Freakout Extreme Freeride

Igor Belan

Svi vi koji ste igrali SSX ili kakve slične igre na konzolama, ubrzo ćete shvatiti što Freakoutu nedostaje. Jednostavno je ustvari – igra je čudna. Čudan je filing dok se spuštate planinom, čudan je način na koji vaš lik sleti sa visokog skoka, čudan je osjećaj dok upravljate i radite trikove… Sve je to pomalo čudno. Ipak, nečime je igra zaslužila da ostane među «normalnim» recnzijama umjesto da je bacim u trash rubriku… Zanima vas što je to?

Prva stvar koju ćete primjetiti je dizajn glavnog menija igre koji je sasvim solidan. Sve poruke menija dobivate u onim stripovskim balonima dok se u pozadini vaš lik odmara u fotelji pokraj vatrice kamina. Tu ćete se i prvi put susrest s tehničkom stranom igre, koja je ujedno i njen najveći atribut. Grafika je poprilično dobra, iako ništa posebno. Vaš lik je pun nabora na odjeći i solidno modeliran, vegetacija po mapama također je i više nego dobra, dok za vašim skijama ostaje poprilično realan trag u snijegu. Zvučna podloga je u određenim situacijama poprilično dobra dok u drugim baš i ne odaje dojam osobite kvalitete. Muzika je solidna i paše uz ovakav tip igre, no ostatak zvukovlja pomalo kaska. Zvučna podloga nerijetko kasni za pokretima lika, a iritantan je i zvuk koji stvaraju vaše skije za vrijeme spuštanja niz planinu ( išao bi savršeno uz nekakvu simulaciju varenja, da nešto takvo postoji ). No dobro, zvuk nije ni toliko loš koliko je gameplay plitak, čudan i monoton…

Igre poput ovih temelje se uglavnom na brzini i što boljem izvođenju trikova. Za očekivati bi bilo da ćete moći izvesti mnoštvo različitih vratolomija, no to nažalost nije tako. Imate točno četiri tipke koje koristite za izvođenje trikova, a svaka od njih može se iskoristiti za samo jedan trik koji možete modificirati spin, flip ili roll buttonima. Dakle tipke se ne koriste za jednu vrstu trikova poput grab trikova, spin trikova ili što više, već za samo jedan jedini trik. Tako će na vaš pritisak tipke “A” vaš lik prekrižiti skije, dok će na vaš pritisak tipke “S” reagirati tako da će jednom rukom primiti jednu od skija ( tzv. grab ). Treća tipka za trikove odnosi se na special trick koji je poseban za svakoga od šest likova koje vam igra nudi na raspolaganje. Četvrta tipka odnosi se na grindanje, koje je napravljeno vrlo loše i tromo. Osjećaj kada sa 100m visine padnete na nekakvu granu po kojoj se može grindati je preloš. Nekih 20 cm prije nego sletite na tu granu nekakva nevidljiva sila će vas pomalo usporiti i nastaviti ćete grindati nešto sporije nego bi očekivali… Također postoji samo jedan jedini način grindanja, stoga taj segment igre uopće nije zanimljiv i zabavan. Dapače, naporno je, no morati ćete i grindati ukoliko želite završiti karijeru i otključati sav zaključani sadržaj, kojeg btw i nema baš previše.

Postoje tek četri različite planine po kojima možete raditi vratolomije, no da bi ih sve otključali treba se pošteno potruditi jer igra i nije tako lagana, a tom težinom nadoknađuje činjenicu da je kratka. Na svakoj planini postoje određeni eventovi u kojima morate obaviti razne zadatke. Za gotovo svaki obavljeni zadatak otključati ćete neki komad odjeće ili opreme za vašeg lika, a to vam i daje poticaj da igru igrate više i više. Upravo to je i možda i najsjajniji dio igre, taj poticaj da igrate jer želite vidjeti hoće što ćete sljedeće otključati. Nažalost nakon što prijeđete polovicu igre, ta želja za otključavanjem se izgubi, shvatite da radite tri jedno te ista trika već sat vremena i igra postaje monotona.

Jedna dobra stvar koju valja spomenuti je multiplayer mod igre koji za divno čudo osim standardnog Online i LAN načina igre sadrži i split screen mod. Iako su po defaultu kontrole za oba igrača smještene na tipkovnici na takav način je nemoguće igrati u split screenu poglavito zbog neugodnosti, a i zbog stiskanja previše tipki na tipkovnici u isto vrijeme. Ipak, igra će lako prepoznati vaš gamepad, a nakon što podesite kontrole igra u multiplayeru može biti poprilično zabavna, no brzo dosadi.

Solidan grafički izgled, muzika i dobar multiplayer ipak nisu dovoljno da pobiju vrlo loš gameplay i nedovoljno zanimljivog sadržaja da zadrži vašu pozornost. Moja preporuka je da Freakout Extreme Freeride zaobiđete u širokom luku, osim ako niste baš zagriženi fan skijaških igara jer tek onda bi vas ova igra mogla zabaviti na određeno vrijeme.

Nalazite se na visini iznad 2000m, daleko od civilizacije i na dvije kratke skije vodite bitku protiv prirode. Zabava zagarantirana? Ne baš.

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.