Final Fantasy XII: The Zodiac Age

ISTINSKO IGRANJE ULOGA

Žarko Ćurić

Današnji gameri vjerojatno i ne shvaćaju kako su se stvari drastično promijenile po pitanju puštanja videoigre u više regija, pogotovo kada pročitam žaljenje na nekoliko dana razlike između američkog i europskog datuma izlaska. Zamislite samo kakva je onda situacija bile prije desetak godina, kada su europski igrači slušali hvalospjeve o dvanaestom dijelu FInal Fantasy serijala skoro 11 mjeseci od kolega iz Japana, bez mogućnosti da ga sami isprobaju. Čak su i Amerikanci zaigrali “dvanaestku” četiri mjeseca prije.

No, možda i zanimljivi dio ove cijele sage jest izlazak poboljšane verzije koja je dobila dodatak International Zodiac Job System na svoj naziv te ostala ekskluzivna za japansko tržište. Kužite, dodajte internacionalno u naziv i izbacite proizvod samo u Japanu, ah šašavi Square Enix! Srećom postoji jedna stvar koju Square Enix voli više od dobrog trolanja, a to je miris zelenih papirića. Stoga su poboljšanja iz International Zodiac Job Systema uz unaprjeđenje grafike odlučili ponuditi svim igračima PlayStationa 4. Ili barem onima koji imaju novčiće.

Final-Fantasy-XII-The-Zodiac-Age_2017_06-18-17_037

PONAVLJANJE GRADIVA

Iako smo Final Fantasy XII recenzirali još prilikom samog izlaska te ga nagradili zbilja visokom 96-icom, nije loše ponoviti neke osnovne stvari o njemu. Možda i dalje najviše spominjani element svih ovih godine ostao je čuveni gambit sustav borbe koji nam nudi mogućnost kreiranja naredbi za glavne likove. Čitav sustav zvuči kao dosta pojednostavljenja verzija programiranja svojih boraca, gdje uz pomoć dvije naredbe mete i akcije kreirate svoj tim neustrašivih ratnika.

Primjera radi, možete kreirati naredbu da vaš lik baca magiju za povećanje energije svaki put kada jednom od vaših boraca zdravlje spadne ispod 30% ili da strijelac u timu napada leteća čudovišta. Jednom kada dovoljno napredujete, otvorite si veći broj gambit slotova te naučite brojne specijalne napade, osjećati ćete se kao da igrate RPG verziju Football Managera, sastavljajući svoj tim sa savršenom formacijom te kasnije uživati u plodovima svoje taktike. Naravno, i dalje postoji manualni input, no jednom kada osjetite čari gambita sumnjam da ćete imati želju previše pritiskati iznova iste naredbe.

Final-Fantasy-XII-The-Zodiac-Age_2017_06-18-17_020

Sve borbe odvijaju se na poluotvorenim mapama svijeta Ivalice koji je zastupljen i kroz druge naslove poput Tactics serijala ili Vagrant Storyja, a i aktualni MMO Final Fantasy XIV koristi isto područje za svoju priču. Kao i u ostalih spomenutih naslova, priča dvanaestke više se oslanja na političku problematiku te nas ne baca odmah u “Spasi svijet” situaciju kakav je slučaj kod većine ostalih dijelova Final Fantasy serijala.

U središtu radnje je dugovječna borba između dva carstva Archadije i Rozarrije, a kolateralna žrtva rata je malo kraljevstvo Dalmasca koje biva aneksirano od strane Archadije. Upravo većina glavnih likova dolazi iz ovog kraljestva te kroz pokret otpora krećemo u avanturu. Kroz priču ćemo voditi neke od najboljih, ali i najgorih likova serijala. Većina vas će uživati u društvu frajera Balthiera ili zanosne Fran čiji glas me svaki put opčara. No tu je i Vaan, glavni lik koji je najslabija karika te jedva čekate mogućnost izbora između više likova da izbacite njegovu dosadnu njušku iz svoga tima.

Final-Fantasy-XII-The-Zodiac-Age_2017_06-18-17_012

NOVE STVARI

The Zodiac Age u odnosu na original dobio je poboljšanu grafiku i mislim da je ovo jedna od boljih HD remastera. Ne samo da je povećana rezolucija na 1080p (1440p za vlasnike Pro konzole), već su poboljšane i sjene, postavljene teksture veće kvalitete, odrađen bolji anti-aliasing, a osvjetljenje, a specijalni efekti skoro i ne liče na original. Osim toga, originalni soundtrack nanovo je aranžiran te cijeli paket ostavlja visoki dojam po pitanju prezentacije, pogotovo imajući na umu da je u pitanju remaster PlayStation 2 igre. I moram priznati da se ne sjećam kada su vremena učitavanja zadnji put bila ovako brza.

Zahvaljujući ubacivanju stvari iz The International Zodiac Job System proširenja dobili smo mogućnost ubrzavanja radnje jednom tipkom, što je jedno od najboljih poboljšanja koje su dodali. Važno za napomenuti je da ovo ubrzanje ne ruši neke osnove funkcionalnosti, tako da se scene i glazba pokreću standardnom brzinom, a vrijeme provedeno u igri nije ubrzano.

Final-Fantasy-XII-The-Zodiac-Age_2017_06-18-17_018

Osim toga, velika ploča uz pomoć koje smo napredovali je podijeljena na sustav poslova koje vuče i dublje planiranje napredovanja vaših likova. Za razliku od prvog proširenja ovaj put možemo uzeti dva posla po liku te tako sa šest glavnih likova pokriti svih 12 dostupnih poslova. Napokon smo dobili priliku isprobati i Trial mode, specijalni dio koji donosi 100 razina koje je potrebno prijeći, pri čemu svaka razina donosi novi predefinirani skup neprijatelja.

Nažalost neke stare nelogičnosti očigledno nikada neće biti ispravljene. Prodavanje više stvari od jednom nije moguće, nego je nakon svakog lova u divljini potrebno iznova i iznova svaki predmet odabrati, odrediti količinu i to na kraju potvrditi, što je prilično zamorno ako morate prodati više stvari u većim količinama. Ovo je hrpa igrača zamjerila originalu i čudno je da sitnice poput ove nisu ispravljene u remasteru.

Final-Fantasy-XII-The-Zodiac-Age_2017_06-18-17_004

Nakon svega napisanog postoji samo jedna stvar koju vam zapravo mogu reći, a to je da unatoč tome jeste igrali original ili ne, ovo je definitivno zabavan svijet kojeg biste trebali posjetiti. Obnovljena grafika samo je ukrasna mašna na dobro upakirani poklon, no glavna zvijezda i dalje ostaje borba, stvarno neobičan gambit sustav koji je unikatan i zbilja bih volio da postoji neki moderni spin-off nastavak s ovakvim sustavom.

Naravno da je glavni lik Vaan i dalje jedan od najgorih protagonista serijala, možda sada i više kako sam stariji, no ostali likovi imaju dovoljno osebujnosti da to ponište i učine ovu pustolovinu obaveznim štivom ovog ljeta.

Unatoč nekim starim manama, Final Fantasy XII: The Zodiac Age je odličan primjer remastera te nas i dalje uspijeva očarati unikatnim sustavom borbe.

91 Naša ocjena
  • odlično odrađena grafička poboljšanja
  • Gambit sustav i dalje je prokleto zabavan
  • mogućnost ubrzavanja radnje
  • Vaan je još uvijek najgluplji protagonist serijala
  • arhaični sustav prodaje resursa

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.