HCL.HR

Recenzija

Dissidia Final Fantasy NT

KAOS SVUDA, KAOS OKO NAS

Žarko Ćurić

Crossover projekti u kojima se miješaju likovi likovi različitih igara/medija u jedan “bućkuriš” zasigurno su jako privlačni izdavačima videoigara. Već vidim euforiju u stilu: “Likove iz univerzuma A voli pet milijuna ljudi, a one iz univerzuma B sedam milijuna ljudi, ako napravimo projekt AxB prodat ćemo ga u 12 milijuna primjeraka!”

Ako izuzmemo Kingdom Hearts, crossoveri uglavnom pripadaju polju borilačkih igara (Marvel vs Capcom, Smash Bros.). S obzirom da u takvim igrama igrači imaju priliku nanijeti fizičku štetu omraženim likovima, jasno je odakle atraktivnost istih. I sam pripadam među igrače kojima je takva ideja privlačna pa sam se obradovao što ću u novoj Dissidia igri moći izribati Squallovu bezvoljnu facu izribati uz pomoć Kefke.

O kakvoj se igri ovdje radi?

dissidia nt screens (1)

Nova Dissidia prebacila je fokus s borbe između dva lika na mnogo kompleksniju izvedbu tri protiv tri. Ovakvim pristupom čitav sustav RPG napredovanja koji je obilježio prva dva dijela bačen je u drugi plan, dok je blještavilo postala glavna tema NT nastavka. Pretpostavljam da je ovo odrađeno radi većeg privlačenja igrača na arkadne strojeve, budući da su tamo bezbrojni efekti i glasna glazba glavni prodajni materijal, no ipak mislim da su izgubili dosta čari u odnosu na prethodnike.

Nova Dissidia prebacila je fokus s borbe između dva lika na mnogo kompleksniju izvedbu tri protiv tri.

Srećom, tu je i da dalje zabavan način borbe sa Bravery i HP napadima. Svaki borac u startu dobije određen iznos “hrabrosti” te prilikom izvršavanja Bravery udaraca napadaču se puni Bravery bar, a primatelju udaraca on se smanjuje. Jednom kada se dovoljno napunimo hrabrosti, možemo izvesti i HP napad koji u tom času protivniku uzima zdravlja koliko imamo Braveryja.

dissidia nt screens (4)

Ipak, ovdje je potrebno biti ekstremno oprezan, budući da nakon izvođenja HP napada ostajete privremeno s Bravery barom na nuli te ste prilično otvoreni za napad od protivnika. Osim toga, tu su i razni EX napadi koje otvaramo levelanjem likova, mogućnost prizivanja summona koji će izvesti ogroman napad na cijelo polje te usput povećati statistike naših suboraca te bezbroj drugih mehanika poput izmicanja, kontroliranja prostora brzim dashovima te povezivanja komboa.

Nažalost, tu dolazimo i do prvih problema jer sam sustav tutorijala je prilično loše odrađen te vas neće pripremiti da istinski uđete u kompletnu dubinu borbe. Većinu stvari koje sam naučio zapravo su došle u specijalnom priručniku za recenzente te vjerojatno dobar dio toga ne bih ni znao da nisam imao ovaj priručnik.

dissidia nt screens (3)

Osim toga, sva kompleksnost i mogućnosti u borbi padaju u vodu kada imate prilično loše kontroliranu kameru. Sustav zaključavanja na jednog borca je blago rečeno pokvaren, budući da sam se većinu vremena u cijelom kaosu pitao kojeg lika zapravo napadam. Pogotovo je čudan osjećaj kada ste zaključali prikaz na jednog protivnika, on skoči, kamera vam gleda u nebo dok vas drugi protivnik ispod reže kao kebab meso.

Sustav zaključavanja kamere na jednog borca je blago rečeno pokvaren.

Likova ima 28 iz svih glavnih dijelova Final Fantasy franšize te ih je moguće podijeliti u četiri skupine: fizički borci Vanguard, brzi udari-i-bježi Assassini, Marksmeni koji napadaju projektilima s udaljenosti te Specijalisti koji mogu mijenjati forme. Borci izgledaju prilično dobro te su za neke starije likove iskorišteni originalni koncepti za utjelovljavanje 3D modela, što će biti veliki plus za ljubitelje serijala.

dissidia nt screens (2)

Ostatak tehničkog dijela nije ni za neku pohvalu, ali ni za kritiku. Vidljivo je da su mape odrađene u prilično nižoj rezoluciji, vjerojatno iz razloga održavanja performansi uslijed kaotične količine kretanja i efekata na ekranu. Srećom glazba i glasovna gluma su na mjestu te uvelike podižu dojam, pogotovo ako uzmete japanske glasove.

Vidljivo je da su mape odrađene u prilično nižoj rezoluciji, vjerojatno iz razloga održavanja performansi uslijed kaotične količine kretanja i efekata na ekranu.

Ni sadržaj nije baš ponudio nešto neviđeno – tu su standardne arcade borbe, mrežni multiplayer, tutorijal, razni dodatci koji se otvaraju virtualnom valutom te “Story” mode. Story mod je pod navodnicima jer je on zapravo samo skup animacija i par borbi koje otvaramo skupljanjem Memoria tokena u ostalim borbama. Ovo je baš antiklimaktično, budući da otvorite jednu animaciju, pogledate je, vratite se standardnoj borbi, borite se pola sata da zaradite novi token, pogledate novu animaciju i opet u krug.

dissidia-final-fantasy-nt-screenfdfd

Što je najgore, sadržaj priče nije toliko zanimljiv da bi vas uopće tjerao na ovu patnju. Priča se vrti oko standardne borbe dobra i zla, odnosno božice Materije i Spiritusa, a osim par smiješnih scena interakcije između likova radnja vam neće donijeti ništa čak i ako ste ljubitelj Final Fantasyja.

Svoje umijeće moguće je testirati samo u mrežnim borbama, jer ne postoji lokalni multiplayer, pa smo osuđeni na razmjenu udaraca protiv igrača gdje će vam osim kamere sada smetati i pomalo loš mrežni kod. Osim toga, lobiji su dosta prazni, pa sretno u pronalasku iskusnih boraca umjesto prilično laganih AI borbi.

NT u nazivu igre je skraćenica za New Tale, no ovo sigurno nije priča o kojoj ću dugo propovijedati. Izvrsni elementi borbe nisu mi došli u prvi plan radi prilično loše odrađenog sustava kamere i zaključavanja protivnika, a novim igračima neće pomoći ni osrednje odrađen tutorial. Sve to uz izostanak nekih značajnijih modova poput lokalnog multiplayera te osrednjost onih koji su čak i došli čine Dissidia Final Fantasy NT jednim od rijetkih Final Fantasy dijelova kojih ću se rijetko sjećati.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PlayStation 4. Kopiju igre ustupio je njezin izdavač. 

Dissidia Final Fantasy NT svojom oskudnom ponudom i lošom kamerom teško da će ikome ponuditi ugodno iskustvo, čak i ljubiteljima Final Fantasyja.

63 Naša ocjena
  • zanimljiv koncept borbe s Bravery i HP napadima
  • vjerodostojno preneseni likovi FF univerzuma
  • audio strana uzima najbolje iz franšize
  • užasna kamera koja kvari borbu
  • mizerna podrška modova i tutorijala
  • koncept Story moda totalno promašen

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (2)

  • Zloco

    06.02.2018 - 22:20

    Vidim lighting iz ff xiii,im sold.

  • SanKa

    08.02.2018 - 10:31

    ovo grozno izgleda. 50% ekrana su text boxovi

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!