HCL.HR

Recenzija

GTA: Chinatown Wars [DS]

Džordž Vulić

Priznajem, ovu igru nestrpljivo očekujem od one iznenadne najave Chinatown Warsa na prošlogodišnjem E3-u. Početna euforija je prerasla u određenu skeptičnost nakon što je mali čovječuljak u mojoj glavi shvatio određene limitiranosti DS-a koje baš ne idu u prilog prirodi igre kao što je GTA. Mnogo se pitanja provlačilo glavom, čak i strah od podvaljivanja muda pod bubrege. Srećom, Rockstar, tj. njegov studio iz Leedsa je napravio fantastičan posao. Ne želite znati što još kaže mali čovječuljak u mojoj glavi? Zanima Vas recenzija igre? Svakako čitajte dalje…

Početna animacija nas upoznaje sa Huang Lee-om (u nastavku teksta H.L.) koji nam poprilično opširno ukazuje na trenutno stanje stvari u njegovom životu. Njegov otac (Triadski boss) je ubijen u sumnjivim okolnostima, te H.L. sa sobom donosi simbolični mač, veliku obiteljsku vrijednost, koji mora predati očevom bratu. Kako to inače biva u kriminalnim krugovima, nakon izlaska iz zrakoplova, H.L.-a dočeka zasjeda. Otmičari prebiju našeg junaka, ukradu mač, te H.L. zajedno s autom lansiraju na ubrzani tečaj ronjenja na dah. Razbivši stražnje staklo, H.L. se oslobađa, otpliva do površine i tako započinje još jedno vrtoglavo putovanje kriminalnim podzemljem Liberty Citya.

Prvo i osnovno pitanje jest; kako to sve izgleda? Kombinirajući 2D i 3D, te oživljavajući legendarnu kameru iz ptičje perspektive, Chinatown Wars izgleda fantastično. Svaki nostalgičar kojemu GTA i GTA 2 zauzimaju posebno mjesto u srcu će biti zadovoljan. Iako je kamera na ”visini zadatka”, preglednost je bolja nego u starim GTA naslovima. No čak i s tim postavkama, ponekad se desi da je upravo kut kamere u krucijalnim trenucima Vaš najveći neprijatelj. Srećom, spomenuto se jako rijetko dogodi.


Animacije su ovoga puta, hm… drukčije. Zbog očite limitiranosti hardvera, ovoga put nema glasovnih glumaca, već je sve prezentirano u zanimljivom strip stilu. Svjesni toga, scenaristi su pokušali kompenzirati s popriličnom količinom sarkazma u dijalozima među likovima što ponekad ispadne odlično, dok u drugoj prilici ispadne isforsirano. Vjerujem da je jasno da je tu kao i uvijek lepeza životopisnih frikova za koje ćete obavljati poslove.

Što se tiče audio doživljaja, dojam je i više nego zadovoljavajuć. Zbog već spomenute limitiranosti hardvera, izostale su radio postaje s licenciranom glazbom i sada već legendarnim reklamama. No to nije zaustavilo programere koji su svejedno uvalili pet radio postaja s različitim žanrovima glazbe koju su sami napravili, da bi ostalo još mjesta za ogroman broj zvučnih efekata koji vas prate na svakom koraku. Nekome će vjerojatno nedostajati animacije s animiranim likovima i glasovima, kao i radio postaje, no kad čovjek shvati što je sve utrpano u tih 128 MB, jednostavno nestane bilo kakva primjedba na tom području.

Liberty City je ponovno s nama, te ovaj put zadržava dosta sličnosti s LC-om poznatim iz GTA 4, minus jedan otok. Veliki broj cesta, uličica, parkova i ostalih voznih površina je spreman za istraživanje. U igri je uključen popriličan broj različitih modela auta, motora, kombija, pa čak brodova među kojima je jet-ski. Ono što je više nego zadovoljavajuće jest činjenica da je kompletni grad ”otključan” od samoga početka. Zahvaljujući tome se od samoga starta možete baciti u istraživanje grada bez da Vas razbijeni most/opasnost od plimnog vala/opasnost od terorizma onemoguće u tome do određenog dijela igre. Ako ste mazohist, onda ste svjesni da prvih nekoliko sati morate ukrasti što veći broj vozila kako bi ste se upoznali s njihovim mogućnostima, brzinom i upravljanjem.

Uz vožnju, drugi glavni element GTA igara jest smrt, ili u vašem slučaju, ubijanje. Popriličan naglasak je stavljen na oružja, tako da je arsenal poprilično velik. Brojka se zaustavlja negdje oko 20. S obzirom da ćete se u igri naći u popriličnom broju nezgodnih situacija, lock-on sistem je tu da olakša spašavanje vlastitog dupeta.


Iako ćete se u početku malo mučiti s kontrolama, nakon određenog vremena lock-on će uvelike olakšati svaku situaciju. S obzirom da se radi o DS-u, funkcionalnost touch screena je potpuno iskorištena, tako da ćete uz (dodatne funkcije navedene nekoliko rečenica dalje) pomoć njega mjenjati oružja. Jedina stvar koje je loše izvedena jest bacanje granata/molotovljevih koktela. S obzirom da stylusom odabirete kut i jačinu bacanja, u sveopćoj gužvi i eventualnoj panici ćete baciti granatu sebi direktno u lice.

Ono što je u četvorci bio mobitel, u Chinatown Wars je PDA uređaj. Sve PDA opcije se vrte oko DS-ovog touch screena, te uz pomoć njega možete pregledavati e-mail poruke, postaviti oznaku na mjesto gdje morate ići, kao i pregledati statistike. Sistem funkcionira odlično, jednostavan je za upotrebu (ne, ovo uopće ne zvuči kao random reklama na Top Shop-u), tako da ćete se nakon nekog vremena bez problema snalaziti u bilo kojem dijelu grada. Još jedan kul detalj jest paljenje auta, koje hotwireate uz pomoć touch screena. Ima toga još, no da ne otkrivamo baš sve, možemo reći kako je touch screen korišten pametno, te se ni u kojem slučaju ne može reći da su ga isforsirali.

Što se tiče načina igranja, Chinatown Wars je klasični GTA. Misije su već viđene, te uključuju ubijanje većih količina neprijatelja, potjere, krađe auta, podmetanje bombi itd. Ništa revolucionarno, no kada su u pitanju GTA igre i više nego zabavno. Osim glavne priče, tu je i popriličan broj sidequestova. U ovom nastavku, popriličan fokus je stavljen na dilanje droge. Filozofija je jednostavna. Kupite drogu jeftino, prodajete skupo i automatski ostvarite profit. Kupujući i prodajući drogu, upoznajete i stvarate prijateljstva s velikim brojem dilera po gradu. Nakon poslovnih transakcija, novopečeni frendovi će biti u kontaktu s Vama, slati Vam obavijesti vezane uz posebna sniženja za određenu vrstu droge.


Najveći problem dilanja jest što je toliko zarazno da u kombinaciji s istraživanjem grada postoji mogućnost da u samom startu potrošite dobrih 10ak sati i zanemarite zabavnu priču. No dobro, taj odabir je nešto što ostavljam Vama. Ostali sidequestovi uključuju random pedestrian misije, utrkivanje, tetoviranje, svima nam drage rampage misije, te uništavanje 100 kamera. U principu, sadržaja je toliko da niste sigurni što bi prvo napravili. Moja malenkost bi uglavnom uvijek iskušavala sudbinu s srećkama lutrije.

Osim single playera, tu je i bežični multiplayer. O da. No, za igranje nekoliko različitih modova, potrebno Vam je i nekoliko primjeraka igre. Možete se utrkivati, zaigrati takozvani ”Defend the base” mod, kao i Capture the flag u kojem zastavicu mijenja kombi kojeg morate odvesti do baze. Uz navedeno, možete iskoristiti online mogućnosti igre, te uploadati vašu statistiku na Rockstar Social Club, gdje možete uspoređivati svoju vještinu sa ostalim igračima.

Za završavanje priče je potrebno oko 20 sati kežualnog igranja. Naravno, sve ovisi koliko ćete se zabavljati sa sporednim stvarima. Jednom kada završite priču i dalje ostaje hrpa stvari za uraditi. Uživanje u ovome naslovu garantira jedan jako važan element. A to je osjećaj da se ni u kojem slučaju ne radi o nekakvoj poludovršenoj konverziji igre za prijenosnu konzolu. Dapače, Rockstarovci su se maksimalno potrudili da osjećaj igara s ”velikih” konzola prenesu na prijenosnu, te ispune obećanje da će Chinatown Wars biti bolji od oba nastavka za Sonyev PSP. Jesu li u tome uspjeli? Po meni jesu. Iako nisam fan subjektivnih listi najboljih igara za određenu konzolu, činjenica jest da se ovdje radi o jednoj od 5 najboljih igara za Nintendo DS. Možda čak i najboljoj, no za takve rasprave služi forum. U svakom slučaju, obavezno odigrajte.

Ne zaboravite nam baciti koji komentar o Chinatown Warsu u boxu za komentare ispod, a tu je i forumski topic o igri gdje možete započeti kakvu diskusiju o ovoj igri ili pitati što god vam nije jasno.

Rockstar nam napokon donosi svoju zlatnu koku na Nintendo DS. Vjerujemo da svi znate da je igra odlično prošla kod stranih recenzenata, no kako je prošla kod nas – pročitajte u recenziji.

93 Naša ocjena
  • GTA
  • kompletna prezentacija
  • zabava
  • količina sadržaja
  • Ponekad kamera zagnjavi

Komentari (3)

  • Papa6

    14.08.2014 - 17:36

    haha.ono kad ste bili nepopularni

  • CROguys

    20.08.2014 - 10:02

    Ma koliko je dobro da smo se vratili na pticju perspektivu,da je igra dosla u obicnom TPS i za PC kupio bih ju.

  • ivancrogaming

    21.02.2016 - 17:44

    Jako dobra igra.Ali nakon što se misije završe igra postne dosadna i izgubi sadržaj.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!