HCL.HR

Recenzija

Dragon Age: Inquisition

Dominik Bošnjak

Je li moguće da je već prošlo pet godina od prvog Dragon Agea? Koliko li sam samo sati ulupao u tu igru? Zaista je teško reći, no ono čega se definitivno sjećam jest da sam, kao i većina Biowareovih fanova, bio zadovoljan što ovaj studio unatoč tadašnjem uspjehu Mass Effecta ipak nije zaboravio raditi klasične RPG-ove. Pola desetljeća kasnije i jedan mlaki nastavak nakon Dragon Age: Originsa, stigosmo do trećeg po redu doba zmajeva. Je li se što promijenilo i jesu li se momci i djevojke iz Biowarea uspjeli iskupiti za Dragon Age II koji poklonicima jedinice baš i nije sjeo?

Pa… na neki način možemo reći da jesu. Na drugi su pak način nastavili svoju politiku proizvodnje igara za sve masovniju publiku. Dragon Age: Inquisition će tako sjesti većem broju igrača negoli je to bio slučaj s njegovim prethodnikom, a pogotovo originalom; no također bi mogao razočarati dobar dio onih koji „pravi“ nastavak čekaju još od 2009. O čemu ja tu baljezgam? Pa, recimo o tome da naš Duje na ovu igru vjerojatno zlovoljno frkće nosom, s obzirom da je još 2011. zamjerio Biowareu na pojednostavljivanju formule prvog Dragon Agea u svojoj recenziji dvojke. A ako je jedinica po kompleksnosti igraćih mehanika bila skup logaritamskih operacija, a dvojka korjenovanje, Inquisition bih uglavnom opisao kao zbrajanje jednoznamenkastih brojeva.

Prva žrtva ovog pojednostavljivanja koju sam uočio jesu same taktičke postavke vaše družine koje su vam na raspolaganju u borbi. Sjećate se kako ste u prvom Dragon Ageu praktički mogli unaprijed isplanirati ponašanje vaših boraca u sukobima, od razine agresivnosti preko točnih trenutaka kada posebnu za healing čarolijama pa do prioritetnih meta? Iako je dvojka nešto pojednostavila ovu mehaniku, ona je i dalje bila prisutna. E pa, u Inquisitionu je tzv. „izbornik ponašanja“ u usporedbi s prve dvije igre daleko ograničeniji.

Umjetna inteligencija ponekad jednostavno ima pomračenje nula i jedinica, zablesira, pogine i ostavi vas na cjedilu.

Bioware je odlučio da ćemo većinu taktičkih odluka donositi pauziranjem borbi i prebacivanjem u ptičju perspektivu. Problem je što ni s tim in-game taktičkim modom nemamo niti polovicu opcija koje smo imali prije. Vaši strijelci se iz nekog razloga ponašaju kao vitezovi i jurišaju na protivnike te umiru nakon dva udarca? Mislite da ste zeznuli postavke? Niste, jer ih nema. Jedini lijek za takvo ponašanje jest ručno prebaciti kontrolu na problematičnog lika, postaviti ga na mjesto gdje želite da bude i narediti mu da „drži“ poziciju. Vaš mag ignorira svoje najmoćnije čarolije i cijelo vrijeme baca nekakve iskrice koje su mu na raspolaganju još od prologa igre na 15 metara visoke zmajeve? Ovdje biste se mogli još više čuditi jer dostupne specijalne napade u biti možete određivati u izbornicima Inquisitiona, no umjetna inteligencija ponekad jednostavno ima pomračenje nula i jedinica, zablesira, pogine i ostavi vas na cjedilu.

Iako sam instinktivno počeo igrati na Nightmare razini težine, nakon što sam prelazio prolog tri sata jer je svaka borba trajala po deset minuta od čega sam osam provodio u pauzi i ručno svakog od svojih priglupih pratioca vodio na mjesto gdje želim da stoji i odabirao sljedeći napad koji želim da iskoristi, smanjio sam postavke na Hard jer se jednostavno nisam zabavljao. Umjetna neinteligencija moje družine je i dalje bila primjetna, no barem sam većinu sukoba prolazio bez previše pauziranja i s naredbama u stvarnom vremenu.


Za mene i mnoge druge poklonike Dragon Age serijala je čar borbe u prošlim igrama bila u naštimavanju taktičkih postavki i traženje savršene formule prije bitki, dok su same borbe s običnim protivnicima trajale oko minutu. Da sam u Originsu morao tijekom svake bitke ispočetka birati prva tri osnovna comboa i klikati po svojim strijelcima da se sakriju iza tenkova, tj. da nije postojala opcija da im naredim da to rade automatski, vjerojatno se ne bih s prevelikom nostalgijom sjećao te igre. U Inquisitionu tih opcija jednostavno nema. S obzirom da se radi o preko 50 sati dugoj igri prepunoj borbi, nadam se da niste alergični na repeticiju.

Također, klasičnih healing buildova likova više nema. Zašto? Pa, bilo bi teško ubaciti healere u igru u kojoj healing čarolije ne postoje. Svoje likove sada liječite isključivo ispijanjem napitaka. Također, automatsko napadanje je u Inquisitionu stvar prošlosti jer od sada morate držati R na vašoj tipkovnici kako bi vaš lik nizao napade. Jesam li rekao „R“? Zaboravite na to i čitajte RT/R2, Inquisition je rađen za kontrolere i od miša i tipkovnice sam odustao u prvih sat vremena igranja jer je navigiranje kroz izbornike i upravljanje likovima s ovom klasičnom računalnom periferijom bilo jednostavno bolno. Kap koja je prelila čašu i natjerala me da za „taktički RPG“ izvadim X360 kontroler iz ladice je bila spoznaja da više ne mogu svojim likovima naređivati kamo da trče klikom miša na ekranu.

Iako je kontroler riješio problem navigiranja po izbornicima, samo će šaka Normabela i cjelonoćno plakanje psihijatru na ramenu riješiti tikove koje sam zadobio stalnim pritiskanjem lijeve gljivice. Tu sam radnju manično ponavljao kako bih „skenirao“ radijus od tri metra od svog lika u potrazi za interaktivnim objektima, tj. plijenom koji mogu ugrabiti. Igra vas na sve načine potiče da pokupite sve što se da pokupiti, no svojski se trudi da vam tu potragu za blagom fizički oteža. Također, inventar vašeg lika je prilično ograničen, a iako vam je kroz igru na raspolaganju cijelo inkvizicijsko imanje od pedesetak hektara na kojem podižete svoju vojsku i pripremate se za rat protiv demona, nikome nije palo na pamet negdje u te dveri postaviti kakvu kutijicu u koju biste mogli spremiti opremu koju ne želite prodati, no koja vam momentalno ne treba. Ako to još niste shvatili, Dragon Age: Inquisition me na trenutke zaista frustrira.


Sada ste vjerojatno već jednom ili dvaput odskrolali prema gore da se uvjerite da niste vidjeli pogrešnu ocjenu. Ne brinite, oči vas još uvijek dobro služe. Pa, čime me EA podmitio da unatoč svemu ovom gore navedenom ocijenim Inquisition kao vrlo dobar RPG? Odgovor je jednostavan – time što je napravio vrlo dobar RPG. Mogao bih do sutra pričati o stvarima koje su u Originsu i prošlom nastavku bile napravljene bolje, no većina njih se može svesti na jednu kratku misao – ovo više nije hardcore taktički RPG. Taj žanr izumire, no to što ga ja volim, a Bioware ga je napustio i okrenuo se prema široj publici, ne znači da je Inquisition loša igra.

Fantastična vizualna prezentacija, uistinu moćna glazbena podloga i vrhunska glasovna gluma.

Da, na priglupi AI se ne može zažmiriti ni u kojem slučaju, no većina će igru i tako odigrati na srednjoj razini težine te neće iskusiti moje muke po mikroskopskom dirigiranju svojim borcima. Ono što će iskusiti jest fantastičnu vizualnu prezentaciju, uistinu moćnu glazbenu podlogu i vrhunsku glasovnu glumu. Iskusit će pametno napisane dijaloge, raznovrsne likove i jednu od najepskijih priča o borbi protiv zla u modernoj igraćoj povijesti. Sudjelovat će u političkim intrigama, feudalnim sporovima, vojnim intervencijama, romansama i spletkama.


Bit će značajan dio glomaznog fantastičnog svijeta, najživotopisnijeg i najraznovrsnijeg kojeg je Bioware ikada napravio. Njihove će odluke oblikovati sudbine stotina jedinstvenih i tisuća drugih NPC-eva s kojima će se susresti u preko 50 sati igranja i to na puno značajniji način nego što je to bio slučaj u prethodne dvije igre. Sadržajno bogatstvo fiktivnog kontinenta Thedasa je naprosto zapanjujuće, a oni koji žele saznati sve o njegovoj povijesti i povijesno-političkom kontekstu situacije u kojoj se nalaze mogli bi se približiti i magičnoj brojci od 100 sati igranja u singleplayer kampanji.

Sama igra se vrti oko podizanja utjecaja i vojne moći Inkvizicije kojoj je vaša malenkost na čelu. Cilj je, po treći put u serijalu – odbijanje sila zla koje pokušavaju zauzeti kontinent Thedas. Na raspolaganju će vam biti baza iz koje ćete pokretati raznorazne misije, s time da u dobrom dijelu njih nećete sudjelovati sami. Umjesto toga, na zadatke ćete slati trupe koje će vam biti na raspolaganju. To nikako ne znači da ni sami nećete moći uprljati ruke, samo što će vaše misije biti od političko-ekonomske važnosti za cijelu regiju, baš kako i priliči vođi inkvizicije.

U slučaju da još uvijek pri ruci imate save datoteke iz prijašnja dva Dragon Agea, možete ih uvesti u Inquisition.

Sa sobom na misije možete povesti do troje od devet mogućih suboraca od kojih je većina prilično dobro karakterizirana i vješto izbjegava klišejizirane RPG arhetipove. Uz ta već poznata i neka nova lica u vašoj će službi biti i tri savjetnika s kojima ćete voditi diplomatsku politiku inkvizicije. U slučaju da još uvijek pri ruci imate save datoteke iz prijašnja dva Dragon Agea, možete ih uvesti u Inquisition i osjetno promijeniti mnoštvo odnosa između različitih likova koji će vam služiti i koje ćete susretati.


Izrada i poboljšavanje opreme i oružja kao i kemijanje s napitcima je također pojednostavljeno u trećem dobu zmajeva, no za razliku od ostalih aspekata koje je Bioware u ovoj igri “prilagodio”, ove promjene pozdravljam. Razlog je taj što se u same mehanike i koncepte tzv. craftinga nije previše diralo, tj. ovdje i dalje možemo dobiti slične rezultate kao i u prethodnim naslovima, no sva sučelja su sada puno preglednija i lakša za navigaciju.

Ni ovaj Dragon Age nije klasičan open-world RPG, iako sadrži deset ogromnih lokacija i mnoštvo manjih, s time da su dvije najveće lokacije veće od kompletne druge igre. Veličina mapa značajno doprinosi osjećaju slobode, makar je redoslijed kojim ćete im moći pristupiti u prvih desetak sati donekle linearan. Također, napokon možete nastaviti istraživati fantastični svijet Thedasa i poslije završetka igre, a vaše spore heroje ćete moći ubrzati jahanjem na desetak dostupnih konja.

Krajnji cilj na svakoj velikoj lokaciji igre jest ugrabiti dovoljno vojno-političke “moći”, što je uz završavanje questova najlakše moguće zauzimanjem utvrda koje također možete nadograđivati. Kada se to pridoda već spomenutim vojnim akcijama koje možete naređivati iz svoje baze, mora se priznati da je unatoč tome što je Dragon Age: Inquisition ostao relativno zakinut na području mikromenadžmenta, Bioware igri dodao posve novu makro dimenziju koja zaista doprinosi raznovrsnosti samog gameplaya. Iako je borba, kako je već opisano, osjetno poglupljena u odnosu na prijašnje nastavke, pozdravljam činjenicu da je dosadno i naizgled beskrajno “spawnanje” čudovišta tijekom bitke napokon stvar prošlosti, pa sada prije svakog sukoba točno znate u što se upuštate.


Dakle, kada sam nakon pet-šest sati prestao pokušavati igrati Dragon Age: Inquisition kao nemilosrdni taktički RPG i pristupio mu kao modernom role-playing naslovu s jednostavnim taktičkim elementima, počeo sam uživati. Kada sam pak shvatio da kroz brojne lokacije više i ne trčim nego jednostavno hodam, posve uživljen u priču i lokaciju na kojoj se nalazim, sjetio sam se da volim i igre u kojima naglasak nije na trosatnom podešavanju bihevioralnih obrazaca svojih vilenjaka, patuljaka i čudovišnih rogatih ratnika. Zašto se toga nisam sjetio i ranije? Vjerojatno zato što mi je naslov igre automatski stvorio neka očekivanja te je trebalo vremena da se jednostavno pomirim s činjenicom da je ovo neki novi Dragon Age. Ne nužno bolji, no ne nužno ni gori. Jednostavno – drugačiji.

O tome koliko drugačiji najbolje svjedoči i činjenica da ova igra uz već spomenute dosta dobro odrađene elemente makromenadžmenta podržava i kooperativni multiplayer za do četiri igrača koji je odvojen od single player kampanje. Zamislite to – Dragon Age i multiplayer. I znate što? Prilično je zabavan. U stvari, toliko je zabavan da sam siguran sam da će dosta skratiti vrijeme do prve velike ekspanzije koja se očekuje u prvoj polovici sljedeće godine.

I iako ima neke mane i sitne bugove, osobno ću kao najveći grijeh Dragon Age: Inquisitiona držati to što se ne zove Not-Really-Dragon-Age: Inquisition jer bi mi taj naslov jednostavno dao do znanja da pokrenem igru bez unaprijed određenih očekivanja. Nemojte ni vi očekivati čistokrvni taktički RPG. U biti, nemojte uopće očekivati CRPG. Očekujte kombinaciju Gospodara Prstenova, Igre Prijestolja i Star Wars: Knights of the Old Republica rađenu za konzole koja je na svu sreću ipak dostupna na PC-u.

Ovo je definitivno neka nova igra i zaokret serijala. Je li taj zaokret dobar ili loš ovisi isključivo o vašim igraćim preferencijama, no on se dogodio i povratka vjerojatno nema. Uzmite ili ostavite. Ono što znam jest da je ovaj novi format Dragon Agea relativno uspješan u onome u čemu su njegovi kreatori i željeli da bude uspješan. Također, znam i da ja kroz koju godinu Dragon Age 4 neću uspoređivati s prva dva dijela jer to jednostavno više nema smisla.

Treće doba zmajeva definitivno je veće od prijašnjih, no je li ono tu da popravi blago gorak okus u ustima koje nam je ostavilo prethodno ili pak da nam ponudi nešto sasvim novo?

82 Naša ocjena
  • fantastična prezentacija
  • iznimno bogat i raznovrstan svijet
  • priglupi AI
  • pojednostavljene igraće mehanike

Dominik Bošnjak

Opis nije dostupan.

Komentari (68)

  • sucidar123

    06.12.2014 - 19:48

    A video???

    • l)oolvl

      @sucidar123, 06.12.2014 - 20:15

      valja snimati nova glupiranja u GTA, nema se vremena

    • Me666

      @sucidar123, 06.12.2014 - 20:40

      Jako dobra uporaba sarkazma, ali Igor nije recenzirao DA tako da ti komentar nema smisla.

    • Ementaler

      @sucidar123, 06.12.2014 - 23:19

      Pa, videa nema ovaj put. Da ga ima, onda bi ga bilo :) Jednostavno, imali smo jedan primjerak igre, on je išao recenzentu koji nije mogao snimati gameplay. I to ti je cijela priča oko toga.

    • l)oolvl

      @sucidar123, 06.12.2014 - 23:34

      ok ali ovo je već 2. solidna igra u zadnje vrijeme (prva je CIV: B E) koja nema nikakav video dok neke druge možda i nezaslužno dobiju po 2-3 pa i više. Pa ono, makar možda da naknadno objavite, bilo bi dobro i za vas i za čitatelje…

    • Ementaler

      @sucidar123, 06.12.2014 - 23:52

      Lijepo si to zaključio.

    • Tucaros

      @sucidar123, 07.12.2014 - 15:22

      Najbolji su ovako detaljno obrazlozeni komentari , taknu me svaki put … :)

  • MrAddi21

    06.12.2014 - 20:44

    Fali vam link kad se s naslovne ode na vijest o recenziji (mozda je samo meni tako). Uglavnom, ocekivao sam malo bolju ocjenu (nisam igrao igru, nego velika ocekivanja prije izlaska) iako ova ocjena definitvno nije losa. Kao sto je i recenzent napiso pri kraju, od dragon agea sam ocekivao nesto drukcije (složeniji takticki pristup), sto mi je prestavljalo gust u originsu, a ne neki moderni rpg kojih je ionako vec puno. Sva sreca da nisam preordao, a ovako je mozda uzmem za godinu kad budu neki popusti

  • skrpun

    06.12.2014 - 22:36

    Kupio sam igru na PC-u i nisam požalio. Istina je da nema taktičkih opcija koje automatski rade ono što namjestite, ali u tome i je jednim dijelom čar igre. Provodim puno vremena u taktičkom modu koji je pogled od gore i svakoj borbi ovisno o protivnicima i konfiguraciji terena pristupam na drugi način. Sve spelove koristim ručno, a likovi napadaju svoje protivnike bez dražanja R ukoliko im to naredite iz taktičkog moda. Pauza je standardna stvar jer omogućava igru na poteze koja je ključna za prelazak na večim težinama, a opet igra je dovoljno fleksibilna i da je mogu igrati i manje zagriženi ljubitelji RPG-a kojima je bitnija ljepota mehanike comba na nižim težinama. Fenomenalna priča sve u svemu s odličnim likovima. Da ne duljim, po mom mišljenju je uz Dragon age origins, Dark souls i The Witcher 2 najbolji RPG. Ocjena 95.

  • MEGATAMA

    06.12.2014 - 23:33

    Nevjerujem da ova igretina nema snimljenu recenziju……a bas sam se navikao da imate kvalitetne video recenzije i da ih zelim pogledat,steta.

  • tonix1994

    07.12.2014 - 02:08

    Žalosno…nije lose al je moglo i bolje :(

    • aspirant

      @tonix1994, 12.12.2014 - 00:04

      Da, kada bih trebao svesti recenziju na jednu rečenicu, to bi bilo.

  • maxim.x

    07.12.2014 - 09:46

    Puno odlicnih stvari o igri nije spomenito u recenziji. Dosta ste se skoncentrirali na usporedbu s proslim nastavcima i mislim da nije bilo toga da bi ocjena i recenzija bile dosta pozitivnije.

  • hanteed

    07.12.2014 - 10:34

    solidna igra

  • Deadwalker

    07.12.2014 - 13:37

    Dobro sročeno, iako je bilo prilično naivno očekivati da će Inquisition ponuditi taktičke opcije nekakvog Originsa koji je primarno razvijan za PC platformu. Čim se u najavi igre govorilo da će igrači moći birati između "taktičkog" i "akcijskog" gameplaya, normalno je da će krajnji rezultat biti nešto kompromisno. Shodno tome, "pojednostavljivanje igraće mehanike" ne bi ovdje navodio kao minus (iako objektivno stoji kao činjenica) – to je vidim više razočarenje recezenta temeljeno na očekivanju nečega što se od početka vidjelo da neće biti u igri. Kome je do dobrog taktičkog gameplaya, ima na raspolaganju Divinity: Original Sin, Wasteland 2 i druge slične naslove. S druge strane, Inquisition pak nudi mnoge stvari koje opet Divinity ne može ponuditi i treba ga respektirati zbog toga. I skinuti kapu BioWareu na realizaciji takvog projekta za čak 5 platformi.

  • RedEy3

    07.12.2014 - 13:51

    Znači Call of Duty je bolji od Dragon Age-a. Nice job, hcl, nice job indeed.

    • Me666

      @RedEy3, 07.12.2014 - 13:58

      To si zaključio po čemu? Jer zaključak ti nema baš logike.

    • Artyom

      @RedEy3, 07.12.2014 - 14:27

      COD je dobio ocjenu 83. DA:I 82.

    • drazensi

      @RedEy3, 07.12.2014 - 14:28

      iznosenje zakljucaka cisto na temelju ocjene..valjda zato je tako zakljucio..

    • wyzard

      @RedEy3, 07.12.2014 - 14:35

      Takvo što bi imalo smisla jedino da su to igre istog žanra.

    • rock

      @RedEy3, 07.12.2014 - 14:39

      Da ovo je jedna od najnizih ocjena za ovu igru sto sam vidio :(

    • Me666

      @RedEy3, 07.12.2014 - 15:12

      ovo

    • RedEy3

      @RedEy3, 08.12.2014 - 10:20

      Zapravo ne, nebi bilo smisla je jedna igra indie druga AAA, jedna u alpha fazi druga završena itd itd. Ovako su obje igre AAA, uloženo milijuni i godine rada u njih ( iako COD I dalje ima isti ENGINE – ali eto to je očito plus ), tako da – da, u principu jednostavnom logikom COD je bolja igra od Dragon Age-a, žanr nije bitan.

    • Me666

      @RedEy3, 08.12.2014 - 19:44

      Dakle ti govoriš da je tebi bolja igra? Ako to kažeš onda super :) Ako misliš da mi mislimo da je COD bolja igra od DA, onda si u krivu i to ne možeš ustvrditi ni po čemu. Mi to ni mislimo ni ne mislimo. Em su recenzije nemaju iste autore, em se radi o igrama POTPUNO drugačijeg žanra (što ipak nešto znači, jer nezz… nećeš reći da je Glup i Gluplji gori/bolji film od, ne znam, LOTR:ROTK – jednostavno zato što ih ne možeš nikako usporediti), em se igra svaki put gleda u odnosu na prošle iteracije u serijalu i napravljeni napredak, ili napravljen napredak na području žanra, a tu je još i milijun drugih stvarčica. Jednostavno nema smisla sad reći ej HCL misli da je novi COD bolji od DA:I (pogotovo zato što se radi o razlici od JEDNOG boda) jer jednostavno nema smisla.

    • RedEy3

      @RedEy3, 09.12.2014 - 11:14

      Zapravo u krivu si. Kažeš ne možeš reći da je glup i gluplji bolji i gori film od LOTR-a. Možeš. Zato i služi Oscari, review-vi, IMDB, itd itd. Koliko se sjećam na Oscarima postoji oscar za najbolji film, koji može dobiti i glup i gluplji i LOTR i Petar Pan i Šegrt Hlapić. Isto vrijedi za igre, nije bitan žarn, tako je nedavno Journey pokupio apsolutno sve nagrade iako spada u manji projekt. Naravno 1 bod je minimalan, ali i dalje stoji da je ovo jedan od slabije ocijenenih reviewova na internetu od strane kritičara. No, tako nebitno. Nije da će mi ta ocjena pogoršati uživanje u igri.

    • Me666

      @RedEy3, 09.12.2014 - 11:39

      To što LOTR:ROTK ima 11 Oscara ne znači da je bolji film od Glup i gluplji. Ako ikome iz filmske industrije (bilo filmašima, bilo službenoj kritici, bilo novinarima) to kažeš s tim argumentom ismijat će te isti tren. Ili ako uopće kreneš uspoređivati ta dva filma (ne pričam ovdje u dostignuću u režiji ili specijalnim efektima, nego, kako si rekao, u kategoriji "Najbolji film"). Ako misliš da nije tako onda ne znam, nema ti spasa.

    • aspirant

      @RedEy3, 12.12.2014 - 00:07

      Niti se FPS s RPG-om može uspoređivati, niti je obje igre recenzirala moja malenkost, niti si ti pročitao ijednu od te dvije recenzije pa zbog toga niti nema smisla raspravljati o tome.

    • RedEy3

      @RedEy3, 12.12.2014 - 12:30

      Jedino tko je ovdje ismijan si ti, evo igrom slučaja imam poznanika koji je filmski kritičar i da citiram '' Pitaj ti toga gastrabajtera šta on misli po kojem se kriteriju daje nagrada za najbolji film, ako ne za najbolji film kroz sve žanrove. '' Nadalje, DA:I je pobijedio za igru godine na Game Awardsu, na gamespotu također uvjerljivo vodi za 20% sve ostale igre ove godine također za istu nagradu… Jel moram ići dalje? Aspirant, istina je, to je jedina činjenica koje se tu može iskorisiti u vaš prilog, da nije isti recezent, a recenzije su nažalost subjektivno mišljenje te se razlikuje samim time od osobe do osobe. Ali drago mi je da sam stvorio ovakvu raspravu od komentara sa dvije rečenice. :)

    • Ementaler

      @RedEy3, 05.01.2015 - 13:56

      Strašno nešto, ovo je sve krenulo od toga da si ti išao direktno uspoređivati ocjenu za COD i ocjenu za DA:I. Kad već misliš da je to potpuno normalna usporedba, zašto nisi usporedio ocjenu za Super Mario 3D World s ocjenom za DA:I? Ili ocjenu za FIFU 14 s ocjenom za DA:I? Jel ti sada jasnije da to nema smisla? Žanr nije bitan? Naravno da je bitan čovječe, ne glupiraj se.

    • CroMrWolfie

      @RedEy3, 08.03.2015 - 16:23

      Nije mi jasno,uspoređuješ dvije igre potpuno različitog šanra…

  • drazensi

    07.12.2014 - 14:29

    igra je ogromna, drugi put zapoceo vec..
    meni je uglavnom sve plus osim combata..
    tj. samo odredeni dio posto igram misem i tipkovnicom, a to je konstantno drzanje lijevog klika..
    to mi uglavnom umrtvilo warriora..
    puno bolje je igrati kao rogue archer ili mage..

  • Black_Pirate

    07.12.2014 - 16:29

    Kvantiet i Kvalitet! U jednoj igri…. posteno, vrijedi svoje novce. Jedino sto me brine… evo vec 20h i nikako da se emotivno vezem za nekog od kompanjona. :( Sara je simpaticna.. ali me isto ne kupuje :(( Mozda sam ostario…

    • maxim.x

      @Black_Pirate, 07.12.2014 - 17:24

      Sera*

    • Black_Pirate

      @Black_Pirate, 07.12.2014 - 18:17

      eto vidis, cak joj ni ime ne pamtim… koliko mi je strana:(

    • UrbanFsk

      @Black_Pirate, 08.12.2014 - 19:15

      epic! 😀

  • Gvags

    07.12.2014 - 17:57

    jel se prica nastavlja iz prva 2 dijela…tj mora li se odigrat prva 2 da bi treci bio razumljiv?

    • Black_Pirate

      @Gvags, 07.12.2014 - 18:16

      Bila bi preporuka, eventualno da se negdje ukratko upoznas sa pricom. Nista spektakularno. Standardno spasavanje svijeta i sukobi izmedju madjionicara i vitezova. Tu i tamo po koji patuljak i meni omiljeni vilenjaci. Sve to naravno politicki zakomplikovano da djeluje ozbiljno i bude lepljivo.

    • Gvags

      @Gvags, 07.12.2014 - 19:33

      hvala na informacijama 😀

    • Apocalypse4987

      @Gvags, 08.12.2014 - 07:26

      odigraj, igra je fenomenalna, upoznaš se sa svijetom, napraviš par odluka koje pribacuješ u idući dio…

  • Pero Zdero

    08.12.2014 - 17:20

    Nije mi jasna pritužba na to da je igra prilagođena za controller. Možda to i nije u rangu hc pc gamera ali meni sačuva leđa. Udobna fotelja, noge dignem, pc na tv-u i udri. Meni zbilja ne smeta :)

    • SuperWarrior

      @Pero Zdero, 09.12.2014 - 13:45

      Da hocu igrat na kontroleru kupio bih si konzolu.

    • Pero Zdero

      @Pero Zdero, 09.12.2014 - 20:28

      Eto vidis, a ja kontroler smatram kao periferiju za igranje a tipkovnicu za pisanje. I hocu se bas igrati na pc-u. I sta sad? Tako mozemo do sutra…

    • SuperWarrior

      @Pero Zdero, 09.12.2014 - 22:47

      Kontroler je za tabacine i eventualno sportske igre, ne za ovakve RPG-ove.

    • Lazy

      @Pero Zdero, 19.12.2014 - 15:12

      Rijetki su "Hc Rpg"-ovi,bar u ovo današnje vrijeme, koje bez tipkovnice nema šanse igrat.Ja osobno peglam ovaj Dragon age,AC Black flag,Telltalleove igre,Dark souls,Shadow of mordor…da ne nabrajam više,sve na gamepad(naravno na PC-u).Lagano sve skopčano na telku 110cm dijagonale i da vidiš veselja.
      Inače meni ovaj DA baš paše, dok čekam Witchera(kojeg ću,naravno peglat na tipkovnici)

  • maxim.x

    09.12.2014 - 13:40

    Dragon Age Inquisition je dobio nagradu za igru godine na Game Awardsu! :)

  • Lovac

    14.12.2014 - 13:46

    Tek sam sat vremena u igri i očigledno je bolja od DA2, no kontrole i "search" mi jednostavno ubijaju igru, a držanje attack gumba je jako nespretno kad su nepreglednije borbe. Poprilično sam podijeljen za sad, al ajmo vidjeti kako se igra razvija dalje…

  • Slazar

    23.12.2014 - 11:24

    Nažalost moram priznati da nakon početnog negativnog šoka nisam uopće mogao progutati "novi stil igre" Tako da sam nakon 2h igre naprosto odustao. Prestar sam gejmer i previše sam uživao u Dragon age Origins da bih ovo mogao igrati. Čak je i dragon age 2 bila OK igra. Nažalost ovakav tip igre kakav su napravili mi je jednostavno neprihvatljiv, stvarno žalim novaca koje sam dao za igru.

    • djonitrapatoni

      @Slazar, 24.12.2014 - 09:41

      Nisi prestar nego su kontrole i stil igre jednostavno preglupo napravljeni.
      Da sam platio igru mislim da bi si kosu isčupao i tražio bi povrat novaca nekako.
      Sreća pa sam ju imao priliku isprobati na par dana prije kupnje, dosta mi je bilo sat vremena da shvatim kako se radi samo o prenapuhivanju ocjena ( valjda zbog iščekivanja same igre ) na svim portalima.

  • djonitrapatoni

    24.12.2014 - 09:39

    Ja ne mogu vjerovati kakve ocjene ova igra dobiva.
    Kontrole su katastrofa, blago rečeno.
    Konstantno pauziranje ubija gameplay, ne igram šah.

    I sam autor članka pljuje po kontrolama i opet igra dobije ocjenu kao jedan COD koji je blago rečeno jedno 100 puta igriviji od ovoga.

    Igra rađena za PC, pa da moraš vadit kontroler jer je igranje sa tipkovnicom i mišem bolno? i ocjena preko 80????
    Nekad se i igrivost gledala, danas izgleda ne.

    Svijet u Dragon age-u je ogroman, pregršt questova, puno sati igranja bla bla
    Grafika je dobra, svijet izgleda lijepo
    Animacije su katastrofa.
    Igrivost – bolna – 0
    I ocjena preko 80????

    Malo je reći da ste me razočarali, čak sam se registrirao samo da to napišem.

    • vlatko2003

      @djonitrapatoni, 03.01.2015 - 11:04

      igraj ti COD

    • djonitrapatoni

      @djonitrapatoni, 08.01.2015 - 20:27

      Igram majstore, igram i Titanfall, i Divinity – sve igre su remek djelo za ovu igru, a sve su dobile nižu ocjenu od ove… grda stvar je kad se ocjene ne daju realno

    • HighCroGaming

      @djonitrapatoni, 05.05.2015 - 14:43

      hahahahahah moj sinko ti govoris on animacijama u dragon age-u ,a hvalis cod hahahahahah cod ima najgore animacije koje su iste od 2004 do sad pa zato molim te … i ocemu ti pricas o igrivosti cod-a ??? cod jos koristi peer to peer connection ili neko tamo hybridno smece koje nemoze odrzat vezu na 5 min ,jos da ne spominjem da cod koristi isti engine od 2007 napram cod-u dragon age inquistion je remekdjelo ,a ne game of the year

  • IcemanSR

    03.01.2015 - 10:18

    Djubre.Odustao sam posle jedno 12 sati igranja. Muka mi je bilo vise.Tako smrdi da je to stravicno.Likovi iz partija su tako antipaticni da je to smesno.Mah djubre.

  • lukakeanu

    05.01.2015 - 13:50

    AI retardiran,kontrole katastrofa,likovi dosadni i nezanimljivi,prica pateticna i jadna…dajem ocjenu 25 samo jer je velik svijet i grafa je oke…sve ono ostalo sto cini igricu kvalitetnom jednostavno nema i DA:I

    • RedEy3

      @lukakeanu, 05.01.2015 - 13:53

      Sva sreća pa si skinuo piratsku verziju 😉

    • lukakeanu

      @lukakeanu, 05.01.2015 - 17:28

      naravno da jesam….skinem.probam ako sam zadovboljan kupujem…nemam ja mamicu i taticu da mi mjesecno daju 500 kn za jednu igricu…preskup je to sport :)

    • HighCroGaming

      @lukakeanu, 05.05.2015 - 14:43

      siguran sam da je kupis

  • max payne 3

    06.01.2015 - 10:08

    ljudi meni nije niako jasno kako da pokrenem neku misiju, mozda nakon 5-6 sati igranja uspijem na srecu, jel imaju neke sporedne misije ili nesto ako moze malo objasnjenje

  • Lordy

    26.02.2015 - 23:12

    Veliko razočaranje i DA2 je bolji tri put od ovog. Ideš naokolo i skupljaš travu uz povremene "cutscene"

  • Slazar

    05.03.2015 - 11:17

    Evo jedan review, malo je duži ali sam uspio koliko sam mogao svesti na što manje frustracija.

    Kao što sam ranije napisao kada sam probao igru igrati na tipkovinici i mišu bilo je u potpunosti neigrivo. Ali eto neda mi vrag mira pa dva mjeseca nakon spojio ja ps4 kontroler, čisto da odigram malo…

    PROS: Grafika i Muzika

    CONS: Sve ostalo

    – sadržaj igre: igra je zbilja ogromna, ali što ti to znači kada je 80% igre dosadno do bola.

    Primjeri 1. Spajanje zvijezda, što se u načelu sastoji od toga da vučeš linije od točkice do točkice (napredna verzija dječje igre nacrtaj kuću iz jednog poteza). Da bi na kraju kada spojis sve zvjezde na jednom podrucju (a imas vise zvjezdarnica koje moras obici), mogao traziti lokaciju da dobijes neki loot. I tako iznova i iznova.

    Primjer 2. Gledaj kroz neku vrstu dalekozora, i kruži po periferiji dok ne nađeš shardove, zatim odi skupljati iste te shardove, jer kome to nije zabavno?, zatim ih odnesi da otključaš vrata koja će ti dati nekakv loot. I tako u beskraj, na svakom području prvo traži pa onda skupljaj iste te shardove.

    Ne želim više davati primjere glupog sadržaja igre jer ih ima previse.

    Ali sve bi to nekako bilo podnošljivo, da je sama borba u igri napravljena zabavnom i zanimljivom, ali tu sada dolazi onaj najzanimljiviji dio… Kada dođe do borbe toliko ti je zlo da bi radije išao spajati zvijezde i skupljati shardove.

    Borba: Tactical camera, je nešto najgore napravljeno što sam imao prilike iskusiti u svojoj 20+ god. dugoj igračkoj karijeri. Nepregledna, užasne kontrole, potpuno idiotan AI ekipe iz tvog partija (i ne! nemožeš ga podesiti, oni će i dalje bacati fire spelove na fire immunity neprijatelje i slične idiotizme). Dakle jedino ti je rješenje da u potpunosti isključiš AI, i da manualno upravljaš sa svakim likom, svaki njihov pokret, što će onda dovesti do agonije gdje svaka borba traje pola sata, gdje se ti mučiš sa nepreglednom kamerom i užasnim kontrolama. Druga alternativa ti je da se uopce ne sluzis taktickom kamerom, nego jednostavno igras s "over the shoulder" kamerom u stvarnom vremenu, smanjis tezinu igre i pustis da tvoja tri kompanjona pobiju sve dok ti skakućes okolo. (možda je to nekome zabavno, ako je, navali narode uživati će te u igri).

    Sve u svemu odigrao sam nekakvih 30-40 sati, jer sam stvarno, stvarno ovoj igri htio dati priliku, pogotovo što sam je masno platio, ali nemogu dalje… odustajem. Na kraju priče dajem igri ocjenu 55/100. To je moja osobna ocjena, sobzirom da sam ovu igru ipak igrao, a igre koje po mom sudu imaju ocjenu 1-50, uopce ne igram. Stoga sam po pitanju ove igre darežljiv sa ocjenom.

    Pozz.

    • Ekstrim77

      @Slazar, 15.06.2015 - 10:42

      U potpunosti se slažem s tobom, odigrao sam malo više od tebe, pokušao se skoncentrirati samo na main quest ali i to nije moguće u ovom single player MMO action "RPG-u", jednostavno sam odustao, nakon što mi je igra par mjeseci zauzimala mjesto na hardu sam je obrisao, tolko razočaran da me ni ne zanima kraj igre xD

  • gigagames

    29.05.2015 - 10:35

    Ma igra je odlična. Mislim da bi ocjena i recenzija trebale biti pozitivnije.

  • 9mlg9

    31.05.2015 - 15:14

    iskreno – odlična. popatchali su u međuvremenu kontrole, pa se i to da naštimati lijepo. 9 sati zasad odigrano, igram polako i zbog priče i uživam u ogromnome svijetu i svemu tome :) 90/100 jer me ipak živcira AI i borba ponekad.

  • Virty

    05.01.2016 - 14:38

    Uz Witchera 3 ponajbolji RPG!

  • Jokerhere

    07.07.2016 - 08:52

    Ja tek sad igram ovu igru , a posle witchera nesto djeluje slabasno, ali opet je dobra. Svakako je jedinica bila fenomenalna ovo jeste neki kompromis.

  • moordrak

    24.10.2016 - 15:33

    Zanimljiva recenzija ali nisam 100/100 siguran da je autor došao do kraja igre. Nakon prve i druge DA priče (ako ne računam more DLC-ova u međuvremenu), očekivao sam ozbiljnu reinkarnacija zmajeva, a dobio sam skriptirano čudovište koje glumi open world rolu. Grafiku, animacije, veličina svijeta mogu opisati jednom riječi: lijepo. Mehanika je u nedostatku boljeg opisa, casual tipa što znači, zagriženi RPG-ovci i čangrizavi stratezi neće biti zadovoljni. Utukao sam punih 200 sati u gameplay. Osim nabijanja XP-a, bez veze sam potrošio 80% vremena na pronalaženje svih dijelova svih mozaika, svih boca vina, svih okularuma (i shardova), očistio sve dungeone, osvojio sve keepove, pobio sve zmajeve, završio sve side missione u “ratnoj sobi”, iskovao najbolja oružja i oklope. Povrh svega, ostalo mi je 150.000 zlatnika sa kojima ne znam što bi jer osim na trgovinu diplomatskim papirima nemam na što potrošiti to teško stečeno zlato. Nažalost, unique oprema (koju dobijemo kao nagradu za recimo pronađena tri astrariuma) je u usporedbi sa onom iskovanom, slabašna. Od početka do kraja iskovao sam svega dvadesetak itema. Toliko o craftingu.
    Da ne zaboravim, kupio sam i golden nug :) Ispasti će da se hvalim, ali sve ovo je nezaobilazno ako želite pokupiti većinu achievementa (xbox360 stuff).
    Najiskrenije, ne pada mi na kraj pameti prolaziti DA:I još jednom (za razliku od DA: Awakeninga ) jer je priča šećerna vodica. Možete li vjerovati kako sve misije, sve akcije sve što zamislite u war roomu prolazi kao po loju! Tu je i najveći fail ovog IP-a. Priča. Neću spojlati, ali kada je vrhunac događaja na 30% prijeđene igre, tj. kada te zaintrigira doslovno zadnja animacija NAKON odjavne špice, onda je netko nešto opasno za*ebo. Ekipa iz Bioware-a žestoko se potrudila napuniti svijet Thedasa svakojakim čudesima ali putem su izgubili lore kojeg su pažljivo gradili u prva dva dijela. Čemu onda nastavak ako autori nisu imali namjeru pratiti događaje iz prošlosti? Nakon ulupanih 200 sati osjećaš se kao magare: nit’ je finale zadovoljavajuće, nit’ je priča završena, nit’ znaš više nego što si znao na početku balade. Što je najgore, u finalu čak ne koristiš ni sve sposobnosti koje uredno upgrejdaš cijelo vrijeme. Šlampavo. Tek DLC Trespasser iz 2015. završava narativni fijasko DAI na intrigantan način. Tip: pustite si zmajeve za kraj. Borba sa ovim NPC-ovima je prilično napeta (btw, ako ste lvl 24, idite sami u okršaj sa zmajem, možete mu solo bez problema oderati kožu). Kompanjoni su ionako preglupi za ozbiljnu borbu :)

  • moordrak

    24.10.2016 - 16:09

    Eto i to je gotovo. Super, a sada na nightmare težinu. Errr…. no. Najiskrenije, ne pada mi na kraj pameti prolaziti DA:I još jednom (za razliku od DA: Awakeninga ) jer je priča šećerna vodica. Možete li vjerovati kako sve misije, sve akcije sve što zamislite u war roomu prolazi kao po loju! Tu je i najveći fail ovog IP-a. Priča. Neću spojlati, ali kada je vrhunac događaja na 30% prijeđene igre, tj. kada te zaintrigira doslovno zadnja animacija NAKON odjavne špice, onda je netko nešto opasno za*ebo. Ekipa iz Bioware-a žestoko se potrudila napuniti svijet Thedasa svakojakim čudesima ali putem su izgubili lore kojeg su pažljivo gradili u prva dva dijela. Čemu onda nastavak ako autori nisu imali namjeru pratiti događaje iz prošlosti? Nakon ulupanih 200 sati osjećaš se kao magare: nit’ je finale zadovoljavajuće, nit’ je priča završena, nit’ znaš više nego što si znao na početku balade. Što je najgore, u finalu čak ne koristiš ni sve sposobnosti koje uredno upgrejdaš cijelo vrijeme. Zašto? Za borbu je potrebno doslovno tri minute bashati neko dugme sa recimo spirit blade udarcima (ili koristiti bilo koju drugu magiju) Šlampavo. Tek DLC Trespasser iz 2015. završava narativni fijasko DAI na intrigantan način. Tip: pustite si zmajeve za kraj. Borba sa njima je prilično napeta (btw, ako ste lvl 24, idite sami u okršaj sa zmajem).Kompanjoni su ionako preglupi za ozbiljnu borbu :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!