From Dust [PC, XBLA, PSN]

Bez obzira na to koliko se mi trudili biti originalni, uvod u ovu recenziju zvučat će kao ponavljanje gradiva jer smo o igri pod povećalom u nekoliko navrata već pisali. Stoga se nemamo čemu opirati, idemo još jednom – From Dust je žanrovski raritet iza kojega stoji proslavljeni francuski game dizajner rijetkog pedigrea. Eric Chahi, kako mu ime glasi, prekinuo je dugogodišnju stvaralačku pauzu radi netipične strateške igre, a samim time na dotični naslov privukao priličan interes gamera. Sad kad je From Dust konačno tu, idemo vidjeti je li uspio opravdati status originalne igre i ispuniti očekivanja publike.

From Dust nije bogat po pitanju priče, ali kako se ono kaže – bogat je duhom? Zapravo, bogat je dahom, to je izraz za kojim tragamo. Naime, igrač preuzima ulogu daha u obliku sfere te štićenjem svog plemena nastoji vratiti njihovo kulturološko nasljeđe izgubljenih vještina. U praksi je to izravan slijed radnji: svojom kuglom daha manipulirate elementima pijeska, vode i lave, a na svakoj ponuđenoj mapi osvajate toteme pomoću kojih gradite naselja i dobivate moći za zaštitu od tsunamija, požara i sličnih prirodnih nepogoda.

Cilj igre je očuvati svoje pleme na okupu, a to znači držati ih što dalje od vode i vatre. Koncept je zabavan – za ostvarivanje tog nauma gradit ćete brane i kanale, što je iznimno zanimljiv proces zahvaljujući vjernoj simulaciji fizike. No krajnji zadatak zna izazvati frustraciju zahvaljujući lošoj umjetnoj inteligenciji vaših podanika. Od njih se, na svu sreću, ne očekuje mnogo, ali u jedinoj zadaći kretanja od točke A do točke B kronično ih muči problem pathfindinga.

Deformiranju okoliša pomaže šest vremenski ograničenih vještina. Na raspolaganju vam je tako zaustavljanje toka vode te isparavanje iste, a onda i privremeno gašenje vatre te proširenje limita za primljenu materiju. Spomenute vještine mogu se koristiti u kombinaciji, ali ponovno ih je moguće aktivirati tek nakon određenog vremena regeneracije. U međuvremenu, gameplay je rezerviran za ostale zadaće, tipa premještanje i strateško pozicioniranje samozapaljivih stabala, eksplozivnih biljki te vodenih spremnika. Tomu još dodajte erupcije vulkana, dinamična kretanja terena i slične specifičnosti, pa ćete dobiti približnu sliku zabavnog iskustva koje From Dust nudi.

Nažalost, zabavno iskustvo i dobra izvedba ne idu uvijek ruku pod ruku. Naime, From Dust pati od dječjih bolesti na koje ne možemo zažmiriti čak i ako se radi o skromnijem download naslovu. U prvom redu zamjeramo mu loš sustav kontrola. Igra po tom pitanju nije briljirala na Xboxu, no očekivalo se da će podrška za upravljanje mišem popraviti situaciju. Međutim, ispostavilo se da je miš lošiji izbor nego gamepad. Kursor je tako zalijepljen za teren, preosjetljiv i neprecizan, a ni kontroliranje kamere nije baš idealno. Daleko od toga da to rezultira neigrivošću, ali da je moglo biti bolje – trebalo je biti.

Nadalje, tehnička strana PC verzije pravi je nered, što bi se u narodu reklo – belaj. Na stranu loše teksture, loše animacije likova i pojedinih efekata, neoprostivo je to što je igra zaključana na 30 sličica po sekundi. Nedostatak postavki kvalitete i izostanak opcije za anti-aliasing još ćemo zanemariti, ali ne možemo prežaliti činjenicu da je igra trebala biti kudikamo fluidnija. Doduše, postoji mogućnost da će se to jednog dana ispraviti zakrpom, ali to do dana današnjeg još uvijek nije potvrđeno. Uostalom, dobro znamo da se prije možemo pouzdati u gamersku zajednicu nego u sam Ubisoft.

Zaključimo li stvar na temelju rečenog, From Dust je daleko od bezgrešne igre, ali je originalan i maštovit naslov. Takve u ovoj industriji sve rjeđe srećemo, pa mu na spomenute dječje bolesti ipak možemo progledati kroz prste. Na kraju krajeva, iskustvo je to pristojne trajnosti od nekih osam sati, što u nižem cjenovnom rangu tvori dobru pogodbu.

Ukoliko ste spremni zaigrati nešto svježe i drugačije, s verzijom za konzole nećete pogriješiti. U slučaju PC-a predlažemo vam da ipak pričekate rasplet situacije sa zakrpom, ili pak neko sniženje u slučaju da stvari ne krenu na bolje.

VIDEO RECENZIJA – Nakon oveće pauze tzv. god game žanr ponovno je aktualan zahvaljujući Ubisoftu. No ima li išta božanskog u From Dustu ili je sve zapravo samo šminka?

• zabavan gameplay
  • originalnost