Gwent: The Witcher Card Game

GERALTOVA DRUGA OMILJENA STVAR

Erna Fučić

Gwent je poznati digitalni CCG koji se inicijalno pojavio u videoigri The Witcher 3: Wild Hunt, a zatim se razvio u samostalnu multiplayer igru za PC i konzole, besplatnu za preuzimanje. Otvorena beta iz studija CD Projekt pojavila se krajem svibnja ove godine, pa sam ju odlučila isprobati. Unazad petnaestak godina susrela sam i zaigrala razne CCG/TCG/LCG igre, u ranim počecima Pokemone pa prirodnom evolucijom u Magic: The Gathering i zapela na Hearthstoneu. Radi se o deck-crafting igrama, a usput sam isprobala i deck-building igre smještene u Marvelov i DC svijet.

Sa navedenim iskustvom, odmah mogu primijetiti da se Gwent  po svojoj mehanici razlikuje od većine poznatih deck-crafter igara. Po meni najvažnija stavka jest da ne koristi klasični pojam mane – resursa za odigravanje karata. Minioni se u Gwentu nazivaju jedinice i nemaju neku vrijednost koja im dopušta kada izlaze na bojno polje, dakle svi su stalno dostupni za odigrati u svakoj rundi. Ono što je najbitnije i presudno za pobjedu u Gwentu su vrijednosti snage svake pojedine jedinice, što im je navedeno u gornjem lijevom kutu. Inače, igrači započinju s 0 bodova, a njih počinjete skupljati čim na svojem redu odigrate kartu iz ruke na bojno polje, određene vrijednosti strength. U tom trenutku vaši bodovi rastu za istu vrijednost odigrane karte.

gwent-ss

Jedna partija Gwenta odigrava se u čak tri runde. Red igranja se izmjenjuje dokle god jedan od igrača ne odustane i stisne pass gumb sa strane. Taj igrač je, ili ostvario nadmoć u bodovima ovu rundu, ili je postao svjestan da ne može dostići protivnika u toj rundi. Protivnik zatim odlučuje hoće li još nešto odigrati ili također stišće pass. Za trenutnu rundu se deklarira pobjednik i kreće se na sljedeću, a jedinice se čiste s polja. Ultimativni pobjednik je naravno onaj koji je dobio dvije od  tri runde.

Sad kad smo pokrili suhoparnu osnovnu mehaniku,  možemo preći na ono što Gwent čini zanimljivom razbibrigom, i boljim izazovom od dosadašnjih digitalnih CCG-ja koji su se počeli pojavljivati u zadnjih par godina.

DECK CRAFTING

Kao prvo, za stvoriti deck morate ga nafilati minimalno sa 25 karata. Maksimalan broj je 40, no to je po meni previše karata i vjerojatnost da će vam se u tako velikom decku pojaviti baš ona presudna karta se dosta smanjuje. Naročito zbog toga što ne trebate filati deck sa mana kartama.  Osobno sam se držala brojke 25-30 karata, i to mi se pokazalo kao dobra taktika. Najbitnije na što morate misliti pri kreiranju decka je vaša početna ruka u prvoj rundi. Pravilo je da počinjete igru sa deset karata, s time da naravno smijete odmah u startu tri po izboru izmijeniti. Ono što je zeznuto u igri je da vam ta početna ruka karata zapravo ostaje do kraja treće runde!  Na početku druge runde dobivate još dvije karte, a na početku treće runde samo jednu.

gwent-ss2

Tu dolazi do izražaja kada je u rundi potrebno odlučiti stati na loptu i udariti pass gumb, a također i kako pažljivo sastaviti svoj deck. Naravno da dosta karata ima i neke specijalne mogućnosti i efekte, a postoje i spell karte koji se u Gwentu nazivaju events.

Bojno polje sa strane svakog igrača se dijeli u tri kategorije: Melee, Streličari i Baliste. Jedinice se temeljno dijele po oznakama u koji red mogu ići, dok neke nemaju taj dio definiran i odigravate ih u razinu po izboru. Kategorizacija jedinica je u brončane, srebrne i zlatne, gdje su zlatne naravno posebne po nekim svojstvima, a najbitinije je da su imune na štetu zadanu od protivnika. Određene jedinice poboljšavaju vrijednosti snage svojim suborcima, a neke zadaju štetu protivnicima. Ukoliko vrijednost jedinice padne na nulu, ona odlazi na groblje.

Deckovi se grade prema dodijeljenim vođama koji su zlatne karte i u neku ruku predstavnici osnovnih frakcija.

Deckovi se grade prema dodijeljenim vođama (leader) koji su zlatne karte i u neku ruku predstavnici jedne od osnovnih frakcija u Gwentu: Monsters, Nilfgaard, Northern Realms, Scoia’tael i Skellige. Karte vođa imaju svoje vrijednosti strength, stoje uz vašu ruku kao ekstra karta i mogu se odigrati u bilo kojem trenutku. Svaki vođa ima neku svoju specijalnu moć, i prema njemu i frakciji slažete željeni deck. Ja sam se dosta dobro snašla sa Skellige frakcijom koja je pomalo autodestruktivna. Što se više  samoranjavaju, to si više mogu na posebne načine umnožavati vrijednost snage.

gwent-ss-3

Kod event karata, najomiljenije su Biting Frost, Impenetrable Fog i Torrential Rain, koje se nakon odigravanja primjenjuju na jednu protivničku razinu, i tamo ostaju do kraja runde zadavati malu, ali redovitu štetu svim jedinicama u razini. Postoje još razni čudotvorni napitci kojima podižete strength svojih par jedinica, a svi njihovi efekti nestaju nakon završetka runde i prelaska u drugu, zajedno sa svim jedinicama.

Taj aspekt čišćenja polja prije nove runde meni  je jako zanimljiv jer teoretski svaku rundu žrtvujete jedinice u borbu. Jedino što vam ovdje može pomoći je svojstvo Resiliance koje neke jedinice sa sobom donose ili event koji odigrate na željenu jedinicu, pa vam nakon završetka runde ta jedinica preživi za sljedeću.

TRENIRANJE VAŠEG GERALTA

Iako je igra u beta verziji, glitcheva nema kao što se recimo Hearthstone-u i dandanas dogodi. Prilikom ulaska prolazite početni tutorial koji vas uči mehanici i pravilima. Dalje sam isprobavala brojne izazove u modu za vježbanje, kojima polako osvajate resurse: kegs, ore, meteorite powder, i scraps. Kako napredujete, borite se protiv sve jačih vođa jedne od frakcija, te ih na kraju i osvajate za vlastitu kolekciju. Kegs su doslovno bačve koje kupujete od trgovca, a zapravo su paketići novih karata.

gwent-ss4

Valuta kojom raspolažete je ore, gdje za 100 ore dobivate novi paketić. U svakome je sigurno jedna rijetka, epska ili legendarna karta, a ukoliko želite pravi novac trošiti ingame, cijena će se kretati od 3.05$ za dva paketića, do 71.19$ za njih šezdeset! U paketiću se nalazi pet karata, a zadnju možete birati od ponuđene tri, što je dosta dobra prilagodba da si korisnici mogu birati karte prema osobnim željama za gradnju deckova.

Igra je besplatna, no za one koji žele trošiti stvarni novac, cijene se kreću od nekoliko dolara pa sve do iznosa koji biste platili za punu igru.

Meteorite powder vam služi za unapređivanje karte koju imate, da dobije efekt dinamične slike, a pomoću scrapsa ćete craftati novi karte po želji. Svi se ti resursi lako dobivaju, ili kroz ove izazove u samom početku igranja, zatim kroz dnevne izazove i prelaženjem na viši level, te kroz penjanje na Leaderboard ljestivici. Nagrade se dobivaju i svakog mjeseca na temelju trenutnog ranka.

DOJAM O BETI / PO JUTRU SE DAN POZNAJE

Osobno, početni tutorial meni nije bio dovoljno jasan, barem što se svojstava karata tiče. Karte su jasno vidljive prelaskom miša, a sve su redom zaista prekrasno ilustrirane, dinamične i ponekad zastrašujuće. No, njihova svojstva i moći nisu dovoljno dobro objašnjeni tokom tutoriala, tj, morate ih naučiti napamet prije no što zaigrate. Tako da sam morala malo pokušajem-promašajem otkrivati što zapravo znači svojstvo Toggle, i recimo Resilliance, gdje je potonja postala jako bitna tokom igre, obzirom da omogućava da izabrana jedinica preživi u sljedeću rundu.

gwent-ss5

Jedino što se u dizajnu karata malo teže shvaća jest razlika između neutralnih i brončanih karata, po boji okvira. Znala sam se prevariti u prvim samostalnim partijama da okinem event za brončane jedinice slučajno na neutralne i  potrošim kartu. Ono što recimo Hearthstone ima je ono skvičavo povlačenje ručne kad želite odigrati potez koji u tom trenutku nije moguć. Dakle, razvojni studio Gwenta bi mogao promisliti o uvođenju takve funkcije koja vas zaustavi u odigravanju neostvarivih poteza.

Već sam spominjala da su ilustracije divne, no glazba u pozadini je također zgodna i nenametljiva, te pridonosi cijeloj atmosferi Witchera. Vidi se da je u projekt uloženo mnogo truda, kako na vizualnoj i auditornoj razini, tako i na sadržajnoj. U Witcheru 3 Gwent je bio dosta vanilla i tvorci priznaju da su do sad dosta prilagođavali karte kako bi pridonijeli raznolikosti gameplayja i poboljšali općeniti balans.

Mislim da je igra zasad solidno izbalansirana. Ako izgubim, to je najčešće radi vlastite gluposti, no ono što daje posebnu čar Gwentu je taj magični trenutak kada odlučite stisnuti pass. Ukoliko imate nadmoć nad neprijateljem, čak i u prvoj rundi, velike su šanse da će vas protivnik svim silama pokušati dostići u bodovima, ili čak preći. Pritom troši još dvije – tri karte, i sebi doslovno kopa jamu za sljedeće runde. Meni kruna neće pasti ako prvu ili drugu rundu izgubim, ali ako pametno raspolažem kartama i u trećoj mi ih ostane preko nekoliko u odnosu na ispucanog protivnika, to daje posebno zadovoljstvo pobjedi.

Gwent mi je došao kao potpuno osvježenje po mehanici, stilu i dizajnu, tako da ga već sada preporučujem svima oko sebe. Partije su brze, dinamične i rijetko kad ćete utabanim putem doći do pobjede, što uvijek izaziva potrebu da zaigrate još jednu, i još jednu...

91 Naša ocjena
  • jedinstvena mehanika za jedan CCG
  • jednostavno i brzo za naučiti