HCL.HR

Recenzija

Heavy Rain & Beyond: Two Souls Collection

PRESS X TO JAAAAAASOOOON

Zoran Žalac

Razvojni tim Quantic Dream i njihov vizionar David Cage u prošloj generaciji PlayStationa pomicali su granice uvjerljivosti u videoigrama, ali i liniju između igara i filmova. Rijetko se koja avantura s naglaskom na priču, prije i poslije Heavy Raina te Beyond: Two Soulsa mogla pohvaliti tako raskošnom produkcijom. Na to nas najbolje podsjećaju remaster izdanja tih naslova za PlayStation 4, koja se mogu nabaviti odvojeno u digitalnom obliku, ili zajedno na jednom disku po cijeni od 300 kn.

HEAVY RAIN

Prvi dio Quantic Dreamove kolekcije je ambiciozan pokušaj izvedbe trilera u obliku igre. Priča je to o potrazi za ubojicom koji otima malu djecu i daje izazove roditeljima kao jedinu nadu za njihov spas. Heavy Rain datira još iz 2010. godine i može se slobodno reći da je svojim postojanjem pripremio tržište Telltaleovim uspješnicama, a kasnije i L.A. Noireu.

No, premda je svojevremeno probio led za nove interaktivne avanture, Heavy Rain pet godina kasnije nije dobro ostario. Bolje rečeno, u remaster izdanju mu to što je predvodio druge ne znači mnogo. Starost igre se definitivno osjeti, u prvom redu na užasnim „tenk kontrolama“ zbog kojih je ponekad teško natjerati likove tamo gdje žele ići, kao i na ukočenim facijalnim animacijama likova koji izgledaju dobro sve dok ne počnu pričati.

HEAVY RAIN™_20160308232248

Većeg grafičkog pomaka kod PS4 verzije osim 1080p rezolucije nema. Igra je zadržala svojih 30 sličica po sekundi, ali i padove performansi na nekim prizorima. Najgore od svega, zadržala je i forsiranje kontrola pokretom pa svako malo morate mahati kontrolerom ili ga naginjati. Na nekim dijelovima igre registriranje tih pokreta je toliko loše da ih morate ponavljati po nekoliko puta, a možete si misliti kako to izgleda kad mlatarate kontrolerom po zraku.

Kontrolna shema u Heavy Rainu je zastarjela, a kontrole pokretom dovode do frustracije.

Ipak, Heavy Rain je i pokraj toga jedno zanimljivo iskustvo prvenstveno zbog svoje priče. Nije to triler koji bi u filmskom izdanju dobio neku nagradu za svoj scenarij, ali barem pokušava ispričati nešto što u industriji igara ne čujete tako često. Smatram da se Heavy Rainu zbog toga treba progledati kroz prste i zanemariti rupe u njegovoj priči, pa čak i činjenicu da vam u jednom trenutku izvrće tu priču onako kako se nije dogodila dok ste kontrolirali svog lika.

HEAVY RAIN™_20160306181845

Pojedini dijelovi Heavy Raina na kraju ostaju u trajnom pamćenju, bilo zbog svoje napetosti ili zbog gluposti. U bilo kojem slučaju, to je čudan naslov koji u tehničkom pogledu nije neko posebno ostvarenje gledano iz današnje perspektive, ali je igra koju bih svejedno preporučio.

BEYOND: TWO SOULS

Drugi dio kolekcije pripada igri koja nam je pokazala kakav je to osjećaj ući u tijelo Ellen Page; na jedan totalno aseksualan, gotovo duhovan način. Prije dvije godine u Beyond Two Souls preuzeli smo ulogu njezinog duha Aidena i shvatili kako je taj osjećaj ulaska u Ellen prilično bezvezan. Priča te igre bila je bljutavi nered u kojem je isplakano više suza nego za Tošom Proeskim, a taj znanstveno fantastični PMS u Director’s Cut izdanju za PlayStation 4 djelomično je popravljen.

Pokazalo se da je igra sasvim očekivano emotivna kao bisovi Mate Miše Kovača, ali i da je priča ovoga puta smislenija jer ju u novom izdanju možete pratiti kronološkim redoslijedom. Time je radnja jasnije posložena pa igrač dobiva bolji uvid u to kako se glavni lik razvija. Jednostavno više ne morate razmišljati kad se što događa nego se možete fokusirati na ono što se događa. Naravno, nije baš sve kronološki poredano u jedan slijed jer su neki dijelovi priče ipak ostavljeni za završni dio igre da vam ne bi spoilali neke stvari prije vremena.

Beyond: Two Souls™_20151220215137

E sad, koliko je taj novi redoslijed dobar za priču, toliko je štetan za gameplay. Najzabavniji dijelovi sada tako kreću tek od druge polovice igre, a do tada morate pretrpjeti niz trivijalnih aktivnosti kao što su listanje kuharice, rezanje luka, opijanje, pranje suđa i plakanje u ormaru. Doduše, tu i tamo dobijete mogućnost da zaigrate biljar te izmasakrirate frajere koje zanima poentiranje u neke druge rupe. Taj dio je stvarno zakon.

Novo izdanje Beyond: Two Soulsa donosi kronološki poredanu priču čime je ona prezentirana mnogo smislenije nego prije.

Osim novog redoslijeda priče, ovaj remaster ne donosi ništa drugo što bi popravilo samu igru. I dalje se tu radi o dosta linearnoj avanturi gdje vaši odabiri nemaju skoro nikakvog utjecaja na to kako priča završava. Isto tako, gameplay je najvećim dijelom samo hrpa napornih quick-time sekvenci u kojima vas igra ne kažnjava ni kada promašite tipke koje traži da pritisnete. Dobro, nekoliko poglavlja može završiti drugačije ako ne radite ništa, ali to ne utječe na daljnji razvoj priče.

Beyond: Two Souls™_20151220213956

S druge strane, Beyond je na PlayStationu 4 jednako zgodna igra, baš kao što je to u svoje vrijeme bio i original s trojke. Proljepšan je dodatnim efektima i čišćim teksturama tako da se ne vidi kako je star dvije godine, a na području facijalnih animacija još uvijek je pri samom vrhu onoga što možete vidjeti u videoigrama. I sve te suze su, to jednostavno morate razumjeti, najgorče virtualne suze ikad isplakane.

Dramu na stranu, Beyond: Two Souls je u novom izdanju mrvicu bolja igra od originala, dovoljno dobra da ju odigrate čisto da biste se mogli pohvaliti kako ste jednom pušili travu s Ellen Page; na jedan totalno medicinski opravdan, virtualan način.

Označeno sa: ,

Heavy Rain i Beyond: Two Souls daleko su od razine umjetničkog djela, ali fokusom na nesvakidašnje tematike u igrama mogu pružiti zabavu vrijednu tražene cijene za ovu kolekciju.

77 Naša ocjena
  • priče vrijedne vašeg vremena
  • drugačije igre od ostatka avanturističkog žanra
  • raznovrsnost tematika i zadataka
  • proklete kontrole pokretima
  • QTE sekvence bez značaja

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (9)

  • nikola2222253

    13.03.2016 - 21:30

    Ja ih bas igram na ps4 .

  • Minion

    13.03.2016 - 21:48

    Iskreno, uzivao sam u igrama.
    Beyond mi se vise svidio nego Heavy rain.

  • pesek32

    13.03.2016 - 21:56

    Mislim da ću nabavit ovo. Pogledao sam walktrough od HR al mislim da je jeftinije ako ih nabavim u paketu. A i postoji više krajeva.

  • IvanDado

    13.03.2016 - 22:29

    Dobre su to igre. Igrao sam ih na PS3-u. 80 od mene.

  • cicavlado098

    14.03.2016 - 09:02

    Jel Beyond ima hrvatski prijevod na ps4?

    • Zoran Žalac

      @cicavlado098, 14.03.2016 - 12:32

      Da, titlove samo. Zvuk nije na hrvatskom.

  • kozmos098

    14.03.2016 - 19:55

    po meni je ovo sve jedna velika lakrdija, sony u nedostatku dobrih ekskluziva izbaciva igre sa starih konzola i prodaje, jer su kao i vecina ostalih kapitalistickih gamadi zeli samo profit a nemisli na svoje potrosace. zar nisu mogli ovakve stare igre dati na mjesecnoj ponudi za playstation plus korisnike, a ne ponasaju se kao i nasi politicari. grabi,grabi,lova,lova $$$$$
    p.s. beyond zanimljiva i dobra igra

    • BaDly

      @kozmos098, 14.03.2016 - 21:54

      +

      Apsolutno se slažem sa svime. Fan sam sonyja, ali ovo šta rade sa tim ‘definitive editionima’ mi već stvarno ide na xxxxx….

      Obje igre sam naravno odigrao na PS3 i ostat će mi u memoriji kao odlične igre.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!