HCL.HR

Recenzija

Heroes of the Storm

blizzardov gulaš zvan MOBA

Luka Pleša

Iako mnogi tvrde da je Heroes of the Storm Blizzardov pokušaj probijanja na unosno tržište MOBA igara, u Blizzardu pak žele vjerovati da njihovi Heroji spadaju pod vrstu takozvanog „hero brawler“ žanra. Ono što ih razlikuje od League of Legendsa ili Dote 2 je, između ostalog, dijeljenje iskustva, nepostojanje last hittinga i itema, kao i činjenica da su sve herojeve sposobnosti otključane na samome početku. Također, fokus je ovdje s rušenja kula, lane pushinga i sakupljanja zlata, prebačen na obavljanje glavnih zadataka borilišta.

Svako borilište ima svoju verziju, a uspješno izvršavanje zadataka često osigurava pobjedu. Tako će se u Haunted Minesu sakupljati lubanje palih undeadova za kreiranje ogromnog zombija. U Dragon Shrineu je glavni zadatak osvajanje dvaju oltara povezanih sa središnjim oltarom koji igrača pretvaraju u masivnog opsadnog drakonoida. Vladar Cursed Hollowa zahtijeva tri žrtve kako bi bacio prokletstvo koje oslabljuje minione i zgrade protivničkog tima. U Garden of Terroru se ubijaju biljke-ratnici i sakupljaju njihove sjemenke kako bi se postalo ogromna abominacija. Za gusara Blackharta u istoimenom Blackhart Bayu, treba otvarati škrinje s čijim ga se blagom podmićuje kako bi topovima razrušio protivničke zgrade, dok će igrači isto to u Sky Templeu postići otimanjem shrinova drevnim egipatskim čuvarima. Naposljetku, u Tomb of the Spider Queen će se skupljanjem dragulja u pomoć pozivati horde paukova.

Kao što se da primijetiti, navedena borilišta nemaju baš veze s dosadašnjim opusom Blizzardovih igara. To su više generični okoliši, koji su, iako oku ugodni, pomalo bezvezni. Minioni i monster kampovi mijenjaju izgled obzirom na temu, ali sadržajem ostaju isti. Koliko bi ustvari bilo zanimljivije da su Haunted Mines, s istom mehanikom, smještene u New Tristram te da se umjesto spuštanja u napuštene rudnike spuštate u njegove katakombe ili da je Blackhart Bay zapravo Warcraftov Booty Bay gdje plaćate Barunu Revilgazu umjesto Blackhartu?


Sami Nexusovi heroji vjerni su svojim originalnim verzijama. Podjela „zanimanjima“ među njima je standardna, pa tako postoje warriori (izdržljiviji, „tanky“ heroji), supportovi (uglavnom healeri i bufferi), assassini (veliki burst damage, ali mala izdržljivost) te inovativni specialsi (glavni fokus je poboljšavanje prijatelja ili opsade protivničkih fortifikacija). Tako je Malfurion (support) još uvijek dobrohotni druid koji zacjeljuje rane, Azmodan (special) i dalje ima fetiš na uništavanje zgrada, sam iz daljine ili uz pomoć svojih, a Nova (assasin) iz zasjede snajperom razvaljuje protivnike koji ništa ne slute dok ne bude prekasno.

Meč započinjete tako što su vam svi spellovi otključani i spremni za korištenje. Počevši od prvog, pa svaka tri sljedeća levela (do dvadesetog), odabirete neki od ponuđenih traitova koji će poboljšati vaše postojeće spellove ili vam dati neki novi; dok na desetom levelu birate između dva ultimate spella. Što više igrate određenog heroja to ćete imati više izbora pri odabiru traitova. Pomoću toga ćete se prilagođavati ovisno o sastavu protivnika ili vašeg tima. Tako ćete primjerice od spomenutog Malfuriona moći napraviti super jakog healera ili ga izgraditi u obliku dalekometnog uznemiravatelja (hrvatski naziv za long-range harasser).

Dugogodišnjim ljubiteljima Blizzardovih djela već je duže vremena kristalno jasno da se tvrtka svim silama trudi pridobiti pažnju i vrijeme što većeg broja ljudi te da je fokus s proizvodnje „hardcore“ sadržaja odavno nestao. To nije nužno loše, kao što je vidljivo iz jednostavnog, ali zabavnog Heartstonea. Međutim, mnogi im fanovi zamjeraju da su postali pohlepna marioneta Activisiona koja ne mari za kvalitetu, već bezglavo trči za profitom. To je, na žalost, donekle vidljivo i u Heroesima.


Dobivanje zlata s kojim se otključavaju novi heroji i neki mountovi iznimno je spor proces. Odigrana partija dodjeljuje 20 zlatnika, a pobjeda u istoj samo 10 zlatnika više. Takozvani stimpack buffovi značajno povećavaju ove iznose, ali kako bi se dobio stimpack buff potrebno je izdvojiti četiri do deset američkih dolara. Doduše, postoje i drugi, „pasivniji“ načini dobivanja zlata. Primjerice, dosezanje drugog i četvrtog levela nagrađuje vas s tisuću zlatnika.

Glavni način financiranja su dnevni zadatci. Svakog dana igrači dobivaju po jedan quest koji od njih traži određene stvari, npr. odigrati tri partije s assasin herojem, dvije partije s herojem iz Diablovog svijeta ili jednostavno pobijediti u pet partija. Jedina dobra stvar je, što će se ove zadatke moći brzo i jednostavno obaviti u svim modovima igre. Iako su glavni način zarade, dnevni zadatci donose tek po 200 do 800 zlatnika, što je vrlo mizerno ako se zna da je cijena pojedinih heroja čak desetak tisuća zlatnika.

Negativna strana ovoga pristupa zarade je što igrač nakon obavljanja dnevnog zadatka jednostavno nema više što tražiti u igri ako nije zagrijan za kompetitivni PvP. Bitno je za napomenuti da se dnevni zadatci akumuliraju, pa se nije potrebno prijaviti u igru svaki dan kako bi ih se obavilo.


Što se „kozmetičke“ strane Nexusa tiče, skinovi za heroje i mountovi izgledaju vrlo dobro. Ako često igrate nekog heroja možete bez potrošene kune otključati ukupno pet varijacija izgleda. Dva dodatna recolora za originalni izgled, zatim Master Skin (poboljšanu verziju originala, koja se dobiva kad heroj dosegne deseti level) te još dva odgovarajuća recolora za taj Master Skin. S druge strane, postoje mountovi i skinovi za koje će trebati izdvojiti popriličnu svotu novca. Neki mountovi dosežu nevjerojatne cijene od čak 20 eura. Naravno postoje tjedni popusti, ali ni s njima cijene nisu nešto previše niske.

Usprkos dosta negativnom tonu recenzije, treba reći kako neke velike i bitne zamjerke za HOTS zapravo ne postoje. Nije ni previše realno tražiti da igra od koja će s vremenom evoluirati odmah po izlasku bude besprijekorna. Neke od ovih negativnih stvari, ako ih uopće možemo tako nazivati, će se vremenom izgladiti. Cijene skinova će pasti, otvorit će se nove metode sakupljanja zlata, a doći će i neke maštovitije mape. Sve u svemu, Heroes of the Storm je nešto što svakako, čak i ako ne volite MOBE i slične žanrove, treba zaigrati. Na kraju krajeva, igra je besplatna pa jedino što možete izgubiti je malo gigabajta i vremena potrebnog za preuzimanje.

Blizzardovi Heroji Oluje konačno su ušli u stabilnu prognozu, no jesu li nam tim povodom priredili grandioznu paradu ili ih trebamo dočekati uz zvižduke?

85 Naša ocjena
  • poznati heroji
  • zanimljiva grafika
  • jednostavnost
  • nedostatak priče
  • skupi dodaci
  • borilišta

Luka Pleša

Opis nije dostupan.

Komentari (19)

  • morphine_child

    13.07.2015 - 17:24

    Meni osobno se sviđa, za jednu LoL partiju ovdje odigram 4 što je meni osobno najveći bonus. Ako netko voli duge mečeve neka potraži drugu igru.

    Također, kao osoba koja igra manje više isključivo PvE zlato ide dosta brzo, imam već par skupljenih heroja, a uz to imam golda na lageru da kupim najskupljeg heroja po izboru… a sav gold se nakupi iz daily questova i levelanja.

    Također, bitno je reći da iako ima mali broj heroja u igri, u free rotation-u ih se nalazi čisto solidan broj pa je u igri lako uživati i bez kupovanja ijednog.

    Mjesta za napredak ima kao što je i rečeno u igri, a što će napravit od toga treba vidjeti. Kako god, ovo je prilično unikatna MOBA i svatko bi ju trebao barem isprobati…

  • OoReadMyMindoO

    13.07.2015 - 17:31

    Izvrsna recenzija i u potpunosti se slazem.Svaka cast!

  • Seengeer

    13.07.2015 - 17:42

    Tf2 je primjer – postao f2p, bukno in game store naravno. Tako zarađuju masu, igra stara 8 godina još updatei izlaze. Bit će i ovdje updatea masu i novih "proizvoda" imho i možda čak ista šema zarade zlatnika kroz random dropove.
    Onda će se dignut ingame ekonomija i trgovina xD.

  • psihopat1988

    13.07.2015 - 17:48

    Ko je zagrijan za igru skupi lako gold ja vec imam 14 heroja i 20k golda a nikad nisam koristio steam pack ili nesto slicno igra je vrhunska samo poradit na matchmakingu jer igrat solo je uzas

    • Alan Shogun

      @psihopat1988, 10.01.2016 - 11:36

      totalno se slazem

  • l)oolvl

    13.07.2015 - 18:19

    previsoka ocjena; po meni najveći failovi u igri su: dijeljenje expa, nepostojanje shopa/itema, nepostojanje last hita, partije najviše ovise o mapinim zadacima, naporni voiceacting davatelja tih zadataka na mapi i općenito prerazvodnjen MOBA gameplay… Jedina donekle dobra stvar su Blizzardovi heroji ali i oni su napravljeni na dosta dječji način, tragikomično je vidjeti Diabla kako jaše magarca. I kao šlag na tortu, nevjerojatne cijene za kupovinu heroja i skinova. Kao bijedan pokušaj izvlačenja novaca od ljudi koji vole igrati mobe a ujedno su i fanovi Blizzardovih igara, ne zaslužuje više od 51/100.

    • HighCroGaming

      @l)oolvl, 13.07.2015 - 18:40

      Pa vidis da se oni hoce odvojiti od moba žanra i napravit nesto drugacije a ne da je svaka moba igra kopij dote ili lol-a

    • l)oolvl

      @l)oolvl, 13.07.2015 - 18:53

      ne mora biti kopija, ali meni je to promašen koncept za mobu, ne mogu smisliti dijeljenje svega u ekipi

    • Yotta

      @l)oolvl, 13.07.2015 - 19:39

      Nepostojanje Itema je zapravo jako veliku plus, jer itemi su tek kopirani koncept onog lika što je izmisliu dotu. Zamisli ti recimo u lolu zeda koji u invetoriju ima BotRK (kako već) , sad ga zamisli kako nosi taj isti u rukama zajedno još i sa black cleaverom i šta ja znam s čim već. Sjebano jel da?. To je tek nemaštovito i glupo, ali napraviti mobu đe se itemi drukčije dobijaju i da imaš pravi filing achievmenta kad ga dobiješ i također i nadmoći nad drugima, plus da bude vidljim na tvome liku, to bi tek bio izazov napraviti, blizard je bio utoliko realan da neće stavljati gluposti poput nevidljiv mačeva i sjekira koje ti daju snagu.

    • l)oolvl

      @l)oolvl, 13.07.2015 - 19:44

      mislim da je to sporedna stvar, ali nešto slično postoji u HoN-u sa premium avatarima koji mijenjaju izgled kroz partiju ovisno o tome koje iteme kupiš. S druge strane, nepostojanje itema potpuno izbacuje bilo kakvo planiranje lika u igri, znači samo ideš i kolješ i biraš skillove

    • l)oolvl

      @l)oolvl, 13.07.2015 - 19:44

      mislim da je to sporedna stvar, ali nešto slično postoji u HoN-u sa premium avatarima koji mijenjaju izgled kroz partiju ovisno o tome koje iteme kupiš. S druge strane, nepostojanje itema potpuno izbacuje bilo kakvo planiranje lika u igri, znači samo ideš i kolješ i biraš skillove

    • bossmile

      @l)oolvl, 14.07.2015 - 07:59

      Vidiš ovo što si naveo kao failove su upravo razlozi zašto ja igram ovu igru ("po meni najveći failovi u igri su: dijeljenje expa, nepostojanje shopa/itema, nepostojanje last hita, partije najviše ovise o mapinim zadacima").. upravo si naveo sve pozitivne stvari ove igre i razloge zašto ne igram LOL ili Dotu.. i još bi samo dodao kraće partije.

      Tako da je dobro da ima za svakoga opcija.. pa igraš što ti je draže.

    • Toxicmind

      @l)oolvl, 14.07.2015 - 12:59

      HotS nema namjeru da izgleda kao svaka prosjecna MOBA, u ovom slucaju je ovo Team Brawler, samim imenom se objasnjava koncept igre – Igraj sa svojim timom, drugacije nema. Lasthitanje je po meni ofucano i staro, jer LoL i Dota imaju najgori community upravo zbog postojanja last hita, aj zamisli ja rijesim lika cijelog i ti dodjes klapnes ga sa basic attackom i uzmes kill, gdje necu pozivcaniti, ovako nemam problema oko toga u HotS-u, jedini problem igre sto je jako dinamicna i nema bas puno vremena da se razgovara na team chatu, tako da ako ljudi ne znaju sta treba raditi moras polomiti prste da im objasnis sta trebaju tacno da urade, dok ovamo protivnicki tim radi posao. Meni je igra zanimljiva i zabavna, jacina heroja ne ovise od talenata, mozes potpuno troll talent build napraviti, ali i dalje si u mogucnosti da uradis nesto, dok Dota i LoL dosta ovise o itemima i ako pogrijesis nesto oko odabira itema ( sto se zna desiti novim igracima, koji ne poznaju item buildove) jednostavno nemas nikakve sanse protiv nekog ko je sklopio odlican item build. Ja sam igri dao 8.9 ocijenu zbog lose optimizacije i groznog matchmaking sistema, koji rank 20 igrace ubacuje zajedno sa igracima 50 rank-a, a u quick matchu se sastavi tim od 3 supporta i 2 assasina. Online igre mjenjaju vremenom, sad mogu biti iste kakve jesu, a za 3 mjeseca potpuno nesto drugo.

  • SUPER ANTRAVEC

    13.07.2015 - 18:37

    Po meni ova vaša ocjena je taman jer igra ne zaslužuje veču ocjenu.Možda samo nižu kakvu sam ja dao.

  • Gamers4Life

    14.07.2015 - 09:33

    Igra otkida i veoma je zarazna! Ipak kad Blizard nešto napravi mora da valja! HOTS Je Moja Nova najbolja MOBA!

  • BlackD

    14.07.2015 - 10:02

    Sasvim realna ocjena. Igra je zabavna i super je što partije puno kraće traju. Druge mobe znaju predugo trajati, tako da ovo dobro dođe za opustiti se. A ovo da se heroji moraju kupovati je bezveze, al dobro ako se igra dosta često može se skupiti za sve heroje. Meni osobno ne smeta što nema last hitova i itema, ovako svatko može igrati kako želi bez da mora gledati hoće nekome ukrasti last hit i koje predmete će uzeti, a da mu ostatak "pro" ekipe ne kenja što radi. :) I da, u svim partijama kojima sam igrao količina vrijeđanja je minimalna (srećom ne može se derat u mikrofon svima u teamu), u odnosu na npr. Dotu gdje svakih par partija je spominjanje cijelog porodičnog stabla u spoju s domaćim životinjama i drugim veselim stvarima. :) Ili sam možda ja otupio na takve gluposti pa niti ne primjećujem to.

  • 9mlg9

    14.07.2015 - 13:50

    pa evo iskreno, igrao sam je neko vrijeme da dobijem cardback za hearthstone. i bilo mi je super, i zabavno i sve. i sad ne igram već 2-3 tjedna i nemam neku potrebu zaigrati opet. zabavno da, ali samo to.

  • sebo

    16.07.2015 - 23:11

    odlicna ja se trudim koliko mogu bravo blizzard samo zamjerke otimizaciji

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!