HCL.HR

Recenzija

Dragon Ball Xenoverse

Vjeran Nagy

Svijet zmajevih kugli već više od dva desetljeća zabavlja i odgaja generacije mladih. Goku, Vegeta (lik iz serije – ne ono što mama stavlja u juhu), Piccolo i mnogi drugi kultni su likovi popularne animirane serije Dragon Ball Z iz osamdesetih koja žari i pali po televizijskim ekranima diljem svijeta i dan danas. Ipak, Dragon Ball Z (ili samo DBZ) drži jedno mnogo veće dostignuće – približio je anime žanr zapadnoj publici i otvorio vrata drugim animiranim serijama iz Japana. Vjerujem da se tome ni sam Akira Toriyama, kreator mange Dragon Ball od koje je sve i počelo, nije mogao nadati.

Dragon Ball je također itekako prisutan u sferi videoigara. Činjenica je da DBZ naslova ima na bacanje i to sa svakom generacijom konzola otkako serija postoji. Po prirodi stvari, među tim naslovima ima vrlo loših, osrednjih, ali i natprosječno dobrih uradaka. Neki nisu ugledali sunčeve zrake izvan granica Japana, ali danas ih je većinu moguće zaigrati u prevedenom obliku uz pomoć raznih emulatora.

Popularniji i kvalitetniji naslovi su zasigurno oni koji krase dobru staru plejku dva – Budokai i Tenkaichi serijali. Moj osobni favorit je Budokai 3 koji ne samo da je nevjerojatno kvalitetna DBZ igra nego i vraški dobra tabačina uz koju sam proveo mnoge godine svojih mlađih dana.

Dragon Ball Xenoverse dolazi nam iz studija Dimps, razvojnog tima koji je osmislio Budokai serijal, ali i par DBZ naslova za prošlu generaciju konzola. Zadržao je neke interesantne ideje po kojima je Budokai poznat – itemizacija likova s kapsulama koje daju različite moći, uvjete i potporu, ali i one loše – transformacije koje crpe energiju, nebalansirane RPG elemente i sl.

Xenoverse je dizajnom mnogo bliži najpoznatijem DBZ serijalu Tenkaichi razvojnoga studija Spike, od kojega je većinom preuzeo najgore karakteristike. U prvom redu, jedan od većih problema u igri predstavlja kamera koja je nepredvidljiva i nespretna. To se posebno očituje zabijanjem u jedan od milijardu nevidljivih zidova koji ograničavaju sramotno malena bojna polja.

Havok – dodatak igrinom pokretaču koji bi u pravilu trebao poboljšati fiziku, ali i destrukciju okoliša, kao da ne postoji zbog čega sam zaključio da služi samo kao loša reklama Ircima koji su ga osmislili. Kada dodamo još i neprestana učitavanja, sustav borbe koji je dizajnom prejednostavan, nefunkcionalan i repetitivan do boli, shvaćamo da Xenoverse predstavlja ne samo stagnaciju nego i ogroman korak unazad za DBZ igre.

Ono što ga izvlači od potpune propasti je kreacija vlastitoga lika i zanimljiv pristup već dobro poznatoj priči serije. Na početku igre birate između Saiyan, Namekian, Earthling, Majin i Frieza rase te uređujete izgled lika po volji, a bez obzira kakvu rugobu ili ljepotu napravite izgledat će kao da ju je sam tvorac Dragon Balla crtao i osmislio.


Kroz obavljanje misija otključavat ćete novu odjeću koja izgledom i imenom uvijek pripada poznatim likovima iz serije. Svaki odjevni predmet sadrži i različite bonuse koji će pojačati vašega lika. Sposobnosti također poboljšavate sakupljanjem iskustvenih bodova kroz glavne i sporedne misije te kupovanjem borbenih moći poput legendarne Kamehameha zrake.

Gradnja i oblikovanje moći lika dodaju jednu novu dimenziju igri zbog čega ćete po prvi put ignorirati vaše favorite s kojima ste mlatili zlikovce u prijašnjim igrama. Na žalost, sistem napredovanja je nebalansiran pa ako imate neku zanimljivu ideju na papiru ona vrlo vjerojatno neće uroditi plodom kada dođe do akcije. Zbog toga glavna kampanja igre može napredovati iz ugodnog u nemilosrdno putovanje na kojemu ćete provoditi neljudske količine vremena grindajući sporedne misije s ciljem da plafonirate mogućnosti svojega lika.

Često ćete ih ponavljati više puta zato što i one same znaju biti preteške, pogotovo kada traže od vas da pobijedite desetke protivnika s kojima se ponekad morate suočiti sami. Većinu vremena možete angažirati suborce koje će kontrolirati računalo, ali oni su naravno zakinuti inteligencijom i nerijetko potpuno beskorisni.

Nešto bolje su online misije na koje ćete se uputiti s prijateljima. Multiplayer je jedna od pozitivnijih stvari u igri i ima funkcionalnosti jednoga vrlo jednostavnog MMO naslova. Primjerice, kada uđete u igru spajate se na server i stvarate se na posebnoj stanici gdje se nalaze zaštitari vremena kojima i sami pripadate. Osim raznih trgovina u kojima ćete kupovati stvari i likova koji će vas angažirati za misije, natjecanja i sl. dijelit ćete prostor i s ostalim Xenoverse igračima s kojima ćete ulaziti u interakciju emotikonima ili jednostavnim, unaprijed postavljenim tekstualnim porukama.

Tako prijatelje možete zamijeniti s potpunim strancem, pozvati ga da vam pomogne odraditi misiju ili ga jednostavno izazvati na dvoboj. Mogućnosti je mnogo i zbilja je zabavno prašiti tur drugim igračima. Borbe ne moraju biti jedan na jedan, moguće se boriti i dva na dva te tri na tri, ali što je više igrača u ringu to je i igra nespretnija – lako se pronaći u situaciji da ne znate ‘ko pije, a ‘ko plaća.

Na polju inovativnosti koje je zbilja malecko jedino što se zapravo ističe jest priča u kojoj glavnu riječ vodi Trunks – Vegetin sin iz budućnosti, ali i vi sami. Naime, tok prošlosti DBZ svijeta se neprestano mijenja zbog zlikovaca koji se miješaju u odlučujuće borbe glavnih likova. Tako su sve misije zapravo “što bi bilo da je…” scenariji u kojima pozitivci izgube borbu tamo gdje su je trebali dobiti.

Onda naravno na vas pada da ispravite tu nepravdu i vratite prošlost u prvotno stanje da biste sačuvali sadašnjost. Riječ je o zanimljivoj ideji koja će vam omogućiti da odigrate priču koju ste već odgledali i previše puta na jedan svjež i novi način. Prvenstveno će vam omogućiti da se borite uz najdraže vam likove iz serije u njihovim odlučujućim trenutcima, što čitavo iskustvo čini jedinstvenim. Na trenutke ćete se zbilja osjećati kao da ste dio toga svijeta.


Dragon Ball Xenoverse je igra koju ne mogu preporučiti ljudima koji nisu upoznati s izvornim materijalom, a pogotovo je ne mogu nahvaliti onima koji to jesu. Za jedan DBZ naslov koji se pojavljuje na novoj generaciji konzola i PC-u, Xenoverse jednostavno nije ispunio očekivanja i standarde koji se očekuju od jedne takve igre.

Podbacio je i u području vizualne prezentacije kojom ne može pratiti čak ni suparničke naslove kao što je Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3, naslov iz 2013. godine koji se ponaša i izgleda kao anime serija od koje potiče. Po svemu sudeći, fanovima će Dragon Ball Xenoverse zasigurno biti jedno od većih razočaranja godine. Za kraj, evo vam jedan KAMEEEE-HAMEEEEE-HAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! – usmjeren u ikonu Xenoversea na mom desktopu.

Mjerenja razine moći napravom scouter pokazuju da je udarna moć Dragon Ball Xenoversea ispod devet tisuća – Vegeta nije impresioniran.

54 Naša ocjena
  • kreacija vlastitoga lika
  • priča
  • MMO funkcionalnosti
  • ograničenost
  • kamera
  • borba
  • repetitivnost

Komentari (9)

  • darijoman

    19.03.2015 - 22:34

    Ocjena je realna.

    • petar025

      @darijoman, 07.04.2016 - 16:31

      nije zasluzuje 70

  • MAFIA BRE

    19.03.2015 - 23:49

    Igram je na pc moram je pohvalit za optimizaciju na quad q9550 ati 5850 i 4gb rama ide na ful hd konstantno 60fps.Stigao sam do zadnje misije i buduci da je ovo jedina iz serijala koja se moze igrat na pc ja prezadovoljan :)

  • ekrolo2

    20.03.2015 - 00:45

    Ne mogu reći da se slažen. Meni je igra definitivno jedna od najdražih od zadnjih par mjeseci, borba je užasno zadovoljavajuča i puna opcija, priča je solidna i napokon nešto drugačije od standardne DBZ šeme i soundtrack je fenomenalan. Je A.I. glup ponekad i posebno zna varat šta se tiče Super Saiyana ali sve ostalo je po meni odlično.

  • 9mlg9

    20.03.2015 - 19:56

    daaaaaj ne, nisam dobar dbz igrao od PS2, taman sam mislio nabaviti ovaj za PS3 i onda čitam recenzije, svi su razočarani.

  • Hackey

    20.03.2015 - 21:12

    Mene nervira,sto u nekim trenucima zna biti teska pravo i naporna, pa moras tamo grindati 5 dana da heroja napucas i onda mognes pobjediti. Kod ovih Japanaca tezina izgleda odmah pocinje na hard, pa raste 😀 Valjda vole ljudi da se patis malo, ko i u Dark Souls i starim MegaMan igricama 😀

  • BadassBunny

    20.03.2015 - 23:05

    Iskreno igra uopste nije teska po meni jednostavno je potrebno od početka znati šta želiš postići sa svojim likom i pametno ulagat bodove. Realno igra je razočaravajuća i za mene sa mnogo tački gledišta. Borba je pre-pre-prejednostavna u odnosu na recimo BT3 gdje si mogao da spojiš i po 50 udaraca u jednom cambou. Zatim užasna glupost kod onog konstantnog trčanja do od početka to hub-a za paralel quests je stvarno najgluplji dizaj u nekoj igri koji sam dugo vidio. Priča je donekle zanimljiva i svježa ali jednostavno sve se svodi na to tko može više ultimate skillsa spammovati. Da ne pominjem kriminalno mali broj boraca, mada je to očigledno tako ostavljeno da bi mogli prodavat DLC i ponajviše retardiran sistem transformacija gdje likovi poput Frieze ili Cella to uopste nemogu izvesti a ostali i kad to izvedu ima neko trajanje i bukvalno služi kao buff, još se samim tim suprostavlja činjenicama iz originalnog dijela i ko kakve sposobnosti ima i kad ih može koristit. Znači realno slaba igra.

  • FilozofiX

    21.03.2015 - 09:29

    Nakon skoro 40 sati provedeno u igri, zavrsio sve time patrol misije i dobru kolicinu parallel questova. Iskreno igra uopce nije preteska, ima par misija koje su nesto teze ali nista sto nije prelazivo. Sve price o tom da treba grindat da bi se prosla prica nisam nikad shvatio ljude. Bez ikakvog grinda sam prosao cijelu pricu (tada sam bio level 47) i nisam se uopce mucio sa pricom. Sto se tice nakon price i otkljucavanje svega da treba "grindat". Sto se tice toga grindat pod navodnicima. Svi usporeduju xenoverse sa budokai 3 i budokai tenkaichi 3, a nitko neusporeduje sa prvim igrama iz oba serijala (budokai tenkaichi 1 jedan od losiji dbz igri uopce). Ono sto jos vise nerazumijem kod svake recenzije ove igre je to da svi govore da moras grindat, ali nikom nije smetalo sto u igrama s kojim usporeduju xenoverse je sve sto si imao za radit je borit se i borit i borit, ali sada odjednom je to postalo grindanje jel osim vlastite zabave imas jos neki razlog za radit to. Sto se tice borbe ona je iskreno super zabavna ukoliko provedete odredeni broj sati u igri da skuzite sve mognucnosti, jel napocetku se cini kao vrlo jednostavno slozeni sustav koji ima samo par komboa i to je to. No ono sto ovaj sustav omogucava je stvaranje vlastitih komboa i vezanje svakakvih komboa zajedno. Osjecaj u igri mi je vise nego ikad ko da sam u animi nego ikad prije. Naravno igra ima mana i nije sve savrseno (ko sto valjda svi vec znamo da prva igra u novom dbz serijalu nije savrsena i ima mana) , no ukoliko netko je fan dbz-a mislim da moze progledat kroz te mane ko sto su svi progledali budokai 1 i budokai tenkaichi 1. Xenoverse mi je definitivno do sada najzabavnija dbz igra, a to mi je na kraju najbitnije, kolko je igra zabavna a ne koliko je savrsena i bez mana.

  • Yuber66

    22.03.2015 - 01:20

    Da je upola dobra ko Budokai 3, bio bi sretan ko mlado prase. Šteta. :-/

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!