjenu po meni. Gta debelo preveliku. Tw3 debelo prenisku. Fifa u niti jednom od svih beskonačnih svemira ne može imati nižu ocjenu od pesa i tako to… Ali takvih je 100 stvari. Bitno je što piše u tekstu jer ako se misliš povoditi samo ocjenom onda možeš biti samo nezadovoljan istima, poput mene.

• departed1983

@baDarmageddoN, 21.11.2016 - 12:06

Pa upravo. recenzije same po sebi nisu lose i daju relativno dobar uvid u igru. Ocjene, eh, to pokvari sve, tu smo svi najvise subjektivni. Ako je Witcher dobio, recimo 83, onda, po meni, mozda jedna ili 2 igre koje su izasle nakon Witchera mogu dobiti 80, ostalo sve 70 i nize. Zato je najbolje procitati samo tekst, ocjenu i ne gledati 😀

• BoneDigger

@departed1983, 21.11.2016 - 06:06

Sve se radi o statistici, na steamu imas par tisuca recenzija koje nisu toliko profesionalne i tocne ali ih je par tisuca, iz toga se moze nesto protumaciti.

• Igor Belan

@BoneDigger, 21.11.2016 - 09:31

Ma to svakako – iz par tisuća mišljenja može se svašta protumačiti, ali treba znati i tumačiti 🙂 No stvar kod Steama i bilo kojeg mjesta gdje baš tisuće korisnika daju korisničke ocjene za igre je da su to na kraju dana samo korisnici – ljudi koji pišu svoje mišljenje o igri. I na kraju daju neku ocjenu. Nitko od njih ne vodi se nekim pravilima pri tome, nitko od njih nema profesionalnog iskustva u pisanju kritike, nitko od njih ne razmišlja o posljedicama njihovih riječi. Svaki od njih drugačije tumači što je ocjena 3, svako drugačije tumači što je za ocjenu 1, nema unificiranog shvaćanja sustava ocjenjivanja – nema pravila – taj sustav ocjenjivanja je onda najčešće žrtva trenutnog emotivnog stanja čovjeka što je dao ocjenu. Evo, primjerice, kad izađe iz Dishonoreda 2 ljut jer se loše vrti na njegovom kompu i onda odmah ode na Steam, misliš da će taj čovjek biti dovoljno razborit da se sabere i ne da ocjenu prije nego je igru zapravo završio. Steam se bori protiv toga maksimalno pa možeš vidjeti koliko je netko igrao kad je napisao recenziju, je li napisao recenziju prije nego je igra zapravo izašla i slično. Ali kada opet hrpu takvih ljudi staviš na istu platformu i daš im da pišu i rade što god žele, bez kontrole, to ne mora u konačnici dati neko realno stanje stvari. Evo, departed1983 je gore u komentaru napisao da smo mi Witcheru 3 dali nižu ocjenu zbog optimizacije – napisao je to kao činjenično stanje stvari – kao da je to dobro poznato i u to nema sumnje. A zapravo uopće nije točno. Ljudi na internetu to rade – pišu netočne stvari i predstavljaju ih kao činjenice – i onda možeš razumjeti zašto treba znati tumačiti korisničke recenzije, a ne ih slijepo pratiti.

• Pussybomber

@Igor Belan, 21.11.2016 - 15:02

Ocjena je Fail, kada ga usporedujemo sa Tw3. Eto toliko od mene, kratko i jasno.

• Igor Belan

@Pussybomber, 21.11.2016 - 15:52

Ocjena Dishonoreda ili? Uglavnom, slobodno ga ti uspoređuj s Witcherom 3 i ocjenom za tu igru, ali nas svakako nećeš vidjeti da uspoređujemo ocjene igara različitih žanrova.

• matyX6

@Igor Belan, 21.11.2016 - 16:53

Mislim da ocjena nebi trebala biti nesto sto bi trebalo ljudima govoriti dali da kupe igru ili ne, već bi to trebala biti sama recenzija. Što se tiče ocjene koju ste dodijelili Witcheru 3 je premala po mome mišljenju jer smatram Witcher jednom od najdorađenijih igara ikad. Npr. usporedimo vašu ocjenu Skyrima I The Witcher 3.
      Skyrim 94 > Witcher 85

Usporedimo pozitivne i negativne strane obje igre:
      Priča: obje igre +
      Gameplay: po vašem mišljenju Witcher – mada neznam zašto, po mojem definitivno + , Skyrim +
      Ukupna prezentacija(zvuk/grafika/soundtrack) + i +
      Sistem borbe: Witcher + Skyrim +/-
      Bugovi: Witcher +/- Skyrim —-
      Kamera: za Witcher ste naveli – što i je, ali Skyrim je jedna od najgorih igara što se tiče kamere i to pogotovo ako se igra s kontrolerom.
      Mislim da sam iznad naveo najbitnije elemente igara i ako usporedimo omjer pozitivnih i negativnih strana igara, Witcher zaslužuje najmanje istu ocjenu kao i Skyrim. Skyrim mi je osobno bolja igra, ali ne mogu to staviti u ocjenu. Mislim da sam dokazao da je ocjena za Witcher pre mala, ali to je jedna od rijetkih vaših ocjena s kojima se ja ne slažem. Htjeli vi priznati ili ne pogrješili ste s tom ocjenom.

• Toma_HR

@Igor Belan, 21.11.2016 - 18:33

Zašto jednostavno ne kažete – “OK, pogriješili smo sa ocjenom Witcheru 3”
      Ovako će se ta ocjena povlačiti dugo-dugo i svaku sljedeću (kakva god bila) ocjenu staviti od upitnik.

• Igor Belan

@Toma_HR, 21.11.2016 - 18:50

Pa objašnjeno je već u komentarima te recenzije – nismo pogriješili. Dapače, trebali biste cijeniti što se ne vodimo mišljenjem većine već vam ucijek kažemo kako mi vidimo stvari. U kontekstu našeg portala i naših pravila ocjenjivanja – to je sve već rečeno ispod Witcher 3 recenzije pa ako hoćeš tu raspravu opet započeti, tamo ostavi komentar – ovdje je to samo off-topic.

• Toma_HR

@Igor Belan, 21.11.2016 - 18:57

Istina i ispričavam se radi off-topica, neću više, samo i meni je Witcher 3 daleko najbolja igra u mojoj dugoj povijesti, pa sam prekritičan prema svakoj sljedećoj ocjeni.

• Iris94

@Toma_HR, 21.11.2016 - 21:17

Dakle ako sam dobro shvatio. Witcheru 3 je spomenuta optimizacija kao minus a Dishonored 2 nije? Ima smisla 😀

• Igor Belan

@Iris94, 22.11.2016 - 11:56

Krivo si shvatio – i jednoj i drugoj igri je optimizacija spomenuta u negativnom kontekstu. I u nijednom slučaju to nije značajnije utjecalo na konačnu ocjenu jer moramo računati da se radi o privremenim problemima. Je li optimizacija spomenuta na kraju recenzije pod listom minusa je također nebitno – minusi i plusevi na kraju recenzije nisu ništa drugo nego svojevrsni sažetak kompletne recenzije, za one koji možda nemaju vremena čitati cijelu stvar pa žele proletjeti brzinski kroz neke od glavnih točaka (čime svjesno ignoriraju neke također važne stvari koje su spomenute samo u tekstualnoj recenziji).

• borna8

@Igor Belan, 21.11.2016 - 23:29

samo priznajte da ste pogrijesili s ocjenom jer ce se ovo nastavit jos dugo dok ne dode neka bolja igra od witchera,vjv cyberpunk

• mokrEE

@borna8, 22.11.2016 - 02:47

urednistvo HCL-a na konopima kao boksac teske kategorije negdje pred kraj 10. runde : )

• Igor Belan

@borna8, 22.11.2016 - 11:49

Da, ovaj, borna, morat ćeš prestat pisat provokativne off-topic komentare i ignorirat sve što napišem jer ćeš dobit ban.

• Bredli

@Igor Belan, 22.11.2016 - 17:03

Realno, svi pametni ljudi će vam reći da ste potučeni u ovoj raspravi, i to kvalitetno argumentima, a vaša priča je tipično politička, hvatanje za slamku spasa koja ne može ni mrava spasiti, a kamoli vas, eto toliko su vas argumentima išamarali da ovi ljudi izgledaju kao predsjedništvo velikog gaming portala, a vi kao neki tinejdžer koji je jučer počeo igrati i donio prvu recenziju. Ništa lično, ovo je objektivno iskreno mišljnje, zaista je žalosno kako ne znate priznati svoju grešku, nego tvrdoglavo i tupo kontrirate argumentima koji veze s realnošću nemaju.

• Igor Belan

@Bredli, 22.11.2016 - 23:57

Kakvo teatralno pretjerivanje :))) U svakom slučaju, po treći put već govorim da slobodno raspravu o The Witcheru 3 nastavite ispod Witcher 3 recenzije, a možete i na forumu – ovdje je to off-topic i sada ću apsolutno svaki odgovor na ovaj moj komentar ili bilo kakav novi komentar usmjeren u smjeru Witcher 3 recenzije ili našeg sustava ocjenjivanja općenito, smatrati provokacijom (jer to i jest) i banati onoga tko se usudio to napisati.

• darijoman

20.11.2016 - 23:17

Ne očekivano visoka ocjena. Crysis i dalje bolje izgleda 😉

• Vexido

21.11.2016 - 01:05

u zadnje vrijeme ste malo darežljivi sa ocjenama … 😛

• vectorinvicta

21.11.2016 - 01:34

Od mene 50. Prosječna igra, prosječno sve. Priča, grafika, glazba, likovi… Prosjek prosjeka. Tako da… 50.

• baDarmageddoN

@vectorinvicta, 21.11.2016 - 02:38

Hahaha

• Igor Belan

@vectorinvicta, 21.11.2016 - 09:31

Jedino gameplay nisi spomenuo 🙂 A to je nekako najvažnije, ne?

• mili1985

@Igor Belan, 21.11.2016 - 10:40

Pa ne uvijek, barem meni. Gameplay može biti odličan i dosta utječe na ocjenu, ali bez dobre priče i atmosfere opet nešto fali tako da mi tu ocjena uvijek pada. Ne govorim o Dishonored 2 jer još nisam odigrao, nego komentiram općenito za igre.

21.11.2016 - 10:34

Ja bih, ako mogu dati prijedlog, recenziranje FPSa dao covjeku koji FPSove igra ali ne pretjerano, strategije tko ih igra ali , opet, ne previse….itd. Problem je ta subjektivnost kod ocjenjivanja, covjek koji je vezan uz likove, radnju ili igru, cesto prijedje preko velikih problema u igri samo radi te, neke, sentimentalne percepcije. Jasno mi je da je to dosta tesko izvesti jer vecinom svi igramo sve ali svatko ima svoj omiljeni zanr, cak i oni koji misle da nemaju, pogledajte si na Steam, Uplay ili Origin i brzo cete vidjeti obrazac. Mislim da bi tako bilo puno objektivnije. Ili nastavke dati na ocjenjivanje nekome tko nije odigrao prethodne dijelove. (Neka je barem su-recenzent)

• Juraj Bevandić

@funky0308, 21.11.2016 - 11:51

Ako te tješi, ja nisam ljubitelj FPS igara. 🙂

@Juraj Bevandić, 21.11.2016 - 15:26

E, onda je recenzija prava 😀

• delight353

21.11.2016 - 14:50

Igra moze imati vrhunski gameplay, pricu, atmosferu, grafiku, zvuk, glazbu, itd., ali ako ima hrpu tehnickih problema kao nejasni fps dropovi, iako imas preporucenu konfiguraciju, đabe sve… Govorim o PC izdanju koje je zaista lose portano – odradeno. Meni, osobno, to ubije bilo kakvo uzivanje u igri, a obzirom da sam platio za to, ocekujem da sve funkcionira kako spada. Pun mi je kufer cekanja 6 mjeseci i vise da igru dovedu u red! S time receno, tehnicki problemi MORAJU biti dio kritike, tj. recenzije.

• departed1983

@delight353, 21.11.2016 - 15:17

Zato SP igre uvijek kupujes nakon 6. mjeseci. Em je u pola cijene, em je koliko toliko dovedena u red.

• Igor Belan

@departed1983, 21.11.2016 - 15:59

Da, ovo je zapravo skroz OK praksa. Samo ‘ko će se strpit 6. mjeseci 🙂

• departed1983

@Igor Belan, 21.11.2016 - 16:30

Ja se bez problema strpim. Vjerujem da vi u redakciji ne mozete jer vam je to posao i nema smisla da recenzirate i pisete o neaktuelnim igrama. Ali recimo ja uvijek igram jednu MP igru aktivno, i tu i tamo neku drugu malo manje. Uz posao i sve druge obaveze ne stignem odigrati ni pola SP naslova koji me zanimaju tako da sam uvijek u zaostatku pa htio to ili ne, igram sredjene igre i kupujem ih znatno jeftinije 😀

• Igor Belan

@delight353, 21.11.2016 - 15:58

Zbog činjenice da se današnje igre patchaju s vremenom i da izlaze za više platformi gdje se drugačije izvode (a mi nemamo uvijek pristup svim verzijama), ne uzimamo u obzir optimizaciju igre u recenzijama u tolikoj mjeri koliko to zapravo uništava iskustvo igranja nekim igračima (ne svima). Ako takvi problemi postoje u nekoj igri (loša optimizacija) informirat ćemo vas o tome u recenziji, možda i navesti to kao minus u nekim slučajevima, ali na samu ocjenu neće previše utjecati osim ako se ne radi o igri koja se ne može updateati iz nekog razloga i dostupna je samo na jednoj platformi gdje se vrti jednostavno loše. Tada je to očito neizbježan problem s kojim će se susresti svi igrači. Što se ove igre tiče, još u video komentaru su Zoki i Vjeran pričali o lošoj PC optimizaciji, a pisali smo o tome u i vijestima (i kratko je spomenuto u ovoj recenziji), no sama igra je u slučaju Juraja recenzirana na PS4 konzoli (također spomenuto u recenziji). Tako da, razumijem ja tebe i to je savršeno normalna stvar – da kažeš da ti je uništeno iskustvo igranja zbog loše optimizacije, ali ta kritika možda već za tjedan dana neće vrijediti i tiče se samo jedne od tri platforme – pa joj ne možemo za to “oduzimati bodove” u recenziji koja se tiče općenito igre kao takve, ne direktno njenog izvođenja na nekim od mašinama na kojima se izvoditi može.

• Queae

@Igor Belan, 21.11.2016 - 16:34

Igore zašto niste recenzirali npr. LoL, CS GO, Dotu 2… a to su jedne od najpoznatijih i najigranijih igara, a recenzirate neke manje igre, znam da je offtopic, poz

• delight353

@Igor Belan, 21.11.2016 - 17:49

Potpuno jasno. Ja sam to opcenito iskomentirao u total universe igara za PC u barem zadnje 2 godine, pa tako i recenzije sa te platforme. Kako god, volio bih cesce vidati “tehnicki problemi” kao minus bez obzira na platformu i, naravno, ako ih ima.

• Toma_HR

21.11.2016 - 19:03

BTW – dobra recenzija!

21.11.2016 - 20:04

Stvarno neobično visoka ocjena…Moram čim prije isprobati,ali se još uvijek lagano pribojavam loše pc optimizacije…Nek se to sredi do kraja,i onda istrčavam.I još ako je bolji,ili u rangu,prvog djela-nitko sretniji od mene..

• Czar

22.11.2016 - 11:29

Witchera je u najmanju ruku nepristojno spominjati u komentarima ispod ove recenzije jer je to RPG i dobio je ocjenu kakvu je dobio.