Halo Wars [X360]

Danijel Handžek

Priča Halo Warsa se odvija 20 godina prije događanja prvog Halo-a. Ljudi i Covenanti također su u to vrijeme bili u ratu, a radnja se koncentrira na avanturu jednog svemirskog transportera koji prevozi hrpu jedinica.

Ono što je mene osobno učinilo skeptičnim glede ovoga naslova je činjenica da programerski studio koji je razvijao igru nema previše iskustva sa igrama na konzolama, a i sami možete zamisliti koliko je osjetljivo prilagoditi kontrole RTS igre za konzolu i učiniti ih jednostavnima, a opet funkcionalnima i učinkovitima. No nakon prvog uzimanja gamepada u ruke taj skepticizam se gubi, te jasno vidite da je sve jednostavno rješeno. Kontrola zaista nema tako puno i poprilično ih je lako zapamtiti. Također, ako ste igrali prije koji Halo naslov, sve će vam se učiniti poznato i brzo čete se naviknuti na igru.

Druga stvar koja zanima vjerojatnog svakog pravoga strategijaša je, dali ima kakvog balansa među jedinicama ili sve funkcionira na principu nagomilaj / šalji / uništi? Iskreno rečeno Halo Wars je igra koja pripada RTS igrama tipa Red Alert, a to znači upravo ono drugo – nakrkaj i uništi što prije moguće. Iako moram priznati da bi lagao kad bi rekao da nema i nekih taktičkih elemenata izbora jedinica kojima napasti (na primjer kod krivog izbora jedinice moguće da nećemo moći napasti zračne jedinice), no ipak sve je to daleko od balansa na kakav smo navikli u primjerice Brood War-u. Daleko od toga da je loše, štoviše čak i odgovara ovakvom tipu igre.

Misije u kampanji su više-manje linerane, iako postoje elementi gdje ima više taktiziranja i ne odvija se sve u velikoj brzini, tako da imate vremena dobro se razgraditi i promisliti kako riješiti objective koji su pred vama. Većinom sve jedinice koje ste primjetili u serijalu, ovdje imate na raspolaganju (Arbiter-a,Scorpione, Horneta, Gruntove, Scarabe, Warthogove). Možete kontrolirati i Convenante (iako od njih ništa u kampanji, samo u većim bitkamta) i UNSC, no ne i Floodove.

Muzika je dobro uređena i doprinosi samoj atmosferi igre, te je napravljena u skladu sa događanjima na ekranu. Razvoj ljudi i Convenanta je različit kao i pripadne im jedinice, te je očita razlika u samoj kontroli i načinu napadanja. Floodove ne možemo kontrolirati jer je logično da sam balans koji bi trebalo napraviti, nebi bio odmah odlično napravljen, već bi trebalo proći hrpe i hrpe multyplay okršaja prije nego bi se utvrdilo koja je jedinica preslaba, a koja pak prejaka. Uostalom trebalo bi pripremiti i hrpe patcheva što je na konzolama nešto problematičnije izvesti nego na PC-u.

U igri je naravno prisutno i taktiziranje pa valja promisliti dali se prvo razgraditi ili prije dići vojsku za rush ili obranu. Također svaka jedinica se može nadograditi te na taj način poboljšati svoj damage i hitpointse, što je svakako za pohvalu. Kampanja je s druge strane dosta kratka, tako da taman kad se uživite shvaćate da ste na kraju. Kratkoću glavne kampanje donekle čupa grupno igranje koje će vas zadržati nešto duže uz igru. Međusekvence su napravljeno besprijekorno i svakako su za pogledati više puta, dodatno će vas uživiti u priču i akciju.

Grafički je igra dobro prezentirana, te postoji niz različitih i dobro dizajniranih setova za misije (drugačiji okoliš). Negativno je da se programeri nisu sjetili omogućiti grupiranje jedinica što je jako važno za samo kordiniranje napada i micro management. Također, nedostatak potonjeg otežava napad sa dvije strane i onemogućava postizanje efekta iznenađenja. Izgradnja je jednostavna pa tako klikom na građevinu, dobivate kratki meni sa opcijama koje se lako pamte. Sistem rally pointa je prisutan no nagomilavanjem jedinica zna doći do zaštopavanja baze. Multplayer se bazira na do šest igrača u Xbox live servisu, te slobodno mogu reći da to sve možda malo prespro izgleda.

Halo Wars je sve u svemu dobra igra, sa tek nekoliko dječjih bolesti i mušica, no ipak daleko je to od revolucionrane strategije za konzole kakvu smo očekivali ( bila su prevelika obećanja izdavača i razvojnog studija ). Ipak, ako ste ljubitelj žanra, a vlasnik ste Xbox 360 konzole, nemate baš previše izbora – nabavite si Halo Wars, dobro će vas zabaviti.

Nakon napucavanja iz prvog lica došla nam jer na red za recenziranje i jedna strategija u Halo svijetu. Jedva smo dočekali malo novog RTS materijala na Xboxu 360, a Halo Wars došao je kao naručen.

81 Naša ocjena
  • akcija