HCL.HR

Recenzija

Hellraid: The Escape

Dominik Bošnjak

Nakon velikog uspjeha The Room igara, mnogi su studiji i izdavači prigrlili ideju istraživački orijentiranih 3D avantura iz prvog lica na pametnim telefonima i tabletima. To je najvjerojatnije i razlog zašto je ovaj prijenosni format odabran za mobilnu uvertiru u Hellraid, nadolazeći akcijski RPG za PC i konzole nove generacije koji potpisuju autori Dead Island serijala, poljski Techland.

Za razliku od “velike” igre, glavnu riječ oko razvoja Hellraid: The Escapea vodila je ekipa iz Shrotbreak Studiosa, jedne od Techlandovih podružnica. Unatoč tome, ovaj mobilni uradak definitivno vjerno prenosi atmosferu i svijet Hellraida koji ćete uskoro i sami imati prilike zaigrati. Demoni, crni magovi, srednjovjekovne metode mučenja, jezivi dnevnici i groteskna čudovišta koja nastanjuju sablasne podzemne katakombe su sastavni dio i ove igre, no kroz Hellraid: The Escape ćete napredovati zahvaljujući svojim sivim stanicama, a ne kopljima, sjekirama i katanama.


Igra vas stavlja u ulogu duše nesretnog bezimenog pojedinca koji biva pogubljen od strane samozatajnog dvjestokilaša u uvodnoj sceni. Da nesretan kraj nije toliko konačan naš će paćenik shvatiti kada ga crna magija vrati u život, s time da pod “život” podrazumijevam njegovo opsjedanje raspadajućih leševa po kriptama nekakve verzije pakla. Da, “leševa”, jer smrt je sastavni element Hellraida, a umirat ćete konstantno. Koliko je ovaj pristup pokušaja i pogrešaka prikladan za jednu avanturu je diskutabilno, no pomirit ćete se s njime nakon što u prvih sat vremena igranja budete probodeni, spaljeni, izrešetani strijelama, dekapitirani, raskomadani i bačeni u ambis.

Mnogi će kritizirati neumjerenu količinu nasilnog sadržaja koja krasi ovaj naslov i teško da im se na tome može zamjeriti. Ipak, osobno sam impresioniran što je ovakva tematika u biti izvrsno uklopljena u avanturistički žanr, pogotovo s obzirom na to da ovo nije klasična horor avantura. Naravno da su ovdje prikazani motivi namijenjeni isključivo odrasloj publici, no Hellraid: The Escape vas neće pokušati prestrašiti jeftinim trikovima niti će se truditi stvoriti napetost, već će vas sustavno izlagati sve većim i većim količinama nasilja dok potpuno ne otupite ili vam se isto ne uvuče pod kožu.

Njegova tematika nije prožeta nasiljem. Ona jest nasilje. U kombinaciji s izvrsnom glazbenom podlogom te realističnim zvučnim efektima i fantasičnom grafičkom prezentacijom, ovaj dizajnerski pristup je rezultirao jednim izuzetno atmosferičnim uratkom. Naravno da sada možemo govoriti o “nasilju radi nasilja” i forsiranju šokantnih prizora, no ne može se poreći da Hellraid: The Escape ostavlja snažan dojam, svidio se on vama ili ne.


To je ujedno i najsvijetlija strana mobilnog Hellraida koja ga nekako i izvlači iz sveopće prosječnosti koja karakterizira ostatak igre. Iako je preview verzija koju sam igrao prije nekoliko mjeseci obećavala po pitanju originalnosti zagonetki, zanimljivi koncept magija na koncu nije u potpunosti zaživio u pogledu raznolikosti i iskorištenosti. Tako ćete većinu vremena ipak provesti u potrazi za predmetima koje ćete pokupiti i pretjerano kompliciranim radnjama odvući iz svog inventara na određenu točku prostorije u kojoj se nalazite kako biste iz nje izašli. Da, to znači da simulator vrtnje ključa u bravi i slični naporni elementi koje sam ne tako davno kritizirao ipak nisu izbačeni iz finalne verzije igre.

Još jedna boljka koju Shortbreak nije uspio razriješiti jesu problemi s optimizacijom zbog kojih Hellraid: The Escape pretvara vaš iPhone u indukcijsku ploču za kuhanje nakon svega dvadesetak minuta igranja. Techland je svojem studiju definitivno trebao dati više vremena da izgladi ovaj nedostatak. Sve da u tome i nisu uspjeli, igra bi barem izašla u nekom hladnijem razdoblju godine kada bih možda i blagonaklono gledao na činjenicu da Hellraid može služiti kao još jedna strujna alternativa centralnom grijanju.

Ovako, mogu samo izraziti nezadovoljstvo i nadanje da će se ove tehničke poteškoće izgladiti u nadolazećim nadogradnjama. A njih će definitivno biti, s obzirom da su developeri obećali barem poduplati prilično kratku single player kampanju kroz koju se može proletjeti u otprilike tri sata. Na svu sreću, sav budući sadržaj će biti dostupan bez dodatne naknade, tj. mikrotransakcija.

Ako imate jak želudac i iPad, ili jak želudac, iPhone i nesagorive azbestne rukavice, Hellraid bi vas mogao zaintrigirati. U suprotnome, slobodno ga zaobiđite u širokom luku i nemojte misliti da pretjerujem s rukavicama jer ćete se poslije golorukom igranja Hellraida na iPhoneu doslovno osjećati kao da ste “pljačkali pakao”. Teško se oteti dojmu da je uz malo više vremena ovo mogao biti izvrstan uradak, no situacija je takva kakva jest i Hellraid: The Escape je teško opisati kao nešto više od na brzinu sklepane mobilne avanture koju iz mora prosjeka izdvaja tek atmosferična prezentacija.

Recenzirali smo Hellraid: The Escape, mobilni hibrid avanture, simulatora umiranja i energetski neefikasnog radijatora.

65 Naša ocjena
  • izvrsna atmosfera
  • realistični vizuali
  • vrhunska glazbena podloga
  • zagonetke
  • zagrijavanje iPhonea
  • naporna interakcija s objektima

Dominik Bošnjak

Opis nije dostupan.

Komentari (5)

  • Shicko

    22.07.2014 - 16:21

    Ljudi pružaju realistično 4-d iskustvo a vi se žalite…

    Pa zar ste očekivali da je pakao klimatiziran zabavni park?

    • MoGaming

      @Shicko, 22.07.2014 - 17:22

      4D ?

    • Red Falcon 2

      @Shicko, 22.07.2014 - 20:26

      Dobra.

    • Ementaler

      @Shicko, 23.07.2014 - 07:23

      Bome, u pravu si. Kad malo razmislim – pa to je NEČUVENO u industriji, trebali bi im poslat Zlatnog Dabra za najbolje "van mobilno iskustvo" il nešto.

    • Artyom

      @Shicko, 23.07.2014 - 14:33

      Svaki put gad pogineš igra ti za kaznu ofuri prste, pa onda paziš kako igraš! xD

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?