Far Cry Primal

PALEO DIJETA

U Ubisoftovim razvojnim timovima rade neki od najtalentiranijih i najmaštovitijih ljudi industrije videoigara. Može se to primijetiti na širokom spektru ideja koje oni uspijevaju pretvoriti u svoje igre. Ti se ljudi ne boje izazova, njima ne fali ambicija. Međutim, Ubisoft ne čine samo njegovi razvojni timovi. Ubisoft je prije svega tvrtka kojoj je cilj što bolje prodati ideje i ambicije svojih zaposlenika. Način na koji to tvrtka radi jasno se reflektira na njihovim igrama – to su slojeviti proizvodi građeni oko rezultata istraživanja tržišta, oblikovani tako da izrastu u franšize.

Assassin’s Creed serijal to demonstrira već osam godina, Watch Dogs je sljedeća franšiza koju mogu postaviti u bilo koji američki grad i dodijelit joj bilo kakvu kriminalnu problematiku koja će funkcionirati u okviru te igre. Far Cry je posrednik između to dvoje – pokusni kunić na kojemu su se testirale varijacije ideja u istom okviru; prvo sramežljivo s DLC konverzijom Blood Dragon za FC3, a sada i sa Far Cry Primalom.

Ubisoftov poslovni model očito funkcionira jer na kraju krajeva imaju igre sa zanimljivim idejama. I cijena koju platite za njihove igre doista pokriva omjer uloženog i dobivenog. Pitanje je
samo, konkretno u slučaju Far Cry Primala, koliko puta zanimljive ideje i sadržajnost proizvoda mogu opravdati recikliranje jednog okvira za igru?

Povratak u kameno doba, deset tisuća godina prije nove ere, je ogromna stvar i ambiciozna ideja iz više razloga. Prvo, jer je to prilično neistražen teritorij u igrama. Za Far Cry Primal se prije svega moralo definirati što bi u kamenom dobu uopće bilo zanimljivo i zabavno za modernog igrača. Kao drugo, to je i drastična promjena za serijal čije su igre pripadnici žanra pucačina iz prvog lica. Samo na osnovu tih dvaju činjenica, za FC Primal odrađen je lavovski posao.

Međutim, iznenađujuće je kako je Far Cry mehanika jednostavno prebačena u novo okruženje. Ništa se u toj tranziciji nije izgubilo i sve vam je u Primalu itekako poznato ako ste igrali prijašnja dva nastavka. Nema pušaka i pištolja, ali imate luk i strijele, koplja koja možete bacati, praćku, bombe… cjelovit arsenal s kojim igru možete igrati kao pucačinu. Nema automobila i kamiona, ali jašete zato tigrove i mamute. Nema naselja i tornjeva za osvajanje, ali tu su zato spilje i lomače. Drugim riječima, Far Cry Primal igra se identično kao trojka i četvorka, bez obzira što je od njih „stariji“ 12 tisuća godina.

far-cry-primal-5

Premda je strukturno recikliran, Primal ima i neke specifičnosti. U igru su ubačeni životinjski pomoćnici koje možete pripitomiti. Postojala je slična opcija sa slonovima i u FC4, ali ovdje je to malo produbljeno. Na raspolaganju vam je 17 životinja koje možete ukrotiti. Kad zanemarite varijacije među njima, to je ukupno sedam različitih vrsta koje imaju svoje karakteristike i ocjene snage, brzine te šuljanja. Životinjama možete dati samo naredbu napada i povlačenja, no svejedno su koristan dodatak jer uz njih ne morate trčati od neprijatelja do neprijatelja. Korisna je i sova s kojom možete izvidjeti teritorij ili izazvati pomutnju u kampu prije nego ga spalite.

Na raspolaganju vam je 17 životinja za ukrotiti, odnosno sedam različitih vrsta sa svojim karakteristikama i ocjenama.

Novitet je i tzv. „hunter vision“ koji vam u maniri Batmanovog detektivskog vida ili Witcherovog osjeta obilježava sve interaktivno pred vama, daje trag do životinja i tome slično. Premda je ovo nova stvar za Far Cry, upitno je koliko je zapravo bila potrebna s obzirom da je ekran već pretrpan obavijestima i informacijama o tome što skupljate, kamo trebate ići, gdje su vam neprijatelji, gdje vam je životinjski suborac, koliko ste iskustva dobili što ste proletjeli pokraj neke spilje i kakvo kamenje ili drveće možete pokupiti. Sva sreća pa se većina tih HUD elemenata možete isključiti.

far-cry-primal-4

Tolika „informiranost“ smeta imerzivnosti, a uopće nije ni potrebna jer su misije u igri ionako samo hodanje od jedne točke do druge, s tim da vam „lovački vid“ doslovno crta put kojim trebate ići. U zadatcima zato nema nikakve živosti nego se sve kreće po toj traci. Priznajem da je teško biti originalan u eri kada se život svodio na samo na lov i bitke, ali ponavljanje jednih te istih aktivnosti uz forsiranje vizualnog pomagala jako brzo dojadi.

U misijama nema gotovo nikakve živosti ni raznovrsnosti nego se sve kreće po traci, i to iscrtanoj koju samo trebate slijediti.

Iznimka su misije lova na velike životinje (koje su samo opasnije verzije onoga što ste već pripitomili). One slijede proceduru u kojoj je važna priprema terena prije nego bitka krene. Važno je postaviti prave zamke, a onda se što bolje snaći kad vas zvjer dovuče na svoj teren, a bitka se sa otvorenog prostora preseli u skučene spilje.

Glavne misije također su jednim dijelom interesantne, više zbog likova koje susrećete nego zbog onoga što za njih obavljate. Ovdje je Far Cry u svom prirodnom okružju, a kreatori su si dali oduška s vračevima koji imaju najgore recepte, muževnim lovcima koji se pozdravljaju udaranjem o glavu ili neshvaćenim vizionarima čiji izumi uvijek propadnu.

far-cry-primal-9

Priča je iznimno plosnata, i to ne zbog namjerno jednostavnih dijaloga nerazrađene gramatike. Tek na trenutke pokazuje da je mogla biti nešto i više, podsjećajući na odlični film Apocalypto, ali brzo se vrati u svoj plićak. Od srednje žalosti spašavaju je tek njezini osebujni likovi. Tako je očito moralo biti, jer Ubisoft mora prodati priču u kojoj je igrač veliki junak.

Taj junački gameplay dobro se drži desetak sati prije nego postane čista rutina. Isprva je svaki kutak mape interesantan, ranjivi ste i strahujete ići dalje. No kako vam se svijet širi tako se rasplinjava i taj oprez kad prokužite proceduru po kojoj profitirate. Umjetna inteligencija životinja i neprijatelja je predvidiva i već nakon sat vremena igre znate kako pristupiti svakoj situaciji. Vještine koje otključavate i oružja koja nadograđujete nisu jednako bitne, a to uništava gameplay u drugoj polovici igre, nakon tih desetak sati.

Crafting nove opreme je pokretački motiv u Primalu, ali se ne proteže kroz čitavu igru pa se gameplay bez njega praktički raspadne.

Craftanje bolje opreme najvećim je dijelom pokretački motiv za igranje FC Primala, ali sustav je postavljen tako da vam u kasnijem stadiju igre ostane izrada opreme koju uopće ne koristite. Time gubite potrebu da dalje prikupljate materijale i lovite životinje, dio toga ionako dobivate automatski; a ostaju vam samo misije za koje sam već rekao kako su repetitivne. Isto je i s vještinama – pri kraju vam za otključavanje ostanu vještine koje vam nisu ni potrebne.

far-cry-primal-8

Nažalost, igra tada više ne nudi apsolutno nikakav izazov. Iako postavke težine postoje, one određuju samo količinu udaraca koje možete primiti. Nema nikakvih kazni za umiranje, ni za vas ni za životinjskog pomoćnika kojega oživite iz menija. Nema nikakve dubine u borbi dalje od principa mlati pa bježi, jer blokiranje udaraca ne postoji. Nema nikakvog ograničenja koliko dugo možete koristiti svoj lovački vid, nema alternativnih mogućnosti rješavanja misija.

Zbog svega navedenog Far Cry Primal kao da je na paleo dijeti. I ta dijeta funkcionira – jer tko ne voli lijepe, vitke ljude; odnosno atraktivne, dinamične igre. S takvima se lako zabaviti i prvih nekoliko „dejtova“ je vatreno. Ali s vremenom uvidite da nije sve u vanjštini koju Ubisoft prodaje; pogotovo ako ste ranije poznavali nekoga na sličnoj dijeti. Naravno, to ne znači da automatski trebate otpisati ona „vatrena“ druženja, ali im pristupite tako da vas ne oderu. Ako imate priliku, Far Cry Primal posudite ili ga uzmite na popustu, makar i samo da pripitomite jazavca i pošaljete ga na kanibale. To je dobar osjećaj, mora se priznati.

Označeno sa:

Far Cry Primal djeluje svježe dok ne shvatite da je zapravo sirov. Do tada vas može pošteno zabaviti, ali na kraju s njim možda ipak ostanete gladni i žedni.

76 Naša ocjena