HCL.HR

Recenzija

Fuel [PC, PS3, X360]

Duje Kozomara

Kao što uvodni tekstić kaže, Fuel su napravili momci okupljeni pod imenom Asobo Studio, ambiciozan developer tim baziran u Bordeauxu u Francuskoj. Kada se Kalisto Entertainment raspao, 12 bivših zaposlenika, uključujući Sébastiena Wlocha i Davida Dedeinea, kupilo je prava na PS2 multiplayer igru Superfarm i osnovalo Asobo Studio. Postoji šansa da vas navedeni podatci nisu zanimali, ali hej, nikad se nije loše malo educirati informacijama s Wikipedie! Inače, Super Farm je genijalna igra u kojom preuzimamo uloge različitih životinja na farmi s ciljem da spasimo prekrasnu kokoš Pamelu. Respect.

Nego ovaj, ako se sjećate, prije ovog nepotrebnog Wikipedia dijela, spomenuo sam da su momci ambiciozni. Ne, to nisam rekao zbog izdavanja igre u kojoj je glavni cilj spasiti kokoš, ciljao sam na igru čiju recenziju upravo čitate. Naime, Fuel sadrži preko 70 različitih vozila, a voziti ćete buggije, quadove, kamione, muscle carove i motore. Osim toga, igra ima gigantsku open world mapu, najveću dosad napravljenu u racing igrama, po kojoj gameri mogu lutati dok ne sudjeluju u jednoj od utrka, a tu su i kvalitetna grafika, izmjena dana i noći, vremenski efekti… Sve je tako savršeno, barem u najavama, no što nam Fuel uistinu donosi?

U alternativnoj sadašnjosti, globalno zatopljenje u potpunosti je uništilo veći dio Američkog kontinenta. Poplave, oluje, požari i tornada natjerali su ljude da se isele i pretvorili tisuče kvadratnih kilometara u nenaseljiv prostor. Ipak, te opasne zone postaju igrališta za novu generaciju vozača: ovisnici o adrenalinu stižu na divlje prostore utrkivati se jedni protiv drugih te protiv nepogodnih vremenskih uvjeta. Hell yeah!

Igra vas odmah baca u svoj razvaljeni svijet, nema nikakvog tutoriala, pa će vam trebati malo vremena da shvatite što se događa, koje su kontrole i gdje trebate ići. Tu je uistinu ogromna (and I mean it) mapa po kojoj se možete „zabavljati“ dok se ne utrkujete, no činjenica je da je jako loše zamišljena. Naime, po gigantskoj mapi razbacano je par collectible stvari koje su previše udaljene, pa najvjerovatnije nećete imati volje lutati od jednog kraja mape do drugog samo kako bi dobili novu boju za svoj buggy. Zapravo, najčešće vam se ni neće dati voziti se offroad, već ćete samo u meniju ići iz jedne utrke u drugu, pa se dobije dojam da je open world dio igre ispao sasvim nepotreban i nekoristan.

Postoje dvije vrste utrka, Career utrke (prolazeći ih, logično, napredujete dalje u karijeri), te Challengeovi. Challengeovi su tu primarno za skupljanje Fuela, sredstva plaćanja s kojim kupujemo vozila u igri. Fuel (igra, ne sredstvo plaćanja, jel) će vam ponuditi podosta različitih utrka, a za svaku je potreban različit tip vozila, pa na tom polju nema jednolikosti. Interesantno je što u svakoj utrci možete „izmisliti“ svoj prečac preko nekog polja, šume ili planine, područja koji nisu dio regularne rute. Ipak, čak i sama vožnja pomalo razočarava, jer igra najčešće ne pruža onaj osjećaj brzine kakav očekujete od prosječnog racera.

Isprve sam, zbunjen činjenicom da se ne doima da se motor koji vozim kreće brzo, pretpostavljao da trebam pričekati da dobijem neko malo bolje vozilo. Nekoliko sati kasnije, sa već pristojnim arsenalom u garaži, imao sam kisel izraz lica shvativši da brzinomjer pokazuje brzinu koje se ne bi posramio ni Niko Pulić (hrvatski automobilistički as, kako kaže njegova službena stranica), a osjećaja brzine i adrenalina jednostavno – nema. Osim nedostatka brzine, navalu zbunjeno-tužnih emocija izazvati će i AI. Naime, protivnički vozači koje kontrolira računalo na trenutke će djelovati izrazito tupavo i nesposobno, dopustivši vam da ih prestignete u zadnjih deset sekunda utrke, dok će nekad iznenada bog-zna-kako ubrzati, prestići vas i ne dopustiti da ih stignete do kraja. Neobuzdani momci, kažem vam.

S vizualnog aspekta, ako zanemarimo gorespomenuti osjećaj brzine za koji je ponajprije zaslužna vizualna prezentacija, igra izgleda sasvim pristojno. Neloše je optimizirana, a krajolici se doimaju dosta uvjerljivo i „živo“, voziti ćemo preko brdašca uz jezero čiji valovi pomalo udaraju o obalu, a sunce zalazi i tjera nas na zadivljeno uzdahnemo. Duje, prestani pretjerivati s romantičnim pejzažima!

Krajolici uistinu djeluju uvjerljivo, a tu je i promjena vremenskih uvjeta: Fuel će nas suočiti sa pravim tornadom, olujama, suncem i kišom. Osim toga, imamo i izmjenu dana i noći, koja se doduše događa malo prečesto – po noći je vidljivost dosta smanjena pa će učestalo padanje sunca povremeno iritirati. Fin detalj koji se možda trebao događati malo rijeđe, ili se moglo barem učiniti noćnu vožnju normalnijom. Dok je grafika na mjestu, glazba u igri nije oduševila. Monotoni riffovi ne uspijevaju baš dočarati doživljaj napete vožnje, pa sam više puta u potpunosti isključio glazbu u igri i ostavio Windows Media Player da svira u pozadini (vjerovali ili ne, „kamiiiooondžijoo, hlaadni šniceeli u macooole“ uistinu pomaže ufuravanju u vožnju kamiona).


Za kvalitetnije igranje Fuela trebalo bi imati gamepad, no igra ima problema s prepoznavanjem većeg broja gamepadova, pa tako nije bilo sreće ni za moj Logitech dual action. Još jedan pokazatelj nedovršenosti igre.

Multiplayer se može igrati online, preko Games for Windows Live sistema, no dosta je spor (kakva igra, takav multiplayer, očito) te lagga, a nema ni previše zainteresiranih igrača. Sve u svemu, Fuel je ambiciozan naslov koji je puno obećavao. Nažalost, momci iz francuskog developer tima uspjeli su nas, obećavši mnogo, a pruživši poprilično malo, razočarati. Velik broj vozila i utrka te solidna grafika sa vremenskim efektima ne uspijevaju nadoknaditi loš AI, nedostatak osnovne stvari koju ovakva igra treba imati – filing brzine, te sveukupan osjećaj nedovršenosti. Tu je i ogromna offroad mapa, no jednostavno je premalo stvari za raditi na njoj, što ju čini sasvim nekorisnom. Možda bi bilo bolje da su momci iz Asobo Studiosa nastavili sa spašavanjem kokoši Pamele?

A što vi mislite o Fuelu? Ako ste registrirani, Ostavite nam komentar u boxu ispod i izjasnite se što vi mislite o ovom open world off-road trkaćem naslovu.

Fuel je ambiciozan naslov francuskog game developera Asobo Studio, izdaje ga Codemasters, a trkačka igra u najavama je obećavala mnoštvo različitih vozila, utrka, promjenu vremenskih uvjeta te ogromnu open world mapu. Što smo dobili?

65 Naša ocjena
  • Velik broj vozila i utrka
  • grafika
  • vremenski efekti
  • Nedovršenost
  • AI
  • osjećaj brzine

Duje Kozomara

HCL-ov doktor lošeg humora. Odbija sebi i drugima priznati koliko već dugo piše o igrama. Kad ne baulja mračnim podrumima u potrazi za muzikom s gitarama, radi na preuzimanju titule najdugovječnijeg studenta splitskog Prava, osvaja kvartovske turnire u PES-u, dira tuđe pse i promatra odraz u ogledalu.

Komentari (9)

  • Figo

    28.07.2009 - 19:53

    jednostavno besciljna igra.. nema onog nečeg što bi te vuklo da dalje nastaviš.. šteta jer lijepo izgleda i ima potencijal :(

  • Pi?kica

    29.07.2009 - 13:11

    Linkao. <3

  • gta_fan

    29.07.2009 - 13:34

    Dobra igra

  • wyzard

    30.07.2009 - 09:53

    duje velemajstor.
    igra loša.

  • Zoi

    30.07.2009 - 12:16

    kaze se utrka a ne utrki xD

    a ak je ovako kako kazee u reci,onda bolje uzeti Pure i igrati,nego gubit vrijeme na ovo =)

  • pivac

    22.08.2009 - 09:17

    nisam neki ljubitelj ovakvih igrica al za mene je ovo gubljenje vremena

  • Toxxxic

    31.10.2009 - 16:27

    lijepa ali monotona igra :/

  • ReFlex

    11.04.2010 - 23:49

    Ne cini se losom igrom….ali bas nekako monotona,brzo dosadi….
    Fali joj ono “nesto”…..

  • nikola720p

    03.06.2016 - 15:32

    Igrica vrh vrhova ,ima veoma veliku mapu i uzivas putovati motorom,svaka mu cast programeru ove igrice ,cak je i od gta 5 bolja,moje misljenje je tako,ja volim ovakve igrice sa velikom mapom

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!