Dragon Age: Origins – Awakening [PC, PS3, X360]

Duje Kozomara

Dragon Age: Origins stigao je na police dućana u studenom prošle godine, gamerima je predstavio pravu RPG poslasticu i još jednom dokazao kako je BioWare studio koji nema premca u čitavom univerzumu. Igra je oduševila, kako kritiku, tako i sve gamere, a pokupila je, između ostalog, i našu Zlatni Dabar nagradu za najbolji PC naslov 2009. godine. Četiri mjeseca kasnije, nakon nekolicine objavljenog DLC-a, stigla nam je i prva ekspanzija imena Awakening. Kako kažu najave, donosi nam nove likove, skilove, specijalizacije, iteme, spellove i neprijatelje, a tu je i 20-30 sati gameplaya. Kako to sve skupa izgleda? Bacimo se na stvar.

Awakening dopušta da ubacite svog dobrog, starog Grey Wardena iz originalne igre, ili pak, da kreirate potpuno novog lika koji je Orlesijski Grey Warden. Budimo realni, kako bi rekli koju riječ o priči u ekspanziji, nužno je da malo spoilamo kraj Originsa. Dakle, ubili ste Archdemona, čitav Ferelden je sretan i spokojan, uzor ste malim dječacima iz Denerima i idealan zet svim majkama. Uputili ste se na kežualnu šetnjicu sa zgodnom prijateljicom do Vigil’s Keepa, kad vas u pola rečenice kojom bi djevojku naprosto oborili s nogu, napadne bandica neprijatelja. I to ni pet, ni šest, nego bandica darkspawna, zlobnika koji su se trebali povući u utrobu zemlje nakon što ste zabili mačetu duboko u slabine njihovog vođe. No eto, zvijeri ne samo da se nisu povukle, nego se čini kako su inteligentniji nego ikada prije: navodno su se podijelili u dvije frakcije, koriste određene taktike, a neki među njima sposobni su i razgovarati.

…zamjeramo činjenicu da neki neprijatelji nisu dovoljno dobro predstavljeni

Priča se odvija šest mjeseci nakon Originsa, u Amaranthineu, potpuno novoj regiji sjeverno od Fereldena. Što se spomenute kežualne šetnjice do Vigil’s Keepa tiče, vaš lik je išao tamo jer je postao Warden-Commander, ilitiga zapovjednik navedene povijesne utvrde. Kao Warden Commander, imate tri primarne zadaće: obnavljanje reda Grey Wardena, upravljanje regijom te otkrivanje problematike s Darkspawnovima. Što se potonje problematike tiče, zamjeramo činjenicu da neki neprijatelji nisu dovoljno dobro predstavljeni, određeni likovi neće biti spomenuti čak ni u popularnom igrinom codexu, već ćete, ako ste fanatik kao autor, morati malo guglati (i najvjerovatnije pronaći podatke na svemogućoj Wikipedii).

Pitanje koje je najviše mučilo fanove bilo je vezano uz likove. Tko će nam se pridružiti iz stare postave i kakvi će biti novi likovi? Bili smo uvjereni kako će nam se određeni likovi pridružiti ovisno o odlukama koje smo donijeli u Originsu. Ipak, čini se kako nam se pridružuje samo jedan lik iz stare postave, i to onaj kojeg su mnogi (dobro, barem mi) najčešće ostavljali da odmara u party campu. Iako bi od Oghrena, dwarfovske pijančine warriora, očekivali kako će nakon što je Blight završio, teturati mračnim ulicama povremeno mrmljajuči „BRLJAAAA“, bradata momčina se nekako našla upravo u Vigil’s Keepu i ponovno vam se pridružila.

Par drugih likova iz Originsa susresti ćete putem, no oni nažalost neće imati tendenciju da se iznova pridruže vašoj družini. Kad bi vam u recenziji otkrili i detalje o novim likovima, spoilanje bi već doseglo nivo na kojem gubite volju za igranjem, pa ćemo to ipak preskočiti. Otkriti ćemo samo kako ih ima pet, a neki među njima biti će sposobni nasmijati vas svojim doskočicama, baš kao i oni „stari“. I ne, Batman ne umre na kraju. Batman je besmrtan, pobogu.

Tu su doista i novi talentsi, specijalizacije i skillovi; svaka klasa dobija po dvije nove specijalizacije koje se dosta lako nabave kod lokalnih merchanta, a po dosta niskoj cijeni moguće je kupiti i korisnu knjižicu koja omogućava respec svih talenata po vašoj želji. Što se skillova tiče, tu su Runecrafting, Vitality i Clarity. Runecrafting omogućava kreiranje runesa koji poboljšavaju statistike oružja i armora, dok su Vitality i Clarity pomalo neinovativni skillovi – jedan nudi bonus na health, a drugi na manu/staminu. Što se itema tiče, interesantna novost su stamina potioni, dobrodošla prinova koja će zasigurno poslužiti warriorima te rougeovima u teškim situacijama.

Nedostaje mjesto gdje ste uz logorsku vatricu mogli izmijeniti pokoju lijepu riječ sa suputnicima.

Osim par nezamjenjivih likova, u Awakeningu nam svakako nedostaje party camp, mjesto gdje ste uz logorsku vatricu mogli izmijeniti pokoju lijepu riječ sa suputnicima, navući im smiješak na lice s pokojom sitnicom, eventualno ih odvući u šator i malo se… proveseliti. Kampa ovdje nema, a razgovor s likovima započinje s random triggerima, poput određenog kipa, stabla, slike… Također, nema ni mogućnosti da započnete vezu s nekim iz ekipe, što znači da ništa ni od spomenutog „proveseljavanja“ u šatorima. That makes us sad pandas. Borbe su još uvijek jako zabavne i napete, treba pravilno kombinirati napade i često koristiti pauzu kako bi isplanirali sljedeći korak. Doduše, dosta borbi je poprilično lagano, posebice u prvih par sati igre, no ne dajte se razmaziti, par bossova će vas itekako namučiti.

Grafika ostaje nepromijenjena, još uvijek imamo solidan vizualni prikaz, koji nije poseban eye candy, no uvijek nas iznenadi sa jako detaljnim okružjima i prirodom. Awakening nije izuzetak: Amaranthine je u potpunosti nova regija sa nekolicinom sasvim novih, predivnih krajolika. Pohvalno je što je boljka iz Originsa, užasno duga loading vremena, poprilično sređena u ekspanziji. Dakle, nema više odlaženja na WC dok čekate da se učita novi dio grada.

Druga pak stara mana, lag koji se pojavljuje u malo većim bitkama, a zna mučiti i igrače s izuzetno snažnim konfiguracijama, ipak nije riješena. Sve u svemu, Dragon Age: Origins – Awakening zapravo je sve što možete očekivati od ekspanzije. Oko 25 sati igre koja nije ništa manje zanimljiva od originala, mnoštvo novog sadržaja, novi suputnici i neprijatelji, riješena loading vremena… Istina, ima igra i svojih boljki, a najviše nam je zasmetao nedostatak party campa i kvalitetnog odnosa s likovima koje je original pružao. No, budimo realni, sama činjenica da imamo još sate i sate zabave u legendarnom svijetu Dragon Agea, dovoljna je za harmoniju i sklad u svemiru.

Slažete li se? Ne slažete? Bilo kako bilo ostavite nam komentar te svoju ocjenu ove ekspanzije popularnog Dragon Agea. Zanima nas kako se vama svidjela igra i jesmo li vas uspjeli nagovoriti ovom pozitivnom recenzijom kako je igra vrijedna vaše kupnje.

Nakon što je Dragon Age Origins pokupio većinu nagrada za najbolji RPG prošle godine, te nakon što je doživio i par DLC-ova, stiže i Awakening, prva ekspanzija. Odigrali smo ju, a ovo je naša recenzija.

87 Naša ocjena
  • ~25 sati Dragon Agea
  • skraćen loading