Escape Plan

Escape Plan slovio je za potencijalni hit zbog kojega bi se isplatilo nabaviti PS Vitu odmah po njezinom izlasku. Igra je „na papiru“ zvučala zanimljivo, stilski je izgledala šarmantno, a cjenovno se činila pristupačnom. Međutim, konačan rezultat ostavio nam je polarizirane dojmove. Riječ je, dakako, o zabavnoj igri kojoj je najveći kamen spoticanja njezina izvedba.

Naime, Escape Plan se u potpunosti oslanja na touchscreen kontrole. Likovi Lil i Laarg u svojoj avanturi bijega iz zatočeništva nisu pod vašom direktnom kontrolom, nego im vi putem kraćih poteza, odnosno dodira, zadajete što im je raditi. Cilj igre je izbjeći prepreke pred vama, a kako su naši junaci zapravo dva balona nafte, prepreku im predstavlja gotovo svaki kontakt s okolinom. Vaš je zadatak stoga osigurati im siguran put do sljedeće prostorije gdje se čitava procedura ponavlja. Dobra stvar je što se prostorije po potrebi mogu preskočiti kako bi se izbjeglo frustriranje, iako imamo dojam da bi igri umjesto toga mnogo bolje pristajao kvalitetniji hint sustav.

Rješavanje zagonetki svodi se na (pravovremeno) aktiviranje objekata, uništavanje neprijatelja istim objektima, te navigiranje likova u prostoru. Kako igra traje svega 3-4 sata, zagonetke ne stignu ni postati repetitivne, a dovoljno su izazovne da vam u međuvremenu ne bude dosadno. To posebice vrijedi za situacije kada imate opciju kontroliranja oba lika u istom levelu. Premda Lil i Laarg ne surađuju u pravom smislu riječi, leveli u kojima obojicu morate dovesti do iduće prostorije znaju biti iznimno zabavni jer je ipak riječ o različitim likovima i specifičnim vještinama. Primjerice, Lil može popiti tekućinu za trčanje ili postati balon udisanjem helija, dok Laarg može razbiti određene materijale.

Iako Lil i Laarg ne surađuju u pravom smislu riječi, leveli u kojima obojicu morate kontrolirati znaju biti iznimno zabavni.

Sve to čini gameplay pristojne raznovrsnosti, no kao što smo na samom početku spomenuli – izvedba gameplaya nije nešto čime se Escape Plan može pohvaliti. Problem leži u kontrolama – dok su pred vama jednostavnije zagonetke igra je ugodno iskustvo, no čim stvari postanu nešto kompliciranije pa svoje poteze morate izvoditi precizno i pravovremeno, kontrolna shema postaje naporna. Događa se tako da u istovremeno morate obaviti više stvari – s prednjim ekranom i zadnjim zaslonom, na više mjesta i uz više različitih gestikulacija. Primjerice, zamislite si kako je kad na jednoj točki nasred ekrana morate držati konzolu jednom rukom, dok drugom prvo pomičete kameru analog palicom pa onda naređujete svojim likovima da krenu ili stanu.

Problem nije samo u nepraktičnom izvođenju zbog kojega ponekad ne znate kako biste uhvatili konzolu. Problematično je i prepoznavanje kontrola. Na primjer, ako želite da Lil izvrši nagli pokret povlačenjem, trebate znati kako ga točno izvesti – nije dovoljno povući liniju na prednjem i stražnjem zaslonu nego morate prvo dodirnuti stražnji zaslon i tek onda povući liniju paralelno s prednjim zaslonom. Kad ste to prisiljeni napraviti u žurbi i kad pri tome još morate dobro ciljati da uhvatite svog lika, vjerojatnost je da igra neće registrirati što želite napraviti. Samim time, ovo je puzzle avantura u kojoj vas neće frustrirati zagonetka nego nespretne kontrole zbog kojih tu zagonetku ne uspijevate riješiti iako vam je jasno što trebate učiniti.

Srećom, Escape Plan može se provući „na lijepe oči“. Crno-bijeli dizajn dobro je prilagođen tonu igre i povremenim elementima humora. S tehničke strane to ne izgleda spektakularno, ali to od ove igre ne bismo ni tražili. Posebno simpatičan element nazire se u glazbi. Kombinacija je to noir skladbi i klasične glazbe, savršeno pogođene za tmurnu, ali istovremeno i šaljivu atmosferu igre.

Već smo ustvrdili kako igra ne traje dugo. Međutim, na umu treba imati i to da Escape Plan spada u nešto jeftiniju kategoriju Vita igara te da ga se može nabaviti za nekih 90-ak kuna. Multiplayera logično – nema. Tu je tek mogućnost uspoređivanja statistike s kolektivnim rezultatima drugih igrača, kao i mogućnost preuzimanja tjednih izazova. Tome još možemo dodati i kolekcionarski dio u obliku skupljanja naljepnica kroz levele, te dakako trofeja za posebna dostignuća. Dakle, može se reći da Escape Plan cijenom opravdava sadržaj, tako da konačni sud ostavljamo vama. Isplati li se preći preko frustracije zbog kontrola da bi se zabavilo na kraće staze, najbolje će znati vaš novčanik.

FORUM: PlayStation Vita podforum FORUM: Escape Plan rasprava

Jedan od najistaknutijih lansirnih naslova za PS Vitu demonstrirao je inovativan pristup rješavanju zagonetki, ali i nadasve nepraktičnu kontrolnu shemu koja ide uz njih.

• zagonetke