HCL.HR

Recenzija

Golden Sun: Dark Dawn [DS]

Marko Babić

Ako ste fan japanskih RPG igara i prijenosnih konzola, a k tome držite do sebe, odigrali ste barem jednom Golden Sun i njegov nastavak Golden Sun: The Lost Age na Gameboy Advanceu. Nastavak za DS je najavljen 2008. godine, a mi smo ga s nestrpljenjem dočekali.

Golden Sun izašao je 2001. Godine za GBA i postao prilično popularan; kako kritički, tako i komercijalno. Riječ je bila o jRPG-u smještenom u fantastičan svijet Weyard pogonjen alkemijom i njenim klasičnim elementima: vatra, zemlja, voda i vjetar. Preuzeli ste ulogu mladog i nadobudnog „Adepta“, dječaka koji može manipulirati jednim magičnim (tzv. „Psynergy“) elementom, i zajedno s još troje Adepta upotpunili kolekciju na putu ka spašavanju svijeta i poražavanju negativca.

Nastavak je izašao 2003. pod imenom Golden Sun: The Lost Age. Priča se odvijala neposredno nakon događaja u prvom dijelu, dajući nam pogled iz perspektive antagonista originala čime smo dobili konkretnije motive i dublje likove. Razlike u gameplayu nije bilo; tipična jRPG borba i mnoštvo zanimljivih prostornih zagonetki. Kao da ste uzeli Laytona, izbacili loše zagonetke i dodali borbu. Ima još sitnica vezanih za igru, no njih ćemo ionako spomenuti kasnije, budući da se pojavljuju i u najnovijoj inačici.

Spomenimo još samo jednu stvar na kraju ovog zbilja predugog „retrovizor“ podnaslova (koji, ironično, ne daje dovoljno mjesta za pravi opis igara): Obje su igre bile planirane kao jedna za Nintendo 64, no dolaskom GameCubea, plan se izjalovio, a developeri su se u konačnici odlučili za GBA. To objašnjava zašto se radnja nastavlja odmah dalje i zašto nema nekih promjena u gameplayu. Uostalom, mi se ne bunimo. Štoviše, usuđujemo se reći da je tih 60+ sati bilo naše omiljeno vrijeme provedeno na toj konzoli.

Prošlo je trideset godina od događaja u zadnjem nastavku. Nakon što su Isaac, Felix i ekipa spasili svijet vrativši mu Alkemiju, dogodile su se neke promjene. Promijenio se raspored kopna, neki su otoci potonuli, neki izronili, dobili smo novu rasu (beastmen iliti furry, ali kao vrsta; ne u odijelu). Također, svi koji su bili izloženi efektu „zlatnog sunca“ na kraju prethodne igre usporeno stare, tako da Isaac, Garet, Kraden i ostali izgledaju gotovo identično kao prije trideset godina.

Kako je došla nova igra, vrijeme je za novu katastrofu od koje se svijet mora zaštititi; pojavljuju se razni vorteksi koji sišu svu psynergiju iz zemlje i ljudi. Vi ste Matthev, sin Isaaca (protagonist originala). Poput oca, tihi ste protagonist, talentirani mladi Venerin adept koji se sprema za svoju prvu pustolovinu. Zajedno s još nekoliko potomaka likova iz prethodnih igara zaputite se u pustolovinu preko cijelog svijeta, rješavajući bezbroj zagonetki i boreći se protiv neprijatelja.

Nakon preduge uvodne animacije i predugog tutorijala, prava igra može konačno početi. Ako ste već igrali neki dio iz serijala, nema tu previše filozofije jer je manje – više sve isto. Hodate po mapi svijeta ili nekoj specifičnoj lokaciji na kojima može izbiti nasumičan sukob, a povremeno ćete sudjelovati u boss borbama. Borbe se odvijaju na poteze, a prvi na red dolazi onaj koji ima najviši agility stat, znači nema onih barova i sličnog što smo viđali u FF serijalu. Pobjedom u borbama dobivate iskustvo kojim postajete jači, kao što je to klasika u ovom žanru.


Neki su vam likovi više orijentirani za fizičku borbu pa imaju više zdravlja, a neki pripadaju arhetipu krhkog čarobnjaka. S nama su opet Djinni, male kreature koje pronalazite po svijetu i koje vam pojačaju snagu, promijene klasu i spellove, a možete ih koristiti za prizivanje moćnih kreatura u borbi. Ne samo da su zgodna stvar, već su ključni ako želite glatko proći kroz igru. Imate ih čak 72 u cijeloj igri raštrkanih po cijelom svijetu; sretno vam bilo s traženjem.

Kad se ne borite i ne pričate s okolnim ljudima ili kupujete opremu od njih, rješavat ćete zagonetke. Radi se o zagonetkama prostorne naravi; u prijevodu, pomaknut ćete najčešće jedan predmet da možete negdje doći, aktivirat ćete nešto korištenjem svojih moći, itd. Taj je dio možda i najzabavniji u igri jer postoji mnogo raznovrsnih zagonetki od kojih mnoge ne morate prijeći, no onda se možete oprostiti od svakakve kvalitetne opreme i, još gore, od mnogo Djinna.

Glavni problem koji imamo s gameplayem jest što je igra prelagana. Dobro, možda mi to možemo zahvaliti tome što smo pronašli sve Djinne, pokupili najbolju opremu te nismo nikad bježali, ali nedostaje pravog izazova u borbi. Možda će se neki od vas izgubiti jer igra nema nikakav dnevnik ili quest log koji bi vam rekao što trebate tražiti, jer je lako zaboraviti neki sporedni (a i glavni) quest nakon jednog dana.


Ono za što ćemo svakako pohvaliti igru jest što je spašavanje igre uvijek omogućeno; u razumnim okolnostima kao vrijeme kad niste u borbi ili usred razgovora / animacije, je li. Znači nema klasičnog traženja checkpointa dok se molite da će vam baterija izdržati još tih deset minuta da ne morate ponavljati zadnja dva sata igre.

Kako DS ima dva ekrana, logičan je korak iskoristiti ih. Tako smo dobili na preglednosti, a i na novim kontrolama za vas touchscreen fetišiste. Igru možete igrati bez touchscreena ili tipki uopće (ili kombinirajući oboje) što funkcionira prilično pohvalno. Grafika je, kao i u prijašnjim naslovima, veoma zadovoljavajuća s obzirom na platformu, a na pozadinsku se glazbu također ne možemo žaliti.

Sve u svemu, Golden Sun: Dark Dawn odlična je zabava za fanove serijala, kao i za pridošlice jer igranje prethodnih naslova u serijalu nije od ključne važnosti. Nadamo se da će nastavak ipak biti nešto originalniji. Da, bit će nastavak; kraj igre nam je to predočio na jedan klišejiziran način.

jRPG fanovi ujedinite se i ostavite nam koji komentar o ovoj izvrsnoj Nintendo DS igri. A ukoliko još niste zaigrali, svakako preporučamo da to i učinite.

Čekali smo punih sedam godina na Golden Sun: Dark Dawn, a jesu li nam se snovi o njemu obistinili, provjerite u našoj recenziji.

83 Naša ocjena
  • borba
  • zagonetke
  • simpatično i šaroliko
  • premalo novosti
  • preduge cutscene i intro

Komentari (2)

  • DeKlown

    05.01.2011 - 16:55

    Sad opet moram prvo preci prva dijela na emulatoru jer sam sve zaboravio, a onda pocinjem sa igranjem Dark Dawna

  • Qupo

    12.01.2011 - 09:23

    Stavljeno na podužu Plan-to-play listu.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!