Greed Corp [PSN, XBLA, PC]

U uvodu ste mogli pročitati što je Mistbound, a sada je vrijeme da vam malo približimo radnju i stanovnike Greed Corpa. Nažalost odmah u uvodnoj animaciji možete primijetiti kako će teritoriji u Mistboundu ubrzo završiti u ruševinama. Naime, glavna tema igre je rat koji korporacije vode radi resursa. Kampanja se dijeli na četiri korporacije i svaka ima po šest misija. Igra počinje s Freeman korporacijom, a zatim slijede Pirates, Cartel te Empire frakcije. Dakako, prve misije kreću se laganim tempom, dok su one pri kraju igre znatno izazovnije. Kako napredujete kroz kampanju tako ćete otključavati nove mape koje će biti dostupne u multiplayeru, a prezentacija priče svake korporacije odvijat će se tekstualnim putem.

Prije pokretanja kampanje savjetujemo vam da prođete tutorial i da pohvatate konce kako igrati igru. Kada dođete na prvu misiju primijetit ćete bojno polje koje izgleda poput ogromne ploče podijeljene na šesterokute. Bitna stvar kod svakog heksagona iliti “pločice” na koju možete stati je ta da ona ima određenu visinu koja igra presudnu ulogu u dobivanju resursa. Jer kada se pločica sruši u maglu (Mistbound, jel) sve što se nalazi na njoj postaje izgubljeno. I tu dolazimo do građevine koja je zaslužna za uništavanje pločica, a to je Harvester koji služi za skupljanje resursa. Dotična građevina djeluje tako da svakim potezom kada dođete na red uništava pločicu na kojoj stoji i ostale koje ju okružuju. Pametno postavljanje Harvestera može značiti pobjedu ili poraz jer tako možete odvojiti teritorij od neprijatelja ili prije njegovog poteza Harvesterom uništiti zadnji komadić teritorija.

Walkeri su jedine pokretne jedinice koje služe za zauzimanje teritorija, no kretanje im je ograničeno, a preko rupa uopće ne mogu ići. Zbog toga postoje Carrieri koji mogu prevoziti Walkere bilo gdje na mapi. Jedna od važnijih stvari je ta da imate što više pločica pod svojom kontrolom jer graditi možete samo na onima koje posjedujete. A to nas dovodi do građevina zvanih Armory i Cannon. Armory služi za proizvodnju Walkera dok Cannon služi za pucanje na daljinu, a svaki pogodak osim uništavanja jedinica uzrokuje i propadanje pločica za jedan nivo. Jedini problem kod topa je taj što morate kupovati municiju za njega, a to opet zahtjeva resurse. Kada su korporacije u pitanju, razlike između njih svode se tek na drugačiji dizajn. Inače, u igri nema istraživanja, niti ikakvog sistema borbe na sreću ili slično – ako neprijatelja napadate istim brojem jedinica koliko ih on ima na raspolaganju, obojica gubite sve, ali napadač dobiva teritorij na kojem može graditi. I to je sva mudrost taktiziranja u cijeloj igri.

Jedna od najvećih prednosti igre je multiplayer koji se dijeli na mrežnu i lokalnu komponentu. Nažalost online igranje ima malih problema, točnije zbog specifičnog buga trenutno se ne mogu se igrati rangirani mečevi. No lokalni multiplayer zato je prava stvar ako imate još trojicu prijatelja koji vole turn-based strategije jer je u tom modu moguće igrati samo s jednim kontrolerom. Tehnički dio odrađen je odlično. Grafika je jednostavna i šarena, a posebno valja pohvaliti promjenu dana i noći koja je odlično napravljena. Dizajn korporacija također je odrađen na zavidnoj razini pa sve jedinice i građevine izgledaju simpatično unatoč destruktivnoj naravi igre. Prigovora na zvučnu podlogu nemamo jer se glazba savršeno uklapa u atmosferu. Iako melodije u igri nisu baš brojne, neće vam ni dosaditi (pogotovo ako volite jazz).

Iz ove recenzije mogli biste dobiti dojam da je igra jednostavna zbog malog broja jedinica i građevina. No nemojte da vas to zavara – Greed Corp je dosta zahtjevan u tom pogledu. Igra traži brzo razmišljanje (potezi su vremenski ograničeni) kao i pomno planiranje nekoliko koraka unaprijed. Jedan pogrešan potez može značiti poraz, zato prije pomicanja jedinica morate dobro razmisliti jer povratka nema. No jednom kada pobijedite neprijatelja igra vam pruža onaj neopisivi osjećaj zadovoljstva. Greed Corp stoga predstavlja zanimljivu strategiju iznimnog šarma i ljepote, nimalo pohlepnu kako naziv igre sugerira, a takav naslov ne biste smjeli propustiti ukoliko ste željni taktiziranja na svojim konzolama.

Igrali ste Greed Corp? Zabavili se? Ukoliko ste registrirani član našeg foruma ostavite nam komentar i ocjenu ove igre.

Razvojni tim W!Games odlučio nam je prezentirati svoj imaginarni svijet zvan Mistbound, te Greed Corp kao prvu igru nastanjenu u njemu.

• igrivost