HCL.HR

Ulogu i značaj nove Fife najjednostavnije je opisati tako da sva dosadašnja izdanja serijala za trenutnu generaciju konzola promotrimo kao jednu utakmicu. Fifa je u toj utakmici za protivnika imala samu sebe, odnosno svoju arkadnu povijest. Počelo je laganim ritmom, izdanjem za ’08 godinu. Zagrijavanje je potrajalo još jednim nastavkom, a onda je pao prvi zgoditak s Fifom 10 koja se počela kretati u 360 stupnjeva. Iduće godine, pred kraj prvog dijela, EA Sports je čuvao rezultat pa na poluvremenu smislio revolucionarnu taktiku. Početak drugog poluvremena s Fifom 12 označio je još jedan pogodak uvođenjem taktičkog branjenja i fizikalnog pokretača. Nakon toga Fifa je samouvjereno dominirala terenom, individualno u iskustvu za jednog igrača i kolektivno u mrežnome. Svima je bilo jasno tko tu pobjeđuje kada je prošlogodišnje izdanje postalo najprodavanija sportska igra, pa i najprodavanija igra u 2013. godini – sve do izlaska velikog GTA 5.

Najavom novog enginea i verzije za Xbox One te PS4, Fifa trenutne generacije sa svojom je utakmicom ušla u sudačku nadoknadu. Kao što znate, taj dio utakmice zna biti itekako zanimljiv, napet i pun preokreta. Međutim, znate i što radi tim koji vodi, a pri kraju je s energijom. Odugovlači. Može to raditi lijepim dodavanjima i vještim driblinzima, ali ne može sakriti činjenicu da odugovlači.

FIFA 14 uopće ne izgleda kao nova igra kad ju gledate u akciji. Grafičke su izmjene gotovo neprimjetne jer je samo publika ove godine raznovrsnija i oštrija – iako još uvijek plošna, odnosno kartonska. Sve ostalo izgledom je isto kao i prije tri godine; što znači da ne izgleda loše, ali polako pokazuje znakove starosti. U usporedbi s konkurentnim naslovom, igrači u Fifi izgledaju „gumeno“, poput realističnih lutaka.

No igra je u vizualnom smislu zato uvelike napredovala izvan terena. Sučelje je tako u potpunosti renovirano. Inspiraciju vuče u „Metro“ sučelju novih Windowsa, a funkcionira iznenađujuće dobro. Meniji su pregledniji, font je oštriji i čišći, a navigacija brža i lakša. Do svakog se menija sada može doći u roku od 2-3 sekunde pa čak i brže s naslovne stranice na koju igra smješta ono čemu najčešće pristupate. Primjerice, ako igrate karijeru igra će vam u glavnom meniju ponuditi da odmah nastavite ondje gdje ste stali; dakle ne trebate svaki put ići na listu modova i odabrati onaj koji tražite. Zgodno je kako se unutar kvadrata pokazuju i različiti sadržaji, npr. ako igrate online sezonu sučelje će vam prikazati bodovnu situaciju, formu, rezultat zadnje utakmice i sl. Sve u svemu, Fifa napokon ima kvalitetno sučelje kakvo smo godinama priželjkivali.

Komentatori su došli na tu razinu da ne komentiraju samo događanja na terenu nego i razne teme u samom nogometu.

Kao i obično, EA Sports je priredio stvarno fenomenalan soundtrack s nizom aktualnih pjesama uz koje je vrijeme provedeno u menijima maksimalno ugodno. Ovoga puta skidamo kapu i komentatorima jer više nije upitno da imaju širok vokabular, sada su došli na tu razinu da ne komentiraju samo događanja na terenu nego i razne teme u samom nogometu. Iznenađujuće je kako od komentatora u Fifi možete naučiti neke nove podatke o dosta klubova, ili primjerice o načinu plaćanja igrača. Komentatori uz to imaju i dobar osjećaj kada treba prestati s jednom pričom i kada joj se vratiti. Npr. ako počnu pričati o povijesti nekog kluba dok se na terenu ne događa ništa značajno, pa ih prekine neka dobra akcija, nastavit će s tom pričom kada se situacija smiri. S takvim komentiranjem FIFA 14 je svjetlosnim godinama ispred svega što možete čuti u današnjim sportskim simulacijama.

Novo izdanje Fife ne donosi nikakve nove modove nego umjesto toga nadograđuje postojeće. Srećom, tri glavna moda – a to su Career, Ultimate Team i Seasons – nude i više nego dovoljno sadržaja i zabave kakvih u sličnom obliku nema nigdje drugdje. Glavni novitet moda karijere ove je godine sustav skautiranja. Statistike i vještine igrača koji su vam potencijalne mete za transfer nisu vam vidljive dok ne pošaljete skauta da ga prouči. Ovisno o tome koliko je vaš skaut iskusan u procjenjivanju igrača, nakon nekog vremena dobit ćete okvirni uvid u kvalitetu promatranog igrača. Skautima također možete zadati niz odrednica po kojima će tijekom sezone tražiti dodatne igrače za vaš tim; primjerice možete tražiti obećavajuće mlade nade, igrače s kvalitetom za prvi tim, tehničare, obrambene divove i sl. Dobar je to dodatak modu karijere, ali nažalost i jedini značajni. Ako se nadate da će ono što kao menadžer činite izvan terena imati nekog većeg značaja ili utjecaja na samu utakmicu (izuzev slaganja momčadi i taktike), nadat ćete se tome i dalje do nekog budućeg izdanja Fife.


Online sezone strukturom su iste kao i do sada, uz neke sitnije izmjene i novine. Sezonu sada možete igrati kooperativno s još jednim igračem, u 2v2 mečevima. Modu je dodana i podrška za Match Day funkciju, što znači da se sada igra s dinamičnom formom momčadi, odnosno igrača. Drugim riječima, statistike timova/igrača tjedno će rasti ili padati ovisno o tome kako klub igra u stvarnom natjecanju. Osim toga, novost je i to da kup natjecanju sada možete ponovno pristupati i kada ispadnete, sve dok kup traje.

Postoji dvadesetak stilova kemije za sve pozicije igrača i s njima možete graditi kemiju svog tima do najsitnijih detalja.

FIFA Ultimate Team mod dobio je dva možda i najznačajnija unaprjeđenja. Sustav kemije između igrača produbljen je tako lojalnošću i stilovima kemije. Lojalnost donosi mali bonus kemiji tima ako se u njemu nađu igrači koje ste dobili u istom setu karata. S druge strane, stilovi kemije dolaze u obliku karata koje trajno unapređuju određene atribute igrača ako on ima dobru kemiju s ostatkom tima. Postoji dvadesetak stilova za sve pozicije igrača i s njima možete graditi kemiju svog tima do najsitnijih detalja.

Revolucionarni dani Fifinog trenutnog pokretača su iza nas, vidjelo se to još i prošle godine. Promjene koje u samu igru donosi 14-ica zapravo su sitna uštimavanja kakva se na PC-u obično dobiju kroz različite modifikacije. Kod takvog je štimanja teško ugoditi svima – neki bi da igra bude brža, neki bi da igra bude tvrđa i slično. EA Sport se svake godine trudi pogoditi zlatnu sredinu, ali da to opet izgleda novo i donekle svježe. U ovogodišnjem izdanju najviše uštimavanja otišlo je na primanje lopte i upućivanje udaraca.


Najveća razlika u odnosu na prošlogodišnju Fifu vidljiva je u tome da igrači češće gube loptu ako je ne prime kako treba, mnogo više im se odbija od noge i teže ju kontroliraju pri naguravanju. To nije toliko naglašeno kada igrate s kompjuterskim protivnikom, no s ljudskim protivnikom viđa se više situacija u kojima se posjed lopte brzo izmjenjuje s jedne strane na drugu jer sada postoji više šansi da ćete napraviti grešku ako su vam dodavanja rizična. To posebno vrijedi za dodavanja po zraku jer lopta sada ima efe, tako da na umu treba imati njezinu zakrivljenu putanju – ako nabacujete preblizu crte za gol-aut lopta u zraku dosta često izađe izvan igrališta premda na kraju ponovo padne na teren.

Viđa se više situacija u kojima se posjed lopte brzo izmjenjuje s jedne strane na drugu jer sada postoji više šansi da ćete napraviti grešku ako su vam dodavanja rizična.

Zahvaljujući istom efeu i udarci na gol su vjernije predočeni. Ne može se reći da je postizanje zgoditaka sada lakše, ali ćete dosta češće postizati atraktivne zgoditke. Čak i kad uputite neki očajnički udarac on se neočekivano može pretvoriti u gol. Upućivanje lobiranog udarca je prilično olakšano utoliko što je smanjena osjetljivost za isti; a mnogo se češće pogađaju vratnice i prečka, što ne znači nužno više promašaja nego isto tako raznovrsnije golove.


Na umjetnoj inteligenciji se malo poradilo, ali u tom segmentu igra prikazuje najviše ograničenja. Suigrači su skloniji utrčavanju u prostor, ali ne mogu pročitati tajming vaše namjere pa najčešće ulijeću u zaleđe i uništavaju prilike. Ni suci nemaju osjećaj za nešto više osim puštanja prednosti pri prekršaju pa se često događa da sviraju kraj poluvremena/utakmice baš kad se vama otvori izgledna prilika za kontru.

Međutim, stvar je sasvim jasna – Fifa trenutne generacije više ne teži značajnijem napretku, ne grabi velikim koracima prema naprijed. To je sada rezervirano za next-gen verziju i Ignite engine – tu si činjenicu uračunajte u svoja očekivanja.

Dakle, pitanje: treba li fućkati timu koji na kraju odugovlači, a cijelu je tekmu igrao jako dobro? Odgovor ostavljam vama. Za Fifu 14 mogu tek reći da joj se vraćam odmah čim otipkam ovu recenziju i vjerojatno će to biti igra uz koju ću provesti najviše vremena ove godine. Jednadžba je maksimalno jednostavna – ako ste voljeli Fifu do sada, voljet ćete ju još i više s novim sučeljem i dodatnom dubinom u njezinim modovima. No ako u studenome planirate kupiti Xbox One ili PlayStation 4, kupnja ove verzije ionako vam nije logična investicija.

VIDEO RECENZIJA – Nogomet je rapsodija ako se igra tečno i maštovito. Isto je i s ovogodišnjom Fifom koja igraču pruža uvjete za takvu igru, ali pri tome pokazuje i znakove ograničenosti u njoj.

82 Naša ocjena
  • novo sučelje
  • unaprijeđeni modovi
  • zvuk
  • nema značajnijih noviteta
  • grafički zastarjelo

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (55)

  • Gem

    12.10.2013 - 18:10

    Igra je vrh, igram Fife od davne 98 i dvoranskog nogometa do eto danasnje Fife 14 i nisam probavao PES nije jednostavno bilo potrebe! Neki su za Pes neki za fifu, a prepucavanja i svadje oko toga sta je bolje su mi bezmislene, svatko voli svoje, ocjena 85!

    Živjeli

  • MireKrupa

    12.10.2013 - 18:15

    fifa je odlicna igra. Mislim da ove godine izdavaci fife i pesa nisu puno napravili. O pesu da i ne govorim umjesto da je bolji on je losiji. FIfa ove godine deffinitivno je bolja!

  • Armin44

    12.10.2013 - 18:36

    Mr.Zoran Žalac 🙂

  • SenkeM

    12.10.2013 - 19:00

    Imam jedno pitanje za one koji igraju golmana u Career mode-u.
    Jel' i sad bez razloga opada rating u gostujucim utakmicama kao u 13?

  • Black_Pirate

    12.10.2013 - 20:22

    o pa je li moguce da je wizard fifi dao ispod 90… moj sveti posao na ovom portalu nije bio uzaludan!!!!!!

  • movie

    12.10.2013 - 20:53

    Kako nije logična investicija kupovina ove igre a potom prebacivanje na PS4? Svatko tko sada kupi fifu moći će je za 10 dolara kupiti preko PSN i igrati. Znači, lijepo igram dok ne izađe PS4 i samo se brebacim sa cijelim timom iz futa na novu igru i nastavim dalje…

  • Madridista1902

    12.10.2013 - 21:31

    ne kupujem čim messi ima veći rating od Ronalda

  • kiki1984

    12.10.2013 - 22:08

    ovo je najbolja fifa ikad napravljena i vi date tako malu ocjenu samo zato što kao nema noviteta,a malo drugačiji gameplay,tj. bolji gameplay nego prijašnji dođe do izražaja kad se malo udubi u igru..i neznam kakve novitete zapravo ljudi očekuju,pa to je nogometna igra,nema tu puno noviteta,ali fifa je jedna kompletna igra,za razliku od poluproizvoda od konamia..i da,stari sam pesovac,ali jednostavno fifa je bolja igra na ovoj generaciji konzola.za ubuduće ćemo vidjeti..

  • IaMarmageddoN

    12.10.2013 - 22:44

    Od mene 89. Da, noviteta nema već samo jako dobra poboljšanja a to su – AI, fizika (pogotovo lopte), meni, skill games i modovi uz nešto više sitnijih, oku na prvi pogled ne baš vidljivih promjena – više Fifa 13.5 nego Fifa 14 ali svi znamo da prava stvar dolazi sa next-gen konzolama i meni je to jedna od top 5 igara koje očekujem baš jako da zaigram! Svaka čast na recenziji, sve realno i dobro napisano. Jedina konkurencija Fifi 14 je sama nova Fifa 14 – moram ipak dodati :d

  • Andrash

    13.10.2013 - 12:04

    Budimo realni – FIFA i PES su osrednje igre koju su popularne samo zato što je taj sport popularan. Pogtovo kad ih se usporedi sa drugim žanrovima, minimalna ulaganje, gotovo jedan te isti proizvod svake godine radi mlaćenja love, a realno bi igra mogla izać jednom u nekoliko godina, a te male promjene riješit pomoću patcheva

  • Spalato1312

    13.10.2013 - 12:05

    Jedina realna recenzija sta san gleda dosad, ne moze dobit ocjenu prko 90 bez nekih vecih novosti i unapređenja gameplaya i ostalog, vecina tih sportskih igri svake 2 godine naprave neke znacajnije promjene, fifa ista, nba 2k isti od prosle godine .. ne isplati se kupovat uopce

  • RedEy3

    13.10.2013 - 12:38

    Ništa novo, podsjeća me na COD.

  • leshinar

    13.10.2013 - 16:57

    Fifu više ne kupujem zbog momentuma i ostalih gluposti kojima samo muzu novac od budala.

    • IaMarmageddoN

      @leshinar, 13.10.2013 - 17:45

      Da, momentum je jedini razlog moje frustracije kada ju igram. U Fifi 14 je to i gore nego do sada. Odigraš 10ak utakmica sa istim klubovima i protiv istog čovjeka i uvijek se brzo vidi kome je Fifa olakšala a kome otežala igru. To je sranje koje moraju izbaciti ali očito je da mnogi ne misle tako jer se takva glupost i dalje događa. Baš šteta da takva stvar kvari cjelokupni dojam igre!

    • apach

      @leshinar, 13.10.2013 - 19:56

      Pogotovo bi godilo da poprave sustav odbrane i pozicioniranja, bijezanje tvog igraca od protivnickog a nekad i od same lopte, mutavo i glupo pruzanje nogice da bi se protivniku lopta oduzela umijesto cvrstog i odlucnog starta, igrac od 90 kg se odbija od nekakvog pijuna koda ga struja zvizne, balans tezine jer vec na profesional igra
      postaje neralna i nema veze sa nicim, svi protivnicki igraci su supermeni koji su
      sletili na zelenu travu, na vecoj tezini ni supermen im ravan vise nije, a na nekoj normalnoj su toliko jadni da mozes zmireci igrati, nema nikakvog normalnog balansa da kazes e to je to. Najveca moguca glupost je kad su uveli da se kontrlira vise igraca kao, na kraju svega ispadne da ne kontrolises niti jednog jer se razlete ko pilici kad lisica uleti u kokosinjac, kud koji mili moji svako na svoju stranu i to uvijek tamo gdje najmanje treba da idu. Al eto dobro valjda i to sve nekad odrade mada sumnjam, pogotovo sa balansom tezine i realnoscu.

    • IaMarmageddoN

      @leshinar, 13.10.2013 - 20:23

      U pravu si. Takve me stvari kada igram navode na to da moram priznati da ja ne kontroliram igru, da je to samo iluzija. Nekada, dok je Fifa bila arkadnija i dok sam zabijao preko 5 golova po poluvremenu bar sam osjećao da ja igram, da ja zabijam i da ja pobijedim no sada… sada nemam više niti osjećaj zadovoljstva jer ponekad nema veze koliko netko dobro odigra, sve je u konačnici rezultat sreće (ili Fifinog koda bolje reći) i to me muči. I ona dodavanja kada mrvicu pre-slabo moj igrač pukne loptu ili kada ovaj koji ju treba dobiti niti ne kreće prema njoj makar ja pritišćem tipku kao luđak… 9 od 10 golova primim iz kontre kada neki moj igrač doda loptu suparniku i to me ubija. Ljepota igre, šanse, udarci, posjed lopte i prezentiranje dobre igre mi ubije jedna krivo dodana lopta od mog igrača nekom protivniku za kontru iz koje primim gol pa se promijeni taktika mog suparnika i doda s 5 igrača u obranu i onda se ja lijepo mogu j… makar napadao do sutra. Ako te stvari ostanu u Fifi 15 prelazim na PES, jer sam uvjeren da će tek od 15ice PES vratiti sjaj kojeg je nekada imao i kojem sam uživao. Ovo sa težinama je neka druga stvar ali nije baš tako loše kako si to napisao. Ja pobijedim i na lakšoj i na legendarnoj težini i mogu odigrati jednako dobro ili loše na svim težinama i sa svim protivnicima, bilo oni AI ili stvarni ljudovi.

    • apach

      @leshinar, 14.10.2013 - 23:01

      Ma nije problem u pobijedi, pobijedim i ja svaku utakmicu, neku lakse neku teze ali pogijeda je tu uvijek, ipak igram fudbal jos od prvog Winning Elevena i ustosio sam seodlicno, to nije frka, ali mi jako smeta sto ne postoji balans da dok kontrolises igraca bilo odbranbenog ili napadaca svjedno pogotovo malo boljeg ne osjetis niti mrvicu te njegove kvalitte, primjer Ronaldo mada ne i igram sa njim igram sa Unitedom uvijek, pa nema sanse da bilo koga predje niti onog sa najlosijim karakteristikama jer ce mu kompijuterski Al hirutskom preciznoscu uletiti, proletiti kroz njega ili mu je jednostavno na neshvatljiv nacin uzeti jednim jedinim pokretom fuzball, dok ces ti recimo sa jednim Vidicem muku muciti da uzmes loptu bilo kome pa i onome za koga jos niko ziv nije cuo. Milim ono pa gdje je tu bilo kakva logika, fizicka, matematicka, geografska itd,…Al se vrtti oko svoje osi ko muha, u djelicu stotinke promijeni radijus kretanja dok tvom klasnom igracu treba citava vjesnost, prilikom svakog primanja lopte tvoj igrac napravi dva tri dodira dok je ne umiri dok kod suparnickog AI ta fizika ne vazi, lopta se automatski lijepi za nogu, izbijanje lope iz bilo koeg ugla i polozaja tijela rezultira Bekahamovom preciznoscu, greske nema, takodjer i golmanovo izbacivanje rezultira navodjenim projektilom u sred celenke, dal ta lopta ima magnet a oni metal u glavi ne znam, dodavanja i pasovi sve je to bez greske u malim slucajevima da nije, sudije katastrofa, tebi sviraju svaki kontakt dok tebe mogu vuci i cupati za dres, podapinjati i lomiti te bez i jednog zvizduka, pa daj da vidim ikoga na svjetu ko moze recimo Rooneyu uzeti sledja loptu bez faula, takvih je jako malo dok ovdje to radi svaki klempo, Barceloni mozes utrpati po 4-5 golova dok jednom Wiganu jedva jedan ili dva i to teskom mukom, itd,itd ima toga jos na pretek. Ja fakat ne mogu shvatiti jel ti ljudi sto prave igru na kraju sjednu i odigraju koju utakmicu bilo na normalnoj ili vecoj tezini, ja licno da sam na njihovom mijestu bi se nakon toga upitao pa dobro sta sam ovo napravio, balans i odnos snaga timova i graca na terenu je uzasan, na kraju krajeva to je godinama vec najveca primjedba fanova taj balans kojeg ocito ne znaju usmjeriti pravilno i kako treba, sve dok to ne srede o bilo kakvoj simulaciji fudbala nema govora, simulacijom se ne moze nazvati nesto sto nema veze sa fizikom i realnoscu.
      Fudbal mora da bude fudbal i da se zna ko je ko na terenu, uostalom cemu sluze
      skilovi i ocjene igracima, karakteristike i ostalo ako ti na terenu dok igras to ne osjetis. Sad nesto i lijepo o FIFI, unatoc svemu tome jedina je koja ti bar malo moze pridonjeti tom nekom osjecaju, licence….ko god da kaze da nisu toliko bitne taj laze samog sebe, fudbal je ugodjaj i vizuelni koliko i bilo koji drugi, hajmo zamisliti kako bi izgledalo da pravi igraci na teren izlete u boksericama i kineskim majicama sa tamo neke buvlje pijace, cirkus….u ovoj vrsti igara i zabave licence su sve, nije to Burnout ili GTA izmisljeni svijet, fudbal je stvarnost i nesto sto postoji i svaki ga dan gledamo i ako na klubu za kojeg navijam ili sam fan ne stoje pravi dresovi i prava imena onda ga j..bi….., nemoj ga niti praviti kad ne mozes j….ni dres staviti.

    • IaMarmageddoN

      @leshinar, 15.10.2013 - 04:43

      Gle, baš sve simulacijske igre imaju problem sa fizikom. Sve sportske igre koje teže simulaciji i realizmu imaju problema sa određivanjem atributa igračima. Niti jedna sportska nogometna simulacija nikada nije bila tako dobra da se može reći – e, to je to! Prave simulacije ne postoje i točka, barem ne još. Ono što mi igramo je samo umanjena arkada a ne simulacija. Fizika je komplicirana stvar i zahtjeva mnogo matematičkog znanja, znanja o kodiranju i mogućnosti hardwarea da sve to prati što očito znaš i sam. I sada da nastavim hvalospjeve 😛 Fifa je meni najbolja nogometna simulacija (ili, umanjena arkada) koja ima mnogo više mana nego mi se da nabrajati ali na kraju dana to mi nije bitno jer su pozitivne stvari mnogo važnije i mnogo ih je više. Nisam od onih koji ne igraju igru zbog nedostataka, ja igram zbog onoga što mi je dobro a po meni u Fifi u odnosu na PES bolji su ovi detalji: fluidniji gameplay, bolja fizika, bolje animacije, licence, bolji AI, komentatori, modovi, skill games i sam osjećaj dok je igram a jedina prevaga na stranu PESa je što ima nepobitno bolju grafiku. Da me ubiješ ja ne mogu naći niti jednu drugu stvar osim grafike u čemu je PES bolji, eventualno pucanje slobodnjaka im je tu negdje – s tim da je u Fifi mnogo teže zabiti iz slobodnjaka nego u EPSu i to mi se sviđa. Najbolje je da uživamo u tome što igramo i ne razbijamo glavu stvarima koje ne možemo promjeniti, nije li? Svejedno je voliš li Fifu, PES ili Fifu street sve je to nogomet na kraju krajeva i sve su to na svoj način dobre igre. Meni je Fifa vrh godinama, neću se valjda ubiti zbog toga je li ona bolja ili nije – meni je, a to mi je svakako najbitnije!

  • redhillunited

    13.10.2013 - 18:57

    graficki zastarjelo omg koji minus i premala ocjena 😀

  • nemadruge

    13.10.2013 - 20:34

    Odigrao par utakmica fife i moram reći da što se tiče sučelja fifa je tu daleko ispred pesa.

    – Što se tiče stadiona, ja sam mislio da fifa ima najmanje 100 stadiona, a kad ono par više od pesa. Ali dobro, plus i tu.

    – Online, tu pes nema nikakve šanse.
    – Licence, e pes ima modere koji to srede pa ne vidim neku razliku, skineš patch i eto te. Tu podjednako.
    – Grafika, ma zaboli me neka stvar za grafikom u nogometnoj igri. Da igraču kapi znoj s lica, kako ćeš to uopće i vidjeti osim u replayu. Meni nebitna stavka.

    – Gameplay – tu je pes daleko ispred fife. Igrači u fifi su nerealnih dimenzija, igrao sam na legendary, i vrlo je lako zabiti golove izvan 16 m i općenito prodefilirati cijelim terenom. Sve je puno jednostavnije nego u pesu, ali je igrivo
    – S druge strane u pesu ne bi zabio da si bog izvan 16 m osim ako ne koristiš manualni udarac koji je jači, a uz to još bi bilo dobro da je i onaj što mijenja smjer, ali njega trebaš pritisnuti 2 puta x, lol pa rt itd, ne znam koliko prstiju japanci imaju ali su neke komande u potpunosti sjebane
    Igrati fifu je zabavnije i lakše nego pes. Vrlo se brzo nauči igrati , ali i ostaje prostor za dodatno usavršavanje.
    Loša stvar za pes je skriptiranost igrača u nekad kjlučnim trenutcima, skriptirani udarci na gol koji pogađaju gredu over and over again.
    – Golmani i obrana mi se ne dopadaju nigdje. Baš sam pratio reakcije golmana u obje igre prilikom postizanja golova i smučilo mi se pa neću više.
    – Slobodnjaci i penali – tu je pes uvjerljivo pobjednik.

    -Ove dvije igre se trebaju igrati na potpuni manual da bi se uživalo i dobro nasmijalo u igri. Bilo bi dobro kad bi se pojavio netko treći jer svaki od ova tabora drži svoje pod svaku cijenu. Nema neke revolucije niti će je biti, pomaci su minimalni, ali ne tako posebni ni veliki.

    • apach

      @nemadruge, 14.10.2013 - 23:24

      U vecini se slazem, ali si zaboravio da PES ne izlazi samo sa pc nego i za konzole cak sto vise konzolaski je orijentisan kao i FIFA i da ti modovi vaze samo za pc igrace dok ih milijuni drugih ne mogu koristiti, ne vidis razliku ali je razlika ogromna ;).
      Mislim da najvecu magarecu uslugu sto se tice PES-a i licenci cine igraci sami sebi sa dugogodisnjom pricom o modovima i moding zajednici, Konami ima i oci i usi i samim tim jednostavo sam sebi kaze, napravit cemo pola igre a drugu polovicu nek rade fanovi, oni ce dobiti pokuju zahvalu od onih sto skidaju a mi cemo opet prebrojati od njih sviju milione i opet im iduce godine dat pune ruke posla. Da nije tih famoznih modova PES bi do sada totalno propao ili bi se Konami morao dobro razvuci da ga napravi kako treba, ovako ce jos dugo ostati na istom levelu, mi vama pola igre vi nama puni iznos love plus bonus radite nas posao.

    • nemadruge

      @nemadruge, 15.10.2013 - 16:45

      Apsolutno i neosporivo si u pravu.

  • onlajn7

    15.10.2013 - 10:36

    Igram fifu od 97, a pes od 2004… uglavnom, sada igram PS3 demo fifa14 i pes2014 i koliko god želim zavoljeti fifu jer je svi hvale, jednostavno ne mogu uživati kao dok igram pes… mogu se složiti da je fifa bolja u svemu osim u gameplayu.. jednostavno kad zabijem gol u fifi to nije to, al zato brate kad nakon živciranja i živciranja zabijem gol u PES-u.. psujem sve živo i mrtvo :):) kao evo vam golčine m… vam j… i to je jednostavno nenadj…. osjećaj. Izgleda da ću na kraju opet kupiti PES2014:) znate onu, dođeš k Vinceku kad tamo sto vrsta sladoleda..gledaš, razmišljaš koju egzotiku da uzmeš a kad konačno dođeš na red, vaniliju i čokoladu molim:) eventualno tu ti tamo ubaciš lješnjak… i sve pola-pola naravno..:)

  • wausai

    16.10.2013 - 04:24

    Meni je igra smeće. Nisam je mogao igrati duže od 5 minuta. Ne shvaćam kako netko može igrati ovu igru duže od 5 minuta. Licence i šminka mi nikad nisu bili bitni. Jedino što mi je bitno je sami gameplay, a to je opet katastrofa. Možda imam previše godina(30) pa su mi kriteriji previsoki…možda su vaši preniski.

  • onlajn7

    22.10.2013 - 13:06

    pa i nisu vam neki kriteriji kada želite naučiti igru u 5min?! bolje se vi primite fife, nije pes za vas

  • markogal

    02.11.2013 - 21:48

    EA bi trebao pocet izdavat novi fifu sveake druge ili trece godine

  • Ante98

    23.08.2014 - 13:32

    igram fifu14 na ps4 s prijateljima i ne znam jesmo li našli jednu dobru stvar u fifi osim toga sta ima jako dobar izbornik(sučelje).slažem se sa svim što je hcl rekao,a stvarno ne kužim ove što govore da je fifa preextra da je bolja od pesa itd,ti što kažu da je fifa 100 puta bolja od pesa ili su fifa fanboy-evi ili su pes hateri
    kad želiš igraču dodati loptu u for,on namjesto da nastavi samo trčat s loptom on stane kad je primi i onda opet počne trčat i tako izgubiš šansu za zabiti gol i isto tako se lopte suludo odbijaju od igrača ako ih niste savršeno dodali
    gledao sam što ea govori da će biti "inovacije" u novoj fifi15,jedna od tih inovacija je da kad igrač ukliže da će zadržat lpotu u nogama što je prisutno u pesu odavno najmanje koliko pamtim bar 3,4 godine,tako da to i nije baš neka inovacija za mene.

  • SUPER ANTRAVEC

    04.07.2015 - 08:16

    Meni je igra odlična

  • Vendetta

    @dragec, 13.10.2013 - 01:51

    Fifa kao Fifa,ne odlična,ali je dosta dobra,baš kao sto su rekli opet bez nekih posebnih promjena i vec se pomalo osjeti zastarjelost u nekim stvarima kad se pogleda kako to izgleda u novom PESu,ali i dalje u nekim stvarima ostaje puno jaca.
    PES ove godine pravo osvježenje,ali ne onako veliko kako smo se nadali ,naime ovo uopće nije loše,ali ima puno nekih nedovršenih stvari,najviše sitnica,koje kad se saberu kvare sav ukupan dojam.
    Ovaj PES u većini stvari u samom gameplayu izgleda dosta bolje i realnije kao nogometna simulacija,a to su momci u recenziji takodjer fino naveli : U usporedbi s konkurentnim naslovom, igrači u Fifi izgledaju „gumeno“, poput realističnih lutaka.
    Sama fizika,pokreti igrača,animacije,grafika,daleko bolje i uvjerljivije izgledaju na ovome PESu,kao i sve ostale animacije navijači,ugodjaj na stadionima.
    Novi "HEART"System takodjer nešto posebno,nevjerovatna stvar koja nevjerovatno krasi ovu simulaciju,ništa slično tako nije do sad bilo ni u jednoj simulaciji i tu je još puno toga gdje FIFA trenutno zaostaje i izgleda zastarjelo.
    Medjutim koliko god PES bio bolji u tim nekim segmentima,svatko mora priznati ma koliki god bio PES Fanboy da je ovo za sad nedovršeni posao Konamia i da je FIFA bolja,komplentnija simulacija.

    PES-Malo licenci,očajno sučelje,očajan soundtrack,komentatori,sve stvari na koje smo navikli iz predhodnih setijala i nezna se šta je od toga očajnije,čak je prije to izgledalo i bolje nego sad,ni malo se nisu trudili oko toga…
    Face igrača većina preloše,malo stadiona,kao i manjak dosta tih stvari koje sam naveo gore"sitnica"koje zasebno i ne znače nešto puno,ali kad se saberu kvare sav ukupan dojam cijele igre.

    Ali sve u svemu igra kao igra izgleda veoma dobro,novi engine odlično izgleda,kako engine za fiziku tako i za grafiku,što se najbolje primjeti kada se igra sa boljim,licenciranim timovima,kod kojih su igrači i sve ostalo do zadnjeg detalja odradjeni kao npr.Bayern,United,Barca i sl.
    Tu se baš vidi prava moć novog enginea…dok sa ostalim timovima bez licenci,pa čak kad se skinu neki patchevi i sl.nije ni blizu gušt igrati kao sa ovima odradjenim do kraja gdje bolji igrači izgledaju nevjerovatno realno..
    Da su ovo sve odradili do kraja što sam naveo ove godine bi blago rečeno samljeli FIFA-u…ali eto…NISU!!!
    Ostaje nam sad nada da će KONAMI što prije izbaciti veliki update koji su najavili u Novembru,koji će popraviti navodno sve nedostatke,sve ono što "nisu stigli uraditi na vrijeme",jer su morali sve raditi iz temelja,kako te face igrača,tako i neke stvari u samom gameplayu ali i izvan njega,nadam se da nas neće iznevjeriti !!

  • Adam Jensen

    @dragec, 13.10.2013 - 08:21

    Pravo zboriš Vendetta, šteta je što Konami te neke sitnice nije odradio kako valja jer mnogi zbog tih sitnica nisu uvidjeli sve one dobre stvari koje je Konami uradio i, iako je PES 2014 najbolji PES ikad, mnogi za njega govore da je najgori ikad. Pored navedenih nedostataka jedan od razloga negodovanja prema novom PES-u je i to što je mnogo kompleksniji od dosadašnjih pa to očito ne paše svima. Ali sve je to do preferencija, meni je najvažniji gameplay i PES mi je daleko bolji od Fife, ali razumijem i one kojima su važne licence i veliki broj liga, komentatori, modovi i sl. pa biraju Fifu.

  • Zagorhac

    @dragec, 13.10.2013 - 09:10

    Najveća mana na PES-u mi je ono njihovo "trčanje na mjestu". Kao da fali još jedna razina trčanja između vođenja lopte i sprinta. Zatim nemogućnost odigravanja lopte iz prve te čudno ponašanje golmana i ponekad igrača u šesnaestercu prilikom centaršuta (ne reagiraju). Također, finte su mozda mrvicu smiješne prilikom izvođenja.
    Fifa ove godine je napravila korak nazad (prema mojem mišljenju). Postaa je još veća arkada nego 13-ica. Odigraš par paseva iz prve (zato jer igrači stoje min 5 metara od protivničkih pa ne mogu stic), a zadnji daš L1 + trokut i ideš 1 na 1. mislim, toliko glupo da nije normalno. Prvi sam to skuzio i frenda svaku tekmu dobio sa par komada razlike. Kada je on skuzio – mozete misliti kak tekme izgledaju. Samo s jedne strane na drugu. Onda tu i tamo neka debilna greška u igri pa ti digne tlak. Nedaj bože da pokušavak nešto odigrati ili držati loptu, jer ako je igra zamislila da će frend pobjetiti, nemaš kome dodati, lopta se odbija samo njemu itd. Moje mišljenje, a također i mog frenda jer se točno osjeti u sljedećoj utakmici…

  • IaMarmageddoN

    @dragec, 13.10.2013 - 09:59

    hehe… svaka čast na iscrpnom tekstu i moram reći da mnogo toga napisanog stoji. Meni je PES 13 bio cjelovitiji proizvod nego 14ica, puno pompe oko ničega na kraju! "Da su ovo sve odradili do kraja što sam naveo ove godine bi blago rečeno samljeli FIFA-u" – floskula PESa: da bi bio ono što nije bio bi bolji od Fife a ovako i dalje godinama nije 😀 Fifa je gotova igra, PES nije – kako onda može netko reći da je PES bolji? Meni to nikako nije jasno. Nije to samo pitanje za tebe nego za sve koji toliko vole PES da ne priznaju da nije toliko dobar koliko neki govore.

  • Rahnane2

    @dragec, 13.10.2013 - 10:04

    Cenim tvoje mišljenje.. A uz to žalim onu dečurliju u kojima se stvara neko zlo, i ne vide ono dobro u stvarima, već samo uzdižu atmosferu absurdnim komentarima..
    Ali ne zameram brojnoj dečurliji koja će neke pojmove tek naučiti, već nekim kao " iskusnim " adminima ", koji kao sve znaju, a vamo bespotrebno pljuju..
    Obe igre poseduju svoje kvalitete, moj izbor je lično PES, i ako sam igrao i Fifu..
    Ove godine u PES-u došlo je do lepih promena, ali sa puno nedostataka, fale licence, fale face igračima, neke sitnice u gameplay-u.. I neki novi " komentatori " pod hitno..
    Jer ona dvojica za celu godinu dodaju dve-tri nova izgovora, i to mu bude sve..
    U PES-u fale i neke Evropske licence.. A po najviše Bundesliga, Turski Super Toto, ili pak Ruska Premier liga.. Sve su to odlične lige, ne vidim razlog što ih nema..
    Dok Fifa je nadaleko pobegla PES-u sa gamepleyom, licencama, i samom igrom i njenim interfejsom, jer PES svake godine menja interfejs, što baš i nije dobra ideja.. U Fifi je sve lepo odradjeno sem onog napuhanog gamepleya, u kome svi igraju kao profesionalci, a i samo igrači ne izgledaju kako treba, što u recenziji se lepo naglašava:
    – U usporedbi s konkurentnim naslovom, igrači u Fifi izgledaju „gumeno“, poput realističnih lutaka.
    Veliki pozdrav! 🙂

  • Black_Pirate

    @dragec, 13.10.2013 - 11:02

    U sustini, bitno je da je zena dobra u krevetu, manje je bitno kakve su joj boje gacice i da li nosi najlon carape. Pes je prosle godine bio odlican u krevetu. Ove godine, to vise nije ista zena, ova je ljepsa, zgonija, ali se lose oblaci i jos gore snalazi u krevetu. Ukoliko nauci posao i ljepose se skocka, sledeci pes bi mogao da bude bomba!

  • Rahnane2

    @dragec, 13.10.2013 - 11:56

    Nasmejah se lepo.. 😀 Zanimljiv odgovor od Black_Pirate!
    Meni je baš simpatična ove godine ta žena o kojoj pričaš..
    Još malo da se dotera, i eto veselja!

  • Black_Pirate

    @dragec, 13.10.2013 - 19:16

    i eto za svakoga da umoci 🙂 kraj recenzije.

  • apach

    @dragec, 13.10.2013 - 19:25

    Samo vi sanjajte tu zenu, sto se znala dotjerati dotjerala se, a vec je i za penzije :)…
    zena da bi se dotjerala treba pljunuti malo vise lovice i uloziti u nju a ovi iz konamija su jako sktri i ne znaju joj udovoljiti, niti ce kad znati, kupili joj par jeftinih parfemica i jeftini karmincic i poslali je da zavede i pokusa uzeti-izmusti jos malo lovice naivnim musterijama ;), PES je japanska gejsha koja jos uvijek zivi od starih musterija koji ne vide da ima i mnogo lijepsih zena od nje, i dobro obucenih a u krevetu su poput
    jedenesterca.

  • IaMarmageddoN

    @dragec, 13.10.2013 - 19:37

    Da sumiramo… Fifa je elitna kurtizana a PES japanska gejša, pa koju bi rađe odigrali?

  • IaMarmageddoN

    @dragec, 13.10.2013 - 19:37

    Da sumiramo… Fifa je elitna kurtizana a PES japanska gejša, pa koju bi rađe odigrali?

  • Adam Jensen

    @dragec, 13.10.2013 - 21:34

    ja bih rađe onu koja ima bolje tijelo nego onu koja ima ljepšu odjeću i šminku 🙂

  • amir555bihac

    @dragec, 02.11.2013 - 19:38

    Fifa je ove godine bolja

  • kmarkecGamer

    @Ementaler, 15.10.2013 - 12:48

    ja budala mislio da te fifa kao igra podsjeca na COD a ne kao situacija s novitetima ;D

  • apach

    @cedi3003, 13.10.2013 - 19:32

    + 100

  • nemadruge

    @cedi3003, 13.10.2013 - 20:15

    U pravi si u svemu osim ove osrednjosti. Osrednjost u čemu? Pa nema boljih sportskih igara od ovih. Pogledaj nba2k ili nhl ili takve gluposti gdje je lopta zalijepljena za igrača i gdje je 90% igre automatizirano. To su osrednje igre dok ove baš i ne pripadaju takvom razvoju.

  • Andrash

    @cedi3003, 14.10.2013 - 18:37

    osrednje s obzirom na najbolje igre ostalih žanrova, normalno da nemaju konkurencije u svom žanru. Kad gledaš iz šireg konteksta- simulacije nogača uopće nisu neki vrh (tehnički, AI, grafički, iz aspekta enginea, komentatora ili što već hoćeš s obzirom na tehničke mogučnosti današnjice)

  • kiki1984

    @pesfan, 12.10.2013 - 22:04

    ahahaahahahahhahaha,svašta i ovdje čovjek pročita..

  • Madridista1902

    @pesfan, 12.10.2013 - 22:18

    šta se ti smijuljiš?

  • IaMarmageddoN

    @pesfan, 12.10.2013 - 22:44

    Na naslovnici je, moraju mu dodati nešto atributa…

  • apach

    @pesfan, 13.10.2013 - 19:30

    Zato Ronaldo ima nesto drugo vece, vece cak i od Messia vjerovatno.

  • movie

    @kuky90, 13.10.2013 - 18:28

    očito igraš površno ako je to ista igra od prošle godine?

  • Me666

    @delight353, 12.10.2013 - 21:24

    Fifa 13 – 87 // Fifa 12 – 90 … nez

  • armin221186

    @delight353, 13.10.2013 - 09:47

    i ja to gledam i ne mogu da vjerujem xD ali sam zadovoljan popravljaju se ne gledaju od drugih portala ocjene 🙂

  • Me666

    @delight353, 13.10.2013 - 10:04

    A kad smo to radili?

  • markogal

    @IaMarmageddoN, 13.10.2013 - 09:18

    fifa i pes su samo obicne simulacije nogometa s raznim modovima

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?