HCL.HR

Recenzija

For Honor

CAREVO NOVO RUHO

Gregor Stojev

Jedan sam onih koji, kada ugledaju neki zanimljiv naslov, pokušavaju izbjegavati sve vezano za njega kako bi sama igra bila što zanimljivija kada dođe trenutak igranja. Upravo sam zato bio mrvicu razočaran kada sam prilikom toga shvatio da For Honor iza svoje borbe zapravo i ne krije mnogo više od onoga što je već prikazao prije izlaska. Ali, možda je to zapravo i bolje jer bi u protivnome dobili još tornjeva na koje se trebamo popeti.

Za one koji se zadnjih godinu dana proveli pod kamenom, radi se o Ubisoftovom pokušaju da nam prikažu kako bi izgledao srednjovjekovni rat kojega nam povijest nikada nije pružila – onaj između viteza, vikinga i samuraja; svih njih zgodno smještenih u obližnjem susjedstvu. Kada jedan od njih počne gaziti po tuđem dvorištu dolazimo do te borbe koja je ujedno i For Honorov glavni adut – u svojevrsnom kamen-škare-papir sustavu birate poziciju oružja i napada kako bi obranili nadolazeće udarce ili zaobišli tuđu obranu.

Cijeli je taj pristup donekle autentičan, a svaki zamah sa sobom nosi i osjetnu težinu s fokusom na preciznost i snagu. Slijepo mahanje neće vas dovesti dalje od vlastitog groba jer osim stamine treba paziti i na još dosta drugih stvari. Sve to zbrojeno od priličnog jednostavnog, možda čak i banalnog sustava donosi neopipljivu dubinu sukoba u kojoj napetosti ni najmanje ne fali. Samim time okršaji često prelaze u psihološko nadmudrivanje, a ponekad nalikuju i natjecanju kipova oko toga tko će prvi trepnuti. Što je itekako zanimljivo u multiplayeru. Bez sarkazma. Najozbiljnije.

Kao naslov koji se prvenstveno hvali svojim multiplayerom, neki su izgleda još uvijek iznenađeni da se For Honor okušao u izradi kampanje za jednog igrača, i to one s “pričom”. Iako je obećano da neće biti nataknuta na ovo prvenstveno multiplayer iskustvo, ta tvrdnja nigdje ne spominje da će se raditi i o dobroj priči, što je ujedno i razlog zašto sam ranije iskoristio navodnike.

for-honor-screens (3)

Osim što možda doznate pokoji detalj u vezi različitih običaja tih triju kultura, For Honorova priča zapravo nema ništa za reći što već ni sami ne znate – “ratovi su glupi, ali neki ljudi ipak znaju samo ratovati”. Možda graniči s mudrim savjetovanjem koje nikome ne bi škodilo čuti, no For Honor vam to kaže u prvoj minuti i onda vas ko’ običnog kmeta slijepo pošalje u rat bez ikakvog razloga, ostavivši vas da tako krvarite desetak sati.

Priča u For Honoru nema vam ništa za reći što već sami ne znate, uključujući da su ratovi glupi, ali ratovati se mora.

Za pretpostaviti je da će kamen-škare-papir protiv umjetne inteligencije kad-tad svakome dosaditi, a tome ni najmanje ne pomaže poprilično linearan niz borbi u kojima se igrača veoma rijetko pita gdje, koga ili zašto. Tu su pak i ugurane neke smiješne bačvice za razbijanje koje istraživanje For Honorovih prekrasnih lokacija ni najmanje ne čine uzbudljivima. Volio bih reći da je kampanja tu za igrače koji još uvijek nemaju pristup internetu, pa da i oni, iako samo protiv umjetne inteligencije, mogu iskušati ovo interesantno i zabavno mačevanje. Nažalost ipak se tu radi o Ubisoftu stoga računajte da vam i za singleplayer treba internetska veza. Toliko o tome.

Možda sam se previše nadao nekim strateškim elementima na toj prekrasno dočaranoj karti svijeta s kojima bih ja osobno ratnike mogao odvesti njihovoj sudbini. Ipak, moram priznati da je istina kako kampanja nije “bezvezno nataknuta” jer ima tu animacija, likova, razgovora i svega toga, pa tako i nekoliko posebno dizajniranih segmenata koje jednostavno nećete vidjeti u multiplayeru. To nažalost ne mijenja činjenicu da je cijela ta stvar na šupljoj strani i da nije ništa drugo nego kratki uvod u svaku igrivu klasu s kojima se od vas očekuje da skočite u mrežni multiplayer.

Zaboravite singleplayer, ova se igra kupuje i igra zbog pomicanja granica na fronti multiplayera.

Tek sam tamo vidio kako stvari sjedaju na svoje – svjetska mapa sa svakodnevnim pomičnim granicama prikazuje kulminaciju individualno odigranih mečeva. S dvadesetak različitih bojišta i vremenskim uvjetima, pretjerano detaljnom customizacijom svih dijelova oklopa i oružja svakog lika, napokon sam dobio dovoljno vode da malo i zaronim.

Dnevne misije pružale bi mi razlog da svaki dan malo skoknem na ratište i pomognem kolegama, a osim što me s dodatnim nagradama motiviraju da se okušam i u malo drugačijim pristupima, krajem svakog meča željno bi iščekivao vidjeti koje sam nove igračke otključao. Ono što me zapravo najviše razveselilo jest činjenica da osim usavršavanja umijeća mačevanja, napredovanjem u multiplayeru krojim i vlastiti stil borbe. Svaka sumnja da For Honor ni sam nezna što pokušava tad mi je potpuno nestala, ali shvaćam da mnogi ne žele tu “mrkvu” koja visi na štapu.

for-honor-screens (5)

Tu nam se naravno uklapa i ozloglašeni “cash shop” koji nudi brži napredak s više nagrada ako novčanik još jednom izvadite na sunce. Osobno me to i nije previše diralo kako je većina toga dizajnirana na temelju mana i vrlina. Vidite, svaki vam novi predmet diže jednu statistiku dok spušta drugu, omogućavajući vam da likove više prilagodite vlastitom stilu igranja nego da kreditnom karticom izravno zgazite konkurenciju.

Do većine toga se ionako možete dočepati jednostavnim igranjem pa mislim da zato i nema previše smisla dizati uzbunu. Možda malo veći problem je “peer to peer” sustav povezivanja igrača zbog kojeg ponekad zna doći do pucanja veze kada jedan igrač ode iz meča. Trenutno nam se na PS4 verziji to i nije događalo toliko često, ali svejedno mislim da je malo žalosno kako jedna takva mega-korporacija poput Ubisofta ne može srediti nekoliko službenih servera.

Sami igrivi modovi također možda nisu nešto pretjerano unikatni ni široki, ali ipak pokrivaju sve potrebne osnove koje bi igrač mogao poželjeti. Klasični deathmatch, duel, point capture i last man standing daju dovoljno izbora da svatko ovdje može naći svoje mjesto, barem za početak. S rundama koje traju dva tjedna, te sezonama i do deset tjedana, ostaje nam za vidjeti kako će se rat dalje razvijati. Znamo samo da će sudbina For Honora u konačnici ovisiti samo o Ubisoftovoj naknadnoj podršci s dodatnim sadržajem koji bi trebao spriječiti da igra ubrzo zahrđa.

Recenzija je rađena na fizičkoj kopiji igre u izdanju za PlayStation 4. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač. 

Iako je samo jedna strana For Honorovog mača oštra, to je više nego dovoljno da s užitkom cijepate sve koji vam stanu na put.

83 Naša ocjena
  • izvrstan sustav mačevanja
  • pristojan broj klasa i mapa
  • detaljan sustav customizacije lika
  • dinamična fronta i dnevni zadaci s napredovanjem
  • nerijetko pucanje veze zbog peer-to-peer infrastrukture
  • prosječna i nebitna singleplayer kampanja

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.

Komentari (66)

  • tockanai

    22.02.2017 - 14:24

    solidna ocjena

  • blacklist0907

    22.02.2017 - 14:45

    Cim nema dobru kampanju po meni nije vrijedna pune cijene

    • Toma_HR

      @blacklist0907, 23.02.2017 - 07:06

      Igre bez pravog SP-a za mene vrijede 30% cijene ! Koji retardirani trend

    • shepard-fan

      @Toma_HR, 25.02.2017 - 11:17

      Samo ću reći previše na hajpana igra

  • Cheesemassacre

    22.02.2017 - 14:54

    Car je gol!

  • Virty

    22.02.2017 - 15:18

    Izgleda da je SP u drugom ili trecem planu, odustajem od kupovine 🙁

  • Cro_echo88

    22.02.2017 - 15:59

    Očekivao sam neki kvalitetni SP malo me to razocaralo…iako vjerujem da je MP fenomenalan cekat cu neki popust ipak

  • Eldar Tutnić

    22.02.2017 - 16:10

    Kontao sam je nabaviti zbog odlične bete, ali kad vidim koliko pljuju ljudi po SP neću. Ipak mi je previše da dadnem punu cijenu za igru gdje ću zaspati u SP-u. Jok, dalje?

    • CroPyroman

      @Eldar Tutnić, 05.03.2017 - 00:23

      Imas na gabe keys za 4-7 dolara 🙂

  • Hrv4tin4

    22.02.2017 - 16:11

    Dosadno, jadno, nezabavno. Igrao closed betu i dosutao. Meni nešto potpuno bespotrebno i igra vjerojatno za godinu i pol neć eimati više MP igrače…

    • baDarmageddoN

      @Hrv4tin4, 22.02.2017 - 22:58

      Vjerojatno i prije 😀

    • Igor Belan

      @Hrv4tin4, 23.02.2017 - 09:33

      Mogu razumjet samo “nezabavno”, iz perspektive lošeg igrača naravno (jako je iritantno ako još nisi naučio sve fore), ali što je to po tebi “jadno” i “dosadno” u For Honoru? Mislim, nadam se da pričamo o igri općenito, ne o SP-u koji možeš opisati i s “jadno” i “dosadno”, ali igru kao igru… pa i ne baš. Zato i pitam, jel.

    • Hrv4tin4

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 11:36

      Iz više razloga. Ovo je čista reciklaža i bezidejnost jednog velikog izdavača koji zapravo kopira (istina na sebi svojstven način) Dinasty wariors serijal. i ne mogu se oteti tom dojmu. To je moje osobno mišljenje. Igranje MP igara me ne zanima i nikada ih nisam volio i sve igre koje su isključivo MP su meni osobno jadne i bezidejne… Ono što mi je dobro (što stalno ponavljam ko papiga) su igre s dobrom pričom i atmosferom. A ova igra za mene nema priču, a atmosfera me strašno podsjeća na gore spomenuti serijal… I zato mi je generalno igra jad i bijeda…

    • Gregor Stojev

      @Hrv4tin4, 23.02.2017 - 11:47

      Slazem se da nalikuje Dynasty Warriorsu, njega sam oklijevao spominjati u tekstu zbog vise razloga, ali po meni je ovo Dynasty Warriors done right. DW je totalni trash u kojem samo button mashas, kojeg iz godine u godinu izdaju u copy paste izdanju, tolko milkanje da ga milkati vise ni nemogu, ima vec preko 20 nastavaka a svi su kompletno isti. Nego, ti ozbiljno pokusavas reci da Dynasty Warriors ima dobru pricu i single player? Jer nema. U redu je da te MP igre ne zanimaju, nisi jedini, ali ima masa drugih koje zanima i igraju iskljucivo samo to.

    • Hrv4tin4

      @Gregor Stojev, 23.02.2017 - 12:34

      Ne, DW nemaju nikakvu priču ili nešto dobro, to je kako si i sam rekao bezvezna makljaža… Ali ideja iza igre For Honor mi vuče na DW serijal u drugom ruhu. Kao što si i sam rekao napravljen je puno bolje od DW serijala, ali opet ideja za priču je izostala… I opet naglašavam MP igre za mene osobno nemaju nikakvu vrijednost. Sve igre koje se vrte oko MPa neće nikada vidjeti moje novce ili mene u akciji i zato za mene je ta igra čisti promašaj.
      Ako pogledaš malo bolje u svim komentarima stoji moj osobni stav, ne objektivan stav o igri jer nisam recenzent nego krajnji korisnik. i u prvom komentaru u drugoj rečenici stoji jedna jako bitna riječ: MENI nešto potpuno nepotrebno.

      Znači ne diram recenziju, druga objektivna mišljenja ili nešto treće. Dajem svoje subjektivno mišljenje po onome što sam iskusio u betama. I stojim iza svojih riječi. Ne znam zašto se odmah iskače s komentarima tipa nije to tako, ovo je bolje, itd. Ne zanima me što je drugom bolje, ja dajem SVOJU ocijenu igri na temelju SVOG mišljenja i SVOJIH potreba. 😀

    • Igor Belan

      @Hrv4tin4, 23.02.2017 - 13:10

      Momci, Dynasty Warriors je doslovno žanr za sebe i zapravo osim eventualno slične tematike nema veze s For Honorom. Gotovo nikakve. Razlika je kao Sniper Elite i Call of Duty. Ali For Honor nazvat bezidejnim mi stvarno nema nikakvog smisla kad se radi o najinovativnijem gameplay konceptu u svijetu igara posljednjih godina.

    • Hrv4tin4

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 13:47

      Nije baš tako. CoD nema samo sniper klasu kao Sniper Elite… Dok For Honor ima minione kao i ovdje, ima mini boss bitke u većim područjima kao i ovdje… Generalno ideja je ripp off najboljih djelova DW i importanje u novu strukturu, drukčiji gameplay. Ali priče i dalje nema. Meni gameplay ne znači ništa ako nema priče… Da je i najbolji gameplay i najinovativniji na svijetu meni bez priče ne vrijedi puno…

    • Igor Belan

      @Hrv4tin4, 23.02.2017 - 14:10

      Erm, ne znam baš ako smo se shvatili ali Sniper Elite i COD su potpuno drugačije igre po svemu osim nekoj osnovnoj tematici (ako pričamo o WW2 COD igrama) i činjenici da u jednoj i drugoj igri pucaš da ubiješ neprijatelje. Zato sam uzeo baš te dvije za usporedu – da istaknem koliko DW i For Honor nemaju veze jedna s drugom. DW je akcijska Musou igra, For Honor to nikako nije. I samo u jednom modu igranja je zapravo sličan DW-u, pa te to možda zbunilo, jer ima minione, ali potpuno je drugačiji i razlog postojanja miniona, kao i način rješavanja miniona. Mogu razumjeti da kad stojiš na mjestu, na početku Dominion meča u For Honoru i vidiš hrpu akcije ispred sebe s hrpom miniona pomisliš da je to nešto kao DW, ali čovječe čim prvo korak napraviš i kreneš igrati skužiš da je to nebo-zemlja razlika 🙂 I da, kužim da te ne zanima igra ako ima lošu priču, koja je u For Honoru stvarno ništa posebno, ali to je tek dio igre. Kad se već na MP fokusiraju i na tu novu mehaniku borbe u MP-u, to kritizirajte – ako ne valja, jel. A po svemu sudeći, djeluje da valja. Za balans, ranking sustav, psihološke nagrade za igrače itd. još bi morao malo više igrati osobno, ali temelj za dobru zabavu je, čini se, tu. A sve ostalo će, nažalost (jer tako to funkcionira već godinama kod svih MP igara i izdvavača), biti ispravljeno, poboljšano itd. patchevima. Navikli smo već na takvu praksu jel…

    • funky0308

      @Hrv4tin4, 23.02.2017 - 20:49

      Upravo to, snaga je u prici. Njima je lakse ovako. Dobra grafa i baci ljude neka se mlate. Ma daj

    • Gregor Stojev

      @Hrv4tin4, 23.02.2017 - 11:28

      Začudio bi se koliko ljudi još uvijek igra The Crew koji je već napunio dvije godine i ide prema trećoj, jednog u potpunosti ispod prosječnog naslova u kojemu sve možeš vidjeti, obaviti i iskusiti u manje od tjedan dana, i jednog koji se od samog početka bori s brdom drugih itekako odličnih trkačih naslova, ali ga ljudi svejedno i danas još igraju, bez obzira na season passove i dlc. For Honor s druge strane nudi nešto sasvim unikatno što trenutno i nema puno konkurencije, tako da nećemo sad pretjerivati. Igrati će se on još dosta dugo, još duže ako bude updateova i kul nagrada za sezone.

    • Hrv4tin4

      @Gregor Stojev, 23.02.2017 - 11:43

      Da… A zaboravio si spomenuti da je The Crew bio besplatan pa mu je to diglo popularnost kod ljudi pa sam ga i ja igrao neko vrijeme…
      Dosta tih igrača iz sadašnje baze su ljudi koji su besplatno pokupili igru… Ako i For Honor budu dijelili besplatno imati će takve rezultate… Ali vrijeme će pokazati svoje

    • baDarmageddoN

      @Hrv4tin4, 23.02.2017 - 14:18

      The Crew je imao daleko vise problema. Mehanika vožnje je mene odbila. Imao sam igru ali nisam ju igrao baš zbog vožnje. Dolaskom WildRuna sa kojim je stigao mega patch i za sam TheCrew to je postala igra vrijedna igranja. I dalje je ta mehanika ispod Drivecluba ili ako hoceš open world trkačinu NFSa novog, a bome i starijih. Moramo biti iskreni, FH nema ni lošu mehaniku ni grafiku ni ideju, nebitno odakle je došla. Ima loše mape sa mostovima koji kvare svaki osjećaj zadovoljstva. Oni padovi mi kvare inače dobru igru. No, majstore, možda smi mi malo i prekritični prema FHu. Nikad ne znaš sa Ubijem sto spremaju za neku njihovu igru u budućnosti. Budimo realni, kada dođe zadnji DLC i patch svaka njihova igra je vrijedna kupnje. Naravno, ne prije toga 😀

  • darijoman

    22.02.2017 - 16:34

    Ovo što sam mogao vidjeti iz Igorovih gameplay komentara, kao što sam već i rekao u jednoj prethodnoj rubrici, igri mi jednostavno nedostaje one izazovne pustolovine. Probao sam close betu i svaka čast na grafici i solidnoj mehanici borbe ali jednostavno kampanja mi nije osvojila. Da, igra je više orijentirana na multi kao što je i rečeno, e pa ja je neću kupiti radi multia. Ako ću ove godine vitlati sa hladnim oružjem onda ću vitlati u The Witcheru, Bloodborneu i Niohu. Tako da on za čast doviđenja 🙁

  • lukakeanu

    22.02.2017 - 16:47

    od mene 55.single kampanja ko da je i nema,combat postane dosadan nakon 2-3 dana igranja a da ne govorim o “broken game” elementu di kao vanguard stisces kocka pa r1 -neobranjivo je…

    • Igor Belan

      @lukakeanu, 23.02.2017 - 09:43

      Pa meni combat baš i nije postao dosadan nakon 2-3 dana igranja. A taj broken game element, nisam išao baš za tim potezom, ali znaš već da postoje i drugi neobranjivi potezi? Mislim, neobranjivi potezi su namjeran dio igre. Ali zato valjda imaš neke druge metode zaobilaženja, odnosno kontriranja takvih stvari. Plus, ako se stvarno radi o nečemu što je Ubisoftu promaknulo, znaš već da živimo u svijetu updateova i igara koje dobivaju svakodnevne updateove. Ako je nešto u igri prisutno što totalno uništava zabavu, neće Ubisoft sada reć, a ništa – ključ u bravu, RIP igra, pakiraj se i idemo kući 🙂 Popravit će… takve stvari se poprave.

    • blacklist0907

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 10:37

      Treba ubisoft sam sebe popravit

    • Igor Belan

      @blacklist0907, 23.02.2017 - 13:32

      Ali stari, zašto si ti tako konstantno negativan prema Ubisoftu? 🙂 Mislim, nisi sam u tome – čini se da ih je popularno mrziti, ali zašto? Okej, nisu poznati po sjajnoj optimizaciji za PC… i najpoznatiji im serijal Assassin’s Creed im se malo ustalio i djeluje da kopira sam sebe iz godine u godinu. Ali to je više manje to :/ S druge strane imaju hrpu sjajnih serijala serijala, zabavne indie-sized eksperimente poput Grow Up, pa sve od izvrsnog Raymana do novog Beyond Good and Evila na kojem trenutno rade, AC igre su malo previše muzli, ali barem su znali stati na loptu i uzeti pauzu ove godine umjesto da nastave musti kao recimo Activision s CoD-om… što još? A nemam pojma, For Honor? Pa eto – jedna napokon inovativna igra po pitanju gameplay koncepta. Kužiš koliko je teško AAA izdavaču izaći na tržište s nečim što ljudi možda neće prihvatiti jer gameplay koncept nije poznat? Zeznuto je to stari, treba se odvažit za takvo što. For honor je dokaz da su proaktivni po tom pitanju. Plus, tematika vikinga, vitezova i samuraja? Nije to baš ono što ljudi traže i što će samo letjeti s polica – i po pitanju gameplay koncepta (za stvorit ovakav battle sustav potrebno je iznimno majstorstvo u gameplay dizajnu btw), i po pitanju tematike išli su riskirati, umjesto da idu nekim poznatim putevima koji se dobro prodaju. The Division? Isto jako dobra igra koja i dan danas solidno živi i igra se. Ne baš koliko su ljudi očekivali možda, ali ide joj solidno i dalje. Watch Dogs je isto novi IP, a svaki novi IP treba malo slaviti ako mene pitaš – barem nije konstantno muzenje starih IP-jeva koji očito pale, nego nešto novo. Far Cry serijal isto drže na životu sjajno – meni osobno Primal nije tako zanimljiv kao FC3 primjerice, ali ljudi generalno Primal obožavaju. Ghost Recon novi je svojevrsni reboot serijala, ali nije lijeno odrađen kao stare GR igre s boljom grafikom, nego je osmišljen potpuno novi open-world koncept za serijal koji je prije bio linearan. Ja bi možda osobno preferirao linearnu GR igru, ali hej – barem razmišljaju malo izvan okvira.

    • blacklist0907

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 14:30

      Moram priznat da sam malo harsh…imao sam preorder za unity i watch dogs i poludio sam na njih i valjda me drzi i dan danas:)

  • xFORCERx

    22.02.2017 - 17:01

    Vrijedi uzeti samo na popustu… A dok taj dobar popust dođe, 40% trenutno aktivnih igrača će otići. Na kraju vam ostanu samo die hard hardcore competitive igrači koji ne gledaju na igru kao zabavu. Žalosno da svaka online igra tako završi nakon par mjeseci izlaska.

    • drazensi

      @xFORCERx, 22.02.2017 - 17:29

      Meni uopce nije zalosno npr. :)..dao Bog da sve propale..ne kuzim tu novu fascinaciju multi naslovima..mislim kuzim..dugotrajnija zarada i muznja igraca..nema mi niceg ljepseg od prave single igre..nisam ni jednu multi igru igrao igrao duze od 4-5h..ne mogu ih smisliti..nisam mogao ni SWTOR odigrati
      kako spada, a to je univerzum koji mi je jedan od najzanimljivih i jedini koji me mogao nekako ubaciti medu multi igrace..srce mi se skoro slomilo kad sam cuo da rade na multi SW igri nakon KOTOR serijala..

    • Tony Ghost 1811

      @drazensi, 23.02.2017 - 09:02

      Takodjer. Ne podnosim multi. Single je najbolja stvar, samo mi je zao sto bi jednog dana mogla nestat.

  • baDarmageddoN

    22.02.2017 - 19:57

    Ok igra. Zabavan MP na kraće vrijeme. Ocjenjujem samo betu (koja je i krajnji proizvod ali nisam dovoljno igrao da budem skroz objektivan. Od mene 72. Rekao sam već sve što mislim. Ok igra ali ništa spektakularnog da se mora igrati. Međutim, dobar Ubisoftov korak naprijed.

  • hacksor1234

    22.02.2017 - 22:18

    Kupio jucer igru, ne zalim ni jedne kune, vidim vec se stvorila hrpa predrasuda o igri unutar prvih 10 dana izlaska
    I vec vecina ljudi prica kako ce igra ostati bez igraca unutar godinu dana i slicne gluposti
    Tako su isto pricali za the division i pogledajte igru sada
    Cak nemam ni problema sa povezivanjem koje sam imao u beti,
    A od single playera nisam ni ocekivao puno, posto je ovo igra prvotno napravljena za multiplayer
    GG UBISOFT samo tako nastavite!!

    • darijoman

      @hacksor1234, 23.02.2017 - 00:02

      Pa uglavnom kritiziramo lošu kampanju. Htjeli smo da to bude remek djelo o kojem ćemo moći pričati unucima, kužiš 😉

    • Igor Belan

      @darijoman, 23.02.2017 - 09:17

      Stvarno ti moram reć da nema smisla da je itko očekivao od kampanje ikakvo remek djelo ili išta više od onoga što očekuješ od jedne Battlefield kampanje, primjerice. Oduvijek je bilo jasno da je ovo MP focused igra, a čak i da ne pratiš strane portale i mi smo ovdje na HCL-u imali dva videa iz single-playera par mjeseci prije izlaska igre. Nekim igrama SP jednostavno nije bitan, a davati joj lošu ocjenu zbog toga i kritizirati je zbog toga… nema mi smisla. Isto možeš reć za Battlefield, s time da Battlefield nema apsolutno ništa inovativno u sebi, dok For honor sjaji od inovativnosti. Svi hoće nešto invoativno i zabavno – kude igre koje su samo ista igra u drugoj tematici, a onda kada dobiju nešto stvarno novo (u ovo vrijeme kada je teško osmislit išta novo), onda mu se nađe mana kao “a SP nije baš nešto”. Ne znam, tužno mi to.

    • darijoman

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 09:45

      A šta da kažem drugo. Možda bi bilo jednostavnije da sam samo ostavio post preskačem ovo i to je to.

  • funky0308

    22.02.2017 - 22:31

    Ma idioti u Ubisoftu opet tepu po svome i bas mi idu na ..necu biti vulgaran. Gdje je ono prica For Honora nece biti samo trening za MP, prica nece biti samo nasadjena i podredjena MPu?!? Pa dobro jel oni nas smatraju za bas tolike kretene? Sta ce sada svi raditi igre u kojima je najveci domet lijepa grafa i kako sto krvavije potuci ljude online?! Ma jebem ti gejming ako ide u tom smjeru. Koliko god sam pljuvao po Sonyu i nekako navijao za MS da sa Scorpiom naoravi kaos na trazistu, toliko mi je sada drago da je Sony ostavio ostale miljama daleko iza sebe. Sa ovakvom konzolom (ni dalje mi se ne svidja ta medjugeneracijska glupost ali hardware je dobar, to je cinjenica) i ovakvim ekskluzivama i opcenoto igrama koje stizu, onakav VR i igre koje stizu neka pokazu seljacima iz francuskih brda kako se rade igre, odigras igru i mj dana ne mozes izbiti scene iz glave. Ako i GRW zaje…e onda stvarno neka rade igre za Nintendo, a nas ostave na miru.

    • darijoman

      @funky0308, 23.02.2017 - 00:01

      Gotovo je. Tvoje nade za For Honor su potonule 🙁

    • Igor Belan

      @funky0308, 23.02.2017 - 09:23

      Ma ček, pa jesi ti znao ime glavnog lika u For Honoru prije izlaska igre? 🙂 Jesi znao tko je glavni lik ili o čemu je priča te igre uopće? Jer kod igara od kojih se očekuje vrhunski SP, koje se rade kao primarno SP iskustvo, te stvari naravno da znaš prije izlaska. SP For honora prije svega traje barem 6 sati – barem gledajući po tome koliko sam ja dosad prešao i koliko mi je ostalo za preći. Možda i više. I u osnovi nije ništa puno lošiji ni kraći od SP-a u Battlefieldu 1. Još jedne MP focused igre koju pak svi slave – iako je samo još jedna pucačina, vrlo dobre produkcije. For Honor je fighting igra kakvu dosad nitko nije izbacio na tržište, a još je i taj inovativni sustav gampelaya ujedno i zabavan. To se u današnje vrijeme ne viđa svaki dan… i to treba slavit.

    • Toma_HR

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 19:13

      Osobno nemam ništa protiv Ubisofta, čak su me FC Primal i Watch dogs 2 jako ugodno iznenadili, ali svaku igru koja se svodi samo na MP treba žestoko iskritizirati – ako radi ničeg drugog onda da ne postane trend.
      Ako već hoće mužnju neka im uzor bude CoD MW – SP savršen, MP najbolji. To je paket

    • funky0308

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 20:59

      Koliko god sam mislio da je BF1 gluparija i da se s toliko prica covjek ne moze poistovjetiti sa likom, neki dan sam shvatio koliko sam bio u krivu. BF1 prica jednu fantasticnu i brutalnu pricu, bas mi se svidio taj sirovi prikaz WWI i stvarno mislim da je DICE dao dobar SP koji cak nije toliko ni kratak koliko sam ovekivao da ce biti. S druge strane, moj najdrazi studio je Ubisoft, bez obzira sto je Last of Us ili RDR/GTA broj jedan. Ubisoft je uz mene od kada znam za sebe (oni i Aklaim 😀 ) ali nije to dobro sto rade i ja se osjecam duznim to reci. Mrzim takve fore gdje se sve zivo usmjerava samo na MP…pa BF1 mi to nije napravio. Zavrsio sam kampanju i ne igram vise igru, a odusevljem sam igrom. Bezidejno je i nekako jadno raditi takve prekrasne svjetove i onda ti dati 25min da u polulinearnoj kampanji procunjas svijetom, a sve se ostalo svodi na arena mec. Meni je to bezveze. Ne radi to samo Ubisoft, svi se nekako dome okrecu…pa zamislite da su to napravili sa Horizonom ili Unchartedom, nije isto? A jbga i je i nije. Mogao je i For Honor biti kao Uncharted, sa jednom odlicno ispricanom pricom, za svaku rasu pojedinacno. Sa mitovima i legendama, ma svasta su mogli napraviti. Cak su to i obecali..pa koliko su puta govorili da prica nece biti tu samo da bude…hmm..

  • Tony Ghost 1811

    23.02.2017 - 09:06

    Mogu rec da me ocjena iznenadila. Cak su igraci jako kriticki. Znaci igra vrijedi kao jedna uspomena neprospavane pijane noci sa losim drustvom. Mene takodjer ne privlaci ova igra. Bazira se na multi, a single je prosjecno zalostan i ocigledno zamoran. Ubisoft nikako da nauci.

    • Igor Belan

      @Tony Ghost 1811, 23.02.2017 - 09:29

      A Tony stvarno… zašto si napisao “Ubisoft nikako da nauči”? 🙂 Mislim, otkud ta izjava za ogromnu kompaniju koja je iznimno uspješna i ide joj sjajno? Plus, kompaniju koja je upravo izbacila jedan inovativan proizvod na tržište, dok ostali u AAA spektrumu uglavnom kopiraju i posuđuju od već postojećih žanrova, mehanika i tematika. Nikako da nauče da ti kao jedna osoba na svijetu preferiraš SP i nećeš kupit igru ako SP nije dobar? 🙂 Nema ti izjava smisla stari, SP je ovdje trening za multiplayer, baš kao i u BF-u i mnogim drugim igrama. A u toj “trening za multiplayer” kategoriji SP-ova, čak je i OK.

    • Tony Ghost 1811

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 10:50

      Mene bas zanima zasto u zadnje vrijeme potezete vise na stranu ubisofta od drugih. Jako dugo vas pratit i ne sjecam se da si ikada ovoliko odgovarao na forumu da branis jednu igru. Uz postovanje sve mi se cini da nekako potesete na njihovu stranu. Sad mogu bit napadnut od drugih igraca koji ne razumiji. Ne znam, mozda i ja umisljam, paranojisem. U svakom slucaju igra me privlacila ali sada kad vidim gotov proizvod nije to to. Trebao sam samo napisat da igru preskacem kao sto kaze Dorijoman. U pravu si, preferiram SP. Te mi igre imaju “dusu”. Bojim se da ce SP nestati u buducnosti.

    • Igor Belan

      @Tony Ghost 1811, 23.02.2017 - 13:55

      Ma očekivao sam ovakav komentar kad tad 🙂 – da naginjemo na stranu Ubisofta i da ja branim igru bez razloga. Pogotovo kad pišem ovakve kilometarske komentare 🙂 Ali tako ti je to kod mene kad vidim da ekipa ne shvaća neke stvari koje mi kao recenzenti uviđamo – osjećam potrebu pokušati objasniti malo širu perspektivu stvari kakvu mi kao dugogodišnji recenzenti imamo. U slučaju For Honora jedna stvar je bitnija od bilo čega – inovativna gameplay mehanika koja revitalizira fighting žanr. Možda će ti biti jasnije kada ti usporedim For Honor sa Mortal Kombatom – to su esencijalno igre istog žanra. Ovo možda izgleda na prvi pogled kao akcijska igra ili akcijska avantura jer ima elemente svega toga, ali je u svojoj srži ništa drugo nego Street Fighter, Mortal Kombat ili Injustice, samo odrađena na jedan potpuno drugačiji, inovativniji način. I mislim da je to važno za slaviti i istaknuti, pogotovo u vrijeme kada je tako malo inovacije prisutno u AAA naslovima današnjice, kada svi igraju na sigurno i samo u okvirima sigurnosti mijenjaju mehanike gameplaya koje su sve esencijalno iste. Pa kada vidim da igru koja sadrži takav okret za 180 stupnjeva u svom gameplayu, takav inovativan pristup gameplayu, ljudi osuđuju jer je SP ispodprosječan uz argument “MP me ne zanima”, onda želim istaknuti da je OK što tebe MP ne zanima, ali probaj sagledati širu sliku: mnoge ljude MP zanima, ovo je primarno MP igra i tvoje mišljenje o MP-u nije relevantno ovdje. Reci da si razočaran ispodprosječnim SP-om, sve je to OK, ali imaj na umu da je bilo nerealno očekivati bolji SP, pogotovo jer smo i prije izlaska vidjeli da se radi o setu misija dizajniranih samo kao priprema za MP, uz malo priče sa strane. Naravno da treba i to pokuditi, ali opet – treba istaknuti koliko je taj gameplay zapravo dobro osmišljen i inovativan za ovo vrijeme.

    • Tony Ghost 1811

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 14:45

      Nemam pojma. Meni se tako cinilo, da budem iskren jos mi se cini. Samo sam iskren. Zato sam i napisao mozda umisljam. Ne kazem da sam u pravu. Vi ste mi i ovako najbolji portal i jedan portal koji je objektivan. Ne mogu da se ne osvrnem i na korisnicku ocjenu koja nije pozitivna. Doduse nekad ih mrznja preuzme, ja se trudim bit objektivan. Naravno da i ja puno puta pogrijesim.

    • Tony Ghost 1811

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 10:54

      Jos sam zaboravio reci. Ubisof ima love a i znanja svakako. Znqci sposobni su. Po vasoj ocijeni na recenziji se da procitat da se od igre itekako vise ocekivalo. Ubisoft je for honor reklamirao sa dosta pozitive. Na kraju igraci daju sud o igri, sudeci po ocijeni nije dobro. Ocekivao sam vise. I MP je nekako isprazan.

    • GocaMaric

      @Igor Belan, 27.03.2017 - 21:38

      Ma Igore zanima ih samo SP jer uopće ne misle kupovati igru nego je samo piratizirati.

  • MHLBLSC

    23.02.2017 - 11:34

    Ja mislim da je tužno to što se sve više igara danas samo fokusira na MP, a SP dodaju onako, ako im ostane viška vremena u pauzi od ručka. Igra prvenstveno treba imati zadovoljavajuće SP iskustvo, a MP treba biti dodatna stvar u igri.

    • Tony Ghost 1811

      @MHLBLSC, 23.02.2017 - 11:49

      Upravo tako. Kao sto sam pisao bojim se da ce jednom sasvim iskljucit SP.

    • darijoman

      @Tony Ghost 1811, 23.02.2017 - 12:19

      Iskreno, pomalo mi postaje smor forsiranje tog MP

    • Tony Ghost 1811

      @darijoman, 23.02.2017 - 13:22

      I meni.

    • Igor Belan

      @Tony Ghost 1811, 23.02.2017 - 14:11

      Ma ekipa ima prekrasnih SP focused igara danas na tržištu koliko vam srce zaželi 🙂 Evo, upravo vam je danas-recenzirani Horizon Zero Dawn jedan dobar primjer. Nemate se čega bojati 🙂

    • MHLBLSC

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 14:24

      Ah, znamo da ima. Ono što nas brine je što ćemo radit’ kad ih više ne bude. Igre se danas kako sam rekao sve više fokusiraju na MP, a SP ubace čisto onako radi reda ako ga uopće ubace. Ne moraju sve igre biti SP spektakli poput Uncharted-a, ali zašto nemamo više igara poput Firewatch-a i Kone.

  • Igor Belan

    23.02.2017 - 13:59

    Hmm, u kojim drugim igrama si vidio ovakav sustav borbe? Bilo bi super kad bi mogao navesti par igara. Mislim, bilo je sličnih pokušaja da se borba ovako izvede prije mnogo godina, ali tu riječ “slično” treba uzeti s dobrom dozom rezerve jer su razlike između tih pokušaja i ovoga što For Honor predstavlja poprilične. Što se MP-a tiče i kako funkcionira po pitanju rankova i balansa, tu ne bih ulazio u dublju raspravu jer ga nisam igrao još u punoj verziji, ali složio bih se po pitanju raznovrsnosti mapa jer to sam vidio već u betama – imali su priliku napraviti ih bitno različitijima jednu od druge jer imaju cijeli novi fantasy svijet pred sobom, ali baš i nisu.

  • MHLBLSC

    24.02.2017 - 10:49

    Pod minus “prosječna i nebitna singleplayer kampanja”, a ocjena 83. To je tužno. Kod recenziranja svake igre bi se trebao gledati samo SP, a MP dodati kao plus čisto ako ga igra ima. Mislim da ste baš i recenzenti puput vas na HCL-u djelomično krivi za to što se igre danas sve više fokusiraju na MP. Ne samo vi na HCL-u, nego općenito, IGN, Gamespot… Ima ljudi kojima je jako bitna ocjena koju daju takvi recenzenti (ne bi uvijek trebala biti, ali je), i kad bi vi više poblatili igru zbog loše SP kampanje onda bi se i samo developeri zapitali “pa čekaj malo, ne možemo izbaciti ovakvu jednu igru s očajnom SP kampanjom, svi će nas popljuvati”, pa bi na kraju dobivali bolja SP iskustva.

    • Igor Belan

      @MHLBLSC, 24.02.2017 - 11:04

      Ne možeš gledati na igre tako. Igre nisu singleplayer iskustva primarno, a onda možda malo multiplayer iskustva. To je jako zatvoreno gledanje na industriju igara kao cjelinu gdje imamo mnogo raznolikosti u žanrovima, platformama i gameplay dizajnu za koje valjda nisi čuo. Igra je igra – bilo da je SP-only, MP-only ili mješavina jednog i drugog i kao takvu je recenziramo i ocjenjujemo na kraju. Što god da igra pokušava biti, mi procjenjujemo koliko je u tome uspješna. Način na koji ti gledaš stvari praktički govori da LoL, Dota, CS:GO i slični MP-only naslovi nisu igre… ili barem nisu nimalo dobre igre. A zapravo su izvrsne igre u kontekstu onoga kako su zamišljene i izvedene, u kontekstu toga što žele biti i ponuditi igraču.

    • Gregor Stojev

      @MHLBLSC, 24.02.2017 - 11:13

      Nemogu se sloziti s tvojim misljenjem. Morati ces prihvatiti cinjenicu da se u danasnjem dobu kada smo svi vec povezani internetom dizajniraju igre iskljucivo na temelju toga, bas kako je to bilo u slucaju Unreal Tournamenta i ostalih naslova poput Counter Strike prije vise od 10 godina, i ljudi u tome itekako uzivaju. Sto bi ti onda s odlicnim naslovima poput Overwatch ili Rocket League? Ocjena 60 zato jer nemaju single player s pricom? Ako nista For Honor je barem pokusao nesto sto je vise od tih nekih drugih igara, i to je ok. Taj minus je tu vise da bude jasno o cemu je rijec, ne da se kazni jer tebi osobno to ne pase. Na prvom mjestu nikad nece biti niti SP niti MP, vec gameplay, bez obzira u kojem se podrucju nalazi.

    • MHLBLSC

      @Gregor Stojev, 24.02.2017 - 11:34

      Pitaš me što bi ja s igrom poput Overwatch-a, jednostavno bi mu dodao dobru SP kampanju s dobrom pričom i igra bi onda bila savršena. Uzmi samo Uncharted 4, koji ima fantastično SP iskustvo, a Naughty dog je dodao i MP za one koji vole MP pa ga još i dan danas igraju. Nije mi jasno kako je igra poput Firewatch-a, (to je recenzirao Zoran), s jako zanimljivom pričom, likovima i cjelokupnom atmosferom ocijenjena sa 75, a For Honor s tako jednim bezličnim, dosadnim i monotonim SP s 83. Igra kao Firewatch je For Honor-u kao Kum Transformersima. Jedva čekam Konu koja izlazi sljedeći mjesec, to je igra koja ima potencijala.
      Razumijem sve što mi vi govorite, samo kažem da osobno mislim je dosta tužno što igre sve više postaju MP iskustva.

    • Igor Belan

      @MHLBLSC, 25.02.2017 - 11:52

      Iza svake od tih recenzija čije te ocjene muče stoji detaljno obrazloženje ocjene – to bi ti trebalo pojasniti zašto Firewatch nosi ocjenu koju nosi, a For Honor nosi ocjenu koju nosi. Ocjena je ništa bez tog teksta – tekst je glavna stvar. Inače, pročitaj moj gornji komentar za možda još malo dublji uvid u to kako gledamo na igre općenito, jer zaista imaš kriv pogled na to što igre mogu i smiju biti… odnosno kako ne treba kritizirati što neka igra nema SP. I kako igra s lošom ili namjerno trashy pričom isto može biti dobra igra kad gledaš cjelokupni paket.

    • MHLBLSC

      @Igor Belan, 25.02.2017 - 19:16

      Znam ja da je tekst recenzije puno bitniji od same ocjene, ali mi svejedno nije jasno kako jedna tako prekrasno atmosferična igra s jako zanimljivom pričom i likovima može biti ocijenjena sa 75, a jedan For Honor s tako bezličnom i jadnom SP kampanjom sa 83. Ok, neka Firewatch bude ocijenjen sa 75, ali onda i For Honor mora biti ocijenjen sa manje od tih 75.
      Kažeš da imam kriv pogled na igre. Kako je to točno krivo zahtijevati od igre dobru SP kampanju. To je prva i najbitnija stvar što većina igrača traži u igrama i to je ono na što bi se developeri trebali najviše usredotočiti. Da nam daju jedno dobro i kvalitetno SP iskustvo vrijedno pamćenja. I kako to For Honor ima namjerno trashy priču. Baš kako je funky rekao, obećali su nam da priča For Honor-a neće biti samo trening za MP i tog se točno sjećam jer sam se duže vrijeme veselio toj igri nadajući se jednoj dobroj priči, a na kraju smo dobili ovo što smo dobili. Kažeš da se ne treba kritizirati to što neka igra nema SP ili to što ima jako loš SP. To je prva stvar koja se treba kritizirati i to se kod igara treba kažnjavati puno više nego što se kažnjava danas. Svi smo se već navikli na to da nam daju igre s lošom SP kampanjom, ali dobro, igra ima MP pa joj opraštamo (ili joj bar velikom većinom opraštamo što je isto krivo). Kako je to u redu da bilo koja igra ima trashy priču i da s tom činjenicom svi budemo ok. Baš je to problem danas, to fokusiranje na MP, a zanemarivanje SP koji je po meni puno bitniji element svake igre. I da, tu su LoL, Dota itd., ali njih uopće ne vrijedi ni spominjati za ovu raspravu jer je to opet potpuno druga kategorija. I još samo jedna stvar, mislim da se igra s lošom i trashy pričom ne može gledati kao dobra igra. Znači, odigram jadni SP, a onda imam sate bezglavog nabijanja tipki bez ikakve svrhe u MP – baš krasno.
      Sve ovo je kao ono kad si na večeri i imaš tri slijeda hrane, Predjelo, glavno jelo i naravno desert. I onda ti predjelo i glavno jelu budu loši, ali desert bude dobar pa oprostiš cijelom restoranu loša prva dva slijeda jer je desert bio dobar. Tako i vi (recenzenti općenito), opraštate developerima jadna i razočaravajuća SP iskustva jer eto, imaju dobar MP.
      Nadam se da bar možeš shvatiti što pokušavam reći i što zapravo smatram kao problem ovdje bez obzira slažeš li se sa mnom ili ne.

    • Igor Belan

      @MHLBLSC, 25.02.2017 - 20:12

      Ma stari vrtimo se u krug – jasno je meni odavno da ti smatraš da bilo koja igra nije dobra ako nema dobar SP. Ali ja ti samo mogu ponoviti da je to kriv pogled na igre kao igre. Igra uopće ne mora imati SP da bi bila dobro zamišljena i izvedena i na kraju zabavna, samim time ne mora imati ni izvanrednu priču u SP-u, ako nudi neke druge stvari, odnosno kvalitete koje opravdavaju cijenu, odnosno pružaju zabavu igraču.

  • FrezMan

    06.03.2017 - 22:04

    Mislim da zasluzuje vecu ocjenu, jer nije to igra kao igra s ok MP. Ovo je revolucija za medal igre zbog ovog combat sustava koji zasluzuje svaku pohvalu, i cini da ti igra da svako par dana minimalno pozelis igrat igru.

  • Comi038

    22.01.2018 - 20:19

    Meni se SP iskreno svidja. MP je jako zanimljiv, problemi sa serverom su bili na pocetku, sada ih vise nema. Mehanika macevanja je super, grafika je takodje dosta dobra. Odusevljen sam igrom

  • Tip sa PS3 Konzolom

    28.02.2018 - 20:16

    Odlucim ja da kupim ovu igru kad se sjetim da nema za PS3,ubisoft se svim ljudima sa PS3 Konzolom bukvalno popišao u usta,svaka čast EA sto sam danas vidio fifu 18 za ps3 u izlogu u GameShopu,Naugty Dog je napravio The Last Of Us i time dokazao da nije do konzole nego do developera to sto ne zele da prave igre za starije konzole,naravno ne ocekujem vijecno igre za ps3,ali mislim da je jos relativno rano da se ukinu

  • Tip sa PS3 Konzolom

    01.03.2018 - 17:29

    I da ne zaboravim XBOX360,i dalje dobru konzolu,to sto je malo teze da zazivi na nasim prostorima to je druga stvar,a i da je na nasim prostorima,ubisoftu je to nebitno

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?