HCL.HR

Recenzija

Dying Light: The Following

ŠIROKO VAM BILO POLJE

Juraj Bevandić

Riječima legendarnog A.B. Šimića: „Ekspanzije su čudo u svijetu,“ … ili tako nešto. Kako god, zaista je neobično u današnjem svijetu DLC paketa vidjeti punokrvnu ekspanziju. Njihovo je mjesto rezervirano u MMO žanru ili sličnim multiplayer igrama poput Hearthstonea, koje ne mogu samo izbaciti novi nastavak i značajna proširenja sadržaja su im nužna za opstanak. Ostatak se tržišta uglavnom povodi minimalno promijenjenim nastavcima i prednastavcima ili komadićima sadržaja koji u konačnici koštaju koliko i cijela igra ili više.

No, kritike tržišta na stranu, stvarno je ugodno vidjeti dobru ekspanziju za dobru igru, a The Following za Dying Light služi kao ogledni primjerak toga.

Nakon nekoliko DLC paketa koji su ubacili nove kostime i questove, The Following u potpunosti proširuje ponudu. Po više nego duplo nižoj cijeni od originalne igre donosi gotovo još jednu cijelu igru. Jedino valja imati na umu da nije standalone ekspanzija pa morate imati original da biste ovo zaigrali.

U osnovi, to je i dalje Dying Light, iznenađujuće dobra survival igra iz prvog lica koju smo nahvalili početkom prošle godine. No, za razliku od načrčkane urbane mape koja je naglašavala dinamičan sustav kretanja, The Following nudi još veću mapu, izvan grada, potpuno drugačije geografije i infrastrukture. Ne zvuči kao neka velika značajka, ali potpuno mijenja igru i nudi novo iskustvo.

Nova je mapa otvorena, raznovrsna, ruralnog okružja i samim time većim dijelom nepogodna za parkouranje, osim ako u to ubrajate kotrljanje po poljima kukuruza. To je kompenzirano ubacivanjem vozila, u jednini, jednog vozila – uzbudljivog buggyja koji donosi svoje posebno stablo za napredovanje, nadogradnje kojima ga možete nabrijavati i najbitnije od svega, drugačiji sustav kretanja mapom. Jednostavnije rečeno, u glavnoj kampanji ste se pentrali uokolo, u ekspanziji ćete se đirati autom.

…u glavnoj kampanji ste se pentrali uokolo, u ekspanziji ćete se đirati autom.

Začudo, Dying Light time ne gubi svoj faktor privlačnosti. To samo naglašava kvalitete igre izvan parkoura koji ju možda na prvi pogled izdvaja od ostalih naslova slične tematike. Prilike za pentranje uokolo na poljima The Followinga dolaze samo kada naiđete na ljudske baze i naselja ili po određenim djelovima planinskog lanca koji ovu mapu odjeljuje od originala. Ali igra i dalje ostaje napeta i zanimljiva kroz nova oružja, protivnike i pristup borbi.

Dio toga je dodatno pokriven dosta robusnim vozilom i njegovim mehanikama, dio novim mehanikama skrivanja i prerušavanja. U svakom slučaju mapa je zanimljiva i zabavna, pogotovo kooperativno s još nekoliko prijatelja na otvorenom području. Teže je iskorištavati sustav kretanja i time „varati“ pri klanju zombija, a veći se okršaji vrlo brzo mogu pretvoriti u napetu bitku za opstanak, jer je bježanje ograničeno.


Samim time, čini mi se da je The Following nešto teži od glavne kampanje. Kao i u originalnoj igri, fast travel ne postoji pa ako se nađete bez vozila po noći, računajte odmah da ste mrtvi. Također, puno je više ljudskih neprijatelja koji su mnogo snažniji i pametniji od zombija, a i nešto veća dostupnost vatrenih oružja znači da ste opremljeniji, ali ujedno i ranjiviji. Dodan je i nightmare difficulty koji će biti svježa doza izazova iskusnim igračima, ali onima koji kreću ispočetka neće trebati.

No tu negdje The Following nalijeće na jedan problem i ovisi o igraču koliko će mu to smetati. Napredovanje je strašno sporo. Većinu nadogradnji nisam ni stigao otključati, a vidio sam gotovo sve što ekspanzija ima za ponuditi. Zna se da je priča oduvijek bila bolna točka Dying Lighta sa neugodnim dijalozima i nemaštovitim questovima. U ekspanziji je to donekle popravljeno i s većim sam užitkom rješavao questove, ali sam se s manje gušta bavio svime između.

Nakon nekog vremena igranje se svelo na vožnju od točke A do točke B i rješavanje zadataka na tim lokacijama. Lako je zanemariti sve borbe, elemente preživljavanja i nasumične događaje između tih točaka na koje vas je priroda originala tjerala. The Following nudi jako puno zabave, ali si ju ponekad jednostavno morate stvoriti sami.

The Following nudi jako puno zabave, ali si ju ponekad jednostavno morate stvoriti sami.

Također, brzina kojom možete kasnije u igri putovati je malo previsoka za neke elemente igre pa se sustav spawnanja zombija može malo zblesirati i početi ih stvarati i učitavati vama pred nosom. Također, igrajući na Xbox One konzoli, primijetio sam da ako samo ugasim konzolu tijekom igre, kao što to inače radim, kada nastavim gdje sam stao uvijek se vrti u manje FPS-a, što je stvarno neugodno vidjeti. Jedino rješenje koje sam pronašao je pokrenuti neku drugu igru ili aplikaciju i onda Dying Light ispočetka. Nije neki preveliki problem, ali nadam se da će se takvi problemi izgladiti.

No ipak, unatoč manjkavostima, The Following je uistinu impresivan kao prava, pravcata ekspanzija. Siguran sam da bi neki drugi developeri takav dodatak igri izdali kao poseban nastavak ili spin-off – na kraju krajeva, toliko materijala i sadržaja nudi da bi im takva ideja čak mogla i proći. Dok su igrači sa Season Passom za Dying Light dobili ekspanziju potpuno besplatno, svi ostali si ga mogu priuštiti po pristupačnoj cijeni od dvadeset dolara.

Svi oni pak koji još nisu igrali Dying Light, mogu kupiti Enhanced Edition u kojem za punu cijenu igre dobijete glavnu igru, season pass sa svim dosadašnjim i budućim DLC paketima i The Following. Uz novu mapu, neprijatelje, vozilo, mehanike, oružja i priču, The Following je sadržajno zaokružio igru i učinio ovo izdanje jednom od trenutno najboljih ponuda u žanru.

Označeno sa: ,

Funkcionira kao ekspanzija, ali da nam nitko nije rekao mislili bismo da se radi o pravom nastavku. The Following je postavio uzor svim budućim ekspanzijama i sastavio jednu od najboljih ponuda godine.

84 Naša ocjena
  • nova mapa
  • nove mehanike
  • puno sadržaja
  • upotpunjuje ponudu
  • sporo napredovanje
  • manje tehničke manjkavosti

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (17)

  • trulex

    06.03.2016 - 22:03

    moj jure zar nije lakše i pravilnije napisat “ali je ponekad jednostavno morate stvoriti sami” nego “ali si ju ponekad jednostavno morate stvoriti sami”

  • MindCorruPTioN

    06.03.2016 - 22:29

    Oho, ovo sam čekala! Izgleda odlično, a dodatak buggy – a im je pun pogodak!

    • pesek32

      @MindCorruPTioN, 06.03.2016 - 22:53

      Ocjene na HCL-u su od 1 do 100. Ne od 1 do 10.

    • MindCorruPTioN

      @pesek32, 06.03.2016 - 23:02

      Tipfeler, radim na ispravku!

    • Igor Belan

      @MindCorruPTioN, 06.03.2016 - 23:19

      Riješeno 😉

    • MindCorruPTioN

      @Igor Belan, 07.03.2016 - 10:42

      Hvala Igore, spasio si mi život!

  • Vejn

    06.03.2016 - 22:50

    Ovo da je UBISOFT izbacio kojim slucajem bio bi DYING LIGHT 2.
    Jos uvijek je prelazim i veliko je osvjezenje, barem za mene, sto na pocektu imas vatreno naoruzanje… Da li mi se cini ili ne ali kao da je atmosfera malo poremecena, nekako mi je original sumorniji, tezi za svariti. Ili mozda grjesim, sve u svemu ne mogu iscekati onajdan kad ce najaviti punokrvni nastavak.

    • MindCorruPTioN

      @Vejn, 06.03.2016 - 22:51

      Ima nas još takvih :)

    • IvanDado

      @Vejn, 07.03.2016 - 11:26

      HAHAHA ovo bi definitivno bi je Dying Light 2 od njih lol.

    • Vejn

      @IvanDado, 07.03.2016 - 17:37

      hahaha aha, definitivno

  • Slim1992

    06.03.2016 - 22:57

    Imam je instarliranu otkako je izasla a jos ni jednom nisam usao u nju, ne mogu da se nakanim da je odigram…iako me je Daying Light oduvao

  • baDarmageddoN

    07.03.2016 - 08:50

    Buggy je ono što sam želio od početka u ovoj igri. Catrena oružja nisu tako interesantna, draže mi je bilo kada sam morao na onom mostu pozbijati sve razbojnike zombijskog roda za tucet metaka koji ionako stvaraju buku pa ih dođe još. Sve u svemu jedna jako, jsko dobra igra u kojoj mi fali ono nešto da bude odlična. Sa ovim dodatkom su promjenili način igranja za 175°. Mislim da sam dlc zaslužuje ocjenu 85 dok igra u cijelosti sad odlazi na laganih 90+

  • masterchiefhr1

    07.03.2016 - 17:40

    Kak to da niste napravili video komentar za ovo??

  • bartul_9

    07.03.2016 - 20:45

    Bog ih blagoslovio, ovo treba bit primejr svakom developeru.Nisam jos odigrao igru al cu je kompletno sa ekspanzijom oderat.

  • IvanDado

    08.03.2016 - 15:15

    Nisam igrao, ali cuo sve hvale, tako da bi bilo bolje da se ostali ugledaju na njih (sto naravno nece)

  • Dalthor

    10.03.2016 - 08:57

    Presao neki dan, vjerojatno najbolja ekspanzija koju sam igrao.
    Nebi se složio da je napredovanje sporo, kada sam prešao ekspanziju, driving skill mi je bio na 18 lvlu i mogao sam imati koju hoću nadogradnju, realno kad bi išao još nekoliko utrka odvoziti i malo se vozikati po mapi začas bi na max lvl došao.
    Kraj nisam doduše skužio, jeli to kao uvod u nastavak ili što (da previše ne spoilam).

  • invictum

    18.02.2017 - 22:42

    Zanimljivo i pomalo sokantan kraj igre :)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!