Gears of War: Judgment

Od izlaska prve Gears of War igre na Xbox 360 konzoli još 2006. godine te PC-u godinu dana kasnije, gaming scena se podosta promijenila. Pred početkom smo nove generacije konzola, a gamere je sve teže impresionirati trikovima koji su ih prije zapalili prije nego kažeš keks. Kao što znate, Gears of War serijal se nakon tog početnog izleta na PC posvetio isključivo Xboxu 360 te pokušavao zauzeti svoje mjesto kao jedna od najistaknutijih ekskluziva za taj uređaj. To mu je kroz godine i uspjelo, nastavci u serijalu bili su redom kvalitetne igre, ali sa svakim novim nastavkom sve je prisutniji bio i osjećaj kako to ne može trajati vječno te kako u serijal treba ubaciti ponešto svježine.

No kakve svježine? Što današnji igrači zapravo žele? Microsoft je zasigurno obavio svoje istraživanje u tom pogledu, a rezultat tog istraživanja tržišta i rada People Can Fly te Epic Games studija je prednastavak originalnoj Gears of War trilogiji koji se za tu svježinu, osim činjenice da je prednastavak, oslanja na djelomičnu promjenu tematike te par promjena u samoj srži gameplaya. Evo o čemu se radi.

Radnja Judgmenta odvija se petnaest godina prije događaja koje smo odigrali u prve tri igre. U centru zbivanja ovoga puta nisu poznata nam lica vojničina Marcusa Fenixa i Dominica Santiaga, već glavnu riječ preuzima njihov plavokosi suborac Damon Baird. Dotični je gospodin, naime, kao vođa Kilo postrojbe učinio nešto što priliči njegovom kalibru vojničine i šaljivdžije – oglušio se o zapovijed nadređenog. Koliko je pogriješio tom odlukom shvaća tek kada biva doveden pred vojni sud pod optužbom izdaje.

Ondje Baird, Cole i dva nova lika u serijalu, Sofia i Garron, daju svoje iskaze o događajima koji su prethodili njihovom uhićenju. Svaki iskaz naših „junaka“ je poglavlje igre koje vi retrospektivno igrate. Zanimljiv je to pristup priči, a još ga zanimljivijim čini to što svaki od optuženika mora izreći svoj iskaz pa imate prilike upravljati svakim od njih posebno i tako doživjeti početke bitke za Seru iz različitih percepcija. Drago nam je vidjeti neke od likova iz prijašnjih igara, ali novi suborci su svakako dobrodošla novina. Ti novi likovi nažalost nisu okarakterizirani onoliko detaljno koliko bismo mi to htjeli, ali imaju svojih svijetlih trenutaka u kampanji.

Sama fabula, osim što je ispričana na zanimljiv način ne nudi ništa što ćete godinama pamtiti, barem ne u pogledu samih zbivanja. Djelomično je tome kriv i čudno isprekidani ritam igranja, a pokoji neočekivaniji preokret također ne bi bio na odmet. No i bez ispunjenja naših pustih želja kampanju smo završili sa zadovoljstvom, nije nas trebalo tjerati da igramo dalje, već nam je dovoljna motivacija bila doznati samo to kako je Kilo postrojba završila pred sudom. No, po samom završetku igre dočekalo nas je iznenađenje. Naime, završetkom Judgmentove kampanje otključava se „Aftermath“ epilog. Dobro, to i nije bilo toliko iznenađujuće čisto iz razloga što je ta „Aftermath“ kampanja čitavo vrijeme zaključana u glavnom izborniku čekala na završetak glavne priče, ali iznenadilo nas je ono što smo pronašli iza njenog lokota.

U njoj se radnja naglo prebacuje 17 godina u budućnost te u ulozi Bairda i uz pratnju Colea istražujemo ostatke grada u Halvo zaljevu. Aftermath odaje neobičan dojam DLC-a jer se vrlo čudno uklapa u igru. Čak su i osnovne mehanike gameplaya više nalik Gears of Waru 3 nego Judgmentu. Bilo kako bilo, Aftermath kampanja donosi do dva dodatna sata dobrog sadržaja, a to nikako nije nešto na što se bunimo.

Promjene gameplaya u odnosu na prijašnje nastavke osjete se odmah u startu. Primjerice, u sustavu kontrola više nema D-pad inventara, a jedan od bitnijih noviteta na razini cijele franšize je i novi Smart Spawn sustav. On se pak brine da se vaši protivnici strateški pojavljuju (spawnaju) na njima mnogo povoljnijim mjestima i tako vam češće dolaze s bokova i tjeraju vas iz zaklona. I dalje je tu prisutna ona potpisna Gears of War borba od zaklona do zaklona, samo ćete sada biti prisiljeni to izvoditi na malo dinamičniji način koji uključuje mnogo više kretanja prostorom.

I tako zatečeni novim sustavom pojavljivanja protivnika i činjenicom da se zapravo morate kretati bojišnicom, dolazite do prvih vrata na kojima piše „Continue“. Poslušno pritišćete D-pad prema gore što pred vašim očima otvara izbornik koji donosi izvješće o tome kako ste odigrali prethodni segment igre. Naime, svaki vaš podvig u borbi, od raznih maštovitih načina ubijanja do pobjede u duelu motornim pilama, se boduje. Na isti način vam svako oživljavanje koje vaš lik iziskuje od svojih suboraca i tome slične porazne situacije odbijaju bodove s vašeg bodovnog konta. Već spomenuto izvješće na kraju levela je zapravo saldo svih vaših bodova postignutih i izgubljenih na toj razini. Na osnovu tih bodova vaš se uspjeh rangira među vašim prijateljima na Xbox Live mreži. To s jedne strane zvuči kao dobra inicijativa za proširenje i povezivanje online zajednice, no takav sustav levela ustvari samo bespotrebno cjepka igru na mnoštvo kratkih dionica.

I dalje je prisutna borba od zaklona do zaklona, samo ste sada prisiljeni izvoditi to na dinamičniji način koji uključuje mnogo više kretanja prostorom.

Tako ćete se, primjerice, zateći na terenski dugačkom levelu u kojem morate agresivno napredovati prema mjestu s kojega dolaze vaši protivnici kako biste ih sve krvnički zaustavili. To će vam se možda činiti na prvu loptu kao tipičan Gears of War gameplay, ali tek dolaskom do „Continue“ vrata shvatit ćete koliko ste bili u krivu. Nakon takvih dionica obično slijedi još jedan novitet u serijalu, a riječ je o jedinstvenom spoju tower defense strategije i klasičnog Gears napucavanja. U tim dijelovima igre najčešće ćete biti smješteni u jedan kut ili kraj levela, a na raspolaganju ćete imati nekolicinu automatskih topova i oružja koje možete montirati, kao i raznih blokada kojima se možete okružiti. Neprijatelji tada dolaze u valovima, a između svakog vala imate sve manje vremena kako biste osvježili svoje obrane i pribrali se za novi napad.

Ovakve borbe većih razmjera su najčešće najavljene velikim COG simbolom na zidu. Aktiviranjem tog simbola možete u jednu ruku sami krojiti minimalne varijacije u svojoj priči. Igra će vam tako ponuditi opciju da izjavite pred sudom kako je baš u tom trenutku koji opisujete ponestalo struje pa ste se borili u mraku ili da ste možda ostali bez streljiva za mitraljez pa ste bili primorani boriti se isključivo sačmaricama ili ste pak imali samo par minuta za obranu od Locusta prije nego se aktivira otrovni plin i ubije vas na licu mjesta. Te „Declassified“ misije funkcioniraju isključivo kao dodatan izazov u borbi i prilika da zaradite bonus bodove za hrabrost, ali ni na koji način ne utječu na daljnji razvoj priče. To je prava šteta, jer time ostavljaju gorak dojam kao dobra ideja koja nije doživjela svoj potpuni potencijal. Vidimo da je time ciljano na igrin replay value, ali zapravo bi različiti ishodi u priči bili mnogo veća motivacija za još jedan prolazak igre.

Ako vam singleplayer kampanja nije dovoljna motivacija za kupnju, uzmite u obzir i multiplayer koji je ovom prilikom ponešto nadograđen. Osim modova poput Team Deathmatcha i Dominationa koji se pojavljuju po prvi puta u serijalu, sada su tu i Survival mode koji je malo izmijenjena verzija Horde moda iz Gears of War trojke te zanimljivi OverRun koji suprotstavlja pet igrača u ulozi Locusta i pet igrača u ulozi COG vojnika. Pri tome su Locust trupe zaslužene za napadanje Hammer of Dawna i Emergency rupa koje COG vojnici marljivo pokušavaju obraniti. Posebnost OverRuna krije se iza toga što uključuje i tower defense opremu iz singleplayera, ali isto tako i sustav klasa od kojih svaka ima posebne prednosti i mogućnosti, kao i određene mane. Uspješna implementacija tih ideja učinila je zabavni i napeti OverRun mod definitivnom svijetlom točkom multiplayer segmenta.

Na svu sreću, uz razne preinake i čudan zastajkujući tempo igre, Gears of War uspijeva i dalje biti zabavan. Ratovanje protiv masovnog broja Locusta ni nakon sedam sati kampanje ne dosadi, a razni pristupi borbi donose dovoljnu dozu varijacije da napucavanje ostaje dovoljno privlačno do samoga kraja. Možda nismo u potpunosti zadovoljni svakom preinakom koju smo osjetili u pogledu gameplaya, ali možemo vam reći da nemamo apsolutno nikakve primjedbe na promjene u vizualnom izražaju Judgmenta.

Nakon tri igre i gotovo šest godina borbe, fanovi Gears of War serijala napokon su se izborili za svoje boje. Lako je spojiti Judgment s odgovarajućim mu serijalom zbog specifičnih protivnika, oružja i oklopa, ali da ste u prilici vidjeti samo dizajn praznih razina, vjerujem kako ne biste iz prve spojili okoliše ove igre s Gears of War franšizom. Nismo sigurni je li glavni dizajner zamijenjen osobom koja nije daltonist, ali tko god da je vodio ekipu zaslužnu za vizualni identitet Judgmenta unio je najviše svježine u cijeli serijal.

Vizualni identitet Judgmenta unio je najviše svježine u cijeli serijal.

Borbe su tako preseljene iz vječito sivih interijera i smeđih eksterijera u nešto šarenije, vizualno dinamičnije i jednostavno privlačnije dizajnirane razine. No nisu samo lokacije dobile novi premaz boje – kompletna igra vizualno je vrlo bogata i djeluje kao da gura mogućnosti Xboxa 360 do samih granica. Bilo da pričamo o animacijama likova, detaljnosti pojedinih tekstura, efektima vatre ili generalnom osvjetljenju scena – igra izgleda odlično.

Hvale vrijedan je i dizajn multiplayer mapa koji u određenim modovima igra iznimno veliku ulogu, baš kako bi i trebao. Čisto igrajući meč ili dva na njima, lako je pročitati da su mape koncipirane na način da potiču brz i frenetičan gameplay s dovoljno mjesta za brzo taktiziranje te različite pristupe cilju vaše ekipe.

Gears of War: Judgment priča donekle zanimljivu priču na zanimljiv način i unosi dobrodošlu svježinu u serijal kroz proširenje palete boja. Napucavanje je i dalje prokleto zabavno i uspijeva ostati takvo sve do kraja, a noviteti u multiplayeru mogli bi vas iznenaditi svojom zaraznošću. Problem u svemu tome je što na svaku dobru ideju koju Judgment unosi u serijal, neodoljivo želite naljepiti naljepnicu nedovoljno iskorištenog potencijala.

No fanovi serijala ne bi trebali previše razmišljati o tome. Igra je možda ispresijecana na mnogo borbi koje se na kraju čine kao skupina izazova, a ne kao jedna fino zaokružena cjelina, ali ono što je najbitnije, same borbe, ostale su upravo onakve kakve trebaju biti – krvave i prokleto zabavne – sada u tehnikoloru!

Judgment nas vodi na sam početak sage o dugogodišnjoj borbi ljudi i zlih Locusta. Može li Gears of War franšiza ovim vremenskim korakom unatrag napraviti kvalitativni skok unaprijed?

• bogato sadržajem
  • MP inovacije