HCL.HR

Recenzija

Dragon Age 2 [PC, PS3, X360]

Duje Kozomara

Dragon Age: Origins stigao je u studenom 2009., oduševio nas i ostavio bez daha svojom pričom, odnosom među likovima, glazbom, adiktivnošću…. Bio je to punokrvni RPG kakvog nismo imali priliku igrati već dug niz godina. Ljudi me često, valjda jer su čuli ponešto o toj mojoj sklonosti da igram igre, a povremeno ih čak i recenziram, znaju upitati što valja odigrati, a ja im već godinu dana bez razmišljanja preporučim upravo Dragon Age. Preporuka do sada nije razočarala, a da jest, vrlo vjerojatno bih bio primoran prestati se družiti s tim ljudima i izbrisati ih s Fejsbuka. Da, brisanje s Fejsbuka je najgora moguća vrsta kazne.

Naravno da smo bili izuzetno napaljeni na nastavak, iako nam neke odluke koje je BioWare najavio nisu bile toliko simpatične, a činilo se kao da ga nekako prerano izbacuju. Sigurno se pitate – kakvu smo igru dobili? Naravno da se pitate! E pa, odlučili smo ovaj put napraviti genijalnu varku kakvu zasigurno niste očekivali: nećemo vam reći apsolutno ništa o igri. Dosadilo nam je pisati ove recenzije, a ionako ne dobivamo dovoljno para za njih. Ovaj tekst ispod (kao i video recenzija) poradi kojeg ste vjerojatno dobili dojam da je cijela recenzija tu, su zapravo upute za upotrebu kontracepcijskih pilula. Vjerujemo da će vam i to dobro doći, doduše.

Aprililili! Jebemu, to je tek za mjesec dana. Čuda li, ovo je ipak recenzija. Dakle, jednom kada po prvi put pokrenete igru, vrijeme je za odabir lika. Neke stvari ne možete promijeniti: glavni lik mora biti čovjek, a unaprijed mu je određeno i prezime – Hawke, no zato možete birati spol, klasu (warrior, mage, rogue) te ime koje želite. Tako možete imati Severinu Hawke, recimo, što je bez dvojbe spoznaja bez koje ne biste mogli spavati. Osim prezimena i rase, zapravo unaprijed znate i početak te kraj čitave igrine priče – naš junak proći će trnovit put od bjegunca do šampiona, od apsolutne nule do junaka. Čitavu priču zapravo priča dwarf Varric, nekadašnji prijatelj našeg junaka, a priča je djevojci koja se odaziva na ime Cassandra, dio je Chantrya, a detalji o životu našeg protagonista očito su joj jako bitni.

Stvari počinju bijegom našeg junaka i njegove obitelji iz uništenog Lotheringa, za vrijeme priče iz Originsa, u obližnji Kirkwall, gdje pratimo njegov porast moći i utjecaja tijekom jednog desetljeća. Priči nekako kao da nedostaje one epičnosti i uvjerljivosti koju je prvi dio imao, pa čak i dovoljno jasnog cilja. Na samom početku možete ubaciti svoj save iz Originsa, što utječe na pojavljivanje nekih poznatih likova, te aluzije na događaje iz prvog dijela.


Znate, jako smo voljeli onaj kamp u prvom dijelu: zajedničko utočište svih suboraca uz toplinu zapaljene vatrice, neobavezna ćakula s likovima, doznate pokoju stvar o njihovoj prošlosti, ušuljate se kod Morrigan u šator i malo se poigrate… Eh, dobra, stara vremena. Nostalgična suza. Vjerojatno vam je jasno – u drugom dijelu nema srcu nam priraslog kampa. Naravno, interakcija s likovima još uvijek postoji, ali odrađena je na drukčiji način, i imamo osjećaj da mu je posvećeno dosta manje pažnje.

Naime, svaki od naših suboraca ima neko svoje mjesto u gradu, gdje treba otići i popričati s njim, s tim da je to većinom moguće samo u slučaju kada imate poseban quest vezan za tu osobu. Prema vašim odgovorima, suborac će razviti simpatiju, ili pak rivalitet prema Hawkeu, a opet je moguće doći do nivoa simpatičnosti koji vodi do divljeg seksa. Hip, hip, hura! Likovi općenito nisu pretjerano pamtljivi i karizmatični, iako često raspravljaju i prepucavaju se dok šetate uokolo, nisu nijednom navukli osmijeh onako kako su to Morrigan i Alistair znali učiniti. Eh… Alistair i Morrigan. Još jedna nostalgična suza.


U svakom trenutku Hawke sa sobom može imati još tri suborca, a osim poradi čistog taktiziranja (nema pretjeranog smisla imati četiri magea u timu u isto vrijeme, recimo), likovi mogu utjecati na neke vaše odluke, pomagati u dijalozima i slično. Nije nam simpatična ni činjenica da ćete oveći dio igre provesti u istom gradu – već spomenutom Kirkwallu. Ima on svojih čari, a njegovi dijelovi se dosta razlikuju jedan od drugog, no brzo se dobije osjećaj repetitivnosti i već viđenog kada se po petnaesti put vraćate u isti dio grada završiti neki novi quest. Nije pretjerano jasno zašto nismo imali prilike vidjeti više raznolikih lokacija i dijelova igrinog svijeta, koji poradi toga više ne djeluje tako golem i opet nekako gubi na tom „feelingu“.

Dosta često ćete šećući Kirkwallom imati priliku čuti prolaznike kako nešto komentiraju, što bi trebalo biti simpatično, no nakon nekog vremena počinje djelovati pomalo isforsirano, jer prolaznici vražjeg grada očito nisu u stanju šutjeti ni dvije minute. Igra još uvijek ostavlja mogućnost odabira u važnim situacijama, tako da je zadržan onaj osjećaj da samo vi utječete na daljnji razvoj događaja

Igra je dosta više akcijski nastrojena nego njen prethodnik, sama borba je drukčija, no moramo priznati da čak i ne izgleda tako loše – dosta je brža i dinamičnija, a animacije likova prilikom borbe su uvjerljivije. Ono što nam smeta jest nedostatak „unzooma“ i izometrijskog pogleda, koji je podosta olakšavao taktiziranje. Nedostatak istog nam je često znao i stvarati probleme, jer ne bi nikako uspijevali naciljati onog protivnika kojeg želimo poradi te kamere iz trećeg lica. Jasno nam je da konzole nemaju izometrijsku kameru, sustav borbe je na njima prilagođeniji ovakvoj kameri, no PC verzija nije trebala ispaštati zbog toga. MOGU NAM ODUZETI IZOMETRIJSKI POGLED, ALI NAM NE MOGU ODUZETI SLOBODU! Bio je Braveheart na TV-u nedavno, znate kako je.


Naravno, još uvijek možete pauzirati usred borbe i taktizirati, odrediti što će sljedeće koji od suboraca učiniti, a tu su još uvijek i „tactics slotovi“, zahvaljujući kojima možete namjestiti predefinirano ponašanje suboraca u određenim situacijama. Pojednostavljen je i interface, sada je dosta čišći, a možete i lakše popiti napitak za ozdravljenje ili punjenje mane/stamine. Promijenjen je sustav dijaloga, koji sada dosta podsjeća na onaj u Mass Effectu – zahvaljujući ikonicama pokraj odgovora, praktički ne može biti jasnije kakvu će reakciju odgovor proizvesti kod sugovornika. To nam možda i ne bi bilo pretjerano simpatično, no situaciju spašava upravo naš glavni junak Hawke, koji (za razliku od prvog dijela) ima glas, a moramo priznati da njegovi komentari zvuče dosta simpatično.

Što se itema tiče, čini se da ih ima manje, a nije nam pretjerano jasno zašto ih je valjda 80% ograničeno samo na Hawkea, dok suborcima armor uopće ne možete mijenjati. Možete im, dakako, mijenjati oružja, dodavati kacige, prstenje i ogrlice, no nemogućnost skidanja glavnog armora ujedno znači da ne možete provjeriti kakve sise suborkinje imaju. A djeluju obdareno, moramo priznati. Kvragu i moja opsjednutost sisama, idem provjeriti ima li koja recenzija u zadnjih par godina da ih nisam spomenuo… Samo malo. Nope, nema.


Poradi sustava sa zvjezdicama, koji pored svakog itema označava koliko je dobar određeni item za određenog lika, ponekad ćete možda dobiti dojam da igra pravi maloumnog debila od vas. Ponešto je pojednostavljen i sustav sa skillovima koje odabirete kad level-upate, no na njega nemamo većih zamjerki, pregledan je i dosta jasan. Još nešto što je izmijenjeno jesu skillovi nevezani za borbu, poput herbalisma, trap-makinga te poison-makinga. Naime, više to uopće nisu skillovi koje možete razvijati i na taj način raditi bolje napitke, zamke ili otrove, već samo trebate nabaviti recept, određen broj sastojaka i kupiti ih kod lokalnog prodavača, ili ih naručiti iz kuće. Još jedno pomalo nepotrebno pojednostavljenje, no dobro, nije toliko značajno.

Što se grafike tiče, stvari su ponešto bolje u PC verziji nego na konzolama, većim dijelom zahvaljujući podršci za DirectX 11, a čujemo i da konzole imaju problema s dugim loading vremenima te padom frameratea. Doduše, svejedno nismo zadovoljni vizualnim aspektom, teksture često izgledaju iznenađujuće loše, a cijelo vrijeme imamo dojam kao da su developeri zaboravili dodati pokoju topliju boju u igru. Da napomenemo, momci i cure iz BioWarea očito su bili svjesni da teksture izgledaju poput pluća mog djeda, okorjelog pušača, koji ne može disati bez sprave za disanje. Uglavnom, poanta je da su očito svjesni da izgledaju loše, pa su naknadno izbacili „texture pack“ težak 1 GB, nakon čije primjene teksture doista nešto bolje izgledaju, ali za to treba imati i grafičku karticu koja ima barem 1 GB memorije. Definitivno nije u rangu s današnjim grafičkim standardima, a pohvalno su odrađeni jedino efekti. Dosta lijepo, primjerice, izgleda bacanje spellova.

Kao što smo spomenuli, naučiti ćete napamet svaki dio Kirkwalla, koji je mogao imati i nešto više detalja kad smo već primorani toliko vremena provesti u njemu. Raznolikost među tamnicama u koje ćete ići rješavati questove i tamaniti paukove, kosture i zmajeve gotovo da ne postoji, osim, kao što možete zaključiti, u neprijateljima koji se tamo nalaze. Voice acting je više nego solidno odrađen, već smo spomenuli da nam je Hawke sasvim kul lik, ponajviše upravo radi kvalitetnog voice actinga, no i drugi likovi zvuče sasvim uvjerljivo.


Glazba je, kao što smo i mogli očekivati, jako dobra, orkestralni soundtrack ponovno je napisao izraelski skladatelj Innon Zur i nije razočarao. Kul ime i prezime btw. Innon. Zur. Dobro. Što se replay valuea tiče, iako će vam možda biti pomalo naporno iznova gledati isti grad i jednolike tamnice, vjerujemo da će mnogima ipak biti zabavno ponovno prijeći igru nekom drugom klasom, drukčijim važnim odabirima, te drukčijim odnosom sa suborcima.

Zaključak, kažete? Glavni junak Hawke nam je, moramo priznati, simpatičan, za dinamičnu borbu ne može se reći da je nezanimljiva, još uvijek imamo i veliku mogućnost izbora u razvoju događaja, a tu je i kvalitetan orkestralni soundtrack te voice acting. No, ne možemo ne zamjeriti izbacivanje kampa, slabiji odnos sa suborcima, slabo pamtljive suborce općenito, forsiranje Kirkwalla, a nije nas pretjerano zadovoljila ni grafika. Jesam spomenuo da nema sisa?

Znate, Dragon Age 2 daleko je od loše igre. Zabavan je to naslov, koji ima dosta svojih prednosti, no najveća mana mu je, bez dvojbe, činjenica da je nastavak onako fenomenalnog originala. Ipak, moramo priznati da nam je dosta nejasan BioWare, koji kao da je nastavkom ciljao na kežualnu publiku koja Origins nije ni igrala, nepotrebno pojednostavnivši igru u mnogočemu.

Nego, gotovo smo zaboravili: Kontracepcijske tablete započinju se uzimati prvog dana menstruacijskog ciklusa (prvi dan menstruacije) – svaki dan po jedna pilula tijekom 21 dana, a zatim slijedi pauza od tjedan dana. Tijekom ovog razdoblja nastupit će menstruacija koja će vjerojatno biti manje obilna i bolna nego ranije. Eto, ipak nismo lagali, imamo i upute za korištenje kontracepcijskih pilula.

A što vi kažete na novi Dragon Age? Pogledali ste našu video recenziju i imate nešto za reći? Seve jesi tu? Čekamo vaše komentare i ocjene…

VIDEO RECENZIJA – Nakon brojnih neprospavanih noći uz novi BioWareov RPG donosimo detaljnu recenziju. Doznajte kako nam se svidio Dragon Age 2 i je li dostojan svog prethodnika.

78 Naša ocjena
  • Borba
  • glazba
  • voice-acting
  • Pojednostavljenje i izbacivanje važnih elemenata
  • grafika

Duje Kozomara

HCL-ov doktor lošeg humora. Odbija sebi i drugima priznati koliko već dugo piše o igrama. Kad ne baulja mračnim podrumima u potrazi za muzikom s gitarama, radi na preuzimanju titule najdugovječnijeg studenta splitskog Prava, osvaja kvartovske turnire u PES-u, dira tuđe pse i promatra odraz u ogledalu.

Komentari (48)

  • skeleton-47

    15.03.2011 - 18:45

    Slezem se ,malo sam razocaran igrom .Slobodno se moze reci da je kopija originala!!!!!!

  • greywardens666

    15.03.2011 - 18:55

    hm, slažem se sa svime , al odma da kažem svoje mišljenje gdje je problem nastao. Jebeni EA koji forsira BioWare , pohlepa niš drugo.

  • Black_Pirate

    15.03.2011 - 20:12

    Neozbiljno je, neprofesionalno i subjektivno navesti tri puta za glavnu manu nedostatak jebenog kampa :)

  • HCL fan

    15.03.2011 - 20:31

    nisam odigro origins,na nekom dijelu sam zapeo vise neznam sta cu, a sto se tice dvojke jos sam u kirkwallu i trebam otici do deep roadsa,dopala mi se igrica ali grafika solidna,sto se tice jednostavnosti to je za mene dobro (nisam veliki RPG fan) jer da je komplicirano onda ne bi znao sta cu :)

  • petebrks

    15.03.2011 - 20:39

    Fakat radite odlične video recenzije! Kvaliteta je za 10(naravno da je 10 max). Mislio sam da ćete reći BOŽE PETRA, ali eto čeka se druga video recenzija. :(( haha samo se šalim samo tako nastavite 😉

  • poison_ivy

    15.03.2011 - 21:01

    uopće me ne zanima igra, ali volim čitat ovakve rece <3 go duje go!

  • Duksy

    15.03.2011 - 21:17

    @black_pirate Neozbiljno, neprofesionalno i subjektivno? Sve to, ha? Nedostatak kampa je naveden dva puta, jednom u prvom dijelu kod opisa likova, jednom u drugom dijelu, kada smo još jednom nabrojali sve najvažnije igrine pozitivne i negativne strane. Da, kamp nam je bio dosta važna stavka, jer je poradi njega postojala puno veća interakcija s likovima nego što je to slučaj ovdje.

  • Black_Pirate

    15.03.2011 - 22:17

    Interakcija sa likovaima odvijala se, koliko me sjecanje sluzi, u hodu. Ne samo u kampu. Tako da je taj nedostatak suvise nebitan da bi se, eto dva puta spomenuo : )

  • Kreza

    15.03.2011 - 22:45

    Lepa recenzija, mada bi ja dao manju ocenu, ne vise od 70.

  • Vedo

    15.03.2011 - 23:00

    Slazem se sa recenzijom al vidim da ste je vrtili bez Dx11 fichersa upaljenih. Ubacite kakvu GTX 570, upalite Teselaciju & AO i igra izgleda mnogo bolje 😉

  • Jared Leto

    15.03.2011 - 23:01

    @Black_Pirate sjecanje te krivo sluzi….btw odlicna reca…

  • wyzard

    15.03.2011 - 23:11

    @vedo
    krivo, igru smo vrtili u dx11, ali to vjerojatno ne možeš uočit zbog kompresije videa

  • Figo

    16.03.2011 - 00:20

    Prvi dio je postavio previsoke standarde i to je to.. drugi nije ni tako loš,, možda čak i bolji zbog te jednostavnosti.. u prvome dijelu bilo mi je puno toga komplicirano i sporo sam napredovao u igri, dok je u drugome sve pojednostavljeno pa to ide ko po loju, s jedne strane pak nije moralo biti baš toliko jednostavno ali šta se tu može.. očito je da su namjerno pojednostavnili igru zbog toga da ju kupi čim više gamerske populacije, pogotovo oni koji ne vole hardcore rpg-e nego neke jednostavnije.. zbog te namjere igra je podbacila nažalost..

  • Apocalypse4987

    16.03.2011 - 05:54

    zašto lipo nisu izbacili 2 verzije igre, jednu dostojnu jedinice i drugu za široke mase, i svi zadovoljni

  • 4 Horseman _ WAR

    16.03.2011 - 06:44

    kako čiko kaze cini se da su pucali na vecu publiku a ne na hard core igrače sve u svemu zabavna i dinamicna igra koju vrijedi odigrat ak sam odigro prvi i sve moguče dodatke zasto ne i ovaj ne vidim razlod da ga ne odigram

  • Kreza

    16.03.2011 - 07:12

    Da li vidis razloga da kupis igru, a?

  • Maximum

    16.03.2011 - 08:20

    Mogu vam reci sto vise igram Dragon Age 2..vise sam napaljeniji za Witchera :)

  • HCL fan

    16.03.2011 - 11:17

    hcl rekli ste da ce vam ovo biti najduza reca, a gle traje 6:53 a kolko se ja sjecam bilo je duzih reca :/

  • LRusso465

    16.03.2011 - 13:21

    Fina reca, koda je bitno koliko traje, bitno je da su sve obuhvatili u njoj. Igra nije toliko loša, samo se očekivalo puno od nje.

  • KIWI

    16.03.2011 - 14:09

    @Maximum-slažem se u potpunosti ;D

  • wyzard

    16.03.2011 - 15:10

    nego da se očitujem o igri, ponovit ću Dujine misli, no to je znak da se slažemo:

    svidjelo mi se novo sučelje – pregledno je sve. svidjelo mi se i nekoliko likova (Merrill, Isabella), više kako su dizajnirani nego njihovi questovi na kraju. svidjela mi se i brža akcija, te grafički efekti koji idu uz nju.

    no lista onoga što mi se nije svidjelo puno je duža. i dok mi izometrijska kamera u biti i nije previše falila nakraju, jasno je kako je igra izgubila na izazovu. taktiziranje je tu, ali ne u onom obliku koji se koristio u jedinici. okoliš jako malo utječe na borbu, a neprijatelji su dosadni – svega ih je dva ili tri nova. posebno me iritiralo spawnanje neprijatelja iz ničega.

    priča kao takva nije potpuni podbačaj, iznenadio sam se na dva mjesta, a kraj intrigira. no bilo je tu potencijala za više, i trebalo je tri chaptera smislenije povezati. side-questovi su totalni promašaj, nakon prvog chaptera sam ih jednostavno ignorirao. nije da su u originsu bili išta zanimljiviji, no barem su obuhvaćali raznovrsne teme a ne samo mage-templar prepiranje. također, companion questovi su naporni također jer je i dobar dio likova iritantan. Anders je užasan, Fenris je dovraga dosadan sa svojim vajnanjem, a aveline je tako random i bezveze lik.

    kirkwalla mi je također preko glave, igra se odvija na deset lokacija i četiri tamnice, a traje dosta dugo. s takvom trajnošću zapravo nemam problema, no reciklaža mi se na jetru popela, nije mi jasno kako si je bioware mogao dopusti takvo što. a onda na to treba dodat nemogućnost mijenjanja companion armora, pa i spomenut da je random loot uvijek lošiji nego ono što se može kupiti, novaca uvijek ima i previše, može ga se potrošit na iteme, ali itemi su uvijek nekako level ispred tebe i zbog tih restrikcija nikad ne možeš ići u korak s njima.

    sve u svemu, moja ocjena 70, što nije loše, ali je daleko od originsa. ni meni nije jasan bioware – dragon age je postao popularan baš zato što je donio hardcore rpg dok su svi išli prema casual publici, a sad od nastavka očekuju da postane još popularniji. doslovno su se pokopali, a kako sumnjam da će se (nakon odlične prodaje ovog dijela) vratiti korijenima, mogu samo reći da sam razočaran ovime i da je velika šteta ako će krenut u ovom smjeru, serijal je obećavao tako mnogo.

  • MaliMicek

    16.03.2011 - 15:48

    Duje jebala te severina :(

  • Black_Pirate

    17.03.2011 - 00:45

    Posto se do sad vec oznojiste u trci ko vise nagativnih strana DA2 ima da nabroji, reko da stanem na zmajevu stranu i kazem koju rijec hvale.

    – Polazeci sa osnove da smo svi igrali Origin, moram naglasiti da su neki od nas imali nerealno gigantska ocekivanja od dvojke, koja se eto desila veoma brzo. Upravo u tom uskom vremenskom periodu izmedju ta dva broja i lezi prvi razlog zasto ne treba ocekivati revolucinarno CUDO od dvojke.

    – Ukoliko ipak jeste ocekivali da ce vas Bioware podici na sedmo nebo gaming zadovoljstva, na sve zmajevim krilima, nije za CUDITI se da su vam se razmazena ocekivanja malo okliznula, poput djecackih snova.

    – Priznacete da je realno tezak posao napraviti igru koja ce nadjacati jedan sjajan DA:O i pruziti nam nesto novo i bolje od onoga sto se u prosjeku ocjenjivalo sa 95%. A da sve to stane u nepune dvije godine.

    – Moj najveci strah upravo je i bio taj da ne zaseru DA:O gameplay nekim bespotrebnim egzibcionizmom. I na moju srecu dvojka nije uspjela narusiti onaj glavni nosilac zmajeve igrivosti ( o njemu ispod )

    – Glavni stub igrivosti Dragon Age-a, koji igru tako uspjesno cini drugacijom od slicnih joj naslova, je upravo spektakularna borba, odnosno takticka akcija, izresetana carobnim dugmetom “pause”. Imam dugacak gamerski staz i jos nisam sreo toliko vizuelno dopadljive scene u bilo kojoj igri, sa kakvim sam se susretao onda kada bih pauzirao svoju Dragon Age bitku i uzivao u epskom prizoru, rotirajuci i zumirajuci kameru. Ponosan je osjecaj znati da se iza te filmske slike, sustinsko umjetnickog remek-dijela, krije moja sitna takticka odluka.
    Prema tome, dragi hejt auditorijume, taj element igrivosti toliko je snazan da je gotovo sve ostalo u njegovoj sijenci. Oprostite sto ovu igru dozivljavam kao jedno od rijetkih za koje se moze reci da jesu suva umjetnost.

    – Dragon Age 2 je taj glavni stup igrivosti i zadrzao, stim da ga je jos uljepsao, ucinjevsi borbu dinamicnijom, a efekte koji su je krasili raznovrsnijim. Na kraju dobijama konacnu sliku jos ljepsom za utupiti se u nju. Samo mastom osiromasen ukus ne moze prepoznati ljepotu u zamrznutom momentu Isabelinog skoka, dok joj se cijelo tijelo ( sa sve cicama ) sijaji, a putanju presijecaju vatrene strijele, ledeni dim i kapljice krvi.
    Prema tome akciju smatram glavnim, odnosno najbitnijim elementom igrivosti Dragon Age serijala i upravo taj “detalj” treba da bude glavni poziv kada se ocijenjuje Dragon Age 2, a ne nedostatak kampa i osiromasene teksture trave. Prosto je sramno igri koja je zadrzala i unaprijedila glavni segment unikatnog gameplaya, koji je upravo razlog njene originalnosti medju konkurencijom, dati tako nisku ocjenu zbog neostvarenih djecackih snova.

    – Sto se tice atmosfere, zvuka ( posebno voiceacting ) i muzike… Ocjena moze biti jednaka onoj koja je data Originsu, jer je ostala na istom nivou kvaliteta i to je vise nego vidljivo. Ko i u tom polju primjecuje nedostatke, neka prvo provjeri svoje slusalice.

    – Treci po redu cinilac sveukupnog kvaliteta Originsa bila je prica, koja takodje ovdje nije zakazala, iako je drugacije usmjerena, sto se na kraju krajeva i ne moze navesti kao mana, vec prihvatiti kao sasvim zadovoljavajuce rijesenje za tako brz nastavak. Neke suvisne stvari, kao sto je istorijat cijelokupne sustine svakog od ucesnika je smanjen na prihvatljivu dozu teksta, koji nam nece oduzeti previse vremena. E sad, ja vjerujem da ima medju vama dosta dokonih ljudi sa geek naocarima na nosu, sto su nasli vremena i volje da svaku datu knjigu procitaju do zadnjeg njenog slova, ili jednostavno uzivali u beskonacno dugim razgovorima sa svojim saputnicima. Oni ce sigurno biti razocarani jer Bioware ogranicen vremenom nije uspio izmisliti dovoljno teksta kojim bi im nahranio uzaludno vrijeme. Sto se mene tice, bitna mi je glavna i side prica i sav tekst koji se sa njima povezuje. Ovo ostalo je za one koji prelaze igru 150+ sati i sigurno ne bi trebalo ulaziti u uzi izbor materijala za kritiku i smanjivanje ocjene.

    – Pojednostavljena su prisutna. Sami meni izgleda veoma jednostavnije i prihvatljivije za onoga ko prvi put igra ovog tipa igru. Novi igrac ce se sigurno sada lakse orijentisati i prilagoditi sistemu igre. To je po meni samo plus, s obziromda se igra ne pravi za 10% odabranih kupaca zagrizenih RPGijevaca, vec za siru populaciju od 7 ( pardon 18 ) do 107. Sjecam se da mi je bilo konfuzno u Originsu kada bi mi se torba nakrcala svega i svacega prikupljenog izraznih skrinja i neprijatelja.. u jednom momentu pocne da mi se vrti u glavi i zaista nisam imao zivaca da citam sastav i namjenu stotinu i jedne bocice, stvarice…
    Takodje ne vidim zasto je lose sto je pojednostavljen sistem biranja novih sposobnosti, odnosno levelovanja. Sasvim je korektno odradjen i jednostavn onoliko koliko je i bitan.
    Pojednostavljenost po pitanju dijaloga opet nije toliko losa inovacija, da bi se navela kao kljucan nedostatak koji umanjuje konacnu ocjenu. Sada nema potrebe da mozgate koji bi odgovor bio adekvatniji ako zelite da ostavite takav i takav utisak. Takodje nema potrebe da citate redove i redove teksta nudjenog u odgovorima, jer je sustina sada sazeta i jasno vidljiva. U Originsu mi se desavalo da dok priciam sve opcije odgovora jednostavno zaboravim kako je glasila ona prva, sto je oduzimalo previse vremena. Ja ne sumnjam da vi svi perfektno govorite engleski, ali se desavalo da mi po koja rijec ne bude poznata, pa dok nadjem sta znaci.. ode 5 min uzalud. U Dragon Age 2 zivot je olaksan sto se tice toga, mozda i previse, ali je bar jasno, ako zelite da budete saljivdzija i da gledate kako okolis reaguje na to, nema dileme koji odgovor da se odabere. Cak sta vise, ako vam se uopste ne cita tekst, mozete samo pogledati ikonicu. Pojednostavljno jeste, mozda i previse… vjerovatno zbog konzola.

    – Moram pohvaliti karakter blood mage elfice, veoma simpatican i dobrodosao.

    MANE:

    – Nemogucnost mijenjanja outfita svojih saputnika / prijatelja, je u neku ruku bila losa odluka… ali ne toliko crna jer bi stvarno bilo lose ako bi gore pomenutu Izabelu okovali limenim oklopom.. ali neke drugarcije krpice za snagu i zdravlje, kao sto je to bio slucaj sa Morrigan iz Originsa, sto da ne…
    Ovako imamo gomile pretrpanog metala, od kojeg ce nas karakter sve prodati i zaraditi dosta novca, kojeg realno ima previse.. sto je takodje nedostatak. Mnogo je sve to prakticnije i igrivije bilo u Originsu.

    – Okruzenje…. Naveo sam vec da je akcija toliko fascinantna, da mi je svejedno odvija li se u kartonskoj kutiji ili na obali okeana. No, ipak sam tu ocekivao malo vise varijacija i kontrasta, nalik na Origins. Gradovi izgedaju solidno, i nocu i danju. Eto da pohvalim i mapu kao dobru promjenu, ali jednostavno nedostaje razlicitih lokacija i karaktera.

    – Grafika u borbama izgleda bozanstveno… ali sveukupno gledano postoje propusti, sa kojima nisam ocekivao da cu se susresti u Dvojci.

    ZAKLUCNO , KONACNO I FINALNO

    Ako Origins ocjenjujem sa 96%,

    Zmaju 2 dajem: 89%

  • Black_Pirate

    17.03.2011 - 01:05

    UPDATE

    Zaboravio sam da napomenem da igru igram na PC i da je vjerovatno ne bih ni igrao na konzolama.

    Takodje bitna stvar, igram je na HARD, jer je svaki nivo tezine ispod tog neigriv.

  • Apocalypse4987

    17.03.2011 - 10:36

    nikome ne smeta šta u igri postoje samo 3-4 vrste interijera i možda 5-6 eksterijera? nekako idiotski napravljeno.

  • Duksy

    17.03.2011 - 12:49

    Crni pirate, imam osjećaj da nisi dobro pročitao našu recenziju, jer navodiš da se ne slažeš s nekim stavkama koje mi nismo uopće rekli.
    Konstantno navodiš i to da su neke stvari dobre s obzirom na kratak rok u kojem je igra izašla. To i jest problem – zašto forsirat da igra izađe u tako kratkom roku ako će bit nedovršena?
    Ustvari, dovoljno je da još jednom pročitaš zaključak recenzije, a glavni problem je što ljudi 78 percipiraju kao lošu ocjenu. Igra nije loša, evo, ja je još igram, ali za 80+ skupinu nije.

  • Black_Pirate

    17.03.2011 - 14:09

    Pogledao sam video recenziju i citao komentare ispod, ali i po drugim sajtovima.

    Mislim da je ocjena 78 neozbiljna za ovakvu igru i to sam obrazlozio.

    Zaboravio sam jedan zanimljiv detalj da istaknem kao zahvalnu promjenu. Loading Animacije , zaista su ukras igre i sto je bitno, ne traju dugo.

  • Duksy

    17.03.2011 - 14:30

    Ti jesi svjestan da je tekstualna recenzija puno duža i opširnija te detaljnije opisuje i obrazložuje ocjenu? Ne možeš to baš zaključit ni iz video recenzije, a svakako ne iz “komentara ovdje i na drugim sajtovima”.

  • wyzard

    17.03.2011 - 17:22

    crni piratu vrati mi mojih pet minuta života koje sam proveo čitajući tvoje baljezgarije.

  • MaliMicek

    17.03.2011 - 17:34

    Crni pirate. Vrati cyber prostor koji si zauzeo na ovoj stranici 😀

  • Black_Pirate

    17.03.2011 - 18:01

    @ wizard

    Sto se tebe tice i tvojih tekstova, nemoj biti iskompleksiran sada. Mogu i ja, amater naspram tebe da napisem nesto duze, argomentovanije, zrelije i sadrzajnije od tebe, dezurnog za pisanje djecackih recenzija.
    Vidis kako ne moras trositi puno vremena da bi mi odgovorio adekvatno, kad je mnogo lakse ostaviti tako prljav komentar : ) To govori o tebi, stari moj. Ziv mi i zdrav bio.

    A evo sta ti mislis o igri, koja je ovdje i tema…

    Kazes da je izgibla na taktici i izazovu… A ja ti, care moj kazem da ti batalis te djecije nivoe tezine, pa fino predjes na Hard ili Nightmare. Ne brini, tezina i izazov igre ce te onda natjerati da taktiziras, koristeci se sa sve okolisom. Probaj, pa onda dodji ovdje da bla bla… jer ovako pricas neosnove i prazne rijeci. Dobro ti nisi radio recenziju…

    I mi sad mozemo ovdje da se provociramo, zajebavamo i podbadamo raznoraznim glupostima.. Mada mislim da za to necu imati vremena. Ali mozemo i normalno pricati na temu ove igre, braneci svoje stavove. Nazalost, ova druga opcija je po svemu sudeci osudjena na prospast, ako ni zbog cega drugo onda zbog toga sto je intelektualno zahtjevnija. A dok je naduvenih tipova poput @wizarda, nece ovdje biti srecne rasprave..

  • wyzard

    17.03.2011 - 19:45

    ne pada mi na pamet prepirat se oko nekakve igre. a tvoj je problem (što) ako takve komentare uzimaš za ozbiljno. kad se netko ne slaže s tobom u vezi neke igre odmah to uzimaš kao nekakvu osobnu uvredu. ono što je u recenziji stoji, što se ne može reć za tvoj kriterij subjektivnog ocjenjivanja.

    ne pada mi na pamet igrati na najtežem modu, pogotovo ne jer je omjer uloženog i dobivenog u smislu nagrada i napredovanja tako zanemariv. ne žudim za svakim achievementom, a na kraju krajeva nemam namjeru mazohistički se mučit s igrom koja ti kao izazov nudi spawnanje protivnika. i pri tom ti još ukida preglednu izometrijsku kameru. istina, bilo je spawnanja u originsu, no ne do te razine da se to događalo u svakoj borbi. tako se izazov ne postavlja.

    u originsu je balans težina bio malo čudan, no barem su neke stvari bile pravilno odrađene. tipa friendly fire. jer postoje ljudi koji ne žele ultrateško iskustvo zbog kojega će psovat bogove, ali žele da im neke stvari daju razuman izazov i zanimljiv gameplay. a toga u dvojci jednostavno nema – borba je ista od početka do kraja. prema tome, boli me neka stvar za nightmare mod kad igra je pojednostavljena u svakom pogledu.

  • Black_Pirate

    17.03.2011 - 20:25

    Ne carobni moj, ja nemam nista protiv toga da se neko ne slaze sa mnom. Mogu da se cudim tudjem misljenju, ali ne mogu da ga dozivjaljam kao uvredu. Medjutim, kada neko nakon mog detaljno obrazlozenog misljenja zasto mislim da igra zavrijedjuje vecu ocjenu od date na ovom portalu, napise da sam mu trosio vrijeme i da laprdam. To se onda moze okarakterisati kao provokacija i dozvijeti kao bezrazlozna internet uvreda.

    Drago mi je da sam uspio dokazati da igru nisi igrao na tezim nivoima, sto ujedno govori i o tvom RPG iskustvu, cineci misljenje koje imas o zmaju bezvrijednim. Ponavljam, sreca pa ti nisi pisao recenziju.

  • UltimateXioni

    18.03.2011 - 06:34

    Drugi me dio definitivno nije odusevio. Prvi je bolji i po gameplayu i po prici. Vise volim FPS ili neki platformer, ali volim odigrati neki dobar RPG, a ovaj nije jedan od tih :-/ Sve u svemu odlicna recenzija.

  • debelguzijanac

    19.03.2011 - 13:40

    U velikoj mjeri se slažem sa black pirate. DA2 ja jako dobra igra.

  • DinOsouR

    19.03.2011 - 18:52

    Zakon igra!! Igra je toliko dobra i zarazna,da ju igram treći put ispočetka s različitom klasom.
    Koga boli k. za te male nedostatke,najvažnije je igrivost i atmosfera koja je odlična.
    Ne slažem se s ocjenom,igra je zaslužila 90+

  • nachooo

    30.03.2011 - 01:37

    nek trojka ima grafiku i borbu dvojke a sve ostalo jedinice

  • nachooo

    30.03.2011 - 01:47

    igra je dobra al stvarno zamara sa istim spiljama i tamnicama.cak mislim da joj je to i jedina mana.i da,mogli su stavit podjednako oruzja a ne da u 3. actu naletim na 100 brutalnih greatswordova,sjekira,shieldova i sl.nemres se odlucit :)

  • Black_Pirate

    30.03.2011 - 03:21

    Nakon 60 h igranja, a da jos nisam sigrao do kraja mogu samo korigovati sebe i reci da je igra jos bolja nego sto sam mislio 😀

    ocjena sa 89 , dizem na 93

    ZIVIO ZMAJ!

  • nachooo

    30.03.2011 - 11:00

    di si skupio tih 60 sati???

  • Black_Pirate

    30.03.2011 - 23:12

    Nemam pojma. Proletese mi nekako… radio sam sve side misije, citao dijaloge, pauzirao mnogo puta, prilikom borbi… neke prelazio iz vise navrata. Naigrah se ja ovoga 😀

  • adycro

    09.02.2013 - 14:19

    Origins nisam igrao..tek ga mislim poslije dvojke odigrati. Dragon Age 2 kao igra izgleda u redu…graficki je solidna za vecu masu jer nije pretjerano zahtjevna..igrivost je zabavna…jedini minus dodajem premalo upecatljivi likovi..tj ovi svi glavni likovi u ovoj igri su na razini neke bolje igre likovima s kojima ne prozborim ni jednu rijec ili bas ako nesto moram. I ovaj glavni grad….postane jako monton..i jedva cekas izaci u prirodu koja jos izgleda i gore nego sami grad…tako da najveca zamjerka dolazi za malo upecatljive likove i totalno jednolican okolis.Ako se to zanemari to je inace jako dobra i zabavna igra na koju se moze jako puno vremena potrositi.

  • adycro

    11.02.2013 - 00:09

    Upravo presao igru i stvarno nemam neki los komentar u vezi igre.
    Na sve se naviknes pa i na okruzenje…odabire..manjak ovoga plus onog drugog.
    Posto nisma igrao jedinicu pa dajem joj 82 ocjenu od sve ukupnog dojma.
    25h za prvi prelazak poslije prvog act a polovicno radjenih questova.
    Sad krece Dragon Age Origins. ^^

  • RedEy3

    11.02.2013 - 10:11

    Čitajući neke prijašnje komentare ne vjerujem šta vidim. Nekima od vas je origins bio pretežak? Prekompliciran?? Pa kolko godina imate? Ja se sjećam sa 13-14 sam prolazio, uz manje poteškoće, ali bez prevelikih komplikacija rpg-ove poput lionheart koji je barem deset puta teži i kompliciraniji od origins-a. Valjda su se današnje generacije previše navikle na codove i fife… Što se tiče DA2, igra mi je prvim prolaskom bila solidna, a drugim, uz patcheve i dlcove, odlična. Nije ko origins, ali je vrijedna imena, moje mišljenje. Radujem se DA:I.

  • adycro

    12.02.2013 - 19:00

    Dragon Age 2 je odlicna igra…nije kao Origins naravno ali ima i svoje prednosti…kao voice glavnog lika i brzi gameplay stim i zabavniji.Manje je kompleksa igra nego Origins za siru publiku. Cak su mi u Originsu koji trenutno prelazim likovi kud i kamo detaljniji i obrazlozeniji..vise karakterni likovi.

    • Dishonored

      @adycro, 12.02.2013 - 19:08

      Mozes misamo objasnit kako to da si prvo igrao Dragon Age II a zatim Dragon Age Origins. Ja sam igrao Origins i kada sam vidio koliko je dobra igra bez ikakvog razmisljanja sam kupio Dragon Age II na Originu. Cak je nemam ni instaliranu dok ovu ne predjem! Da li si ti igru kupio?

  • maxim.x

    @Ementaler, 11.02.2013 - 00:33

    Mene su ove vijesti o trojci potaknule da jos jednom predem obje igre. Trenutno sam negdje na pola Originsa i igra mi je sada jos i bolja nego prvi puta kada sam ju igrao. Jedino meni je minus borba, puno mi je bolja u dvojci. I dalje moras zaustavljat vrijeme i pazljivo birati strategiju ali puno atraktivnije izgleda u dvojci. Prica u Originsu bolja, likovi isto no obje igre su mi odlicne i jedva cekam trojku :)

  • maxim.x

    @Ementaler, 11.02.2013 - 00:35

    I zaboravio sam reci da mi je u dvojci veliki plus sto glavni lik ima glas :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!