HCL.HR

Možda je teško za povjerovati, ali Hitman franšiza nas zabavlja već gotovo 15 godina. Iako se njen posljednji nastavak donekle odvojio od legendarne formule njegovane do omiljenog mi Blood Moneyja, Hitman GO je nešto posve drugačije. Nikada do sada jedan Hitman naslov nije pokušao pobjeći od svojeg žanrovskog naslijeđa u mjeri u kojoj to radi posljednji uradak Square Enix Montreala. Usprkos žanrovskom skoku, čak je i Blood Money spin-off za Java mobitele iz 2007. godine više-manje zadržao prepoznatljiv Hitman stil. Na prvi pogled, čini se da to nije slučaj s ovim naslovom.

Pa, što je onda točno Hitman GO? Znate li kako fanovi serijala vole govoriti o misijama u Hitmanu kao o velikim, nelinearnim zagonetkama sa stotinama mogućih načina završavanja, ovisno o odabiru puteva, oružja, opreme, prerušavanja, razine agresivnosti i slično? Ovu je mobilnu igru najlakše opisati kao samu srž tog jedinstvenog koncepta. Kreatori su praktički izolirali formulu ranijih Hitman naslova te je prezentirali kao zasebno iskustvo. Tako ćete u Hitman GO-u i dalje izbjegavati i potajno neutralizirati neprijatelje, prerušavati se, skrivati, koristiti kultne Silverballerse, namještati nesreće… jedina novost je što ćete sve to raditi na igraćoj ploči kroz krugove, a ne u stvarnom vremenu i 3D “pješčaniku”.


Kroz šezdesetak ćete misija gore navedene radnje obavljati s ciljem ubijanja jedne ili više meta ili dosezanja određene pozicije na mapi. Iako to možda ne zvuči previše raznovrsno, svaka nova razina je bitno drukčija od prijašnje i zahtijeva pomno planiranje, a sve misije imaju barem tri-četiri različita rješenja. Opcionalni ciljevi poput završavanja nivoa u određenom broju poteza, ubijanja svih neprijatelja, i sl. i nisu toliko opcionalni kada shvatite da su vam dodatne “Hitman kartice” koje oni donose potrebne za otključavanje daljnjih poglavlja, tj. paketa misija. Unatoč tome, napredovanje kroz kampanju nije pretjerano teško po vaše sive stanice, a kompletna se igra može završiti za nekih sedam sati. To je relativno solidna brojka za cijenu od cca. 25 kuna. Autori su nam čak obećali i dodatne pakete misija u budućim nadogradnjama, iako čisto sumnjam da će iste ponuditi bez naknade.

Grafičko sučelje je gotovo nepostojeće, što se dobro uklapa u minimalistički stil igre i vizualije nalik modernim maketama, no cijena za to je umjereni gubitak funkionalnosti. Npr. prlično je iritantno razmišljati na koji način svladati zahtijevnu misiju u 37 poteza kada uz strateško planiranje morate još u glavi brojati i poteze koje ste napravili jer jednostavnog brojača kojeg bi u igru znao ubaciti i mali Perica na trećem satu informatike u petom osnovne – nema. Vidljivo je i da je igra rađena na dosta ograničenom budžetu, iako je ekipa iz Montreala zaista maksimalno iskoristila resurse na raspolaganju. Odabrani vizualni stil kao prvo privlači pozornost svojom jedinstvenošću, a kao drugo opravdava malen broj animacija – ovo je ipak igra u stilu Čovječe ne ljuti se, zar ne?


Pa, i ne baš. Da, čak su i Square Enixovi PR-ovci opisivali Hitman GO kao “igru na ploči”, no u praksi sve puno više podsjeća na osjetno kompleksniju verziju zagonetki baziranih na klizećim blokovima, s time da se ovdje neki elementi, tj. neprijatelji – pomiču sami. Zvuči zbunjujuće i pomalo je teško za opisati, no uvjeravam vas da ćete u svakom scenariju biti svjesni zašto ste poginuli: logika igre je jednostavna i konstantna, a njene se osnove uče lako. Naravno da će za savršeno ovladavanje mehanikama biti potrebno barem nekoliko sati, no to i jest čar ovakvih igara – usavršavanje vlastitih sposobnosti uz konstantno rastuću ljestvicu težine. Samo će rijetki poreći da se radi o izuzetno zaraznoj formuli. Također, leveli nikada nisu duži od pet minuta, što je optimalna brojka za igranje u pokretu.

Uz sve dobre strane, neke zamjerke koju će većina imati na Hitman GO su mogle biti vrlo lako ispravljene u dvotjednoj beti i teško je shvatit zašto još uvijek postoje. Za početak, najobičnija tipka za poništavanje poteza, tj. tzv. undo naredba naprosto mora biti prisutna u naslovu ovakve prirode. Izgubiti četiri minute života zato što ste pred samim krajem misije slučajno kliznuli prstom u krivu stranu ekrana i završili kao ručak psa čuvara jest frustrirajuće iskustvo koje ne bih poželio nikome. S druge strane, možda je ovo ipak bolja opcija jer uopće ne sumnjam da bi Squeenix pokušao naplatiti i taj hipotetski paket za poništavanje poteza.

Taj zaključak izvlačim iz naprosto smiješnih mikrotransakcija za otljučavanje poglavlja bez skupljanja potrebnog broja Hitman kartica i rješenja zagonetki koje donose te kartice. U doba postojanja interneta, te magične tehnologije pomoću koje je i sam Hitman GO sa nekog tamo kompjutera u Njemačkoj završio na mojem iPhoneu u predgrađu Zagreba, zaista mi je teško zamisliti pomraćenje uma koje bih morao imati da se odlučim na kupnju rješenja zagonetke. Sve i da isto nije dostupno na Googleu za cca. 0.32 sekunde, Hitman GO i tako nije toliko teška igra.


Pa, kome onda preporučiti Hitman GO? Definitivno fanovima zagonetki i mozgalica, no vjerujem i da će se većina poklonika serijala rado upustiti u eliminiranje nesretnih plastičnih figurica raštrkanih po digitalnim maketama. Razlog za to je jednostavan: usprkos prvom dojmu i ogromnom žanrovskom skoku, Hitman GO je tematski itekako dio ove desetljeće i pol stare franšize. Čak i da to nije slučaj, radi se o izuzetno zaraznoj, vizualno elegantnoj, mehanički jedinstvenoj i hrabro dizajniranoj mobilnoj igri koju vrijedi iskusiti.

Može li napeti, brutalni i originalni serijal poput Hitmana zaživjeti na igraćoj ploči poput kakve bizarne verzije čovječe ne ljuti se za odrasle? S tim smo pitanjem krenuli recenzirati Hitman GO.

77 Naša ocjena
  • težina
  • vizualni stil
  • zaraznost i prilagođenost igranju u pokretu
  • manjak tipke za vraćanje poteza
  • mikrotransakcije
  • nema priče

Dominik Bošnjak

Opis nije dostupan.

Komentari (10)

  • optima

    02.05.2014 - 23:27

    Fino. Za razliku od toliko hvaljenog CoD-a, ne odmiču se puno od prvobitne ideje.

    • napaljeon

      @optima, 03.05.2014 - 12:17

      Kakve veze ima COD s ovom igrom??

    • optima

      @optima, 03.05.2014 - 21:28

      Jesi li pokušao pročitati ovu recenziju? Kao što kaže ova recenzija: "Nikada do sada jedan Hitman naslov nije pokušao pobjeći od svojeg žanrovskog naslijeđa u mjeri u kojoj to radi posljednji uradak Square Enix Montreala".
      – A sada pogledaj CoD, točnije CoD koji je najavljen, počeli su sa I sv. ratom, završili su na letećim pingvinima. Ipak, govorim o tome, da je Agent 47 ostao Agent 47. Kužiš? Ili si još jedan iz redova zaljubljenika CoD-a?

    • Me666

      @optima, 03.05.2014 - 21:42

      Krivo si shvatio sve. Ikad.

    • napaljeon

      @optima, 03.05.2014 - 23:34

      Po tome ja za tebe mogu reci da si jos jedan iz redova hatera COD-a koji namjreno pise gluposti, no jeli COD jedini koji radi promjene. Promjene su za ljude i one trebaju postojati inace se stvara nezainteresiranost i zato nemoj pametovat te da prica bude jos gora napiso si mi pod citatima los primjer jer si sam sebi pljusno u facu. Gore da si malo bolje procito recenziju skuzio bi kak Hitman GO nije osto isti predhodniku i promjenio stil igre, naravno tvoj agent je i dalje osto agent kak su u COD-u vojnici i dalje ostali vojnici. Kuzis?

    • MoGaming

      @optima, 03.05.2014 - 23:49

      jedan hvali promjene u COD a drugi usporedjuje mobilnu igru sa pc/konzolaškom igrom,bravo…

    • napaljeon

      @optima, 04.05.2014 - 13:32

      Jer hvalim? Nego mi nije jasno ko i tebi da usporeduje mobilnu igru s konzolaškom i bzvz provkacijama kreno pljuvat po COD-u koji nema veze s ovim. Stao bi tim stavom da je bio i u pitanju BF i bilo koja konzolaska igrica.

    • Me666

      @optima, 04.05.2014 - 13:44

      Ajmo prestati pričati o COD-u u Hitman GO recenziji jer inače mogu uslijediti službene opomene za namjeran offtopic.

  • Adam Jensen

    03.05.2014 - 09:57

    Ovo još nije izašlo za Android?

    • aspirant

      @Adam Jensen, 03.05.2014 - 13:43

      Nažalost ne, Square veli da se moramo još malo strpiti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!