HCL.HR

Recenzija

F1 2010 [PC, PS3, X360]

Vedran Geček

Sedam je godina prošlo od kad je EA Sports izbacio svoj posljednji Formula 1 naslov. Razvijen od strane Visual Sciencea i slavnog Image Space Incorporateda (ISI), ovaj F1 naslov izašao je 2003. godine na PS2, Xbox i Gamecube pod imenom F1 Career Challenge On te na PC pod imenom F1 Challenge ’99-’02, donijevši sa sobom četiri sezone Formule 1. U međuvremenu, Sony je stekao sva prava na F1 licencu i držao je sve do 2007. godine, kada je za PS3 izbacio Formula One Championship Edition, zasad posljednji nastavak njihovog Formula One serijala.

Neshvaćeni i tužni PC igrači godinama su se morali oslanjati na rFactor i F1 Challenge modove, no onda na scenu stupa Codemasters, koji je u svibnju 2008. godine najavio F1 2009, novu službenu Formula 1 igru, koja je krajem prošle godine izašla za Wii, PSP i iPhone. Verzija za PC, PS3 i Xbox 360 odgođena je za 2010. godinu i preimenovana u, pogađate – F1 2010, čiju stvarnu sezonu i službeno prati. Nakon prolaza kroz turbulentnu povijest virtualnih F1 izdanja, vrijeme je za sadašnjost i F1 2010, koji je napokon pred nama. Video recenzija ispod je nešto sažetija verzija detaljne tekstualne recenzije u nastavku.

“Be the driver, live the life” moto je kojim nas Codemasters uvodi u glavni mod igre, odnosno karijeru. Sam početak procedura je koja uključuje odabir imena, nadimka, zemlje, kacige i trajanja same karijere. Odlučiti se možete između tri, pet ili sedam sezona, kroz koje vas prati vaša agentica, koja je, moramo priznati, mogla ispasti i zgodnija. U slučaju odabira sedmogodišnje karijere, istu počinjete kao vozač neke od najslabijih, novopridošlih momčadi. Među njima je recimo Lotus, povratnik slavnog imena ili pak HRT, koji nema apsolutno ništa sa Hrvatskom Radio Televizijom. Radi se naime o Hispania Racing Teamu.

Time počinje vaš lov na najvišu stepenicu te krajnji cilj – osvajanje naslova svjetskog prvaka. Do tog statusa doći ćete s vremenom i upornošću, budući da se karijera u F1 2010 definitivno ne prelazi preko noći. Mjesto vašeg boravka kada niste na stazi je kamp, kojeg je Codemasters nazvao Paddock. Većinu vremena kad ne vozite, provodit ćete upravo u njemu, odgovarajući na pitanja uvijek znatiželjnih novinara, promatrajući opuštene šetnje ljepših polovica ili ga jednostavno koristiti za navigaciju, budući da on ujedno čini i glavni izbornik igre. Što ste uspješniji kao vozač, vaš Paddock je posjećeniji raznim ljudima.


Za uspješan put prema vrhu, glavni uvjet je dobar bolid, a istog možete nadograđivati ispunjavajući R&D testove. Research and Development, ilitga Istraživanje i razvoj po naški, donosi unapređenja poput boljih kočnica, mjenjača, aerodinamike i ostalih djelova. Jednom kad se popnete na podij, naći ćete se na svojoj prvoj konferenciji za novinare. Uz ostala pitanja koja će vam biti postavljena, kojih je inače moglo biti i više, najvažnija su ona vezana uz samu momčad i vašeg timskog kolegu. Pored toga što ste u istom timu, na stazi i u momčadi ste veliki suparnici. Svako mjesto ispred timskog kolege donosi bonus XP, a u krajnjem slučaju i poziciju prvog vozača u momčadi.

Prije svake sezone ili utrke momčad pred vas stavlja određene zahtjeve koje morate ispuniti, a njihova težina ovisi o snazi momčadi za koju trenutno vozite. Pravila FIA-e prenesene su i u F1 2010 te ste ograničeni na osam motora po sezoni, određeni broj guma po GP vikendu, obavezan ulazak u boks, tj. promjenu guma, kao i ostale sitnice iz tekuće sezone. Sve u svemu, mod karijere je ispunio očekivanja, a komotno se može reći da ih je i prešišao, budući da je fanovima Formule 1 vratio “simulaciju sa dušom”, koju će dugo držati uz sebe.

Osim moda karijere, uz koji ćete provesti mnogo kvalitetnih sati, single player dio igre sadrži još dva moda. Grand Prix mod najlakši je način da odvozite F1 vikend krojen prema vašim željama, sa bolidom i na stazi kojoj želite. Time Trial mod, kao i obično, služi samo jednoj svrsi, natjeravanju što boljeg vremena. No tu je i onaj drugi dio igre, onaj koji će vas zasigurno zaljepiti za stolac ukoliko mu se prepustite. Govorimo naravno o multiplayeru, koji je odlično izveden. Sa svoja četiri moda i podrškom za do 12 igrača istovremeno, multiplayer mod svakom će ponuditi ponešto.


Za one željne instantne akcije, tu je Sprint mod, utrka od tri kruga po lijepom vremenu, bez kvalifikacija i ulazaka u boks. Pole Position mod stavlja vas u 20-minutne kvalifikacije, gdje je pobjednik vozač sa najbržim vremenom. Endurance predstavlja simulacijsku utrku kroz 20% dužine stvarnog GP-a, sa promjenjivim vremenskim uvjetima i obaveznim ulascima u boks. Za kraj, tu je Grand Prix mod, utrka od sedam krugova za koju se startni grid određuje kroz 15-minutne kvalifikacije. Svi modovi funkcioniraju odlično te nude visok faktor zabave, pogotovo ukoliko se skupi ekipa “koja zna”, a srećom – takvih ne fali. Mogućnost igranja preko LAN-a također je prisutna, a jedina zamjerka multiplayeru je izostanak uvijek poželjnog split-screena.

F1 2010 još je jedna u nizu igara koje pogoni Codemastersov EGO engine. Poučeni kvalitetnim audio-vizualnim prikazom iz prijašnjih Codemastersovih igara poput DiRT-a i GRID-a, zasigurno ste svjesni kako ne treba ni govoriti da F1 2010 izgleda i više no odlično. Svih 24 bolida toliko su detaljno preneseni u igru, da ponekad pomislite kako su “ispali iz prijenosa”. Ukupno 19 staza iz aktualne sezone oduševljava detaljima, a ponajviše svojom konfiguracijom. Slavni Eau Rouge zaista je strm kako govore, Istanbul nije ravan kako se čini, a Monaco kao da vapi za malo širine. Noćna utrka u Singapuru, centralno gledalište staze u Šangaju, koje se jedva primjetno iscrtava u daljini kada dođete na najduži pravac Formule 1… detalji su to koji će vas oduševiti.


Dinamični vremenski uvjeti stvaraju efekte kojima ćete se diviti, ali ih se i pribojavati. Tu prvenstveno mislimo na kišu, koja je grafički dovedena gotovo do savršenstva. Kako nebi sve bilo savršeno brine se model oštećenja, koji uistinu postoji, no uvjereni smo kako EGO može puno više po tom pitanju. Također, publika i sama okolina staze možda su mogli ispasti i bolje. Doduše, kod ciljnih ravnina i gledališta uz njih sve to izgleda poprilično dobro. Svaki bolid ima svoj specifični zvuk motora, koji se itekako da razaznati nakon što odvozite nekoliko utrka. Ulazak u startno-ciljnu ravninu popraćen je ovacijama i navijanjem publike, koje dopire i do vaših ušiju. Zvuk je na razini i zaista nemamo zamjerki.

Sigurno se pitate kakva je to vražja recenzija Formula 1 igre kad se nakon toliko rečenica ne spominju fizika vožnje, umjetna inteligencija i kontrole. Šećer na kraju ljudi! Ova igra nas je ponajviše pozitivno iznenadila upravo u ta tri bitna elementa. Svaki ulazak i izlazak iz zavoja mora biti dobro isplaniran, brinući se pri tom o tipu rubnika ili širini dopuštenog prostora koji vas čeka na izlazu.

Popularno “jahanje” pasica uvijek je dvosjekli mač, ukoliko je papučica gasa prejako stisnuta, obično ne završava dobrim ishodom. U pravom simulacijskom modu, bez vozačkih pomagala i uz ručno mijenjanje brzina, ni puni GP vikendi neće vam biti predugi. Entuzijastima će vrijeme vrlo brzo proći u potrazi za što boljim setupom i krugom. Setup vam može postaviti trkaći inžinjer u boksu, no možete ga postaviti i sami, budući da vam na raspolaganju stoji dovoljan broj parametara koje možete mijenjati.


Izostanak telemetrije, sigurosnog auta i kruga za zagrijavanje stvari su preko kojih se može preći, no mora ih se spomenuti kao mali minus. Umjetnom inteligencijom upravljani protivnici poprilično su pametni. Vrlo često se zna dogoditi da neuspješno lovite neki bolid i po pola utrke. Zavjetrina, najpopularniji način za uspješna preticanja u Formuli 1 je tu, a s njim i opasnost od gubitka “gripa” ukoliko ste pred kočenje preblizu bolidu ispred sebe. Komadi bolida koji ostaju na stazi poslije sudara, probušene gume i on-the-fly setup, samo su još neki od pokazatelja koji govore kako je F1 2010 vrhunska simulacija Formule 1.

Kontrole su odrađene gotovo savršeno, a to se posebno odnosi na upravljanje volanom, koji za potpuni užitak i kvalitetnu vožnju jednostavno morate imati.

Nakon ovog podugačkog teksta te nešto sažetije video recenzije, vjerojatno ste dobili dojam kako se radi o vrhunskoj, ako ne i najboljoj simulaciji Formule 1 do sada. U godini velikih racing hitova, F1 2010 dignuo je ljestvicu vrlo visoko. Iako uz neke manje boljke, toliko iščekivani naslov ispunio je očekivanja i fanovima Formule 1 donio simulaciju sa dušom.

Žarko želite igrati F1 2010 na svojem PC-u ili PlayStationu 3 ali igra vam je trenutno malčice preskupa? Nema problema! Naše vjerne čitatelje nagrađujemo sa četiri kopije ove izvrsne simulacije Formula 1 utrkivanja za spomenute platforme. Kliknite na link ispod i saznajte više o ovoj nagradnoj igri.

NAGRADNA IGRA: Osvoji F1 2010 za PC ili PS3

Jeste već zaigrali ovaj suludo brz naslov? Kako vam se sviđa naša recenzija? Sve nas to zanima, pa ne okljevajte ostaviti nam pokoji komentar te svoju ocjenu igre.

VIDEO RECENZIJA: Nakon dugo vremena Formula 1 se vraća u multiplatform vode. Igrali smo Codemastersov F1 2010!

90 Naša ocjena
  • Karijera
  • multiplayer
  • grafika
  • fizika vožnje
  • vremenski uvjeti
  • model oštećenja je mogao biti bolji
  • fale neke sitnice

Komentari (15)

  • Cole™

    02.10.2010 - 10:22

    odlična reca frende, ocijena također 90 🙂

  • petebrks

    02.10.2010 - 13:48

    prvu utrku na bahrainu sam zavrsio na 4 mjestu.igra je fenomenala,ali traži privikavanje
    ocjena 92

  • Corbel

    02.10.2010 - 14:24

    Igra je odlična , zabavna , ali ima tu još dosta sitinih problema i ušminkavanja tako da je realna ocjena oko 80 . Ovo 90 je malo prenapuhano , pogotovo sa problemima ulaska i izlaska iz boksa , oštećenje nije realno , nema safety cara , protivnički AI kad si na Practice ponaša se kao i u utrci što je besmisleno , gume se zagrijavaju nerealno , za najmanji kontakt dobiješ upozorenje , a da ne govorim o problemima koje na PC imaju igrači ali sa tehničke strane . Znači mora se ostaviti mjesta za iduću godinu kad to sve lijepo srede , po vama bi trebala onda bit ocjena iduce godine 100 xD znači oko 80 zbog nabrojanih nedostataka koji ce se ukolniti do f1 2011 a onda možemo razgovarati o ulasku u TOP naslove 😉

  • Ementaler

    02.10.2010 - 14:41

    Sljedeće godine, čak i kad riješe probleme mogla bi eventualno dobiti istu ocjenu :). Ali otom potom. Ipak ćemo tada dobiti igru vrlo sličnu onoj koju smo već mogli igrati. Ovo do sada na tržištu F1 igara za više platformi definitivno predstavlja vrlo dobar izbor, vrhunski čak. Dapače, za PC je praktički “jedini” izbor.

  • lula4man

    02.10.2010 - 15:09

    dobra

  • Lazy

    03.10.2010 - 14:16

    Ma bravo , ponovno odlična recenzija…samo tako nastavite, a igra je prezabavna samo krade puno vremena ;-))

  • Cole™

    03.10.2010 - 19:19

    +1 “sirko” jesi razmišljo da se dopuste komentari na video recenzije na YT?

  • kiseli6

    03.10.2010 - 19:44

    ja bi to !!!

  • Ementaler

    04.10.2010 - 06:26

    @Cole
    Onda bi uz komentare na Facebooku, Twitteru i ovdje u recenziji (gdje najviše komentara želimo vidjeti, jer je ipak tu sam tekst i video reca) imali JOŠ jedno mjesto gdje netko može komentirati. Previše je to “mjesta za komentiranje”, a mi volimo pratiti sve te komentare i odgovarati na njih kad god stignem. Nepotrebno bi gubili vrijeme još jednom “komentiranje lokacijom” :).

    Osim toga, kod ovakvih video recenzija, dosta je bitno da gledatelj recenzije pogleda recenziju u ovom embedanom obliku na HCL-u, a ne direktno na YouTubeu, jer tako može pročitati i neke detalje iz uvijek opširnije tekstualne recenzije, pogledati game info box, vidjeti ocjenu igre, screenshote iz igre itd. Sve to se naravno ne može vidjeti ako se recenzija gleda direktno na YouTubeu (osim ako nakon gledanja ne klikne na link do cijele recenzije :)).

  • Cole™

    04.10.2010 - 21:52

    Point 😉

  • Bela

    05.10.2010 - 12:39

    ” Agentica je konstantno zbuksana u prikolici ” LOL

    Valjda zbog ljepote engina ova recenzija mi izgleda najljepše. Keep up teh good work. Igrao malo, ali stoji na kompu, čeka svoj trenutak. To malo što sam probao i iz svega viđenog na netu ipak moram reći da je ocjena mrvicu pretjerana. Ali za samo par bodova i naravno to ju ne čini lošom igrom, dapače F1 2010 je jako dobra igra.

  • kreso7

    07.10.2010 - 15:27

    Nemam prevelikih primjedbi na samu fiziku i ostalo, grafika je fantasticna, ali…
    AI i career mod su losi. Ima dosta iritantnih gluposti koje jako zivciraju. Npr. sistem kaznjavanja, mozes zabiti tipa u zid i dobijes warning, ali zna se desiti da ga samo trebas taknuti sa strane i dobijes penalty.
    Zapravo se ono sto me potaklo na komentar desilo pred dvije minute :)) Bio sam 10. u Šangaju (Lotus, jel) predzadnji krug, i onda se Petrov ispred mene izvrti, nisam ga vidio, doletio i sudario se u njega. Dobio kaznu.
    Prije toga Bahrein, u boksu bio 16 sekundi! Popizdim, restartam, pomaknem odlazak u boks za jedan krug naprijed (dakle 3 prije kraja) i budem u boksu 5 sekundi?!
    Smeta mi sto su auti u pit laneu (i jos ulasku u pit lane) ghost cars, pa kad ja idem ulazim opreznije, jednostavno prodju kroz mene.
    AI je dosta glup, mozes bez problema 5-8 mjesta na startu ugrabiti.
    A one primjedbe za kvalifikacije – AI auti su samo reda radi na stazi u kvaliju, zapravo vrijeme racuna sasvim neovisno o tome. Zato se zna dogoditi da prestignes nekog dosta rano u krugu, a opet imas slabiji krug.
    I tak, dosta sitnica koje se doduse daju rijesiti patchem.
    70

    Ali manje-vise

  • kreso7

    07.10.2010 - 15:28

    Ups. Malo pobjeglo nesto ispod komentara, a nema edit :))

  • stefandelic

    10.10.2010 - 16:48

    ja je jos nemam malcice je preskupa mozda da pricekam 4-5 mjeseci da pojeftini

  • TheBEaST

    16.10.2010 - 08:36

    Istina, ima iritantnih bugova, pa bi ocjena zasad bila oko 80, s dobrim patchom bi se moglo podići do 90.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?