HCL.HR

Recenzija

Infinifactory

kutije pune ljubavi

Gregor Stojev

Zamislite si scenarij – tijekom mirne vožnje negdje na Zemlji otmu vas žaboliki vanzemaljci, odvedu u svemir i zaduže vas za proizvodnju materijala potrebnih za intergalaktične invazije. Točnije, za osmišljanje dizajna tvornica koje će kada vi završite s njima proizvoditi takve materijale. Upravo u to se upuštate igrajući Infinifactory, novu igru iz Zachtronics Industriesa čiji je prethodni puzzle naslov SpaceChem zaradio krasne ocjene kritike i igrača.

Dok se bavite izgradnjom u Infinifactoryju, usput ćete tu i tamo naletjeti na druge ljude, odnosno njihova mrtva tijela, gotovo kao podsjetnik što se dogodi neinventivnim radnicima. Njihove snimke zadnjih riječi ne otkrivaju duboku priču, već samo nude pokoju zanimljivost. Tek nakon mnogo, mnogo sati igranja će cijela stvar otići u neočekivani smjer po pitanju priče, ali sami gameplay neće se drastično mijenjati.

Cijela priča tu zapravo i nije nešto više od pružanja barem nekakvog konteksta za ono što radite, tek toliko da ne provodite svo vrijeme u grobnoj tišini. Taj kontekst je doduše, svakako dobrodošao. Kak’ se kaže – bolje išta nego ništa, no nećete zbog priče gurati dalje, već zbog samog zadovoljstva rješavanja zagonetki i osjećaja da vam se kotačići u glavi okreću.

Blok po blok, ciglu po ciglu, u ovoj sandbox mozgalici slagat ćete izuzetan broj alata ne biste li složili automatizirano sinkronizirani tvornički sustav povezan pokretnim trakama. Na raspolaganju ćete imati nekoliko alata i slobodu da ih koristite bez granica. Zvuči jednostavno? U praksi baš i nije.

VIDEO KOMENTAR – PRVE ZAGONETKE

Infinifactory bi vam mogao zvučati strano i neobično klada pročitate o kakvoj igri se radi, ali kada igru vidite u akciji, sve će vam biti jasno. Pogledajte kako Igor rješava neke od početnih zagonetki.


Već u prvih par zadataka mogli biste provesti po nekoliko desetaka minuta razmišljajući što se zapravo tu od vas traži. Infinifactory vas naime uopće neće držati za ruku, bacit će vas na prazan otok koji pluta negdje u svemiru, a sadrži samo jednu karikiranu sliku koju sami sebi trebate protumačiti. Cijeli proces na početku je dosta stran i čudan, ali nakon malo eksperimentiranja s blokovima počet ćete razumijevati tu posebnu fiziku Infinifactorya. Lampice će vam se upaliti, kotačići pokrenuti i počet ćete slagati logične mašine od nekoliko stotina blokova.

U svakome levelu su vam predodređene samo početne mašine koje štancaju kockice i njihova odredišta u specifično izmijenjenim oblicima. Sve ostalo je prazno i prepušteno vama da slažete kako god znate i umijete. Vi ste dizajner, vi ste inovator. Kako bi vam manevriranje tog širokog prostora bilo praktičnije, na raspolaganju vam je i jetpack, i to onaj koji ne troši gorivo. Poput Minecraftovog kreator moda letjet ćete posvuda i nadgledati vaše monstruozne kreacije iz ptičje perspektive.


Isprva će vas vaši vanzemaljski vladari testirati s proizvodnjom običnih kockica i jednostavnih logičkih sklopova te ćete neko vrijeme slagati samo razne geometrijske oblike. Dobio sam dojam da su svemircima potrebne te kockice kako bi zaigrali Tetris, no ubrzo počnete stvarati specifične predmete poput satelita, računala i prehrambenih proizvoda. Cijeli proces postajat će sve kompliciraniji, do mjere da ćete u kasnijim zagonetkama postavljati i do petsto blokova ne bi li nekako stvorili funkcionalnu tvornicu koja proizvodi ono što vanzemaljci traže.

Prije sastavljanja takvih kompliciranijih mašina morat ćete pažljivo sagledati čime raspolažete, razmisliti, te razraditi plan. Poneka gruba skica na papiru također ne bi bila za odbaciti. Ne želite se naći u situaciji da ste, kao ja, po pet sati gradili sustave za razgranjivanje blokova u svrhu kreacije odvojenih komponenti, kako biste na kraju shvatili da konačan proizvod ne možete zavariti pod tim nekim čudnovatim kutem. Rješavanjem jednog problema često se stvara novi pa dolazi i do situacije da je pametnije sve započeti iznova nego masakrirati to Frankensteinovo čudovište koje ste doveli u svijet. Cijeli taj proces na trenutke zna biti čak i pomalo zastrašujuć.


Infinifactory je itekako komplicirana enigma. Kada mislite da ne može postati još teže, Infinifactory će vas sa svakim sljedećim zadatkom izazvati, uvodeći nove alate i otvarajući nove dubine. Kasnije nećete samo slagati blokove koji vam dolaze, već će se od vas tražiti da sami osmislite i dizajnirate distribuciju komponenti rastavljanjem već unaprijed sastavljenih predmeta. Njih onda treba organizirano razgranat koristeći alate poput senzora, bušilica i okretača, kako bi se proces uskladio i sinkronizirao. Ne želite da vam neki blokovi dolaze brže od ostalih jer se u tom slučaju stvara nepotreban višak koji će vam samo zablokirati mašine.

Kako je Infinifactory zapravo sandbox stila, imate mogućnosti sastavljati što god osmislite, primjerice svoje sustave za otpad viška, no na vama je da shvatite što točno treba odbaciti, a što zadržati. Infinifactory vam neće pokazati svoje trikove i metode, naučit ćete ih, nažalost, na onaj teži način – nakon što se odvedete u sos.


Srećom, nakon svakog savladanog problema dobivate osjećaj da ste nešto važno i kritično upravo prevazišli – da ste naučili razmišljati u višim dimenzijama, predvidjeti probleme i gledati deset koraka unaprijed. Uspješni prelasci zagonetaka pružaju zadovoljstvo upravo zato što imate osjećaj da je taj cijeli pogon upravo vaš. Konačna izvedba sustava svakoga igrača ispasti će unikatno drugačija, a sami sebe ćete iznenaditi da ste u stanju skuhati takav čušpajz kakvom svjedočite. Nevjerojatan je to prizor kada vidite da stotine dijelova sinkronizirano spajaju velik broj blokova u filharmonijskom skladu. Kada na kraju svega predahnete i bacite pogled na cjelokupnu sliku – stvar će izgledati poput jedne velike Sudoku križaljke, no umjesto da ide do broja devet ovdje bi išla do sto.

Prosječnom promatraču jednostavno neće biti jasno kako je netko to uopće osmislio i realizirao, a da sve funkcionira.

Upravo zbog tog zadovoljstva ćete gurati dalje ne biste li vidjeli što ste sve u stanju postići. Infinifactory možda nema fiziku Portala ili atmosferu The Talos Principlea, no u ovom slučaju to je nebitno – on na podjednako kvalitetan način od vas traži logičko zaključivanje i vještine rješavanja problema, pružajući pritom i ogromnu slobodu pristupa, te svakako zaslužuje mjesto među boljim mozgalicama.

Izgradnja tvornica zvuči kao da bi mogao biti dosta zanimljiv i inovativan koncept za igru, no znači li to da je Infinifactory ujedno i zabavna igra?

85 Naša ocjena
  • sloboda pristupu i kreativnosti
  • broj zagonetki
  • kompleksnost
  • prejednostavna priča

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, obično sjedi negdje na kavi i kopa po HCL-u na svom jadnom laptopu. Obožavatelj atmosferičnih i psiholoških hororaca, voli dobru akcijsku avanturu, poneku mozgalicu i naravno lude japanske frizure.

Komentari (2)

  • Nidzica

    25.07.2015 - 16:10

    Jako zanimljiva igra. Od mene 82

  • BB-8

    @metalmanijak, 25.07.2015 - 17:06

    bravo retardu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!