Grow Up

SPUŽVABUD SKOCKANI UZVRAĆA UDARAC

Gregor Stojev

Mislim da su mnogim gamerima, baš kao i nama ovdje na HCL-u, dobar dio odrastanja obilježili neki 3D platformeri, stoga mi je žalosno gledati kako taj žanr iz godine u godinu polako propada. Izuzev još samo nedavno izdanog reboota Ratchet & Clanka, takvi platformeri većinom ostaju zaboravljeni dio povijesti dok preostala nekolicina svojom pubertetskom preobrazbom ignorira osnovni šarm sakupljanja nasumičnih stvarčica u korist rastegnutih i nelogičnih priča konstantnim oduzimanjem kontrole kojekakve slatke životinje.

grow-up-2

Dobro, robotić BUD iz Ubisoftove igre Grow Up nije životinja, ali mogao bi nalikovati vašoj staroj igrački na navijanje. Ako ste možda već odrasli u ovih zadnjih godinu dana otkako smo zaigrali prethodnik ovog naslova, Grow Home, on vam je dokaz da dječačke tendencije bezbrižnih dana, iako samo na jedno poslijepodne – još uvijek ne morate napustiti. Nemojte da vas naziv zbuni – Grow Up još uvijek nije odrastao, ali volio bih misliti da u svojem nevinom tonu krije nekakvu skrivenu poruku. No na stranu možda malo nepromišljen naziv kojekakvog dvostranog značenja, Grow Up je jednostavno odličan platformer.

Ali tu se zapravo i nema puno toga za reći što već nije ranije rečeno, jer Grow Up zapravo je totalno ista igra kao i svoj prethodnik. Dok je Grow Home možda više nalikovao manjoj tehničkoj prezentaciji šarmantne ideje, ekipa iz Ubisoftog Reflections studija uzela je formulu koja se pokazala uspješnom i mrvicu ju proširila. Umjesto serije vertikalno plutajućih otoka, ovdje nam se sada nudi cijeli planet… Pun vertikalno plutajućih otoka. Nekakav predodređeni redoslijed putovanja sada je stvar prošlosti kako vam se ovdje na izbor prepušta sloboda istraživanja bujnih šumarka, sparnih pustinja i snježnih planina.

grow-up-4

Dok je Grow Up zbog naglaska na šarenilo i s manjkom nasilja idealni kandidat za nešto što biste zaigrali s vlastitom djecom, šteta je da su šlampave kontrole Ubisoftu još uvijek u prvom planu. Ono što je kolega Duje u svojoj recenziji opisao da robot BUD poput kakvog djeteta još uvijek uči hodati, meni je zapravo jedina stvar koja me smetala, a ista je situacija sada i ovdje.

Sve mi to nalikuje teškom pijanstvu – dok se čarobnim grahom penjete do zemlje divova zadnja stvar koju želite je da vam lik ne zna stajati na vlastitim nogama i da ih pritom uredno mora petljati u čvor, konstantno se popiknuvši i na najmanju dlaku na koju naiđe. Istina doduše, kada BUD ne bi patio od kronične vrtoglavice, cijela bi stvar možda i bila malo dosadna budući da je savladati kretanje ovdje zapravo i jedini pravi izazov.

grow-up-5

Široki horizont planete još više pridodaje impresivnom osjećaju skale, pogotovo kad skačete iz oblaka. U potrazi za dijelovima matičnog broda, naletavati ćete i na posvuda razbacane kristale koji, ukoliko ih skupite dovoljno, znatno olakšavaju posao. Kao malo drugačija i bolja izmjena, umjesto napornog odvlačenja bilja u teleporter ovoga ih puta jednostavno možete dodirom skenirati. To razno bilje poput ludih gljiva i lopoča onda možete i posaditi gdje god poželite, a novoizrasla flora poslužit će vam tada kao odskočna daska.

Dok još nemate puno izbora, taj sustav na početku daje dozu lukavosti i snalaženja u prostoru, no postaje od zanemarive važnosti kasnije kada nabavite padobran, krila i jači jetpack. Rezultat je u konačnici zadovoljavajuće iskustvo jer ste itekako dobro nagrađeni za sav uloženi trud.

grow-up-7

PS4 verzija koju smo ovom prilikom odigrali većinom nam je zadavala glavobolje neprestanim autosave sustavom zbog kojeg bi framerate vrludao, čak nerijetko i poput kamena tonuo u jednoznamenkaste cifre. Ali ne krije se nužno vrag u tehnikalijama, – Grow Up je dobra uživancija i kada sve ne ide nužno po vašem. Još jedan povratak u jednostavne dane kada cijeli svijet niste nosili na ramenima mogao bi vam goditi. Znam da meni je.

Pijanstvo na stranu, kao nastavak koji je u osnovi još jedna porcija istog moguće je da vas Grow Up neće ponovo očarati jednakom dozom unikatnosti, no svejedno se tu radi o solidnom nastavku jedne dobre ideje.

• ogromno, opuštajuće i šarmantno
  • puno slobode
  • mnogo stvari za tražiti i skupljati
  • teški alkoholizam
  • štucavi framerate
  • stara receptura sadrži manjak iznenađenja

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.