EA Sports MMA [X360, PS3]

Kao što se jasno može iščitati iz samog naziva, produkciju nad ovom igrom preuzeo je planetarno popularni Electronic Arts. Iako EA proizvodi i uber-popularne pucačine kao što su Medal of Honor te igre Battlefield serijala, vjerojatno najviše pohvala igrača je dobio upravo na polju sportskih simulacija. Valjda spomenuti izvrstan razvoj FIFA franšize, koja je ove godina gotovo pa zauzela mjesto najbolje sportske simulacije (da nije bilo NBA 2k11, vjerojatno bi ga i zauzela). Znajući sve te činjenice, od EA Sports MMA mogli smo očekivati izvrsnu sportsku igru. Čim EA stoji iza igre prvenstveno se očekuje visoka doza realizma, izvjesni noviteti te odlična grafička prezentacija. Jesmo li dobili očekivano?

Igra ima klasičan Fight Now mod u kojem jednostavno izaberete kategoriju težine u kojoj se želite boriti, pravila borbe i arenu, te naposlijetku borca kojeg ćete kontrolirati. Fight Now možete zaigrati protiv računalom upravljanog borca po svom izboru, ili pak s nekim od svojih prijatelja. Odmah tu valja napomenuti da je izbor boraca poprilično malen s obzirom da igra pokriva sve miješane borilačke vještine. Zatim na raspolaganju imate i MMA 101 mod, koji je zapravo zamjena za tutorial mod, no najzanimljiviji je, dakako, mod karijere.

Karijeru započinjete klasično – izradom svog borca. Već poznati game face sistem i ovdje je implementiran za detaljno podešavanje lica vašeg borca, a ako vam se to ne da raditi, uvijek možete izabrati jedno od pedesetak ponuđenih lica. Nakon toga valja specificirati visinu i težinu borca, kao i opećniti izgled njegova tijela, a možete mu nadodati i razne dodatke poput tetovaža. I baš kad pomislite da ste gotovi, još vam samo preostaje nadjenuti borcu ime i nadimak, izabrati najljepšu iz hrpe dostupne odjeće, odabrati disciplinu borbe za koju će vaš borac biti specijaliziran, sitnice oko ulaska u ring itd. Sve u svemu, sistem kreacije borca pohvalno je detaljan.

Svoju karijeru započinjete kao amaterski borac, a trener vam je nitko drugi no legendarni Bas Rutten. Kako ne bi u početku samo mahali u prazno, odmah prije prvog amaterskog meča prolazite kroz obuku. Vrlo je važno napomenuti da je u igru uveden novi, intuitivni sistem kontrola kojeg smo donekle imali prilike upoznati u drugoj EA-ovoj simulaciji borbe – Fight Night Round 4. Udarce tako kontoliramo desnim analogom, a bumperi i triggeri nam služe kako bi varirali između udaraca nogom i rukom te blokiranja. U klinč se prelazi pritiskom na jednu tipku, a borba u parteru odigrava se uz pomoć kombinacija tipki i pokreta analogom. Čim malo “pohvatate” takav način kontroliranja, biti ćete oduševljani njegovom intuintivnošću i jednostavnošću, za razliku od mahnitog lupanja po tipkama koje nam je prezentirao THQ-ov UFC Undisputed serijal (iako, ruku na srce, i to funkcionira poprilično dobro).

Nakon obuke i par amaterskih mečeva, prelazite u profesionalni MMA i ulazite u svoju prvu borilačku ligu. U borbi ćete primjetiti da nije moguće pobjediti uzastopnim, iscrpnim mlataranjem protivnika jednim te istim udarcem. Razlog tomu je što veliku ulogu igra stamina bar. Stamina je toliko bitna da ako ne pazite dovoljno na nju, nakon nekog vremena nećete moći udarati, izvući se iz klinča ili partera, niti se obraniti od poluge na nekom dijelu svoga tijela.

Kako bi došli do vrha i osvojili MMA naslov prvaka trebate prikladan trening. Trenirati možete s Ruttenom u njegovoj teretani ili pak možete, za određenu sumu novca, otputovati negdje drugdje u svijet i tamo specijalizirati neku vještinu, kao i učiti posebne poteze. Na svojim putovanjima po svjetskim teretanama upoznati ćete različite slavne borce kao što su Randy Couture i Pat Miletich. Trening se odvija tako da radite ono što vam je zadano u malom prozorčiću sa strane, a to sve u određenom vremenu. Tim putem odmah naučite i koristiti razne poteze u borbi umjesto da samo bildate svoje atribute. Posljedice treninga ne očituju se samo kao brojevi u raznim kategorijama, već razliku zapravo osjetite i u borbi. Kategorije koje možete trenirati su: Stand up borba, borba u klinču, borba u parteru, poluge te zdravlje. Kako ne bi stalno ponavljali iste treninge i vježbe, što lako može postati zamorno, možete jednostavno izabrati opciju simulacije treninga.

Ako vam protivnici u karijeri nisu dovoljno izazovni, možete se okrenuti multiplayer načinu igre. Multiplayer u EA:MMA je nešto posebno, pogotovo iz razloga što donosi mnoge novitete. Jedna od novih stvari je Fight card. Fight card je vaša kartica koja ustvari predstavlja najavni letak vaše borbe. Kako bi privukli još više ljudi na vašu borbu možete snimiti hype video. U hype video možete staviti aposlutno sve. Od svojih pothvata u igri do svojim snimaka iz stvarnog života i trash talka. Ali čemu privlačenje ljudi na svoj meč? Ljude privlačite kako bi ustvari pogledali vaš meč preko live broadcast funkcije. Vaš se meč streama preko konzola i računala, a može se pogledati i na službenoj stranici igre. Najbolji i najzanimljiviji mečevi imaju čak i komentatore uživo, a pobjednici će dobivati i nagrade. Ako nas pitate, hvale vrijedan i odvažan potez EA-a koji će zasigurno privući igrače i dati im povoda da više vremena provode igrajući multiplayer, u nadi da će jednom biti toliko dobri da se njihov meč uživo prenosi.

Kao što smo i očekivali, grafika je fenomenalna. Od samih tijela i lica, do kose i odjeće – sve je vrlo detaljno i lijepo prikazano. Znoj, krv i svjetlosni efekti igraju veliku ulogu te su također ispolirani do finih detalja. Posebice treba istaknuti krv i model prikaza ozljeda na boracima. Naime, ako borcu raskrvarite obraz te ga nastavite udarati po istome mjestu, krv će špricati i isticati se vrlo precizno i realistično. Ako protivnika primjerice tučete po trbuhu i trupu više nego po glavi, na njegovom tijelu će se pojaviti realistične modrice i podlijevi krvi.

Fizika je također ispunila sva očekivanja. Animacije su brojne i ne ponavljaju se često, dok su pokreti mišića i odjeće dovoljno realistični i oku vrlo ugodni. Komentatorsko mjesto zauzeo je legendarni Frank Shamrock, no unatoč tome cijelokupni komentatorski dio igre nije baš za pohvalu. Komentari se često ponavljaju, a i sami po sebi nisu previše zanimljivo napisani. S druge strane, zvučni efekti u borbi, kao i glasovi raznih trenera, su dosta dobro napravljeni i na njih nemamo većih primjedbi. Glazbena podloga nije nešto što ćete pamtiti, no u žaru borbe to vam vjerojatno ni neće biti previše bitno.

EA Sports MMA vrhunski je eskivirao udarac koji je zadala UFC Undisputed franšiza. Nakon pompoznog reklamiranja na tržište se postavio ponosno i sa uzdignutim čelom, a takav stav uspio je opravdati vrlo dobrom izvedbom. Novi sustav kontrola zaista je ugodan i olakšava igru te je čini puno zanimljivijom. Karijera je vrijedna barem jednog prolaska, a multiplayer zajednica je ogromna sa nekim iznimnim mogućnostima. Grafika je vrlo detaljna i visoke je kvalitete, a dodatni efekti te fizika uzorno su realistični te dodatno začinjavaju borbenu situaciju.

Nakon svega ovoga rekli bi da igra ima samo dobre strane, no to nažalost nije baš tako. Manjak boraca velik je problem usprkos Fighter Shareu u kojem možete s interneta skinuti dodatne borce. Komentatori su repetativni te na kraju krajeva dosadni, a ni zvučna podloga nije u potpunosti pogođena. Osim toga, sučelje u karijeri moglo je biti puno bolje izvedeno, a u samom modu kao da fali još pokoja mogućnost. Bilo kako bilo, ljubitelji borilačkih sportova u EA Sports MMA zasigurno će prepoznati još jednu vrlo dobru i zabavnu simulaciju borbe, za koju vjerujemo da će tek u sljedećoj iteraciji puno ozbiljnije priprijetiti UFC Undisputedu.

A što vi mislite o ovoj borilačkoj igri iz EA Sportsa? Ostavite nam svoju ocjenu ove igre te vaše mišljenje o njoj putem komentara ispod.

THQ je postavio ljestvicu borilačkih naslova na tržištu vrlo visoko, a Electronic Arts ju ove godine pokušava preskočiti. Može li EA Sports MMA konkurirati UFC franšizi? Odgovor potražite u recenziji…

• kontrole
  • multiplayer
  • komentatori