HCL.HR

Recenzija

Fallout 3

Ivan Renić i Zoran Žalac
Dvostruka recenzija!

Kao što vidite iz entuzijastično istaknutog podnaslova poviše, ovo će biti dupla recenzija ovog naslova kojega smo toliko dugo čekali sa suzom u oku. Igra je u PC verziji sjela u ruke našeg recenzenta wyzarda, dok je drugi recenzent, ixy, odigrao Xbox 360 verziju iste. Razlike između platforma su minorne i nisu toliko bitne. Fokusirali smo se na samu igru i na to kako ju doživljava jedan fan i igrač bivših Fallouta ( wyzard ), te kako ju doživljava novalija u Fallout svijetu, ne previše upoznat sa istim (ixy).

Prvo vam na užitank čitanja predstavljamo ixyevu recenziju koji gotovo apsolutno neupućen ovim serijalom ulazi u Fallout svijet putem Fallouta 3, a nakon nje pročitajte i recenziju wyzarda, stare iskusnjare što se tiče Fallout svijeta.

Ocjena koja vidite u boxu sa desne strane nije presjek njihovih dvaju ocjena već je dobivena dogovorom između ixya i wyzarda.

Pa krenimo…

Fallout 3 (Xbox 360) recenzija by ixy

Jedna stvar mi nikad nije bila jasna. Oživljavanje starih, legendarnih serijala. Budimo iskreni, koliko je takvih pokušaja zapravo uspjelo? Svaki pokušaj rekreiranja legende s velikom bazom fanova na kraju završava fijaskom jer razvojni studio u koncept stare igre pokušava umiješati i dašak novosti kako bi igru približio većem broju gamera. Ponekad je to potpuna prilagodba trenutnim gaming trendovima. Fallout 3 nije ništa drugačiji. Zapravo, igra je u osnovi mješavina Obliviona i Fallouta, pri čemu se više osjeti utjecaj Obliviona, pa bi možda bilo točnije reći kako je igra ispala Oblivion u Fallout svijetu. Budući da nikad nisam ozbiljnije zaigrao niti jedan od starijih Fallout nastavaka, ja ću igru gledati kao moderni RPG, dok će ga wyzard prokomentirati sa gledišta Fallout fana.

Već dugo nisam igrao neki RPG koji me na dulje vrijeme zadržao pred ekranom, pa sam očekivao zbilja puno od Fallouta 3, kao i većina gamera koji vole odigrati dobar RPG. I evo, sad mogu reći da je igra zbilja odlična. Krenimo od tehničke strane igre, koja je odrađena sasvim pristojno. Grafika je okej, no vidjeli smo i bolje. Koristi modificirani Gamebryo engine koji se koristio se u Oblivionu, pa je logično da neke stvari izgledaju slično. Teksture su dobre, a distance view je prilično zadovoljavajuć. Puno je bolji nego u Oblivionu, no pop up je (u smanjenim količinama) i dalje tu. Najveća zamjerka ide neuravnoteženosti. Neki prizori, poput eksplozije atomske bombe, vode i eksterijera po noći, izgledaju jednostavno fenomenalno, dok su drugi jednostavno siromašni i zastarjeli. Recimo, animacija likova je prilično loša i drvena, a najlošije je odrađeno kretanje vašeg lika, što se vidi ako igrate u trećem licu. Lik se kreće čudno, a osjećaja da zapravo stoji na toj podlozi uopće nema. A tu se nalazi i klasični problem iz Elder Scrolls igara – pathfinding i prepoznavanje drugih NPC-jeva funkcionira prilično loše. To znači da će likovi nerijetko zapinjati u zidove, a kad se nekoliko likova nađe na istim stepenicama pa se svi zbune i zabijaju jedni u druge, prvo ćete se nasmijati, no nakon što će to izvoditi preko minute, brzo će vam potrošiti fitilj. Zvuk je odrađen nešto bolje. Voice overi su odrađeni kvalitetno, a pred mikrofon su doveli i Liama Neesona, koji posuđuje glas vašem ocu. Ovaj put nema Jeremy Soulea (Oblivion) ni Mark Morgan (Fallout serijal) te je skladana glazba prilično traljavo i loše odrađena, no tu je odličan licencirani soundtrack, koji je prilično sličan onom iz Bioshocka. Cjelokupni dizajn također podsjeća na Bioshock, točnije na pedesete i šezdesete godine dvadesetog stoljeća. Sva sreća da nisu odabrali osamdesete, jer bismo se onda u igri nagledali loših frizura i svake boje iz vidljivog spektra.

Ono što me najviše razočaralo u igri je priča. Imala je potencijala i u početku je bila relativno zanimljiva, no to nije ni izbliza ono što sam očekivao. Gotovo svaki lik se u priči pojavljuje samo jednom, a preokrete i dublje povezanosti među likovima zaboravite. E da, a sjećate se kako su govorili da ovaj put neće napraviti generične likove s istim linijama teksta, već da će u F3 biti manje likova, ali će biti razrađeniji? To je samo djelomično točno. Ključni likovi jesu nešto razrađeniji i imaju nekakvu… ajmo reći osobnost, no ostatak NPC likova je opet u potpunosti generičan. Šteta, očekivao sam detaljno razrađenu sagu o svemirskim piratima. Ili tako nešto. Također, glavni storyline je prilično kratak. Uz manje izlete može se završiti u petnaestak sati, pa i manje. I svakako nemojte zaboraviti sejvati prije kraja igre, jer nakon što završite priču, igra se ne nastavlja. Jedino vam preostaje loadati i nastaviti drugim putem. Doduše, ne može se reći da priča nema odličnih trenutaka i zanimljivih misija, zbog čega vam može biti samo još više žao što je toliko kratka. Ono što je dobro u vezi priče je replay value. Iako je tijek glavne priče isti neovisno o vašim akcijama, ostatak igre, pa ni završetak, neće biti isti. Završetaka je naizgled puno, no ne razlikuju se previše, pa tako brojka od preko deset različitih (khm) završetaka ipak gubi na impresivnosti. No zasigurno ćete nakon jednog prolaska poželjeti zaigrati igru barem još jednom na drugačiji način. I vjerujte mi, definitivno se isplati. Velik broj misija možete završiti na nekoliko načina, no za svaku akciju snosite određene posljedice. Hoćete li sudjelovati u uništavanju cijelog jednog grada ili ćete te mutne radnje prijaviti lokalnom šerifu? Ili ipak nećete učiniti ništa? Hoćete li žrtvovati sve, pa i vlastiti život za dobrobit svih ljudi, ili ćete junačenje prepustiti drugima? Trebate nešto od nekog? Možete riješiti side quest, pokušati svojom karizmom izvući informaciju koju trebate ili pak silom uzeti ono što vam treba. Sve je na vama, a sve što činite donosit će vam pozitivnu ili negativnu karmu. Karma je vrlo važna u igri. Određene stvari nećete moći postići ako nemate odgovarajuću karmu, a ima i nekoliko zgodnih dodataka. Tako ćete, primjerice, budete li ubijali sveopće stanovništvo (pa i djecu), dobivati negativnu karmu. A „skupite“ li dovoljno negativne karme, moći ćete postati i plaćeni ubojica. Trajnost igre se uvelike povećava kad uključite i ovakve side questove, a sama količina sadržaja vjerojatno će zadovoljiti i najzahtjevnije. Također, kao i u Oblivionu, čak i najmanje sitnice možete obavljati satima, a da vam ne dosadi i da uopće ne shvatite da ste proveli toliko vremena za to. Veličina mape podjednaka je onoj u Oblivionu Puno je nenametljivih lokacija koje nećete posjetiti tijekom main questa, pa ni za obavljanja side questova, no sadrže potencijalne sate gameplaya koje nećete ni osjetiti, a kasnije vam neće biti žao, jer ćete biti krcati oružjem i municijom.

A kad smo već kod oružja, borba je odrađeno odlično. Ubiti i najslabijeg protivnika (pogotovo u početku) nije nimalo lako, a kad ugledate skupinu, brzo razmišljajte o taktici jer će vas bezumno uletavanje samo brže dovesti u ležeći položaj. Ne, ne pričam o seksu. Pucajući po protivniku, možete mu onesposobiti određeni dio tijela, no kvragu, mogu i oni vama. Ako vam je noga cripplana, šepat ćete i slično. Također, gotovo uvijek ćete imati premalo metaka, pa dobro pripazite da svaki dobro iskoristite. A u tome će vam pomoći V.A.T.S. ilitiga Vaul-Tec Automated Targeting System. V.A.T.S. vam omogućuje da taktički odredite svoje sljedeće korake. Možete odabrati kojeg ćete protivnika pokušati pogoditi, u koji dio tijela ćete to pokušati učiniti i koliko ćete metaka isprazniti u njega. Funkcionira odlično, a može vam donijeti i critical hit, a ako je to ujedno udarac koji dovršava protivnika, sve će biti popraćeno brutalnom animacijom, recimo, rasprsnuća glave. Jej. Na početku igre dobivate Pip Boy 3000. Izgleda kao oveći ručni sat, ali zapravo je samo fensi način za prikazivanje inventory-ja i ostalih podataka. Fallout 3 prezentira i novi sistem hakiranja računala. Za razliku od velike većine igara, koje hakiranje prezentiraju kao glupave mini igre koje nemaju nikakve veze sa zdravim razumom, a kamoli logikom, ova igra natjerat će vas da mislite. Imate 6 pokušaja da pogodite password prije nego se računalo zaključa. Dobivate velik broj različitih riječi, slova i znakova koje morate isprobavati. Kad odaberete riječ, igra će vam reći koliko je znakova točno, no ne i koji su. Ovakav pristup uvelike otežava stvar, što je odlično, jer ćete se napokon morati potruditi da biste došli do zaliha prve pomoći, oružja i municije. Potrebno je napomenuti da, ukoliko igru igrate na konzolama, pokušate igrati na nekom većem ekranu, ako je ikako moguće. Kao i u velikoj većini igara ove generacije, tekst je jednostavno nečitljiv na manjim ekranima. Ako kojim slučajem igrate igru na Playstationu 3, igra će biti i negledljiva. Naime, PS3 verzija prepuna je bugova, pa se igra često zna smrznuti, likovima znaju nestajati lica i slične gluposti. Nadajmo se da će sve to biti ispravljeno nekakvim patchom.

Atmosfera je također bitan faktor imerzivnosti u Fallout svijet. Nije baš na razini najatmosferičnijih naslova, ipak odlično dočarava postapokaliptičnu atmosferu punu samoće, očaja i beznađa. Unutar gradova osjećat ćete se relativno sigurno i mirno, no izvan njih situacija je potpuno drugačija. Svijet Fallouta prepun je mutanata i strvinara, koji lutaju u potrazi za bilo kakvim vrednotama, pa će vas nepogrešivo napasti čim vas vide. Razrušeni ostaci gradova znatno pridonose atmosferi, kao i radio stanice. Najveće dvije (i jedine bitne) su Galaxy News Radio, koji nudi mješavinu glazbe i izvještaja sa ulica te Enclave Radio, koji vode ostatci američke vlade, a nude mješavinu „domoljubne“ glazbe (ne, ne puštaju Thompsona) i propagande. Humor je također pogođen. Osim nekoliko fora koje se mogu vidjeti tijekom igre, najveći dio humora ćete vidjeti preko razgovora s likovima. Možete biti dobrica, no gdje je tu zabava? Radije izvrijeđajte nekog i nasmijte se malo.

Fallout 3 nije razočarao. Atmosfera, sustav borbe i mogućnost odabira s posljedicama odlično su prezentirani kroz igru. Najveća zamjerka igri je, kao što sam napomenuo u tekstu, priča. Nije baš razrađena, kratka je, a kraj se čini sfušan. Sličnost s Oblivionom je također očita, no to igri neću uzeti za zlo, no ne znam što će reći fanovi. Uglavnom, dobili smo RPG odlične igrivosti, finog trajanja (da, priča je kratka, ali ima puno side questova) i dobrog replay valuea. Ako već ne igrate, ne znam zapravo što još čekate…

/// Moja ocjena: 92 Fallout 3 (PC) recenzija by wyzard

Eto dragi čitatelji, nakon prilično objektivnog opisa igre koji vam je donio ixy, došao je red na subjektivnu recenziju zadrtog Fallout fanboya. Prije svega moram priznati jednu stvar: kao i mnogi pravi fanovi serijala, znao sam da trojka neće ispuniti moja očekivanja, znao sam što će igri nedostajati, i na kraju, znao sam kakav će ton ova recenzija imati. No unatoč svemu, vjerojatno nikad nisam toliko emotivno dočekao izlazak neke igre, instaliranje i pokretanje – još uvijek je postojala nada. Također, nikad me nije uhvatila veća nostalgija zbog video igre, toliko snažna da je graničila s depresijom. Ali pustimo sad psihičko stanje fanboya, sigurno vas zanima samo jedna stvar – što me u novom Falloutu toliko rastužilo. Rado ću odgovoriti samo što ne postoji jednostavan odgovor. Mogao bih reći da mi je Fallout 2 bio, i još uvijek je, najbolja igra ikad, ali to se već da naslutiti. Mogao bih reći da sam bezrazložno nostalgičan prema ’98 godini, no taj odgovor ne vrijedi. Umjesto svega toga opisat ću vam gotovo paradoksnu atmosferu Bethesdinog izroda, igre koja tako graciozno odvaja zabavu od umjetnosti, bezbrižnost od razuma.

Raščistimo prvo jednu stvar – ovdje ne gledamo na F3 kao na samostalnu igru, ne uspoređujemo F3 s Oblivionom. Na trojku jednostavno gledamo kao na Fallout poslije Fallouta. Standardne greške Bethesdinih igara (animacije likova, pathfinding, fizika, eventualni bugovi, loš AI) ovdje nas ne zanimaju. Naravno da bi bilo lijepo da je igra bila lišena i tih nesreća, no po tom pitanju ni prošli dijelovi iz serijala nisu bili ništa bolji pa je to teško uzeti kao zamjerku. Stoga sad konačno možemo duboko udahnuti i reći što to nedostaje dugo očekivanom trećem nastavku Fallout serijala.

Nedostaje duša. Pa čak i da je to strašan klišej (barem 90% današnjih igara nema dušu), nostalgičari će se prisjetiti da je sav šarm atmosfere i priče prijašnjih dijelova tvorio upravo to – dušu igre. Daleko od toga da Bethesdin trud nije vidljiv, prisutan je na svakom koraku, no svi ćemo se složiti da je za pravu Fallout igru potrebno nešto više od redizajniranja objekata, likova i svih ostalih stvarčica specifičnog post-apokaliptičnog svijeta. Nevjerojatno je kako u svim Bethesdinim igrama do izražaja dolazi njihova nemoć da igru učine emotivnom, da uz odličan gameplay pruže malen dio razuma koji će čovjeka potaknuti na razmišljanje. Dakle, dolazimo do srži problema. Fallout svijet smješten je u izmučeno, depresivno doba poslije rata koji nije promijenio čovjeka, već život. Čitava američka kultura podredila se ratu i njegovim posljedicama da bi u mračnom razdoblju koje je uslijedilo nakon pada atomskih bombi, prihvatila svu ludost i apsurdnost promijenjenog društva. Ali pogodite što – u trojci kao da rata nije ni bilo, kao da je sva problematika čovječanstva koja je isplivala na površinu jednostavno zaboravljena. Mlađi igrači pitat će tko se uopće i zamara s takvim glupostima oko priče, ali barem 50% Fallout serijala temelji se na tome. Atmosfera u trojci je suviše vesela, a poneki njezini elementi previše vuku na fantaziju. Po mom subjektivnom mišljenju, Bethesda je krivo protumačila atmosferu svijeta, a ako to nije slučaj sigurno su je podredili zabavi kakvu danas preferira velik broj mlađih igrača.

Konkretno govoreći, F3 uistinu ima atmosferu post-apokalipse, ali nema post-apokaliptičnu atmosferu Fallouta. Pitanje morala u igri tako izgleda jako plitko u odnosu na mračniji Fallout 2. Izbacivanje kontroverznih elemenata poput ubijanja djece, ropstva i vjerskih apsurda duboko je oštetilo uspomene iz prošlosti. Kako god pogledate, u odnosu na F2 gotovo sve izgleda potpuno plitko, maksimalno pojednostavljeno. A takva igra definitivno ne može imati dušu.

Ponajviše nedostaje depresivnosti. Svijet je otišao kvragu, svagdje je pustinja uokolo, na vlasti su snalažljivi ljudi, a ne pametni i pošteni, bolje sutra ne dolazi, a ako i lošije uopće dolazi možete biti zadovoljni jer zbog radijacije vjerojatno nemate budućnost i nećete poživjeti još dugo. I sad pogledajte likove u F3 – veseli, ljubazni i puni energije. Naravno, ne svi, ali općenitom dojmu itekako fali očaja. Sjetite se samo ovisnika iz drugog dijela, sjetite se depresivnosti Modoca i jada iz predgrađa Vault Citya. Ne, ovdje nikome ne smeta što je društvo propalo, nema više onih trenutaka kada netko kaže nešto smiješno, ali u isto vrijeme toliko tužno i istinito. Nema inteligentnog humora u stilu Monty Pythona, sve se svodi na površan (iritantan) humor najčešće izražen u broju otkinutih udova. Istina, i to je dio Fallout svijeta, no u prijašnjim se igrama čovjeka moglo ubiti riječima (Bridgekeeper lol) i to je bio pravi humor, a ne ovo. Dakle, s jedne strane imate obješene leševe po objektima diljem wastelanda, a s druge strane tu su veseli stanovnici naselja koji su i više nego zadovoljni cjelokupnom situacijom. Jedina tužna stvar u igri je to što ti isti likovi nisu u stanju prikazati vjerodostojne izraze lica. Iskreno rečeno, stvarno je žalosno kad se netko smije, a izgleda kao mrtav hladan. Štoviše, iako su likovi kudikamo napredniji nego u Oblivionu, još uvijek izgledaju prazni u usporedbi s karakterističnim individuama Fallouta 2 (Sulik!).

Još jedna stvar vezana za npc-ove je gotovo nepostojeće društveno uređenje i (ne)tolerancija. Igra je na ovome području ponešto drugačija nego prethodne dvije te joj se može tu i tamo progledati kroz prste. No nedostaci su evidentni – razlike između podrijetla više nisu izražene, a sociološke karakteristike grupa svedene su na minimum. Svijet Fallouta bio je okrutan jer nije tolerirao različitosti te je mržnja između pojedinih grupa bila itekako očita. Odnosi između gradova i naselja također su bili razrađeniji, kao i planovi / ideologije njihovih vođa. Fallout 3 ne forsira takve detalje i uvijek u prvi plan stavlja samo odnos između glavnog junaka i lika s kojim on komunicira. Uostalom, upravo je u tom elementu najsličniji Oblivionu koji je ionako loš uzor. Za potrebe igre žrtvovane su poneke skupine – raideri i mutanti su postali bezglavi odmetnici koji se rijetko kada kreću u skupinama, a ako se sjetimo tko i što su bili raideri u prvom, a pogotovo u drugom dijelu, jasno je kako su za Fallout 3 iskorišteni tek kao random neprijatelji za napucavanje.

Svakom Fallout fanu ipak će najteže pasti promašena glazba. Problem je, dakako, u tome što na izradi glazbe za igru nije radio Mark Morgan (čija je glazba proslavila prijašnja dva nastavka) već Inon Zur. Sva čast Inonu, u nekim je igrama imao stvarno svijetlih trenutaka, no odabir glazbe za treći dio legendarnog RPG-a nikako mu neće biti posao kojim će se moći pohvaliti. Post – apokaliptična glazba ne bi trebala sadržavati lagane skladbe koje podsjećaju na melodije fantasy naslova poput Witchera i Gothica. Naravno, ima tu i ponekih dijelova koji odgovaraju, ali ubrzo ćete shvatiti da odgovaraju atmosferi koja ne valja pa opet dolazimo na istu stvar. Ma ne moram vam ništa ni govoriti – kad instalirate igru u data folderu imate glazbu pa poslušajte koju explore skladbu. I da, može vam se prispavati dok slušate. A onda kad to završite na YouTube-u potražite Fallout 2 San Francisco temu, ma bilo koju drugu, samo kako bi vidjeli nevjerojatnu razliku.
Nadalje, slušanje radija u igri totalno je bespotrebno i definitivno se ne uklapa u lutanje pustarom. Pjesme možda i jesu kvalitetne, no jednostavno su mogli uštedjeti jer nije bilo prave potrebe za njima.

Sad se postavlja pitanje što je zapravo falloutovsko u Falloutu 3? Pa dosta stvari, ali ona glavna jednostavno nedostaje. Igrajući ga dobit ćete osjećaj kao da je pred vama neki potpuno drugi naslov koji je uzeo korijenje gameplaya prethodnih dijelova. I to je ono što najviše boli. Da je ovo Mad Max igra ne bi se bunili. Ali kad Fallout igri fali onaj osjećaj onda je teško reći da fanovi mogu biti zadovoljni. Koji osjećaj? – pa onaj kad u dvojci dođemo do San Francisca i Navarra, kad se toliko upletemo u priču i u igru da postaje jasno kako nema natrag, kako nema nijedne rupe koja bi nas mogla skriti od odgovornosti u svijetu i vremenu kad je rijetkima stalo za dobrobit drugih; onaj osjećaj kad se sjetimo koliki je put Vault Dweller prošao da bi mu prijatelji iz Vaulta zatvorili vrata pred nosom, pa onda kad dođemo u doticaj s tankom linijom između dobrog i lošeg kad pustošimo Navarro bazu pretvarajući se da smo Enclave trooperi… a tek reference na Robin Hooda, Mike Tysona i ostale…
Nemojte krivo shvatiti, Fallout 3 je stvarno sjajna igra, jedna od boljih ove godine. Svi promašaji oko atmosfere nisu bitni ako niste zagriženi fan ili ako ne obraćate pozornost na neku logiku ispred konkretnog gameplaya. Ispred vas je zanimljiv gameplay velike trajnosti i sigurno nećete pogriješiti s nabavkom igre.

Puno bi se toga još moglo reći, ali prisiljen sam dodatno skratiti recenziju. Neka vas ocjena ne zavara – ona je samo rezultat subjektivnog razočaranja nakon pet godina čekanja. Istina je da je upitno kako bi ispao i projekt zvan Van Buren, a ostaje nam za vidjeti kako će za dvije-tri godine izgledati Fallout MMO. Prema tome, možete zaključiti da od samog početka i nije bilo baš nekakve mogućnosti da F3 nadmaši originalnost dvojke, pravog dragulja u svom žanru, ali i u industriji video igara općenito. Fallout 3 je po mom mišljenju kao zasebna igra zaslužio 94, ali u usporedbi s dvojkom gubi 30 i nije toliko moćan.

/// Moja ocjena: 64

Vaši komentari na ovu recenziju i igru dobrodošli su u boxevima ispod, a za neke dublje diskusije ne budite stranac i registrirajte se na naš forum, pa svakako posjetite i Fallout 3 topic.

Je li vas ikad zanimalo kako bi svijet izgledao da Amerika nije zaustavila zločesti Irak u pokušaju lansiranja nuklearnog oružja? Fallout 3 daje odgovor na to.

87 Naša ocjena
  • igrivost
  • atmosfera
  • mogućnosti odabira
  • fun factor
  • priča
  • animacija likova
  • tu i tamo grafika
  • plitka
  • ponekad jednostavno nema "dušu" prethodnika

Komentari (35)

  • Facaa

    04.11.2008 - 15:32

    Ocel m netko objasnit kak je konacna ocjena 87? Po kojem rendom kriteriju?

  • Ementaler

    04.11.2008 - 15:44

    Prvi koment i odma netko napada ocjenu :ave. Prejako, šta nismo skužili da je glupo samo čitat ocjenu i info box ? Enivej, objašnjenje za ocjenu ti piše u samome tekstu, odmah na početku 😉

  • Facaa

    04.11.2008 - 15:50

    Procitah sve. Al ne postoji nikakav kriterij. Samo usmeni dogovor. Super.

  • gta_fan

    04.11.2008 - 15:51

    Nije loša

  • Yuri

    04.11.2008 - 16:46

    To je kao trebalo biti osiguranje od pljuvanja?

    Isusa mu krvavog, kako vi izmisljate toplu vodu u recenzijama.

    “Neka vas ocjena ne zavara – ona je samo rezultat subjektivnog razočaranja nakon pet godina čekanja.”
    Sto je pisac time htio reci?
    Ponistavas smisao svoje vlastite recenzije ovime. -_-
    Usput, logika oko ocjene je toliko retardirana da je prica za sebe.

    “Fallout 3 je po mom mišljenju kao zasebna igra zaslužio 94, ali u usporedbi s dvojkom gubi 30 i nije toliko moćan.”
    -_-

    Po kojem ste konceptu kao ovo pisali?
    “Napisat cemo dvije recenzije, bez ikakvog feedbacka izmedu recenzenata i dati dvije razlicite ocjene.”
    Za koji kurac? Da se pokrijete sa obje strane?
    I kod starih Fallout fanova i kod onih koji nisu hardcore Fallout fanovi?
    Ono, “Nahvalit cemo igru u obje recenzije, ali cisto joj iz gusta skinuti 30 u drugoj recenziji. Ali to nije bitno. Jer imamo prvu u kojoj nismo.”
    Jadno.

    Mogli ste barem pravu recenziju sa 2 recenzenta napisati.
    A ne dvije odvojene recenzije. I jos k tome zajednicku ocjenu za obje.
    Boze.

  • Ementaler

    04.11.2008 - 17:07

    Zapravo, prilično je jasno rečeno u uvodu svega s koje perspektive je pisana koja recenzija, kao takve ih valja shvaćati… I u uvodu druge je prilično jasno da je recenzent subjektivan. Možda smotano napisana zadnja rečenica ( druge recenzije ) pa ju niste svi skužili… ma jeste, samo mora se nešto prigovarati jelda;)

    A ocjena, čisto dogovor njih dvoje, ne bi bilo pošteno da igra dobije ocjenu 92 ako netko smatra da igra nije ono što bi od Fallouta očekivali… onak, nije neka skroz svježa igra, nova ideja itd.., nastavak je i treba se barem malo pogledati u prošlost za usporedbu sa prethodnicima pri donošenju konačne ocjene, pa je u takvom nekom odnosu s prethodnicima donešena odluka da nešto niža konačna ocjena mora biti.

    I da, ocjena u boxu je “ona prava”, to je svima vidljivo i jasno, tako da ne vidim čemu bičanje i izmišljanje kako neke stvari nisu jasne. Sve je jasno, svi to znate. samo ste seronje 😉

  • Marcus

    04.11.2008 - 18:38

    Slažem se s Yuriom u potpunosti. Ove odvojene recenzije su preretardirane.

  • Corbel

    04.11.2008 - 19:01

    predobre recenzije , svaka čast.. pogotovo wyzardova . Pogodio je sve što nedostaje Falloutu 3 . A ova djeca što komentiraju sigurno nisu odigrali Fallout 2 tako da ni ne znaju o čem govori wyzard. Još jednom svaka čast dečki , super

  • [proGABBEing] Ixy

    04.11.2008 - 19:10

    Danas se ne osjećate baš kao da bi argumentirali ili bar objasnili? Oke.
    Možda mi sutra netko objasni zašto je to retardirano…

  • [email protected]

    04.11.2008 - 19:20

    ako cemo tako gledati i far cry 2 je zasluzio puno manju ocjenu od 92%
    no dobro, lijepo je nesto novo vidjeti za promjenu

  • don luxuz

    04.11.2008 - 20:04

    pošto hcl rula u svijetu gamin info stranica, ja mu nemogu zamjerit zbog jedne recenzije. Reca je malo zbunjiva ali to ne znaći da nije dobra. Svaka čast ixy & wizard !!!!
    Vaš don.

  • Pi?kica

    04.11.2008 - 20:44

    Ovo je paradoksalno ko don kaćunko sa ženom. Ne, ne napadam, ali podosta nelogicnosti koje je Juri navea.

    Vaš Pičkica

  • olio

    04.11.2008 - 21:20

    trebalo ih je odvojeno

  • Ementaler

    04.11.2008 - 22:07

    Heh, paradoksalno je jer za promjenu valja malo i procitat sto se tu dešava zapravo… A ne samo sve to ocjene pročitat, preletit tekstom, skužit da je jedna visoka, jedna niska i da postoji neka glavna, tobože “srednja” ocjena i onda komentirat apsolutno neupućen u stvarnu objektivnost recenzije.

    Uostalom ne vidim da je itko komentirao ixyev dio recenzije, koji čini taj objektivan dio recenzije pisan od strane recenzenta koji se prvi put susreće sa serijalom i koji jednostavno ima neku novu igru pred sobom.

    Uglavnom, da ne duljim previše..Preporuka je da pročitate tekst u komadu i saznati ćete da je cjelokupan tekst apsolutno objektivno štivo koje nekome, tko traži informaciju o tome hoće li on biti zadovoljan Falloutom 3 prije kupnje, apsolutno može pomoć u odluci kupnje igre.

  • Facaa

    04.11.2008 - 22:39

    Sirko, covjece, cetri ocjene su. 4. :)

  • Ementaler

    04.11.2008 - 23:00

    samo ove boldane i velike se računaju dovraga :(

  • Yuri

    05.11.2008 - 10:19

    To sto nitko ne sere o Ixyevoj reci znaci da je bila dobra.

    Ali pokopaj se, jer ova druga recenzija nije objektivna i nasrao si se ko foka.
    A na tu drugu recenziju ljudi seru. Jer je nepotrebno fanboy preseravanje koje nikome ne pomaze.

  • Ementaler

    05.11.2008 - 10:40

    haha, koji govnar od čovjeka, ne bi pohvalio nešto da ti život ovisi o tome, a za kenjat si prvi. Što je najgore nema opravdane riječi u tvom postu. Pogotovo gledajući da očito odbijaš shvatit smisao druge recenzije čisto zato jer onda ne bi imao materijala za bit govnar ;). al aj sve je već rečeno, nemam se zašto ponavljat, ti ćeš sve rečeno odbijat i igrnorirat, stvarat svoje teorije i radit presmješne kilometarske komentare.

    “Ali pokopaj se, jer ova druga recenzija nije objektivna i nasrao si se ko foka.” -> Najjači dio tvog komenta :))). Šta stvarno nije objektivna? Pa nemogu vjerovat :))

    jel to zaključuješ po njenoj prvoj rečenici? ->”Eto dragi čitatelji, nakon prilično objektivnog opisa igre koji vam je donio ixy, došao je red na subjektivnu recenziju zadrtog Fallout fanboya” haha..

  • toljaga

    05.11.2008 - 11:23

    Odlicna recenzija. Stvarno je trebalo pogledati igru iz dvije razlicite perspektive. U potpunosti se slažem s drugom recenzijom, makar vjerujem da je prva kvalitetna i objektivna. Ali ovu igru nemogu objektivno gledati i zato idem opet odigrat Fallout 1 i 2 :) A trojku se možda jednom prisilim odigrati do kraja ako mi stvarno bude dosadno.

  • Yuri

    05.11.2008 - 13:13

    Drago mi je da chief editor zna citat.

    Cekaj, ne. Ne zna.

    Da se quoteam:

    “To sto nitko ne sere o Ixyevoj reci znaci da je bila dobra.”

    Kao sto rekoh, pokopaj se. Ali prije toga nauci citat ipak.
    Jos da on sam nije napisao da je reca i ocjena gledana subjektivno od stranne Fallout fana, ti nebi ispao toliki retaj.

    Ali nazalost, jesi.
    Rekao si upravo ono sto i govorim.
    Nabavi mozak, nauci citat sa razumijevanjem i logikom i izvuci glavu iz vlastitog supka.
    Fanboy recenzije = retardirane recenzije.
    Fanboy recenzije = nepotrebne recenzije.

  • Ementaler

    05.11.2008 - 13:54

    Uf, jebiga pokopo si me… Ok, Yuri. you win frendač 😉

  • wyzard

    05.11.2008 - 17:40

    hahaha, yuri tebe stvarno nitko ne treba sramotit, taj posao sam radiš bolje nego itko drugi
    pravi fanovi će cijenit recenziju, govnari neće.
    kod fallouta 3 je posrijedi specifičan slučaj jer ga je radio drugi tim, igra je iz 2D-a prešla u 3D, drugim riječima previše se toga promjenilo i fanovi su s razlogom željeli znat jesu li te promjene pozitivne i negativne u odnosu na prethodna dva dijela. dakle, osim za normalne ljude, bagru i govnare, HCL nudi i opis za stare fanove koji će radije prvo pročitat recenziju nego li se odluče na kupnju igre, ili pak sranje po igri / tekstu.
    po nekoliko pametno koncipiranih komentara ipak se vidi da je urodilo plodom. ne kažem da je recenzija savršena, daleko od toga, ali sve je na mjestu i s razlogom.

  • mr_solidus

    05.11.2008 - 23:54

    Isuse yuri koji je tebi vrag? Pa daj prestani bit šupčina i srat samo zato jer ti je to fora. Extra reca ima svoju namjenu koja je prilično jasno istaknuta. I ne vidim ništa loše u tome.

  • X-Plosiv

    12.11.2008 - 17:21

    Yuri, ne seruckaj bezveze. Ako želitte da vam muzika iz Fallout 1/2 bude i u trojci…onda je ovaj link za vas:

    http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=46297

  • Ke8c9

    30.12.2008 - 20:54

    zaakon idem sad vidjet kakv je fallout 2 pa cu si onda nabavit 3

  • pekmez_ftw

    11.01.2009 - 16:09

    odlična igra…ali kao da nešto fali, pogledam grafiku, okoliš odlično ali nema tog nekog osijećaja bojazni kad šetaš wastelandom. Zabava ti je ubijati creepove ali nema tog nekog straha kao u nekim igrama

  • Bleko

    11.01.2009 - 19:05

    pa, nakon 10 godina od fallout 2, bilo je i vrijeme da dođe nastavak.

  • Night Knight

    27.02.2010 - 11:06

    Razumio sam ixy-ja početnika ali ne i wizarda u ocjenjivanju ove igrice koje je bilo prilično davno a ja sam nov na ovome sajtu. I ako bi mi wizard mogo odgovoriti na ovo pitanje: Koja ocjena bi bila da se igra ne zove fallout?

  • 1641

    16.03.2010 - 16:17

    jedna od najboljih igara ikad. Ovu ocjenu je moglo dati samo neko dijete ili gej!!!

  • Toxxxic

    09.05.2010 - 08:17

    predobra igra,jedan od boljih rpg naslova koji sam igrao u zadnjih par godina

  • del_ky

    15.06.2010 - 21:03

    morao sam se registrirati da nesto kazem.. igra je fenomenalna, pogotovo sa svim add- onovima. nisam se susreo sa proslim nastavcima niti sa oblivionom takoder. mozda bi onda nesto imao protiv igre. No definitivno mi nije jasno kako mozes skinut 30 % na osnovu prethodne igre koja je toliko stara?! daj se probudi! 95% muzika je neprimjetna btw a to bi i trebalo biti tako, svi imamo svoj ukus al ti si odbio puno potecijalnih igraca samo sbog svojeg ukusa i neakvog sentimenta!! lol. prva ocjena je prava ocjena ljudi ovo drugo je fakat nebitno. i pitanje: da igras prvo fallout 3 pa onda fallout 2 kolike bi bile ocjene? (ja cu bas to napravit pa se javim) a mislim da dvojka nece dobit 95% od mene toliko..[/u]

  • Lomonosov

    02.08.2010 - 14:34

    Meni se čini da ste vi svi skupa pomalo razočarani igrom.Ja sam Fallout 3 prihvatio kao zasebnu igu.Niti na koji način je nisam htio mješati sa Falloutom 2 , upravo da nebi bilo ovih -30.Ali i sa takvim pristupm igra me razočarala.Kad vidite jednu ruševinu – vdjeli ste ih sve.Kad vidite jednu podzemnu željeznicu – vidjeli ste ih sve.Od onog grada Megatowna i njegove hrđavosti i hrđavih limova mi je išlo na povračanje.V.A.T.S. način borbe je mogao pružiti toliko mnogo , a učinkovitost mu je bila toliko mala.Čemu tablete i odjela protiv radijacije kad vas radijacija nigdje nije “izubijala” dovoljno.Baš bi ta zračenja po mapi na koje nailazite trebala biti opaka i stvarati napetost u igri da ste jako ozračeni , da hitno trebate doktora ili da imate zadnja dva antiradijacijska seruma koja čuvate ko oko u glavi. , a ta zračenja su jadna i neznatna.Ma tužan sam.Ocjena 60

  • Fran23

    23.06.2015 - 14:19

    Ova subjektivna recenzija je genijalna,sve rečeno stoji 100%
    Svi ovi kaj tu dripljeju po komentarima kak ne valja i kak ocjena ne stoji su takvi zatupljeni konzervativci i treba ih maknuti s tipkovnice i interneta,why do you even exist….

  • mokrEE

    13.11.2017 - 03:48

    napokon sam zavrsio svoj prvi fallout prelazak skoro 10 god. od izlaska igre i mogu reci da se zbilja isplatilo ozivjeti stari naslov i upustiti se u avanturu po opustosenoj obali amerike i iskusiti taj postapokalipticni stih. igra je dobra, u nekim elemntima vise, u nekim manje, ali generalno je dobra, i dan danas. svidja mi se ideja o 2 recenzije i zao mi je sto nismo vise takvih stvari vidjali ovdje na hcl-u tokom godina (eto, novi AC je bio prava prilika za tako nesto). i dalje mi je stalker serijal neusporedivo bolji, ali ovo je nesto najblize sto sam uspio do sada odigrati. kraj me nekako brzo i neocekivano snasao i ocekivao sam jos kojih 5-6h igranja da budem iskren ali krecem na new vegas tako da cu zaobici daljnja istrazivanja jer sam u sustini vidio vecinu toga. naglasiti cu neke stvari koje mi se nisu pretjerano svidjele ali to nije bilo presudno da mi pokvari ovu specificnu atmosferu: prica je mogla biti bolja i malo “dramaticnija”, nisam se uspio povezati posebno sa likovima i mogu reci da me cak i tragicni zavrsetak uopce nije rastuzio kako to obicno biva u igrama. VAST je sasvim bespotrebna stvar i unistava imerzivnost igre, nisam ga uopce koristio. oruzja su mogla biti bolje izbalansirana, sva djeluju nekako mlako i slabo, osim shotguna sa kojim sam prolazio 70% igre. skill pointovi su tu reda radi i ali imam osjecaj da uopce nisu utjecali na samu igru, barem ja to nisam osjetio. sto god sam stavio na lika nekako nisam primjecivao da ima utjecaj na igru. jedno vrijeme sam igrao bez armora jer sam ga zaboravio staviti i moram reci da nisam primjetio razliku u primljenom damage-u, i to posljednji dio igre kada ti spreme sve stvari u locker. nekako imam osjecaj da je igra imala puno veci potencijal koji je ostao neiskoristen, prekratka prica i brzo sfusaren kraj moglo se jos razduziti na pokoji sat. taman kada sam dobio dobar armor i malo bolja oruzja- paf-kraj igre. na kraju uopce nije bilo potrebno craftati iteme, skupljati sve one cappove i izvrsavati side questove radi boljih oprema, karme i skill pointsa jer igra nikada nije postala teza. steta. taman kada sam se dobro opremio za posljednju , kako sam mislio, trecinu igre – the end. steta. bas steta. odo sada na new vegas. inace, dao bih 80/100

  • -Aragorn-

    @Wik7im, 05.09.2014 - 12:49

    ne spominji Božje ime uzalud!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!