HCL.HR

Recenzija

Grid Autosport

Duje Kozomara

Od racing naslova već smo pomalo navikli da nam se uz utrkivanje vječno trude poslužiti nekakav polupokušaj priče, najčešće s ciljem dodatne imerzije igrača. Developeri su valjda odnekud dobili tu vrlu ideju da ćemo sa znatno većim užitkom gaziti po gasu, ulaziti u zavoje i ostavljati suparnike u oblaku dima kada se povežemo s tim čovjekom od piksela koji sjedi za volanom, a taj pokušaj povezivanja gotovo u pravilu ispadne pomalo otužan.

GRID Autosport je, interesantno, odlučio potpuno ignorirati tu ideju i izravno baciti igrača na ono što je zapravo jedino važno – utrkivanje. Prvi put kada pokrenete igru, nećete gledati cutscene koje vas upoznaju s nekakvim životnim pričama ljudi koji se izuzetno pale na limene zvijeri na kotačima, već ćete praktički odmah biti bačeni na samu stazu.

Codemasters je tako u početku dao do znanja kako je fokus GRID serijala ove godine praktički isključivo na jednoj jedinoj stvari – utrkivanju. Otprilike 90% igre provest ćete prestižući konkurenciju u različitim vrstama automobila, na nizu staza nerijetko postavljenih na poznatim lokacijama, vozeći se u setovima potpuno različitih disciplina. Ne sumnjam da postoje igrači kojima su cut scene nekad znale biti zanimljive ili su voljeli određeno vrijeme provesti ušminkavajući svoju zvjerku na kotačima, što je ovdje izostalo u potpunosti, no ako nas pitate, fokus isključivo na utrkivanje u igri koja se bavi – utrkivanjem, nije nimalo loša stvar.

Pogotovo kada to utrkivanje u svojoj srži doživi znatan napredak u odnosu na prošlogodišnje, prilično arkadno izdanje u kojem se više pažnje pridavalo osjećaju zabave i brzine nego li realističnom osjećaju upravljanja automobilima – što je ipak segment na koji su stariji ljubitelji Codemastersovih utrka nekako navikli i zbog kojeg su podigli prilično galame oko nerealnog Grida 2.


Ovaj put vožnja svakako nije mačji kašalj: ako ne želite kraj utrke doživjeti na začelju, valja dobro paziti na ubrzanje te pažljivo pristupiti svakom zavoju, pravilno odmjeriti kut pri kojem ćete ga presjeći, kao i točan trenutak kada valja pustiti gas te precizno dozirati kočnicu. Autosport je svakako napravio korak bliže prema realnosti, no još uvijek nije oštar i nepopustljiv poput nekih pravih simulacija utrkivanja koje su stvorene za malo tvrdokornije ljubitelje i koje će igrača spremno kazniti pri najmanjoj pogrešci.Svaki automobil ima vlastiti način upravljanja, težinu te fiziku, zbog čega je doista nužno prije svake utrke u “practice” modu isprobati novi model vozila koji ste dobili na upravljanje kako biste se postupno prilagodili načinu na koji automobilom treba rukovati, kao i stazi kojom ćete nedugo kasnije juriti nadmudrujući se s protivnicima.

Kad smo kod tih vrlih momaka (nismo sigurni ima li djevojaka, čujemo da su zajebane za animirati), protivnički AI prilično je agresivan i pravilno se prilagođava tipu utrke. Disciplina Touring najbolji je prikaz tipa utrka koje se odvijaju doslovno “vrata o vrata”, protivnici se ne boje ogrebati boju sa svojih karoserija, a za desetu poziciju borit će se jednako žestoko kao za onu prvu.

Kod Open Wheel discipline s popularnim formulicama kontakta ne smije biti pa će se i protivnici ponašati znatno opreznije kako ne bi uništili svoje bolide, no to ne znači kako treba očekivati imalo manje napetu borbu za prijestolje. Uz realističnije rukovanje automobilima i agresivnu umjetnu inteligenciju suparnika, manje iskusnim vozačima već bi srednja težina mogla predstavljati korektan izazov, dok vjerujem da bi više težine uz isključivanje svih assistova trebale biti napeto iskustvo i za profesionalnije iskusnjare virtualnog racinga.


Discipline u kojima ćete se grčevito boriti za to prvo mjesto su: Touring, uobičajena circuit utrka s agresivnim vozačima i čestim naguravanjima s protivnicima po stazi; Endurance nudi duge noćne vožnje koje kažnjavaju greške i trebale bi igrače tjerati da budu pažljivi s gumama svog ljubimca; Open Wheel nudi osjetljive formulice u tipu Formula 3 bolida; Tuner donosi driftove i time attackove u nabrijanim modelima nerijetko japanske proizvodnje; a Street eventovi događaju se u poznatim svjetskim gradovima te na fikcijskim stazama po nizu poznatih lokacija.

Jedan od ozbiljnijih problema igrinog prethodnika bio je nedostatak staza – ovaj put imamo 22 lokacije na kojima ćemo prijeći preko stotinu različitih ruta, a kad smo već u brojkama, valja napomenuti kako se među spomenutim stazama nalazi i 13 “stvarnih”, rekreiranih iz pravog trkaćeg svijeta. Lokacije su, dakle, u odnosu na GRID 2 definitivno pomak prema naprijed i ima ih dovoljno – istina je da se neke nakon 4-5 sati igre već pomalo počinju ponavljati, no definitivno ne u tolikoj mjeri da im to možemo zamjeriti. Svaka disciplina, vjerojatno vam je već jasno, osim staza ima i vlastiti set automobila, a moći ćemo ih provozati ukupno 78.

Kojoj ćete se od spomenutih disciplina posvetiti i u kolikoj mjeri ovisi samo o vama, no podatak koji valja znati je da za otključavanje specijalnih Grid Autosport utrka valja u svakoj disciplini skupiti dovoljno iskustva za treći level, što je ipak neizravan način prisiljavanja igrača da se posvete i onom tipu utrka koji im možda ne odgovara. Primjerice, ja sam se prilično dobro zabavljao u napetim i nepredvidivim Touring te Street natjecanjima, dok Tuner nikako nije bio moja šalica čaja – njegovi Driftovi su bili naporni za kontroliranje, dok su Time attackovi bez pravih protivnika naprosto dosadni. Bilo bi kul da se potpunim ovladavanjem jedne discipline neka druga koja je igraču odbojna može izbjeći, ovako ćete morati posvetiti svoje vrijeme i vrsti utrka u kojoj se baš i ne zabavljate, a proces napretka po levelima svakako nije najbrži.


Grid Autosport izašao je za PC, PS3 i Xbox 360, zbog čega je odmah bilo jasno da je u vizualnom smislu riječ o naslovu kojeg nema pretjeranog smisla uspoređivati s igrama istog žanra namijenjenim next-genu jer im neće ni pokušavati konkurirati. Ipak, za igru starije generacije izgleda i više nego zadovoljavajuće: modeli automobila izvana djeluju prilično detaljno, model oštećenja je pristojan, a posebna pohvala ide živopisnim stazama. Publike sa strane bit će znatno više u pravim utrkama nego kod kvalifikacija i reagirat će na blizinu vozača, u jako vrućim uvjetima moći ćemo zamijetiti muhe koje se skupljaju oko kacige vozača, a helikopteri s kamermanima konstantno će prelijetati nebom. Također, valja naznačiti kako činjenica da igra nije dodatno nabrijavana za grafiku sljedeće generacije ujedno znači da je pristojno optimizirana te bi trebala sasvim fino izgledati i na računalima čije komponente niste baš najfriškije osvježili.

Jedna od najčešćih zamjerki fanova vezanih uz GRID 2 bio je izostanak cockpit kamere iza volana, a kako je Autosport u principu igra koja pokušava nadoknaditi sve ono što prethodnik nije bio – pogled iz vozačke kabine sada je tu, a ali izgleda kao potpuno ruganje. Ozbiljno, pomalo je nevjerojatno da si je Codemasters dopustio izbaciti igru u kojoj jedna od kamera prikazuje pogled iz low-res zamućene unutrašnjosti auta, gdje su instrument ploča i volan prenisko, a retrovizori izvan pogleda i uopće nisu funkcionalni. Cockpit kamera djeluje više kao mod koji je neki gamer složio u podrumu roditelja unutar dvadesetak minuta, nego li jedna od opcija koju ozbiljan izdavač doista dostavi unutar svoje igre u 2014. godini.


Pohvalno je uvođenje split-screena, dobre, stare opcije koja omogućuje igranje više igrača na jednom ekranu, a koju zapravo već prilično dugo nismo vidjeli u ovakvom naslovu. Igrin online multiplayer potpuno je odvojena priča od karijere za jednog igrača: dok u single playeru za set utrka jednostavno odabirete jednog od ponuđenih sponzora koji na raspolaganje daje točno određene automobile, u natjecanju sa živim igračima imate priliku sastaviti vlastitu garažu s vozilima po vlastitom izboru. Čitav multiplayer odvija se preko Codemastersove RaceNet platforme koja će rado pamtiti statistike svih vaših online vožnji te brojke svakog pojedinog automobila u garaži. Online utrke podržavaju do 12 igrača, a ukoliko to želite, AI igrači mogu popuniti eventualne rupe.

Kao što sam već spomenuo, Autosport je prilično očito gotovo u cijelosti igra nastala kao reakcija na one najglasnije kritike koje su se pojavile oko njenog prethodnika. Zagazila je ove godine ozbiljnijim korakom prema osjećaju realnog utrkivanja, uvela je znatno više lokacija i staza, izbačen je nepotreban pokušaj naporne priče, no nisu sve reakcije na kritike uspješno realizirane – apsolutni promašaj od kamere iz vozačke kabine jako teško može ne biti spomenut. Riječ je o lijepoj igri koja s agresivnim AI-om nudi niz prilično napetih utrka u nekim zanimljivim disciplinama, no s druge strane tjera na prolaženje svih disciplina koje nedvojbeno neće svima biti jednako zabavne. Možemo zaključiti kako je prije svega riječ o posve pristojnoj nadogradnji na GRID 2 koji bi većinu fanova zapravo mogao, pa i trebao zabaviti do sljedeće “prave”, velike next-gen igre koju će studio zasigurno razvijati malo duži period.

Codemasters je posljednjim nastavkom ovog racing serijala, namijenjenim isključivo konzolama starije generacije, prije svega pokušao uslišiti želje fanova te odgovoriti na brojne kritike prošlog nastavka.

79 Naša ocjena
  • dodatna doza realizma
  • pristojna grafika
  • solidan AI
  • cockpit kamera
  • forisiranje igranja svih disciplina u karijeri

Duje Kozomara

Umirovljeni haceelov doktor lošeg humora. Još voli Plejstejšn, ali mnogo više priča o GDPR-u.

Komentari (6)

  • FelipeMassa

    23.07.2014 - 19:38

    Jedna od boljih Codemastersovih igara u zadnje vrijeme… 85/100
    Sa dobrim volanom uživati 😀

    Nego, jel neko uspio driftati na tastaturi? Nema šanse…

    • Megakmica

      @FelipeMassa, 26.07.2014 - 15:11

      Pa tko još igra racing igre na tastaturi,besmisleno.To je ko da FPS na PC-u igram kontrolerom.Za racing su volani ili kontroleri.

  • goldfinger

    23.07.2014 - 19:58

    Igram trenutno,ali me doslovno ubija cockpit kamera,pošto je stvarno loša…To je,za sad,i najveća zamjerka..Nadam se da će istrčati s nekom zakrpom da se to malo sredi.

  • tito_4323

    23.07.2014 - 22:26

    ovo mi lici na stari grid i jos kad bi mp imo free style drift ona staza sa prvog grida je bila zakon

  • Altair

    25.07.2014 - 11:31

    shift koji je izasao 2012 bolje izgleda i bolje vozi itd…

  • Megakmica

    26.07.2014 - 15:10

    Kao što rekoh odavno,ovo je nadograđeni GRID 2 tj. sve ono što nije bilo u GRID 2.Ali zblurani kokpit te silovanje sa DLC-ovima im nemogu oprostit.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?