HCL.HR

Recenzija

Guild Wars 2

Žarko Ćurić

Od prvih MMORPG igara pa sve donedavno većina ih je bila istog stila s tek ponekim specifičnim svojstvom dizajniranim u nadi da privuče novu publiku. No nakon gotovo jednog desetljeća takve prakse došlo je vrijeme za revoluciju, a jedan potpuno novi koncept žanra predstavlja upravo Guild Wars 2. ArenaNetov nastavak zanemaruje tradicionalnu (većinom i dosadnu) shemu questova i beskonačnog grindanja. Ova igra uvodi pregršt noviteta i svježine da je u jednoj recenziji teško sve to pobrojati, a kamoli detaljno opisati; no nećemo vas tjerati da nam vjerujete na riječ – one važnije koncepte igre pojasnit ćemo i prokomentirati u daljnjem tekstu. Pripremite kotačić na mišu, trebat će vam.

Ulogu antagonista u pozadinskoj priči koja je pokretač radnje imaju drevni zmajevi. Radnja Guild Warsa 2 odvija se 250 godina nakon prvog dijela i pobjede nad Great Destroyerom. U međuvremenu, pet drevnih zmajeva se probudilo iz dugog sna i odlučilo posjetiti stanovnike Tyrije. Tako su Norni potjerani na jug od strane ledenog zmaja Jormaga, dok su Asure bile prisiljene graditi domove iznad zemlje zbog zmaja zvanog Primordus. Ljudi su izgubili dosta teritorija od ratobornih Charrova, a unutar zadnjih 25 godina pojavila se i nova rasa koja živi uz rub šume blizu Asurinih naselja, Sylvari. Priča unutar igre i nije toliko intrigantna, no njezino često grananje ipak daje vrijednost za ponovno odigravanje s drugom rasom i profesijom.


Kreiranje likova je jednostavno i svodi se na odabir između već stvorenih modela, ali nakon tradicionalnog odabiranja rase, spola, dotjerivanja izgleda i profesije (Elementalist, Warrior, Guardian, Engineer, Ranger, Necromancer, Thief i Mesmer), slijedi jedan novi dio. Ovisno o izboru rase, odnosno profesije, dobivamo dodatna pitanja o tome kako će se naš lik ponašati u određenim situacijama što određuje njegovu ili njezinu osobnost. Bitno je da taj element nije tu bez svrhe – na osnovu danih odgovora kreiraju se posebni Story Mode zadatci čije rješavanje vodi do sakupljanja gomile iskustvenih bodova, ali ipak igra se ne temelji isključivo na tome jer Story zadatak dobijemo svakih dva do tri levela.

Ovisno o izboru rase i profesije, dobivate pitanja koja će odrediti osobnu priču vašeg lika.

Home world u ostalim igrama poznatiji je pod nazivima server ili realm. No za razliku od ostalih igara ovdje je važno pažljivo birati vaš Home World jer će svi vaši likovi biti na odabranom serveru, a nema mogućnosti stvaranja altova na različitim serverima. Posebno treba pripaziti ako mislite igrati WvW (World vs World), ogromne battlegrounde u kojima sudjeluje i po 500 igrača sa svakog servera (onih koji trenutno igraju WvW, ne svih) jer ako želite igrati sa svojim prijateljima morate odabrati isti Home World. Za razliku od PvP-a, PvE sadržaj možete igrati zajedno neovisno o tome na kojem serveru se nalazite jer GW2 pruža Guesting sustav. Svakih sedam dana možete mijenjati vaš Home World uz plaćanje gemovima (napomena: gemovi se kupuju stvarnim novcem), ovisno o populaciji servera na kojem se nalazite i na koji se prebacujete, iznos gemova se mijenja.


Lik kreiran, server odabran, nestrpljivo čekate da završi loading da možete krenuti sa istraživanjem i napredovanjem u igri i prvo što vas dočeka je poruka da ste u Overflowu. Ništa posebno, Overflow mapa je identična onoj na serveru, a svi vaši uspjesi na njoj biti će uredno spremljeni. Naime, Overflow je novi sustav dizajniran da smanji iritacije vezane uz čekanje da se oslobodi mjesto na vašem home serveru. Dakle, za razliku od nekih drugih igara gdje kad stisnete na ‘login’ dobijete neki broj od par stotina i čekate da odbroji do 0 da možete krenuti s igranjem, Overflow sustav Guild Warsa 2 smješta vas u svijet u koji su smješteni igrači s različitih servera dok čekaju slobodno mjesto na svom home worldu. Kada se tamo oslobodi mjesto, dobivate sličnu poruku kao na početku koja vam nudi da uđete na server ili ostanete u listi čekanja.

Nakon ovoga uvoda slijedi vječito pitanje koje se nalazi unutar svake recenzije fantasy MMORPG-a: „Je li ovo WoW killer?“ Odgovor je kratak i jasan: „Nije!“ Ne zbog toga što mislim da je ova igra loša, dapače, stvarno mi se svidjela. Više je stvar u tome da na ove dvije igre gledam kao da se nalaze u različitom žanru. Naime, uz Guild Wars 2 zaboravite na neke stvari na koje ste se navikli tijekom igranja prijašnjih popularnih MMORPG-ova, stvari poput cjelodnevnog grindanja, krađe tuđeg experiencea i loota, statičnih borbi te nezanimljivih questova.

Zaboravite na dosadno grindanje, statične borbe i naporne questove – Guild Wars 2 ima rješenje za njih.

Oklop i oružje koje možemo koristiti zavise od profesije koju smo odabrali. Oklop je podijeljen na light koji koriste Scholars profesije (Necromancer, Mesmer i Elementalist), medium za Adventurers profesije (Engineer, Ranger te Thief) i heavy armor za Soldiers profesije (Warrior i Guardian). Svaki oklop moguće je obojiti, a na raspolaganju nam je 370 različitih vrsta boja, nekih dostupnih od starta, dok je druge potrebno otključati. Tu se nalazi i 19 vrsta različitog oružja, 16 njih namijenjenih za bitke na zemlji, dok su tri vrste oružja rezervirane samo za podvodne bitke. Oružja mogu biti namijenjena za jednu ili dvije ruke, a u slučaju da koristimo oružje samo za jednu ruku, u drugu ruku možemo staviti pomoćno oruđe (poput štita i baklje) ili drugo oružje poput noža. Uz svako oružje vežu se i odgovarajućih pet skillova specifičnih baš za to oružje i tu klasu. Tako se primjerice promjenom mača u sjekiru mijenja kompletna postava prvih pet spellova za lika.


Kombinirajući to s mogućnošću korištenja dva seta oružja koji se mijenjaju uz jedan pritisak tipke, u stanju smo izvoditi brutalne combo udarce. No da bi bili u stanju koristiti svih pet skillova za odabrano oružje, najprije ih moramo postupno otključati što se postiže korištenjem navedenog oružja. Osim prvih pet skillova, na raspolaganju nam je još i drugih pet, s tim da se na šesti slot stavljaju skillovi za liječenje, na deseti elitni skillovi, dok se na ostala tri slota nalaze oni korisni skillovi koje odaberemo. Naravno, napredovanjem i podizanjem levela otvaraju se sve brutalniji i bolji skillovi koje možemo koristiti u borbi.

Borba je izvedena potpuno drugačije od svih prijašnjih MMORPG-ova, a sve zahvaljujući uvođenju novih elementa za koje se nadamo da ćemo vidjeti i u budućim naslovima iz ovog žanra: sustav izmicanja, borba s poda, doseg oružja i korištenje skillova u pokretu. Ovi sustavi doprinose dinamičnosti i aktivnosti borbe budući da više nismo osuđeni na stajanje na jednom mjestu i konstantnom lupanju iste tipke, a s njima zaboravite i na „sveto trojstvo“ tank, DPS & healer. Tako nam je sada omogućeno jednostavno izmicanje od protivničkih napada u bilo kojem smjeru dvostrukim pritiskom tipke za kretanje (dva puta W ili S za izmicanje naprijed / nazad, dva puta A ili D za izmicanje u stranu…).


Sve skillove je moguće koristiti u pokretu, čak i bacanje čarolija, dok nas protivnici ne mogu više dosegnuti, a ni mi njih, ako se ne nalazimo u dosegu njihovog oružja. Posebnu draž donose podvodne borbe, budući da tada imamo potpuno drugo oružje i skillove koji se automatski aktiviraju pri ulasku u dublju vodu. Interesantno je da kada tijekom borbe izgubimo cijeli HP, ne gubimo život automatski, samo padamo na pod i slijedi borba za život. Ukoliko s poda uspijemo poraziti neprijatelja prije nego nas dokrajči, vraćamo se ponovno na noge, spremni za borbu s manjim otežavajućim okolnostima (niži HP, oštećena oprema). Tako vam se više neće događati da vam je nedostajao mali milimetar da porazite protivnika, jer uvijek imate priliku za povratak.

„Questovi su stvar prošlosti“ poručuje nam novi Guild Wars 2 sa svojim dinamičnim eventima. Zaboravite na razgovaranje s NPC-om, ubijanje xx zečeva ili skupljanje xx materijala i vraćanje do NPC-a. U novom Guild Warsu dovoljno je da se nalazite na pravom mjestu i u pravo vrijeme i već se nalazite unutar eventa. Zaboravite na grindanje na određenom mjestu, budući da ćete više experiencea zaraditi traženjem i branjem cvijeća nego tamanjenjem neprijatelja. Dinamični eventi donose najviše experiencea, kasnije (35+ lvl) i loota, a događaju se po cijeloj mapi, pa vam prostor nikada neće izgledati nezanimljiv i repetitivan.


Svakog trenutka na mapi može izbiti nekakav boss, treba obraniti hranu od gladnih medvjeda ili zaustaviti krdo bizona, a ukoliko se nalazite u blizini takvog eventa bit ćete obaviješteni o tome u gornjem desnom uglu sučelja. Zbog ovakvog koncepta pri svakom eventu velika količina igrača slijeva se na jedno mjesto i prvi put možemo svjedočiti automatskom grupiranju igrača (bez klasnih restrikcija i neovisno o serverima na kojima se igra) i jednom pravom communityju, gdje svatko pomaže u ostvarivanju zadanog cilja. Razlog tomu je da napokon svaki igrač koji je sudjelovao u bitci s određenim neprijateljem dobiva experience i loot, a ne samo onaj koji je zadao zadnji udarac ili prvi dotrčao do palog protivnika. Budući da nema klasičnih raspodjela uloga poput tankova ili healera, svatko može napadati i svatko može liječiti pale borce, za što je uvijek prikladno nagrađen s iskustvom.

Osim dinamičnih evenata, level svoga lika podiže se i uz pomoć otkrivanja waypointa, points of interest ili vista te izvršavanjem renown heartsa i skill challengesa. Points of interest su razna zanimljiva mjesta koje trebamo otkriti, a usko su vezana za samu priču, dok su viste svojevrsna jumper sekcija u kojoj se treba popesti na nepristupačna mjesta. Područja na mapi sadrže određene zadatke izvršavanjem kojih dobivamo renown hearts, dok ostvarivanjem skill challengesa dobivamo bodove s kojima otključavamo nove skillove. Svaka mapa ima određen broj navedenih zadataka, a ostvarivanjem svih njih na određenoj mapi dobivamo kovčeg s bogatim nagradama. Osim označenih dijelova, postoje i neoznačeni jump puzzleovi koji se nalaze pomno skriveni i nude bogate nagrade za njihovo rješavanje. Achievementa ima dosta i sigurno su jedni od stvari koji će držati igrače i nakon što dosegnu zadnji level, koji ovdje iznosi 80. Također, istraživanjem svijeta nije tako teško sresti razne materijale koji se poslije mogu koristiti za craftanje, još jedan od odlično izvedenih elemenata Guild Warsa 2.


Tako ćemo pri craftanju sami otkrivati recepte za nove iteme, jednostavno kombinirajući predmete koje već imamo u inventoryju ili na banci, budući da stalno sve što skupljamo možemo slati izravno u banku. Svaki lik može imati dvije aktivne profesije, s tim da ih je moguće uvijek zamijeniti uz malu nadoplatu ingame novcem. Možda i najteži dio u igri je samo prikupljanje materijala, budući da treba dosta vremena da skupimo potrebnu količinu. Jedna od stvari koje bi nam trebale olakšati pronalaženje materijala je mogućnost rastavljanja itema na osnovne sastojke, tako da možemo rastaviti mač i dobiti od njega bakar koji nam je možda potreban za nešto drugo.

Guild Wars 2 već je pri samom lansiranju bio iznimno dotjerana i „ispeglana“ igra u kojoj se moglo zamijetiti tek nekoliko manje značajnih bugova. No do ovog trenutka ispravljena je većina njih, aukcijska je kuća proradila, serveri se normalizirali pa zapravo i nemamo nekih većih primjedbi na sveukupnu izvedbu. Naravno, subjektivno bi se moglo reći kako je skupljanje resursa u igri dosta sporo, da borbe u dungeonima s vremenom postaju jednolične jer svi igrači navaljuju na jednog protivnika, a nestrpljive igrače povremeno mogu zasmetati i loading ekrani. Međutim, ništa od navedenog nema zaista odbojan efekt prema igri, dok s druge strane sve ostalo baš vuče na daljnje igranje.

Sigurno ste barem jednom poželjeli odlutati u svijet određene igre, filma ili knjige; šetati poljima i planinama Međuzemlja ili putovati Enterpriseom prostranstvima svemira. Upravo takav osjećaj doživio sam putujući Tyriom, imaginarnim svijetom kojeg krasi jedna od najljepših grafika ikad viđenih u MMO žanru. Tako će mnogi od vas svaki put kada dođu na novo područje najprije zastati i uživati u prekrasno dizajniranom levelu. Leveli su lijepo popunjeni brojnim događajima, likovima i gradovima, pa se nikad ne pojavljuje osjećaj dosade tijekom igranja. Svi ti gradovi, mora, planine i sve ostalo što bi nas trebalo zanimati nalazi se na predivnoj mapi uz pomoć koje možemo i putovati na waypointe, svojevrsne teleportere koje aktiviramo pri prvoj posjeti te poslije koristimo za neznatnu količinu novca.


Waypointi su definitivno nešto što bi ostali proizvođači trebali uvesti u svoje buduće MMO naslove, jer nikome nije gušt pješačiti 10-ak minuta samo da bi dospjeli do nekom itema. Također nam je omogućeno i označavanje određenog područja na mapi radi lakšeg orijentiranja, što će definitivno pomoći osobama koje se lošije snalaze na mapama. No posebno isticanje definitivno je zaslužila glazba. Prvi put od kada igram MMO naslove nisam mora stišavati glazbu i paliti vlastitu playlistu, jer glazba iz ovoga naslova zbilja pridonosi ambijentu igre i često ćete se zateći pjevušeći jednu od melodija. Voice acting je također odrađen odlično, a lip sync naprosto trebate vidjeti da shvatite koliko je dobar, pogotovo u kontekstu jednog MMO-a.

Iz svega priloženoga mogli ste otprilike dobiti sliku da Guild Wars 2 nije vaš tipični MMO. Što se nas tiče – to je dobra stvar jer tek kada je ArenaNet uveo nekoliko značajnih inovacija u žanr uočili smo koliko su neke stare stvari bile restriktivne. Pravo je osvježenje vidjeti da je borba puna živosti, da umjesto zadanih uloga svatko može igrati kako hoće bez obzira na klasu. Nadalje, odlično je kako umiranje nije instantno već dobivamo priliku za brzi oporavak; zabavan je sustav grupiranja, sistem dijeljenja loota, model dinamičnih zadataka. Igra se može podičiti zanimljivim craftingom, bogato ispunjenim svijetom, automatskim skaliranjem levela igrača na levele zona te nadasve motivirajućim nagrađivanjem za istraživanje svijeta.

Pokraj Guild Warsa 2 više nema smisla plaćati pretplatu za nešto inferiorno.

Sve to tvori jednu ugodnu avanturu koja će privući fanove MMORPG žanra željne svježine i noviteta, ali i sasvim novu publiku koju su kompliciranja žanra dosad odbijala od ovakvih igara. No najvažnije – Guild Wars 2 otvorit će vrata publici koja ne želi plaćati mjesečnu pretplatu za svoje online igre, jer kako je već poznato – ovo nije F2P igra, no jednom kada ju kupite od vas se ne traži nikakva dodatna naknada. Istina, za neke ćete stvari morati platiti, no to nisu stvari koje će vam dati neku prednost u igri, već samo zanimljive pogodnosti. Svi sadržaji ove igre dostupni su svima i moramo reći – tako to i treba biti. Pokraj Guild Warsa 2 više nema smisla plaćati pretplatu za nešto inferiorno, a usudit ćemo se reći ni za nešto ravnopravno.

Nadamo se kako s ovom igrom počinje novo doba u MMORPG žanru, a ako je suditi po njegovom predvodniku – bit će to mnogo pristupačnije, a time i još zabavnije doba. Za Guild Wars 2 stoga imate našu apsolutnu preporuku i garanciju da igra vrijedi svake kune koju je za nju potrebno izdvojiti.

Već uživate u ovoj igri? Podijelite svoje dojmove kroz korisničku ocjenu i komentare na recenziju, a raspravite o njoj i u detalje na našem forumu gdje Guild Wars 2 ima zasebnu sekciju.

FORUM: Guild Wars 2 hub

Nakon pet godina razvoja, dotjerivanja i brojnih beta testiranja, fanovi najočekivanije fantasy MMO igre u 2012. godini dobili su priliku prošetati Tyriom. U našoj recenziji saznajte zašto Guild Wars 2 označava novo doba MMORPG žanra.

94 Naša ocjena
  • pristupačan i zanimljiv gameplay
  • pregršt sadržaja
  • prezentacija
  • ništa vrijedno spomena

Žarko Ćurić

Želja mu je jednog dana izdati vlastitu igru, na čemu naporno radi. Osim raznih retro konzola trenutno posjeduje PS4 i X1. Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su oni čudni RPG-ovi gdje likovi imaju šiljaste frizure.

Komentari (40)

  • Mr Newization

    16.09.2012 - 14:39

    Igra rula, nema šta. BTW kako bih želio onu ogromnu figuru zmaja i Guild Warsa 2 iz Algoritma…

  • B00rek

    16.09.2012 - 15:10

    Igra je vrhunska. Za 350 kuna dobiješ praktički beskonačno sati zabave i naravno replay value je vrlo visok. Vrlo isplativo i ima mnogo odličnih noviteta. Možda nije WoW-killer, ali definitivno podiže MMO žanr na novu razinu. Također nema pretplate što je ogromni plus.

  • CAwe

    16.09.2012 - 15:35

    Necemo usporedivat ovo sa wow jer je gw2 raden cak i za one koje nisu rpg ljubitelji uopce nema standarnih questova ubij 10 odredenih mobova i sl toga ode nema dapace igra ima main questove koji su tipa spasi grad obrani ga od napada i sl i a sporedni questoci se odvijaju u dungeonima lako je nabavit dobru opremu jer se itemi mogu kupovat s akarma poenima goldima ili cak dobit kad se rijesi cijela mapa cak sam i napravio guild za 1 silver na serveru gandar iludilo samo tiba cekat da mi ekipa ovo zaigra!!!inace ako na trenutnom serveru nema dovoljno igra za evente jednostavno se mpze preselit lika na drugi server!!!

  • Slashv

    16.09.2012 - 15:42

    Neki hejter je malo skinuo ocjenu, al igra je prebolesna, wow se ne moze usporedit s gw2 ni u jednom segmentu… Evo za sve s nasih prostora koji igraju na Gandari, hrvatski guild (al dobrodosli su i igraci iz susjednih nam drzava), ima preko 400 clanova tako da necete bit usamljeni 😀 http://www.croatian-maniacs.com/, za clanstvo samo napisite na forumu prijavnicu i bit ce vam poslan invite ili potrazite officire ingame

  • armin221186

    16.09.2012 - 15:53

    nesto fali u ovoj recenziji ja mislim da je video,a igra!! ma pogledaj samo grafiku *__________*

  • Skaar

    16.09.2012 - 17:30

    " (napomena: gemovi se kupuju stvarnim novcem)"
    Sto nije istina da se gemovi mozu kupovati i goldom iz igre? 50 silvera=1gem ili tako nesto san ja cuja?

    • CAwe

      @Skaar, 18.09.2012 - 08:36

      moze se kupovat goldima samo sta ne znam cijenu ali ima u tradu opcija koja to omogucuje razmjena golda za gemove mislim da nije ispod golda i da se dobije 100 gemova,zasad istrazujem svijet a to cu kasnije probat cak je moguc uz gemove otkljucat 6 slot za lika i za invetorij,ali za ove pare dobit vaku igru koja se moze i ponovo prelazit s drugim likom prica postaje drugacija tj glavni questovi a putovanje tj rabljenje waypointa je stvarno jedna od najboljih stvari u mmo nema nezeljenog hda ako ne zelis samo otvoris mapu i teleportiras se ko u skyrimu!!!

  • redhillunited

    16.09.2012 - 18:46

    Rijetko MMO-e recenzirati, a i nije dugo bila recenzija, pa ste mozda mogli video recenziju napraviti?

    • Ementaler

      @redhillunited, 16.09.2012 - 19:51

      Opet ta priča ha? :) Dakle još jednom, kad god možemo napravimo video recenziju – bilo čega. Dakle, ovdje to nije bilo moguće, inače bi bila i video recenzija ovdje. Radi se jedna druga u pozadini ;).

    • armin221186

      @redhillunited, 16.09.2012 - 19:54

      Sleeping Dogs -svaka cast Squer Enixu ovako vratiti True Crime 😀

  • levian

    16.09.2012 - 18:59

    1 gold je trenutno preko 300 gemova

  • acadzambas

    16.09.2012 - 20:35

    Jednom recju: AWESOME.

  • Zeus_CM

    17.09.2012 - 01:19

    Za 350 kuna više sati zabave i sadržaja nemože pružiti niti jedna igra i stojim iza toga. Odlična reca, volio bih da ima i video ali ne možemo sad sve jel :)

    • Zeus_CM

      @Zeus_CM, 17.09.2012 - 01:23

      preko 2 000 000 prodanih primjeraka u dva tjedna i 400 000 igrača igralo je istovremeno na launchu oborilo je rekord mmo žanra, i mislim da to govori mnogo.

    • dariomartic

      @Zeus_CM, 03.01.2013 - 14:24

      igra je sranje nad sranjima djabe sam dao pare za 2 cd pun bugova

  • dragec

    17.09.2012 - 07:41

    Ne ovolim ovakve tipove igara.Ovo su kak ti kažu igre za 'igre za ovisnike'. Imam par prijatelja koji su se tako navukli na Wow. Igraju 10-15 sati dnevno,već 5 godina tako.Ja neznam šta ti ljudi imaju uopće od života. Stvarno bolesno…

    • Mayhem

      @dragec, 17.09.2012 - 08:32

      Svaka igra koja ima neku vrstu multiplayera ima potencijal bit "igra za ovisnike". Ovisi do čovjeka.

    • -Aragorn-

      @dragec, 23.09.2012 - 19:16

      +1 Wow-krah civiliziranosti, sumrak čovječanstva

  • ZgodanElegantanŠarmantan

    17.09.2012 - 08:37

    Valjalo bi nabavit pa isprobat

  • Pandzinho

    17.09.2012 - 10:42

    dje je video recenzija
    halo ba nemojte mi se zajebavat

  • oxanodrolone

    17.09.2012 - 11:27

    Ljudi imam pitanje. Moja konfiguracija je iduca:
    – Gigabyte G31M-ES2L
    – Core 2 Duo E4600 clockan na 3.0Ghz
    – 3GB DDR2 RAM @ 1000Mhz
    – Powercolor Radeon HD6850 1GB

    Interesuje me da li cu moci vrtiti igru bar na low postavkama na 1280 x 1024 rezi? Jedni kazu ovako, drugi onako, na canurunit.com sam prosao test.. Ako ce biti guravo da se ne izuvam 50e, hvala.

    • rejn?er

      @oxanodrolone, 18.09.2012 - 12:00

      definitivno bi mogao igrati, sad ako te zanima world pvp imaj na umu da kad ti 500 igrača bude na 20m kvadratnih ni kompjuteri iz nase neće pomoć.

  • Zael

    17.09.2012 - 12:43

    WOW! nisam imao pojma da je tako dobra igra jer me ne zanima previše MMORPG… ali svaka čast!

  • Narco

    17.09.2012 - 14:21

    Dajem BF3 Limited Edition i BC2 za ovu igru :)

    • dariomartic

      @Narco, 03.01.2013 - 14:23

      ja dajem guild wars 2 za sat vremena igranje bf3

  • Loghain

    20.09.2012 - 12:15

    Lol ovu recenziju kao da su napisali najveći fanboyevi jer ispada da je igra savršenstvo na svim poljima a nigdje nema negativnosti što je malo smiješno.

    Inače za GW2 mislim da je igra napravljena za sve igrače koji nisu ljubitalji tradicionalnih RPG naslova i MMO igara a više za konzolaško arkadne tipove igrača.

    Znači ovaj MMO je za sve one igrače koji baš i ne vole MMO tipove igara a više traže neku akciju u igrama.

    • Zeus_CM

      @Loghain, 21.09.2012 - 11:53

      Ocjena je u rangu ostalih velikih recenzenata kao što je npr. Gamespot – ocjena 90/100, IGN – 9/10, Ten Ton Hammer – 94/100, Gamespy – 9/10….

    • Loghain

      @Loghain, 21.09.2012 - 20:24

      Samo je pitanje da li baš svi recenzenti svugdje ovako ocjenjuju ovu igru i uzdižu je kao da je u svim mogučim aspektima savršena bez ikakve kritike ičega.
      Ova recenzija je napravljena previše fanboyevski subjektivno da bi je itko uzeo kao ozbiljnu objektivnu recenziju igre.

    • Zeus_CM

      @Loghain, 23.09.2012 - 00:13

      sve recenzije su subjektivnog karaktera.

    • Loghain

      @Loghain, 23.09.2012 - 16:44

      To naprosto nije istina , objektivno novinarstvo i pisanje se ne bi trebalo temeljiti samo na subjektivnim dojmovima autora teksta nego bi trebalo uključivati i objektivne dojmove autora o nekom proizvodu , ovom slučaju igri gledajući i uspoređujući je sa ostalim igrama ovoga žanra i njenom konkurencijom i na kraju napraviti usporedbu više njih i konačnu ocjenu o svim pozitivnim pomacima koje neka nova igra nudi ali i svim mogućim nedostacima određene igre.

      Ali kada se piše recenzija a sve prezentira samo sa pozitivnim i to na svim aspektima a znamo da je danas skoro nemoguće pronaći neku igru u kojoj je baš sve odlično napravljeno i kojoj ništa ne fali onda se na takvu recenziju ne može gledati kao na dobro napravljenu.

      Ja volim recenzije u kojima su autori kritički nastrojeni prema igrama koje ocjenjuju i o kojima na kraju iznesu sve pozitivne aspekte određene igre ali i one u kojima je igra manjkava, tj u kojima fali , u kojima nije dovoljno kvalitetno napravljena.

    • dariomartic

      @Loghain, 03.01.2013 - 17:08

      nezasluzene ocjene

  • Khalarius

    03.10.2012 - 18:00

    Zeli li netko kupit gw2 acc?

  • Duanador

    18.10.2012 - 10:54

    Jedno pitanje malo. Mozda ne pripada ovdje ali ne znam gdje da ga postavim. Kupio sam igru. Vrh vrhova je. Odusevljen sam.Ali dali se stalno borim protiv ovih kopjuterskih likova i zivotinja ili cu naposljetku dolaziti u okrsaj i sa drugim pleyerima. Stvarno bi molio odgovor. Puno hvala!

    • dariomartic

      @Duanador, 03.01.2013 - 17:10

      da poslje ces skuzit da nemozes zavrsit quest zbog bugova.dosadna je

  • n4ToCkA

    30.10.2012 - 16:28

    Ok da budem savrseno iskren, ja igru obozavam, doslovce. Cekao sam je par godina i bogme se cekanje isplatilo, no to ne znaci da mi kod igre ne smeta par stvari.

    Imam ovdje prevedeni text koji sam inace pisao za gw2 forum. Svi igraci originalnog GW.-a ce se sloziti samnom ,bar u nekim stvarima koje sam napisao. Btw text je za mrvu skracen od originala.

    Sto fali GW-u 2,a sto ima original?
    – Skillovi i sam challenge sakupljanja skillova. U prvom si dijelu mogao otic u pvp po nove skillove za svog pvp lika i svoje heroje. Ako ti je falilo nekih skillova za novi build , jednostavno si otisao u pvp, zaradio balthazar faction i potrosio na neke nove skillove, rune ili sigile. Naravno, to je vrijedilo samo za heroje i pvp likove, ali ako sam trebao neki novi elite skill za sebe recimo, kupio sam signet of capture, otisao u svijet , ubio bossa koji posjeduje taj skill i onda sam ga mogao koristiti. Upravo to fali i u GW-u 2. Fali neka doza izazova i kustomizacije koji je originalan GW imao, tako da neznam zasto ga nebi imao i njegov nasljednik. Jos jedna stvar u vezi skillova je nedostatak skillova veznih uz titule (nedostatak titula je takoder problem no o tome nesto kasnije). U originalnom smo guild warsu kada smo napredovali uz rangove nekih frakcija, mogli naucit neke specijalne PvE skillove koji su vrijedili SAMO u PvE. Svijestan sam da toga ima i u GW2, ali jednostavno nije isto kao i u jedinici. Mozda je nekima dobro da im se svi skillovi odma dostave na pladnju, i da ih odma na lvl up mogu nauciti, no to meni osobno ne valja,a siguran sam da nevalja i mnogim hardcore igracima.

    Takoder, uzasno fali weapon skillova. U prvom dijelu sam mogao napravit lika kako sam god htio, ako sam htio 8 weapon skillova imao sam 8 weapon skillova, ako sam htio shoutera stavio sam 8 shoutova itd itd, govorim kao primjer. Jednostavno to nemogu postici u gw2. Odkad igram warriora, postoje weaponsi koje nikad nisam ni taknuo jer su jednostavno pre glupi i imaju beskorisne skillove. Npr sword, kada ste vidjeli nekoga da koristi sword? Ili axe? Ili dual wield? Makar warriori imali traitove koje im daju increasan dmg na dual wield, i veci crit chance, condition dmg, etc, cinjenica je da warriori igraju samo 2 builda, a to su : Greatsword + frenzy + endure pain, sto je glass cannon donekle i CC warrior koji koristi hammer, mace i shield. Iskreno,svaki puta kada sam otisao u dungeon uvijek je neki warrior koristio upravo samo GREATSWORD. A zasto i nebi, pa jedino greatsword ima najveci damage i jedino se on isplati ako igramo na taj nacin. Ovi ostali nacini igre se prakticki i ne isplate jer su skillovi vecinom beskorisni. Zasto da igram dual wieldera kad mogu kao Greatsword warrior ubiti 20 mobova u par zamaha? Zasto da koristim sword i condition damage kad jedini condition koji warrior ima je bleed? Trebat ce mi 2 godine da ubijem nekoga. Zasto da koristim axe kada takoder nema dobre skillove i beskoristan je u vecini slucajeva? Vecina weapona su neiskoristiva, nitko ih ne koristi ni u kojem slucaju, a niti nece ih koristiti ako se neke stvari ne promjene. Igra je trebala biti onakva kakav je bio gw1, mogao si napraviti doslovce 1000 buildova, a da nisi napravio neki koji vec od prije postoji. Svaki build je bio razliciti od drugoga, i nitko nikada nije imao isti osim ako nije pogledao na wiki ili neke druge net stranice. Ovdje u dvojci mi prakticki imamo samo jedan posteni build, bar za warriora, a to je greatsword glass cannon, jer se ovi ostali ne isplate. A i da budemo iskreni, nemamo vise weapon skillova. I to je jos jedna stvar, imamo jedne te iste weapon skillove od pocetka do kraja igre. Koji vrag? Gdje je tu osjecaj napredovanja? Jedino sto dobivam su utility skillovi i napredniji armor ali to mi nije dosta razlicitosti da slozim nesto posebno. Trebalo bi staviti onakav sustav kakav je bio u jedinici, cisto jednostavno – 8 slotova, pa si slazite sta vas je volja. Ako ocete 5 healing skkillova, stavite tako. Ako pak ocete weapon mastera, stavite weapon skillove. Ako volite shoutat, koristite shoutove. Ili jednostavno kombinirajte svoje. Tako je bilo najbolje i tako je i dalje najbolje, ovaj sustav nije toliko fleksibilan. Ili ako vec mora biti 5 weapon skillova i 5 utility skillova, onda bi bar mogli napraviti VISE WEAPON SKILLOVA ZA SVAKI POSEBAN WEAPON! Sto znaci ako idete u fajt mijenjate i skillove koje imate na svom weaponu, jednostavno. Dojadila vam je ova kombinacija igranja? Uzmite druge skillove i igrajte na totalno drugi nacin. To, upravo to, je oduvijek bila glavna car originalnog GWa. Napravis nesto svoje, nesto sto mozda nitko u igri nije dotad otkrio, pretvoris se u pravi killing machine zahvaljujuci novoj kombinaciji skillova koje si sam izmislio, ili si mozda pogledao online, nije bitno. Bitno je da toga u GW2 nema, nema tog osjecaja truda i progressa koji je original imao. Stvarno mislim da bi se to moglo i trebalo promijeniti.

    – Titule. Jos nesto sto sam spominjao su same titule u GW2. Svi znaju da su titule isto bile jedan od glavnih aduta u originalnom GW-u. Frendovi i ja bi se uvijek natjecali da vidimo tko ce prije skupiti neki odredeni title i tko ce vise u njemu napredovati. Zabavljali smo se, mucili i krepavali kad smo dizali neki odredeni title. I onda kada smo napokon nekim slucajem maxali nesto do kraja, osjecali smo se ponosno. Osjecali smo se kao da smo stvarno nesto postigli, kao da smo najjaci maderfakeri u igri (sto smo znali da nismo). To fali u GW2. Osjecaj postignuca! Sta me boli briga ako sam dobio neku titulu unutar nekog cinematica? Sta mi vrijedi ako sam hero of shaemore ako nemogu tu titulu equipat i pokazat svima da sam taj odredeni cilj postigao? Nekima mozda to ne smeta, no mene osobno bode u oci. Jedinica je oduvijek imala doslovce stotine titula, dok se dvojka svodi na…koliko, desetak? Zasto tako unistiti jedan aspekt igre koji je savrseno radio u dvojci? Dont fix what aint broken!
    Jos jedna stvar u vezi titula su skillovi vezani uz njih. Znate one passivne skillove kada ste equipali Lightbringer title, ili Slayer title? Dobijete hp, resistance to dmg, veci dmg radite neprijateljima itd. Zasto toga nema u dvojci? A i da ne pricam o Lightrbingerima… doslovce sam u par misija od Initiatea dosao do Lightbringera, koji je navodno najveci title prije Master of Whispersa. What the hell? Gdje su Holy lightbringer, Vanquishing Lightbringer, i svi ostali rankovi koji idu prije i nakon toga? Cemu tako brz progress, zasto sam vec glavna faca, a nisam napravio nista posebno?

    – Story. Da, story. Prica u igri je fenomenalna, budimo iskreni, ali samo onaj dio u kojem se radi o VAMA, znaci vas personal story i to je to. Moram reci da me moj personal story puno vise zanimao od vece slike, tj od Zhaitana i problema koji on predstavlja. Nije dovoljno detaljno napravljen, nesto mi tu fali,a o final boss fightu da ni ne pricam. Necu spoilati, no iskreno sam razocaran.

    A i kod personal story-a je iritantno sto non stop susrecemo nove likove. Nova misija, novi likovi. E sad, to bi bilo sasvim super i ok da su neke stvari bolje odradene, npr razgovori s njima su tako stupidni ponekad da se jednostavno nemozes povezati, nema nekih emocija i emotivnog vezanja koje su bile kod originala. Razgovori s njima su jednostavno prebrzi, izgledaju prisiljeno i bezosjecajno. Nekima to ne smeta, ali mene bode u oci. Jedini lik u cijeloj igri koji je vrijedan spomena je Tybalt. End of story. Takodjer, kako to da te likove vidimo samo dva, tri puta po misiji i kasnije ih nigdje nema? Sta su isparili u zrak? Zasto misije koje slijede ne ukljucuju te likove, ili bar ih pokazu da vidimo sto se dogodilo s njima? Ili bar da ih vidimo na kraju storya? Why?

    Moja preporuka, keep the personal story personal. Bilo bi dobro da su stavili personal story od lvl 1-80, a Zhaitanov story od lvla kada se pridruzite frakciji pa nadalje. Trebalo ih je odvojiti, jer ovako vas story pre rano zavrsava, a time zavrsava i najzanimljiviji dio price. Kasnije se sve svodi na Trahernea koji krade vasu zasluzenu slavu i Zhaitana
    koji ne zasluzuje bit final boss. Sta je ta glupa biljka tako posebno napravila da zasluzuje biti vodja?

    – Home instance. E sad , ovo me najvise od svega muci. Od svih stvari koje sam napomenuo, ovo mi pije krv iz dana u dan i doslovce ne prode dan kada se ne zapitam; zasto pobogu imamo Home instance? Tko ih koristi? Cemu sluze? Zasto bi ih ikad posjetio u kasnijim levelima? Nisam upoznao nijednu osobu koja je ikad provela vise od 1h sve ukupno u svojoj home instanci. A i zasto bi? Od njih nema apsolutno nikakve koristi. Presao si misiju , u storyu ti pise da si dobio neki bozji emblem ili cape, sta vec, i to bi ti se trebalo pojaviti u personal instanci. Mozda se pojavi, mozda i ne, iskreno nikada nisam ni provjeravao no to i je najveci problem. Ljudi nisu potaknuti otici u home instance i pogledati dali ima sta novoga. Nitko ih ne koristi, nisu dovoljno interaktivni. I jos jedan problem kod njih je njihova nepristupacnost. Kazem nepristupacnost jer u jednom slucaju kada sam igrao svoga Asura engineera, nisam posjetio svoj home instance sve do 20.og lvla. 20og. Znaci, tek na 20om lvlu sam dobio event koji mi kaze idi u svoj home instance. Ili nakon 20og lvla, vise se ni ne sjecam ,ali definitivno nije bilo prije. Vas character, a i vi, nemate nikakvog razloga da odete tamo jer su jednostavno instance prazne, ne zanimljive i ne nadogradive. Ajde da se mogu kupovati nove stvari i stavljati unutra, uredivati ih i onda pokazivati frendovima, ali ovako samo stoje kao ukras. Ukras koji skuplja prasinu.

    – Pitanja na pocetku igre. Cemu ona sluze? U redu, neka utjecu na nas osobni story (ili da budem precizniji prva 2 , 3 pitanja) no ima pun kufer ostalih pitanja koja ne rade apsolutno nista. Ne vrijede pisljiva boba. Evo recimo, kod svojeg human warriora mogao sam birati kojeg boga najvise stujem, dali nosim helm ili ne i dali sam ferocious, charming ili honorable. Kog vraga to sluzi? Pa da mi se bar vidi u igri da sam odabrao balthazara kao svoje glavno bozanstvo ili da se bar vidi da sam ferocious. To se nigdje u igri ne pokazuje! Moj lik tijekom cijelog igranja nije nijednom spomenuo balthazara osim kada sam castao Hounds of Balthazar elite skill. Tijekom personal storya moj lik se doslovce ponasao kao glupa kukavica u nekim situacijama i nije uopce reagirao u skladu s njegovim barbaric ponasanjem. Znam da to ne utjece na personal story i cinematicse, no trebalo bi. A ako cemo iskreno i utjecaj koji vase ponasanje ima tijekom obicnih dijaloga je patetican. "NPC-evi ce se drugacije odnositi prema vama, bojati vas se , ili vas stovati…" bs I say, to se nigdje u igri ne vidi.

    – Nemogucnost replayanja. This really takes the cake. Ako vam se vas story i svidio, i zelite ga ponovno odigrati e pa znate sta, big surprise – NEMOZETE! Ovo je sasvim razumljivo na nekoj razini i moze se objasniti ovako: neke misije zahtijevaju da donesete odredene odluke – spasiti onog frajera ili otici se osvetiti onome, i tako nesto, te kada napravite odluku nema povratka. Ocito zato developeri nisu htjeli staviti niti mogucnost replayanja. Ali pobogu mogli su onda to bar ovako napraviti ; staviti replay ali onemoguciti donosenja odluka tijekom misija. Ako ste odabrali osvetu umjesto spasavanja necete moc promijeniti svoju odluku nego idete onako kako ste prvi puta presli, i to je to! Problem rijesen, a playeri dobivaju mogucnost ponovnog odigravanja price. Svi sretni zadovoljni.

    Eto, to bi uglavnom bilo to. Sad, ako ste procitali text do kraja svaka vam cast. Znam da sam se raspisao ali htio sam cuti vasa misljenja i dozivljaje u vezi igre. Ponavljam da sam ogromni fan GW-a 2 i da igru obozavam, no ove stvari koje sam vam gore napisao me ozbiljno bockaju i samo se nadam da ce neke stvari moci srediti u buducim patchevima, barem mogucnost replayanja price ako nista drugo.

  • dariomartic

    31.12.2012 - 19:12

    igra je previse dignuta u zrak.dobila ocjenu samo na prezentaciji i reklami!nema sta reci za grafiku ali gameplay je katastrofa skilovi su bezveze za 5 min otklj sve.ima toliko bugova da jednostavno nemozes prec neki dungeon zbog buga,a u recenziji pise pod minus nista vrijedno spomena.ako vama nije vrijedno spomena:na mapi mi pokazuje lokaciju gdje se trebam nac sa npcjem da pocnem dungeon,kad sam dosao tamo npc otiso u drugu galaksiju nema ga tako da igru nisam mogo nastavit.proslo je 3mjeseca zalim boze sto sam bacio pare .ako neko zeli prodajem to smece od igrice.poz svima

  • Ja Sam

    22.01.2013 - 00:13

    Mislim da ću kupiti ovo, čini mi se predobro, nadam se da i jest.

  • AbberonAphos

    28.01.2013 - 17:40

    Opce poznata je stvar da se ne treba prepustiti recenzijama.
    Igram igru od releasea, nisam ogromni fan boy al sam prosao vecinu poznatih mmoa nakon dugo godina. Nemorate mi vjerovati ili nesto slicno ali samo cu reci sljedece:
    Igra tj arenanet ima odlican support i kvalitetu usluge poput blizzarda (eto vi koji ste zeljni usporedjivanja). Zatim za takve pare dobijete vise sadrzaja nego u igri koju ste vec godinama placali i godinama igrali. Nemozete se žaliti na kvalitetu u trenutnih 5-6 mjeseci otkad je izasla. Nemojte citat niti super komentare niti bullshit komentare. Raspitajte se sami po youtubeu, i slicno i onda odlucite ocete li kupit ili ne.
    Takodjer ne ovisi o provedenom vremenu, nema zurbe za stvari koje radite, niti vam je bitan nekakav gs i slicno. Svaki mjesec dolazi content release, zatim ce kasnije doci expanzija koja bi trebala bit samo najavljena polovicom ove godine. Sto znaci da se uporno radi na igri i nije nimalo zapustena. Trenutno ima preko 3mil subscribera ne ubrajajuci kinu, od toga broj aktivnih nije toliko pao a sad polako opet raste jer dolazi patch koji jos vise polira igru. Igra ima jako puno potencijala i dosta jak engine za napravit cuda. I jos jednom cu ponovit, ako ste zeljni usporedjivanja, odustanite od toga. Ignorirajte sve komentare cak i moj ako hocete. Samo isprobajte i uvjerite se. Za tolike novce nemozete pogrijesiti nimalo s tim da je vecina davala **** broj na vec poznatim mmoima. Kupis jednom igras zauvijek. S tim za nas koji vec odrastamo te nemamo previse vremena za igre > gw2 je savrsen jer ne trazi puno vremena da bi uzivali i zabavljali se u pve/pvp. Sretno jos jednom. A ako netko zeli igrati, samo cu dat informaciju da na Gandara EU serveru ima najvise hrvata i jako poznati gw1 guild Croatian Maniacs. Pozdrav i nemojte zamjerit ako sam nekoga uvrijedio :)

  • Holysheat666

    02.08.2017 - 12:39

    igra je katastrofalna, od optimizacije, kad jednom pocnes wow, sve ti je ostalo koma, u tome zanru mislim

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!