Heroes of Might and Magic V

Illidan

I dok traje ”Mundijalska groznica”, i opća strka oko plasmana naših vatrenih na tom najvećem nogometnom događaju, koje se održava jednom u četiri godine, mnogi zaboravljaju na sve druge stvari, a zbog gledanja tekme se ne dolazi niti u školu ( koja je, sva sreća, napokon gotova ), ali niti na posao. Definitivno je, nogometna groznica je počela, i trajat će tamo negdje do sredine sedmog mjeseca, a zatim će se stvari opet smiriti, a svi ”mrzitelji” nogometa, kojih je na (ne)sreću malo će opet doći na svoje. Budući da nogomet nije zaobišao ni ovu recenziju, a vi ste se već počeli pitati kakve on pobogu veze ima s najnovijim ”herojima”, ostavljam vas da se to pitate i dalje, jer mi se ne da objašnjavati tako očitu stvar propalicama koje sada čitaju ovu recenziju umjesto da vani cugaju s ekipom, bare komade, igraju picigin, kupaju se na moru / bazenu… Hej, nisam ozbiljno mislio da ste propalice ili nešto slično(nisam li?), nego sam se poslužio tom stilskom figurom ”ozbiljne ironije” da vam pokušam objasniti da su Heroesi možda izašli u krivo vrijeme. Najprije je trajala strka oko kraja škole, dolaska ljeta i sličnih stvari, zatim je počela nogometna groznica, te zbog toga ova igra možda nije dobila svu potrebnu pažnju, a da li je i bolje da je tako, ili ipak nije, doznati ćete ako pročitate ovu recenziju.

Krenimo, kao i uvijek, od priče, koja nije ključni element Heroesa, ali postoji. U uvodnoj sceni u igru ćete vidjeti kako su demoni upali na kraljevo vjenčanje, te sve rastjerali, u bitci s demonom kralj uspije pobijediti, ali ta pobjeda nikoga previše ne veseli, jer se sada zna da su demoni ponovno provalili u kraljevstvo ljudi (zvano ”Griffin Empire”), te da dolaze teška vremena. Kralj odlazi na granice carstva, gdje demoni najjače napadaju, te pokušava organizirati nekakvu obranu. Vi nećete voditi kralja, već ćete uskočiti u ulogu princeze Isabel, koja želi skupiti još nekakvu dodatnu vojsku, sklopiti savezništvo s vilenjacima, te tako pružiti pomoć kralju i tako ga eventualno spasiti. Kao što vidite, priča nije nešto, te bi najbolja ocjena bila ”dovoljan”, što znači prolazno, i ništa više niti manje od toga. Igra se sastoji od 6 kampanja (The Queen, The Cultist, The Necromancer, The Warlock, The Ranger i The Mage) u kojima ćete imati prilike voditi različite klasične rase iz svijeta Heroesa, poput ljudi, vilenjaka, čarobnjaka, demona, zombija… Svaka od tih rasa ima svoja posebna bića, ljudi recimo imaju arhanđele, vilenjaci zmajeve i jednoroge, demoni različite živine iz pakla, i tako dalje i tako bliže, da vam sada sve ne nabrajam, a uostalom ako ste igrali bilo koji od prijašnjih nastavaka sve će vam to biti poznato.Premda su mnogi bili skeptični prema ovome naslovu, zato jer je do sada izašlo nebrojeno mnogo nastavaka starih hitova, i gotovo svi su bili upropašteni, jer se žudilo samo ka novoj i boljoj grafici, a stari šarm je bio uništen. Heroesi su, na našu opću radost, izbjegli taj sindrom, te su uspjeli zadržati sve karakteristike prijašnjih nastavaka, pogotovo trećeg, jer je to idejni uzor petom nastavku. Dakle, tu i dalje imamo klasični Turn Based sustav, u kojima jedan potez vodimo mi, pa jedan protivnici, te u igri nikada nema nikakvog vremenskog ograničenja, što znači da možete mozgati koliko hoćete prije nego povučete potez, što je pravo osvježenje za sve one koje živcira brzina odvijanja akcije u raznim RTS-ovima. Svaka bitka se, naravno, odvija na drugoj mapi, koje variraju od poprilično velikih, pa do malo manjih. Bitku započinjete s jednim herojem, nekada bez grada, a nekada sa njim. Ukoliko bitku započnete bez grada uglavnom ćete ga morati sami osvojiti tokom misije. Uređivanje samog grada ostalo više-manje isto u odnosu na prošle nastavke, samo što sada na raspolaganu imate par građevina više. Da objasnim za one koji nisu igrali prošle nastavke. Na raspolaganju imate najprije par osnovnih građevina, a gradnjom pojedine građevine dobivate mogućnost da radite druge i bolje zgrade, dakle klasično ”drvo gradnje”.

Građevine se dijele na par osnovnih tipova: građevine koje vam donose više novaca i ostalih resursa, građevine s kojima možete raditi razna čudovišta, bića, sodome, gomore, tovare, te građevine koje vam omogućavaju učenje novih vještina i regrutiranje novih heroja. Naravno, tu postoje još razno razne varijante ovih zgrada, ali nešto morate otkriti i sami. Važno je napomenuti da u jednom danu/potezu možete izgraditi samo jednu građevinu, tako da morate dobro razmisliti da li vam u tom trenutku treba baš ta zgrada, jer ako krivo procijenite moglo bi vam se dogoditi da baš zbog toga izgubite misiju, pogotovo kasnije u igri. Svaka nova izgrađena zgrada će se vidjeti i isticati, te će se tako vaš grad iz nekakve selendre razviti u pravu metropolu, što je uvijek lijepo za vidjeti. Svaka rasa ima drugačiji grad, koji se, nažalost razlikuje samo vizualno, a po funkcionalnosti ostaje isti. Toliko o gradovima, pređimo sada na onaj najvažniji segment, borbu. Kada ulazite u borbu, kamera se mijenja, i dobivate pogled na sve vaše jedinice, koje možete rasporediti na određeni dio mape (uglavnom lijevi), a kada to učinite započinje borba, koja je također Turn Based. Da sad sve ne opisujem, postoje slabije i jače jedinice, svaka jedinica ima posebnu moć koju može iskoristiti itd. Važno je još napomenuti da se Heroji, bilo vaš, bilo protivnički, ne mogu ubiti, a bitka završava kada ubijete sve jedinice (osim heroja). Na kraju ovog ”gameplay reviewa” da spomenem jednu važnu stvar, a to je igrina (ne)težina. Ovu rečenicu shvatite doslovno, jer težina same igre strašno varira, bez obzira da li igrate na easyu ili hadru. Prvih 6-7 misija ćete prijeći kao od šale, da biste se zatim sa sedmom i osmom misijom mučili dva dana, te devetu misiju opet prešli žmirećki, na desetoj ponovno izgubili živce… U redu, mislim da ste shvatili što sam želio reći, misije su strašno neizbalansirane što se težine tiče, što će se možda svidjeti samo teškim fanaticima, dok će ostalih 99,9% ljudi porazbijati pola stana zbog živciranja. Prvo što ćete primijetiti kada uđete u igru jest to da igra više nije staromodni 2D, već se potpuno prebacila u 3D. Ooooooj, stanite svi vi koji ste odmah mislili popljuvati igru, zato jer mislite da je tu odmah izgubljen onaj stari šarm, i ostale simpatičnosti prijašnjih nastavaka, jer to uopće nije točno. Sama grafika je stvarno lijepa, a neki dijelovi su doslovno prekrasni. Primjerice, prikaz grada, pogotovo dvorca je izuzetno lijep, krovovi i ostale sitnice se sjaje i presijavaju od različitih shadera i ostalih gluposti, sunce udara na kupolu i obasjava ju svjetlošću, te sve to ostavlja dojam prekrasnog srednjevjekovnog dvorca. Ili primjerice gradovi demona, koji izgledaju poput Sauronove kule iz gospodara prstenova, sve se kupa u lavi i crnom kamenu, dok su gradovi vilenjaka potpuno drugi svemir, i odišu nekom romantikom i onim tipičnim vilenjačkim šarmom.

Dakle shvatili ste, svaka je strana potpuno drugačije grafički prikazana, što je svakako veliki plus, te grafičkim dizajnerima igre na tome treba skinuti kapu, pogotovo u današnje doba, kada se u velikoj većini igara samo bestidno kopira, te se nitko niti ne trudi napraviti nešto originalno, pa čak niti u grafičkom pogledu. Mape su prikazane više-manje standardno, možda vam postanu malčice monotone nakon nekog vremena, ali to se u ovakvom tipu igre jednostavno ne može izbjeći. Možda vizualno najslabiji prikazan dio igre je sama borba, tj teren na kom se borba odvija. Vidite, sve je divno i krasno, lijepe jedinice, lijepo prikazane magije, ovo ono, to se sve odvija na terenu, koji kao da je radio neki klinac u paintu, i tu pomiješao 3-4 nijanse smeđe i zelene boje, a tek se tu i tamo pojave slučajno nabacani komad drveta ili nekakva bijedna stjenica, što sve zajedno ostavlja prilično jadan dojam. Glazba u igri je lijepo ukomponirana i opuštajuća, te se niti u jednom trenutku neće previše isticati, ali ćete ju uvijek primjećivati, što samo dopridonosi atmosferi. Voice acting je također odrađen vrlo dobro, što nas iznimno veseli, jer nam je dosta igara u kome glas glavnom junaku posuđuju prvi prolaznici s ulice koji se u tom trenutku zateknu pred developerskom kućom. To bi otprilike bilo to što se tehničke strane tiče, a ukupna ocjena je za ovaj dio igre jako dobra, jer je glazba skoro pa savršena, a grafika lijepa i šarena, a što bismo više mogli poželjeti od jedne igre :). Peti po redu nastavak ove franšize je zapravo remake trećeg dijela (treći dio je ujedno, prema mnogim igračima i najbolji) s novom pričom i par dodanih novina, tako da se ne morate bojati da su developeri išli izmišljati toplu vodu. Dakle, ukoliko ste stari igrač, ne očekujte ne znam kakve novine, a ukoliko se s ovim nastavkom ujedno i prvi puta susrećete s Heroesima, očekujte da ćete se dobro zabaviti, i dugo zabavljati, jer da biste prešli kampanju igre sigurno će vam trebati 20-30 sati igre, plus što su tu skirmish misije, te naravno, nešto što sam skoro zaboravio spomenuti, multiplayer. Vidi se da to nije glavni dio igre, te da je tu tek toliko da bude tu, jer ima zaista par ogromnih problema. Prvi problem je zapravo naći igrača koji će imati živaca čekati da vi završite svaki vaš potez, jer znate i sami da to može trajati, međutim tu autori nisu ništa mogli poduzeti. Kada uspijete naći nekoga voljnog čekanja, slijedi jedan veliki problem. Naime, igra ima problema s konektiranjem i održavanjem veze, jer veza se često puta jednostavno neće uspostaviti, ma koliko god se vi trudili, a kada se uspostavi, nekada jednostavno usred borbe pukne sama od sebe, a onda ili izgubite volju za igranjem, ili vadite igru iz kompa i ritualno ju spaljujete. I spomenuo bih još jedan nedostatak, koji neki neće niti zamijetiti odmah, nekima neće niti faliti, ali bi svakako bilo bolje da ga ima. Nema takozvanog construction seta, odnosno alata za izradu mapa, s kojim možete, kada vam dosade standardne mape, stvarati svoje. Da zaključim ovu recenziju, Heroesi su igra koju se svakako isplati odigrati, bilo da ste stari fan ili novopečeni igrač, igra je daleko od idealne, ali je trenutno najbolja u svom žanru, a ukoliko vam se zgadi, uvijek se možete vratiti HoMM 3 i proklinjati me zato jer sam vas nagovorio da ju zaigrate :D.

Od petog nastavka serijala “Heroji” su prebačeni u potpuno 3D okruženje, a gameplay je dobio primjese dobre stare trojke. Pročitajte recenziju i saznajte koliko je igra ustvari dobra.