Friday the 13th: The Game

PRESS X TO JASON

Gregor Stojev

Scenu hororaca asimetričnog multiplayera prošle je godine popularizirao Dead By Daylight, a izgleda da uskoro možemo očekivati još nekoliko sličnih igara. Prvi kandidat na redu nam je Friday the 13: The Game koji pokušava veoma sličnu stvar, no uz nekoliko bitnih razlika i ključnim štihom filmskog klasika. Ljudi koji su gledali barem jedan od tisuću nastavaka “Petka 13.” dobro znaju kako je Jason Voorhees nezaustavljiva mašina koje se nikako ne možemo riješiti. Po tom pitanju, Friday the 13th: The Game vjerno predstavlja ubojicu kojega se trebate bojati, jer kada vas nađe možete se samo nadati da će vam glavu s vrata odvojiti na što spektakularniji način.

VIDEO KOMENTAR

Osim tog načina rješavanja napaljenih tinejdžera, Jason ima i još nekoliko nevjerojatno jakih sposobnosti koje definiraju cjelokupno iskustvo igranja u njegovoj ulozi. “Čovjek” s maskom ovdje se po volji može teleportirati preko cijele igrive mape, pa tako i infracrvenim nosom njušiti strah onih koji paničare. Ipak, Jason je samo jedan, dok je momaka i djevojaka koji bježe za živu glavu čak sedam.

Ixb8QOq

Dok ih Jason proganja, oni se moraju potruditi kako bi preživjeti na nekoliko načina, bilo da se osposobi jedan od dvaju automobila, nađe benzin i propeler za čamac, ili čak pozove policija koja će uskočiti na mjesto događaja. Izvedba toga svodi se da ta ekipa u panici skakuće po raznim kolibama pretražujući ladice, dok se pritom trebaju pametno organizirati da bi imali ikakve šanse. Osim ako je uloga Jasona završila u rukama početnika koji se muči s nespretnim kontrolama, pa si tada možete izdvojiti minutu ili deset da uživate u mjesečini.

Igrači se moraju pametno organizirati da bi imali šanse protiv Jasona. Osim ako njega igra netko tko se muči s nespretnim kontrolama.

Upravo tu dolazimo do jednog od najvažnijih elemenata ovog iskustva – glasovne komunikacije. Igrači koji se nalaze u neposrednoj blizini se mogu čuti preko mikrofona, no ako u kolibama pronađete “toki-voki” možete se međusobno koordinirati i preko cijele igrive mape. Nažalost, cijeli taj sustav pada u vodu kada naletite na igrače koji igraju bez mikrofona, ili pak ljude koji neprestano melju na svojim matičnim jezicima umjesto na univerzalnom engleskom.

1uTw4W6

Dva od možda najvjernije prenesenih elemenata iz filmova su atmosfera i muzika, skupa sa staromodnim VHS efektima. Doduše, oni u potpunosti ispare u trenutku kada vam Rusi počnu blebetati gluposti, ismijavati Jasona kako griješi i ostale likove jer su robotski loše animirani, sve to dok se vi pokušavate pošteno sakriti. Samim time kao i svaka druga online igra, čitavo će njezino iskustvo ovisiti o tome s kakvom ekipom igrate, a bog zna da na internetu ima svakojakih čudaka.

Ugođaj vjeran onome iz filmova brzo ispari kad vam grupa Rusa počne pričati viceve za vrijeme igranja.

No, čak i s odličnom atmosferom i svim zanimljivim mehanikama, nekako ispada da preživjeti kao klinac i nije jedan pretjerano zabavan provod. Ne samo radi nespretnih kontrola, već i zbog bijedno malo prilika za preživljavanje koje vam se oduzimaju čim vas Jason jednom ugleda. On točno zna u kojoj se kolibi skrivate i jednom kada krene potjera vaš se lik za desetak sekundi umori i onda trči kao baba koja se s pijace vraća s vrećom od deset kila krumpira.

n5QDsDx

Ako se Jasonu ne sakrijete u ormar kojega on ponekad ni sjekirom ne može razbiti, sa sigurnošću možete očekivati da će vas zdrobiti jednim dodirom. Tu je još i činjenica da vam se može teleportirati ravno pred nos, stoga je jedina utjeha u svemu tome prilika da vidite neki novi način kako napuštate svijet. Naravno, ako kamera ne zapne za najbliži zid. To bi također možda bilo malo impresivnije da nije toliko komično kako se “ragdoll” sustav zbilja trudi da vaše beživotno tijelo ostavi u najnevjerojatnijem mogućem položaju.

Jasonova ubojstva su brutalna i teška za gledati. Pogotovo ako vam kamera u ključnom trenutku zapne za najbliži zid.

I tako nekako Friday the 13th: The Game svaku svoju dobru ideju uništi sasvim prosječnom izvedbom u kojoj je najstrašnija stvar za sobom zatvoriti vrata jer nikad ne znate s koje ćete strane završiti. Ako želite iz takvog propalog meča išta izvući, preostaje vam jedino da kao promatrač gledate kako Jason ostalu ekipu ruši poput domino pločica, što nekada zna potrajati. Bez ikakve sumnje, najzabavniji dio cijelog koncepta ovdje je igrati Jasona. Ako vas upravo to zanima znajte da prilika tome ovisi o bačenoj kocki, jer se svake runde jedan od osmero prisutnih igrača nasumično izabire za ulogu tog poznatog hokejaša. To ujedno i znači da ako nemate sreće, moguće je da ni nakon sto partija možda nećete doći na red.

PR6JSdV

Sa samo tri mape koje su iz nekog razloga sve totalno iste i obećanjem da bi single player mogli vidjeti u nekom trenutku kasnije ove godine, teško mi je ne pomisliti da s “plati odmah, dobij kasnije” metodom netko ovdje mulja igrače jer ovo nije Early Access naslov. Svejedno, lagao bih kad bi rekao da nisam bio mrvicu uznemiren dok sam iz ormara slušao kako Jason drobi kosti kolegice koja se skrivala pod krevetom. Nisam još posve siguran koliko to točno vrijedi jer bih takve trenutke iz mojih dvoznamenkastih sati provedenih u šumi mogao nabrojati na prste jedne ruke.

Friday the 13th: The Game zato je jedan od naslova kojega preporučam samo za malo zezancije s frendovima preko vikenda. To naravno stoji samo ako imate ekipu od osam jednomišljenika koji vole dotičnu franšizu, posjeduju dovoljno jake mašine, imaju tendenciju progledati kroz razne nesavršenosti jednog donekle plitkog polu-proizvoda, i to sve naravno ako serveri opet nisu pali. Ne znam za vas, ali osobno mislim da je takvo što za traženi iznos ipak mrvicu previše za prihvatiti.

Upitnom izvedbom Friday the 13th: The Game od vas traži puno dok pritom nudi tek ograničeno malo, stoga radije ponovo pogledajte filmove umjesto da započinjete ovu noću moru.

62 Naša ocjena
  • zanimljivo je gledati kako Jason sređuje ekipu
  • priličan broj načina za bijeg
  • loše animacije i nespretne kontrole
  • sve tri mape su skoro identične
  • djelomično neigrivo bez mikrofona i komunikacije
  • ne možete sami odabrati kada ćete igrati sa Jasonom

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.