HCL.HR

Recenzija

Hand of Fate

Zoran Žalac

Mene u teoriji uvijek kupe ideje iza kartaških igara, bilo da je riječ o Yu-Gi-Oh!-u ili Hearthstoneu. No kad god se u praksi uhvatim kartaških igara vrlo brzo počnem mrziti sebe, a te igre pogotovo. Obično me proganja osjećaj da sam vječni „Crni Petar“ pa se najčešće klonim karata kako bih sačuvao zdrav razum. Ipak, karte nekako uvijek nađu put do mene, a tako je bilo i s novom indie igrom Hand of Fate. No s dotičnom se dogodilo i nešto neobično, jer ne mogu reći da sam uz nju zavrtio istu priču. Za divno čudo, ovdje nisam mrzio sebe, a ni igru. Barem ne cijelo vrijeme.

Razlog za to je taj što Hand of Fate nije klasična kartaška igra nego jedan iznimno originalni miks strategije, avanture i akcije. Naime, za stolom imate računalom upravljanog protivnika koji vam sastavlja put od karata. Cilj vam je na svakoj razini doći do izlaza otkrivajući poklopljene karte, te na kraju do bossa. Posebnost je u tome što karte koje predstavljaju neprijatelje „ožive“ kada ih otkrijete, a igra se onda prebacuje u akcijski dio sličan borbi u Fable serijalu. Kako to točno izgleda možete vidjeti na gameplay komentaru koji je nedavno pripremio Vjeran „Shazaam“ Nagy.

Igrač ima svoj špil koji je podijeljen na inventory karte (s opremom i posvetama) te na encounter karte koje zapravo otkrivate svakim korakom. No špil se može uređivati tek na početku svakog levela pa igrač zapravo nema nekog velikog utjecaja u slaganju karata. Najveći utjecaj na kraju ima vaš protivnik koji špilu dodaje svoje karte i nasumično vam postavlja i dijeli sve na putu do bossa. Ono na što igrač mora najviše paziti nisu same karte nego hrana i energija lika. Svaki korak prema jednoj karti oduzima hranu, a kada ostanete bez hrane kreće oduzimanje energije. Srećom, na putu nailazite na novac i razne trgovce kojima možete prodati dio opreme te u zamjenu doći do hrane. Ili ju pak možete dobiti obavljanjem zadataka pojedine karte, koji obično uključuju borbu s neprijateljima.


Borba je prilično jednostavna – imate osnovni napad, protunapad, kotrljanje, posebnu moć za oružje i sporednu moć, ako za nju posjedujete odgovarajuću kartu. Postoje četiri vrste standardnih neprijatelja i nekoliko specifičnih mini-bossova, tako da raznovrsnosti ne fali. Nasumično odabrane arene u kojima se borite nasumične su i svojim dizajnom. U nekoliko njih postoje i zamke koje možete okrenuti sebi u korist, no to nije ni približno učinkovito kao osnovni pristup udaranja po protivniku. Međutim, najveći minus u samoj borbi je nemogućnost rotiranja kamere. Ako se u većim arenama, na primjer, udaljite od protivnika ne možete vidjeti odakle dolazi on, ili njegov dalekometni projektil, što može dovesti do nekoliko frustrirajućih umiranja.

No u borbi barem imate šansu ovisno o svojoj vještini. Moguće je nekad okrenuti situaciju i kad je naizgled već gotova – zna se dogoditi i da sa zadnjom kapi krvi dokrajčite bossa. Međutim, uz borbu postoji i sustav biranja ishoda za kartu na koju stanete, s kojim vještina nema nikakve veze. Primjerice, naiđete na kartu koja označava rijeku na vašem putovanju. Morate ju prijeći, a to radite tako da vam se ponude četiri karte s kojima određujete ishod tog prelaska. Prijeći ćete svakako, ali hoćete li pritom nešto izgubiti ili pak dobiti, to određuje isključivo sreća. Možete izabrati kartu koja znači uspjeh, ili veliki uspjeh, ali isto tako i neuspjeh, tj. veliki neuspjeh. Biranje karata je totalno nasumično jer ne postoji način da predvidite gdje se nalazi uspjeh a gdje neuspjeh. U najboljem slučaju imate tri „uspješne“ karte i jednu „neuspješnu“, no kako igra postaje teža, taj omjer se mijenja na jednu uspješnu i tri neuspješne karte.


Ne može se reći da je baš sve u sreći jer vam dosta karata daje na izbor hoćete li s njima riskirati ili ne. Rizik je time temeljna stvar jer riskiranjem i obavljanjem zadataka otključavate nove karte te dobivate nagrade ili kazne koje vam mogu pomoći ili odmoći na vašem putu. U kasnijem stadiju igre dolazi do kalkuliranja što je manje zlo; jer npr. jedna kazna može donijeti i tri nagrade, ili obratno. No isto tako, u kasnijem stadiju već dolazi do laganog ponavljanja i forsiranja uvjeta protiv vas, kao i do nekih karata koje su nepravednije od drugih. Na zadnjem levelu pogotovo – sve i da posložite špil po svojoj volji, sve i da se ne upuštate u rizik, da savršeno odradite svaku borbu, opet ste u milosti i nemilosti nasumičnog izvlačenja karata.

Jednostavno, do bossa možete doći samo ako vam se posreći, odnosno ako vam se npr. nakon svakog četvrtog koraka izvuče karta za oduzimanje zlata (a zlata ionako nemate), umjesto da dobijete kaznu oduzimanja 10% energije za svaku kletvu – a njih na grbači imate dovoljno da vas igra automatski ubije i vrati na sam početak. U središnjem Story modu to i nije toliko kažnjavajuće jer se relativno brzo možete vratiti u akciju. No u Endless modu tako zbog jedne nesretne karte možete izgubiti sate i sate igranja kada se tome najmanje nadate.


Priznajem kako sam u nekoliko navrata bacao kontroler zbog Hand of Fatea, ali nisam se osjećao jadno nakon poraza nego bih instantno, u inat, krenuo iz početka. Zbog toga me nije smetala ni repetitivnost igre. Zasmetali su me tek bugovi, odnosno problemi djelomičnog gubitka zvuka u igri, kao i povremeno zastajanje koje je vodilo do neigrivog stanja dok se ne promjeni rezolucija. Na to ipak ne gledam toliko kritično jer vjerujem da će ti problemčići s vremenom biti ispravljeni.

Ono što najviše zamjeram Hand of Fateu zapravo mu ne mogu zamjeriti. A to je činjenica da igra pršti potencijalom koji je tek načet i još nije iskorišten na najbolji mogući način. Mehanika je originalna i da je u igru uloženo više sredstava mogli smo imati nešto uistinu neviđeno i vrhunsko. Da je borba bila malo bolja, arene pametnije dizajnirane, da je kampanja duža, špil širi… ovo bi bila igretina kakvu bih svima preporučio bez ikakvog oklijevanja. Ta nada ostaje za eventualne nastavke za koje se iskreno nadam da dolaze. Do tada moramo biti sretni s onime što imamo, a rekao bih da je to igra koja će se više svidjeti ljudima koji ne vole karte nego fanovima istih.

Mislite da je Hearthstone nepravedan jer se previše oslanja na element sreće? Čekajte samo da vidite kakve vam nesretne karte dijeli Hand of Fate.

72 Naša ocjena
  • originalno
  • zabavno i ako ne volite karte
  • oslanjanje na (ne)sreću
  • borba je imala potencijala za više
  • bugovi

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (10)

  • Rakelax

    25.02.2015 - 18:48

    stvarno dobra igra da barem dođe s Windowsom samo bi još trebali napravit ovak neš slično za paukov pasijans

  • Firsum

    25.02.2015 - 20:08

    Igra brzo dosadi i prilično je lagana, pogotovo borba. Jedini pravi protivnik je failure karta. (loša sreća). Pohvale za ideju i Dealer-a. On je zakon s upadicama. 62/100.

  • StreetFigter88

    25.02.2015 - 20:24

    Lepa reca…

  • Gvags

    25.02.2015 - 23:15

    da, imam problem…svako malo kontrole mi uopce nece reagirat na par sekundi, sto je poprilicno gadno usred borbe. Pa ono…koje je rjesenje? (jel to ovo sa rezolucijom rjesenje?)

  • Numeron007

    26.02.2015 - 13:03

    Ocjena 69. Ne svidja mi se.

    • Ementaler

      @Numeron007, 26.02.2015 - 13:08

      Dobro, bilo bi zgodno i da kažeš zašto ti se ne sviđa.

    • hanteed

      @Numeron007, 26.02.2015 - 15:12

      lako je napisat da je losa,objasni numeron,joj sto nemogu vakvih gamera

  • djolence

    26.02.2015 - 13:36

    dobra ideja svakako made ne tako dobro realizovana. svakako interesantna igra od mene 72

  • LordRadman007

    26.02.2015 - 13:45

    Meni je igrica jedna od zabavnijih u zadnje vreme , bar na pocetku , pa je pocela da dosadjuje , mada sada kad sam dosao na 3 nivo ( onaj 3 red bosova) , pocela je da bude teska , i bossovi su mi nekako teski , svakako , odlicna igra.

  • grgoljblaster

    03.03.2015 - 11:15

    U stvari deljenje 4 uspeh-neuspeh karte nije nasumicno, samo se brzo mesaju. Caka je da pratite koja karta ide na vrh pri prvom mesanju, moguce je ispratiti gde je sta.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!