Game of Thrones S06E01 – The Red Woman

DOBRODOŠLI NATRAG, EVO SISA

Mislim da više nikada neću moći gledati Game of Thrones sise na isti način. S time na umu, u ovom tekstu spominjat ću glavne događaje u prvoj epizodi šeste sezone Game of Thronesa pa ako ju još niste odgledali – budite upozoreni.

SPOILERI, SPOILERI, LUBENICE, KUPUSA, VEŠMAŠINE, STARE KADE, SPOILERI, SPOILERI

Glavno pitanje s kojim nas je popularni Game of Thrones ostavio prošle godine odmah je odgovoreno u epizodi The Red Woman. Tehnički, nema povratka za kovrčavog ljepotana, ali njegova sudbina i dalje je zanimljiva jer je usko vezana za dvoje drugih likova. Uostalom, situacija u Castle Blacku jedini je događaj prikazan kroz više scena u ovoj epizodi, dok su ostali dijelovi priče samo ažurirani da se prisjetimo gdje su stali. Daljnji pomaci u priči rezervirani su za kasnije epizode, što je očekivana praksa za Game of Thrones.

got-6 (6)

Naravno, radnja serije je toliko široka da je nemoguće obuhvatiti sve likove u jednoj epizodi pa tako još nismo dočekali povratak Brana (i Hodora), nije bilo riječi o Samu, ni o familiji Greyjoyja, nismo vidjeli Littlefingera, Bronna, divljake, White Walkere i mnoge druge. S druge strane, u fokus je ponovno postavljen svima antipatični Dorne i tamošnje post-Oberyn spletke koje za sada ne pokazuju jasnu poveznicu s glavnom pričom. Po mom mišljenju, da se priča Martellovih odvija u King’s Landingu, u blizini Lannistera, možda ne bi bilo toliko antipatije prema njoj. Naravno, s obzirom na događaje iz prošle sezone to sada ne bi imalo nikakvog smisla, ali treba napomenuti da ti događaji ionako nisu dio originalnog predloška te da Jaime u knjigama nije išao u Dorne.

Dorne ubija napetost u priči Martellovih. Da se ta radnja kojim slučajem odvija u King’s Landingu, vjerojatno bi bila interesantnija.

Dio priče koji je konačno dobio sretan preokret jest onaj sa Sansom i Theonom, a to je vrlo važna stvar za daljnji tijek priče. Čitava prošla sezona za te likove bila je obilježena patnjom u rukama Ramseya pa je malo nade u susretu s Brienne ključno da njihova priča ponovno postane interesantna. To je ono što ova serija radi na pravi način, za razliku od Telltaleove videoigre koja je u prvoj sezoni samo nizala depresiju svakom idućom scenom. To nije bit Game of Thronesa, jer kao što serija dokazuje – gledatelj mora doživjeti makar i privremenu katarzu nakon toliko smrti, nepravde i ostalih poraza, da bi ostao zainteresiran za ono što gleda.

got-6 (4)

Daenerys i njezina priča još uvijek djeluju kao skroz zasebna cjelina, gotovo poput nekakvog spin-offa. Da ovo nije šesta sezona to me ne bi smetalo, no nekako mi je demotivirajuće što joj se priča sve više udaljava od Westerosa. Ili kako je to Tyrion sarkastično komentirao: „Well, she won’t be sailing to Westeros anytime soon.“ Znam da je to sve dio nekog većeg narativa, ali vjerojatno nisam jedini u mišljenju da je Daenerys već neko vrijeme među dosadnijim likovima. Cura ima zmajeve, a već je dvije sezone provela neuspješno vladajući jednim gradom. Najzanimljiviji dijelovi njezine priče uvijek su mi bili indirektni kontakti s Westerosom, koji su sada gotovo nepostojeći.

got-6 (2)

No, tvorci serije su izjavili kako je tema ove sezone povratak kući te da nas očekuju zanimljivi susreti likova koji se do sada još nisu vidjeli ni upoznali. Ostat ću zbog toga optimističan za mogući preokret u Essosu, makar se hvatao i samo za činjenicu da serija već po drugi put prikazuje prisutnost Red Priests reda na tom kontinentu.

Drugi prikaz “crvenih svećenika” u Meereenu detalj je koji nagovješta više nego što na prvi pogled otkriva.

Iz trailera smo mogli vidjeti kako će jedan od novih likova nadolazećim epizodama biti Melisandreina prijateljica Kinvara te da će se ista suočiti s Varysom za kojega otprije znamo da prezire magiju. Taj zaplet svakako bi mogao biti interesantan za curu sa zmajevima. Na kraju krajeva, ne zaboravimo da se originalni predložak zove “A Song of Ice and Fire”. Dvije sezone prije kraja čitave priče definitivno ne treba zanemariti simboliku leda i vatre u seriji.

Melisandre je u završnici ove epizode pokazala zašto je red „crvenih svećenica“ interesantan dio priče. Dobro, nije pokazala ono što smo htjeli vidjeti i o čemu je Davos pričao, ali je dodala još jedan misterij na hrpu misterija Game of Thrones svijeta. I upravo sam iz tog razloga znatiželjan što će se događati u budućim epizodama. Doduše, nećemo raditi recenzije svake epizode, ali čim sezona završi definitivno ćemo imati o čemu pričati. Zapravo, možda čak i ranije jer je tradicija Game of Thronesa da mu najuzbudljiviji dio sezone bude deveta epizoda. Do tada, pazite se mlohavih sisa.

Očekivan početak sezone poslužio je da se prisjetimo gdje je priča stala, no sitnim je detaljima dao nagovijestiti kamo će se radnja nastaviti kretati. Ako to zaista bude u smjeru magije, očekivanost prestaje s ovom epizodom.

77 Naša ocjena
  • Melisandre je i dalje misterij
  • napeta situacija u Castle Blacku
  • napokon nada za Sansu i Theona
  • „Well, she won't be sailing to Westeros anytime soon“
  • Dorne ponovno djeluje forsirano

Komentari (38)

• atom

26.04.2016 - 13:33

Slažem se s recenzijom. Mislim, dobra je epizoda s obzirom da je prva. Trebala se zvat “The red GILF”

• Alum

@atom, 26.04.2016 - 15:14

Ili the red MILF XD hahaha Nadam se da će biti šta na pornhubu iz serije. Fora mi je to gledati 🙂

• Sackboy

@Alum, 26.04.2016 - 16:02

WTF?? Alum: “Kako divna, bajkovita grafika i sve bi bilo divno da ne forsiraju sex u igri. Barem ne kao nužan dio priče. Šteta za tako obečavajuću igru koju jedino radi toga ne igram.” “Dovoljno je jadno i za igru i za developere i izdavače da im je igra završila na PornHubu. Zaista sramiti se vlastite igre. “

• Gvags

@Sackboy, 26.04.2016 - 20:44

hahah te sam komentare bas citao neki dan i sad vidim ovo…covjek sam sebi proturijeci

• Alum

@Gvags, 27.04.2016 - 02:12

Ne proturječim. Ne skroz. Volim ja odgledati dobar sex i sve, ali stoji NE TAMO GDJE SE OPUŠTAM, mislim i time se opuštam lol ali mislim na igre. Igre su mi izlaz iz realnog svijeta, a ovo na tvu i po netu… To je sve tako kako je.

@Alum, 27.04.2016 - 11:56

Neugodno, malo :/

• tryon

@Alum, 27.04.2016 - 21:26

kakav si ti čušpajz

• Alum

@tryon, 28.04.2016 - 01:22

Grah 🙂 to volim 😉

• Minion

26.04.2016 - 16:12

Visokobudžetna sapunica, nažalost, ova epizoda mi je kap koja je prelila čašu, odustajem od ovih Igara.

• RedEy3

@Minion, 26.04.2016 - 20:01

Izdaješ dojam da nisi ni gledao seriju do sada.

• RedClawz

@Minion, 26.04.2016 - 20:41

taj komentar ni malo ne razumijem, koda ti je ovo prva epizoda koju si pogledo, ako si ju uopce pogledo

• nikola2222253

@RedClawz, 30.04.2016 - 13:20

Ja sam odgledo sve epizode .

• RedEy3

26.04.2016 - 16:22

” To je ono što ova serija radi na pravi način, za razliku od Telltaleove videoigre koja je u prvoj sezoni samo nizala depresiju svakom idućom scenom. To nije bit Game of Thronesa, jer kao što serija dokazuje – gledatelj mora doživjeti makar i privremenu katarzu nakon toliko smrti, nepravde i ostalih poraza, da bi ostao zainteresiran za ono što gleda.”

+100
    Inače, osobno preniska ocjena za premijeru, mene je držala napetog cijelu epizodu, i bio sam razočaran što je tako brzo gotova. Naravno ne mogu puno toga proći u jednoj epizodi, s obzirom koliko je zapleta ostalo od prošle, ali mislim da su odradili odličan posao. 95/100 od mene.
    Dorne je bio možda malko nepotreban, ali iako su te scene iznenađujuće najviše me začudilo (SPOILER) kako je Aero Hotah (ogromni crti stražar) umro od jednog uboda male curice s malim nožićem s leđa… Mislim, for real? Pa taj lik je toliki i još sa tom garniturom trebao je jedva osjetiti taj nožić i razbacati zmije ko igračke. Bolje da su napravili da mu skočila na leđa i prerezala grljkan ili nešto na tu bazu… oh well….

• Ivikus

@RedEy3, 26.04.2016 - 16:43

Ovaj dio sa Aero Hotahom je i mene iznenadio, no imaj na umu da je taj nožić mogao biti premazan svakojakim otrovima koji mogu imati izrazito brz učinka. Pretpostavka je lako moguća pošto su u pitanju Oberyinove kćeri(Ispravite me ako se varam) a on je ipak bio “The Red Viper” 😉

• RedEy3

@Ivikus, 26.04.2016 - 19:58

Da, istina je da je sigurno premazan sa otrovom, ali činjenica je da bez obzira kakav otrov su stavili u predjelu u kojem je on uboden bi trajalo neko vrijeme da uđe u krvotok. drugo da je direktno ubrizgan u krvotok onda bi efekt bio gotovo instantan. Ovako mislim da je i dalje nerealno. Na kraju krajeva, Hotah je kapetan straže i vrhunski borac i sumnjam da ne bi barem instiktivno zamahnuo laktom prema njoj. Također prikazali martella kao glupana koji je bio nadigran a u knjizi je on zapravo iznimno inteligentan i nadmudrio je njih, očito se show i u tom pravcu razilazi

• snooker

26.04.2016 - 16:53

ovo je ono kad se u 8 od 10 epizoda u sezoni ne događa apsolutno ništa…

• lukakeanu

@snooker, 26.04.2016 - 17:30

+++++++++ precijenjen je taj GOT…od svih epizoda mozda njih 5-6 su stvarno fantasticne…vecina je filleri i jadni nacini -kako sokirat gledatelje-

• RedEy3

@lukakeanu, 26.04.2016 - 20:00

Bitno da si ti zaključio da je precijenjen školovani kritičaru, treba dati svim profesiolanim kritičarima otkaz, i reći 99% nacije koja obožava tu seriju da nemaju pojma :)))

• Truegentlemanx

@lukakeanu, 27.04.2016 - 00:25

Ostalo nije filler nego razvoj likova kroz razgovor, to je jedan od mnogih stvari sto cini game of thrones tako prokleto odlicnim.

• RedEy3

@snooker, 26.04.2016 - 20:00

Kako za kojeg gledatelja, za onog tko cijeni sitnice i zaplete i ovakve epizode su odlične. Ako ti je do konstantne akcije gledaj spidermana.

• RedClawz

@RedEy3, 26.04.2016 - 20:40

slazem se, ja sam zadovoljan epizodom, morate uzeti i u obzir da je prva epizoda sezone, akcija ce krenit vjerovatno u trecoj ili cetvrtoj.

• iFeelHigh

@snooker, 26.04.2016 - 20:49

sad najbolje svaku epizodu ocekivati ratove i ubijanja glavnih likova…

• tomohorvat

26.04.2016 - 18:56

meni je bila vrlo zanimljiva epizoda.

• Virty

26.04.2016 - 19:13

Vrlo dobra epizoda, jedva čekam sljedeće 🙂

• Ganganguinga

26.04.2016 - 23:17

Dobra rencenzija iako se meni epizoda puno više svidjela.
    Dao bi vrlo dobrih 85/100
    Možda je za neke ova epizoda bila prespora, ali meni se to sviđa i s obzirom da ima jako puno likova i radnji te je bila je vrlo zanimljiva.

• DjokaBA

27.04.2016 - 15:51

Zorane, ako ne iscekujes magiju, onda batali seriju. Magija je od samog pocetka knjige/serije glavni deo price. U pocetku je slaba i bukvalno je nema, ali kako radnja prolazi tako vidimo sve vise vidova magije, Beyond the Wall kako Others podizu mrtve, jasu mrtve konje i imaju ledene maceve, pa sve do Esosa gde se radjaju zmajevi. Ako se secas u knjigama kako je magija ojacala rodjenjem zmajeva, pa Crvena kometa, pa onda vatra koja je pocela da gori na staklenim svecama. Tu je jos vidova magije koje nisam pomenuo kao npr Toros kako ozivljava Berika, lady Stoneheart, Starkova deca warge, wildfire, Hladnoruki i Bren kome je Bloodraven pokazao delic moci, pa sa Arjom ono (necu spoilati), pa i sam Zid je zacaran i izgradjen magijom Dece sume.. magija je svuda, a ti je ne zelis.. e pa bices razocaran.
    Sto se tice ove epizode, prosek, previse rupa i nelogicnosti.

@DjokaBA, 27.04.2016 - 21:59

Iz čega si točno iščitao da ne želim magiju? Ovom završnom rečenicom samo sam rekao da je magija u GoT-u element koji unosi neočekivano u radnju. Jer koliko god znao čitav taj svijet, serija/knjiga može izmisliti nekakvu magiju kakvu ne bi nikad predvidio. Hoću reći, kod te magije nema jasno postavljene granice koliko daleko u maštu može sezati. Ima neka svoja pravila i nije sad neki teški fantasy i to mi se sviđa, pa ako je to krivo protumačeno eto sad pojašnjenje.

• DjokaBA

@Zoran Žalac, 29.04.2016 - 02:14

“Ako to zaista bude u smjeru magije, očekivanost prestaje s ovom epizodom.”
      Konkretno sam mislio na ovu recenicu.. ali shvatam sta hoces da kazes, nismo se bas razumeli.

• MaliMicek

27.04.2016 - 16:01

Pratim GoT i veliki sam fan ali i dalje ne kužim ovo vaše (novo) recenziranje pojedinih epizoda. Čemu to ? Al fakat čemu ? Ste vi fakat postali TV portal ? Zašto se ne recenzira onda cijela sezona ? I da ne kažem da apsoulutno subjektivno to radite i samo kaj čitamo u tim epizodnim recenzijama je Zokijevo bičanje i kaj bi on htio da se desi. A bitča ga mnogo brate 🙁
    Bezveze, baš bezveze, to vrijeme ste mogli uložiti u recenziju igara a cijela rasprava se mogla odviti na forumu u adekvatnoj temi. Jer ovo nije recenzija nego cendranje kaj bi Zoki htio od GoTa, Sherlocka itd. Nisi ti redatelj 😉

• MaliMicek

@MaliMicek, 27.04.2016 - 16:08

I zbog čega je Dorne isforsiran u epizodi ? I “svima” antipatičan ? Osobno to što su otišli u toj priči u drugom smjeru od knjiga smatram dosta dobrim preokretom u političkom smislu. Al to je kaj bi Zoki htio da se desi…

• DjokaBA

@MaliMicek, 27.04.2016 - 21:48

Slazem se za ovo sto pricas o recenzijama, i ja sam par puta negodovao, ali mislim da moze da se popravi. Ipak ovaj put ” Jer ovo nije recenzija nego cendranje kaj bi Zoki htio od GoTa, Sherlocka itd. Nisi ti redatelj” si pogodio tacno u centar. A Dorna i jeste bila isforsirana u prosloj sezoni i Zoran je tu u pravu, ali u ovoj jednoj epizodi nove sezone je dobrodosla promena i vise nije u pravu. I dalje Sand Snakes ocajno glume i lose su generalno, ali je zanimljivije. Elarija me pogotovu iznenadila.

@MaliMicek, 27.04.2016 - 22:28

Recenziraju se prva i zadnja epizoda, početak i kraj sezone, s tim da se na kraju daje mišljenje o čitavoj sezoni. Istu stvar obično radimo i s epizodnim igrama. Što se cendranja tiče, “recenziranje” serija osobno ne vidim kao čisto recenziranje pa si tu uzimam slobodu veće subjektivnosti. Ocjene najradije ne bih davao na kraju, ali to je u frameworku portala pa da ne dajem stajala bi nula. A serije su specifičan tip materijala na koji ne možeš primijeniti klasično recenziranje. Mislim, mogu ja pisati svoje mišljenje o glumi, tehničkim stvarima poput koreografije ili animacije, o montaži i tako tome; no nekako mislim da bi tek onda skočio s komentarima zašto gubimo vrijeme na tome kad se serije gledaju zbog priče ne zbog tehničkih i mehaničkih stvari. Jer generalno ljudi koji idu čitati recenziju sa spoilerima jesu ljudi koji su već odgledali ono o čemu pišem. Ja ih u tekstu ne pokušavam nagovoriti da to idu gledati, ili mišljenje isplati li im se to gledati. To je značajno drugačije od onoga kako pristupam recenziranju igrara za koje ipak treba izdvojiti poveći iznos ako ih kupuješ. Za serije obično ne trebaš izdvojiti ništa osim vremena. Ono što platiš kao pretplatu na TV ne znači da si platio tu jednu seriju nego program na kojem možeš i ne moraš gledati tu seriju. Uglavnom, tako ja to vidim, a ti vidi kako ti paše.

• bartul_9

@MaliMicek, 13.05.2016 - 11:56

Pa ako Zoran pise recenziju nece pisat sta bi ti zelio.

Meni se svida Zorane samo ih pisi!

27.04.2016 - 16:16

Ocjena ti je malo u banani,jer je i ova prva epizoda šeste sezone skroz na mjestu.

• tryon

27.04.2016 - 21:29

mene samo zanima tko je pisao onaj dijalog kad ona dva dothrakia vode daenerys prema khalu. ono je pisurija

• croBilly394

29.04.2016 - 18:37

Kad već planirate recenzirati sezonu neke serije, mislim da bi zanimljivije bilo pročitati recenziju neke kompleksnije i, po meni, kvalitetnije serije kao npr. Better Call Saul.. GoT je odavno izgubljen slučaj…

• Virty

02.05.2016 - 09:08

Moja ocjena je 90/100.