HCL.HR

Recenzija

Injustice: Gods Among Us

Juraj Bevandić

Ne cvjetaju ruže svim superherojima u svijetu videoigara kao što to uspijeva primjerice Batmanu. Ako se zamislite i prisjetite svih zaštitnih lica i zlikovaca DC univerzuma, shvatit ćete da mnogi od njih čak niti nemaju svoju igru, a oni koji imaju se sa svojim igrama ne mogu baš pohvaliti. Neki od njih pojavili su se u fighting naslovu Mortal Kombat vs. DC Universe, no ta igra obuhvaća samo najpoznatije i najosnovnije heroje. Najefektivniji način na koji bi se ta „nepravda“ mogla ispraviti očito je sastavljanje svih tih izostavljenih velikana u jednu igru.

Potencijal izobilja tih superheroja i lokacija na koje ih možemo smjestiti je iskoristiv na više načina i kroz više žanrova, no odlučeno je da napokon dobijemo punokrvnu fighting igru s protagonistima i antagonistima iz stripova DC univerzuma koji su u posljednje vrijeme dodatno popularizirani kroz filmske kino hitove. Ideja je na mjestu, a njen razvoj u konačan proizvod je povjeren ekipi NetherRealm Studiosa koja je 2011. godine napravila uspješan Mortal Kombat te za svoj rad zaslužila riječi hvale i visoke ocjene.

U međuvremenu je izašla PC verzija Injusticea u tzv. Ultimate Edition izdanju, a naš lokalni Batman-lover Vjeran odmah se bacio na igranje i snimanje. Pogledajte kako mu je išlo šibanje protivnika s Batmanom i poslušajte što usput ima za reći.

Injustice: Gods Among Us nije samo isprazna tabačina. Ova igra nudi mnogo više nego što se može činiti na prvi pogled. Igrina priča je napisana perom kreativaca NetherRealm Studiosa koji su pri izradi fabule surađivali s DC Comicsom i skrojili posebnu priču samo za ovu igru. Reći bilo što o igrinom zapletu bilo bi čisto spojlanje priče koja počinje pred samo središte zbivanja i odmah hvata brzi tempo kakav zadržava i do samog kraja.


Već smo i prije viđali ovakav način razrade fabule u igrama sličnima ovoj. Odgledate cut-scenu koja vas uvede u nekakvo činjenično stanje, a koja obavezno završava povodom za borbu između dva lika. Pritom vi preuzimate kontrolu jednog od njih i svojim trudom u dvoboju sudjelujete u igri kako bi se priča mogla nastaviti. Ono što treba priznati Injusticeu je količina truda uložena u sastavljanje tog spin-offa DC svijeta. Vjerujte nam, isplati se pogledati sve cut-scene radi iznimno dobre izrežiranosti i napetog scenarija punog neočekivanih događaja i prevrata. A to je svakako nešto čega oduvijek pomalo nedostaje u žanru fighting igara (čast izuzecima). Story mode vas jednostavno uvuče čak i ako niste najveći fan DC heroja ili superheroja uopće. Priznajem, ja sam se osobno totalno zakačio za Story mode i odigrao ga s guštom do kraja, a oduvijek sam preferirao Zagora i Alan Forda umjesto superjunaka.

Stalno spominjem nekakve superjunake, DC univerzum, zlikovce, razbacujem se pojmovima, a vas sigurno zanima tko je to ustvari sve u igri. Naravno, nećemo ovdje nabrojati sve likove, ali možemo reći kako igra ima prilično opširnu postavu od ukupno 24 junaka, od koji polovica koristi svoje moći kako bi pomagali drugima, dok druga polovica moći koristi kako bi pokorili svijet. Za slučaj da ste se pitali – ne, ovdje nema ni Spidermana, ni Hulka, ni Iron-Mana. Ovo su vam samo junaci stripova DC comicsa, što uključuje Batmana, Supermana, Aquamana, Jokera, Lex Luthora, Solomona Grundyja itd. Valja napomenuti kako su svi likovi od samog početka otključani te ih slobodno možete koristiti u Battle modu bez da ste prije toga prelazili kampanju.

Neka gruba podjela boraca mogla bi se svesti na one snažne i na one snalažljive. Snažni su većinom abnormalno veliki i fizički nadmoćni te će se tako i ponašati tijekom borbe, dok će se oni manji, ali snalažljiviji morati snalaziti na druge načine kako bi nadmudrili svoje protivnike. To se najbolje očituje u interakciji s okolišem. Manji će borac primjerice svog protivnika zabiti u automobil koji je parkiran u pozadini, dok će se neki veći borac poslužiti tim automobilom na način da će ga podići i njime poklopiti svog protivnika. No, bez obzira na tu uistinu grubu podjelu, svaki od tih boraca razlikuje se po svom posebnom setu napada.


Potezi se vrlo brzo pohvataju. Naravno, možete izabrati željenog borca te uz popis poteza vježbati na nepomičnom i besmrtnom protivniku u svojevrsnom Practice modu. No to što se potezi kao takvi brzo i lako uče i pamte nikako ne znači da ćete podjednako brzo biti nepobjediva sila u igri. Upravo naprotiv, svi borci imaju svoje posebne sposobnosti koje im daju prednost nad drugima, ali samo ako ih se zna pravovremeno iskoristiti i to na pravi način. Za postizanje te razine vještine potrebno je mnogo vježbe, a barem to ne bi trebao biti problem, budući da je svaki meč u Injusticeu iznova zanimljiv i kaotičan – na najbolji mogući način.

Tome pridonosi činjenica da protiv svog neprijatelja niste ograničeni isključivo na specifične napade vašeg lika. Kao što sam ranije spomenuo, možete se poslužiti i okolišem, a način na koji to činite varira ovisno o areni u kojoj se borite. Svaka je arena prepoznatljiva, jedinstvena i stvarno nudi mnogo taktičkih opcija za borbu. Vi i vaš protivnik se krećete naravno dvodimenzionalno, ali element treće dimenzije prisutan je upravo u toj interakciji s okolišem.

Kao da osnovna postava arena nije dovoljna, gotovo svaka od njih se može i proširiti. Sada se možda pitate kako je uopće moguće proširiti područje na kojem se borite i što ustvari time dobivate? Pa, prilično jednostavno, ali uvijek i vrlo maštovito. Naime, kada vašeg protivnika natjerate do ruba arene, određenim napadom ga možete udariti toliko jako da to pokrene cut-scenu u kojoj on leti i probija katove i zidove zgrada ili pak ruši kamene kipove i pada po stepenicama sve dok ne završi svoj let na potpuno drugačijem levelu od onoga na kojem ste startali. Arene imaju maksimalno dva ovakva proširenja, a lansirati svog protivnika na putovanje do tamo je stvarno spektakularan užitak koji morate isprobati.


Budući da je ovu igru napravio tim koji je zaslužan i za prošli Mortal Kombat, bilo bi za očekivati da se temelji na istom ili vrlo sličnom osnovnom sistemu borbe kao i ta igra, za ne? E pa ako ste to očekivali u potpunost se u krivu. Injustice možda na trenutke i podsjeća na Mortal Kombat, ali u svojoj srži ima svojstven sustav borbe koji odaje jedinstven osjećaj.

Nešto što je Injustice ipak preuzeo od prethodnog projekta NetherRealm Studiosa je osnovni sustav multiplayera. Neki od vas bi se mogli sjetiti kako je Mortal Kombat imao isprva pomalo problematičnu online komponentu, jer su se korisnici često žalili na lag koji je u igrama ovog tipa neoprostiv. Na svu sreću, Injustice samo preuzima osnove tog sustava, a donosi brojna poboljšanja u vidu ispravljanja grešaka koje us uzrokovale pucanje veze i lag u online mečevima. Putem svoje online komponente igra će također dobivati DLC sadržaj koji će se uglavnom sastojati od novih kostima za postojeće likove, no najavljeni su i neki novi likovi.

„Gdje ima hrpa superheroja ima i hrpa super efekata“ – kaže jedna stara narodna izreka. Dobro, ne kaže baš tako, ali da kaže ne bi bila u krivu. Za očekivati je da će supermoći igrivih junaka biti prezentirani pretjeranim efektima razorne sile. Ali, treba znati izbalansirati i dobro odabrati te vizualne dodatke koji će krasiti ekran tijekom borbe kako ne bi pretrpali ekran nebitnim stvarima i umanjili igraču mogućnost brzog reagiranja. Injustice ima svoj način rješavanja takvih problema i to čini jako pametno.

Kaos prouzrokovan bitkom, umjesto da se prikazuje bliještanjem cijelog ekrana od siline napada, kako to inače biva u tabačinama, je u ovoj igri premješten u pozadinu koja opet dobiva neuobičajeno veliku ulogu u igri. Naime, kako borba odmiče, tako se i pozadina mijenja. Osim što ju možete direktno mijenjati koristeći se njome u svrhu borbe i mijenjajući područja u sklopu iste arene kako smo već opisali, ona će se polako raspadati, tako da iza vaših boraca možete očekivati eksplozije i nered koji su vaši junaci stvorili svojim okršajem. Svaka arena se naravno raspada na svoj način, a mi se ne možemo odlučiti u kojoj nam je bilo najzabavnije mlatiti naše protivnike; naprosto su sve iznenađujuće dobro osmišljene.


Ono što ova igra također pogađa točno kako treba je auditivna prezentacija. Posebice se tu obazirem na glasovnu sinkronizaciju likova tijekom kampanje. Svaki od njih zvuči točno onako kako biste htjeli i mislili da treba zvučati, a također imaju svoje prepoznatljive linije dijaloga koje dobro prikazuju njihove karaktere. Puno je tu još sitnica poput posebnih zvukova pojedinih oružja i gadgeta koje junaci koriste i koji su pogođeni u notu, a orkestralna pozadinska glazba samo podiže dojam da se nalazite na setu ovogodišnjeg blockbustera.

No, neke sitnice ipak vječito promaknu, a Injusticeu je pobjegla nekolicina čudnih animacija pri skokovima i reakcijama na udarce kod određenih likova. Na svu sreću, to smo primijetili samo kod borbe s nekolicinom junaka, a taj problem nije se ponavljao toliko učestalo, već čini se samo pri specifičnim situacijama. Svejedno, dovoljno se istaknuo da nam je unatoč sveopćem kaosu i u žaru borbe uspio zasmetati oku.

Injustice: Gods Among Us je fighting igra koja se temelji na čistim osnovama žanra, ali uspijeva ostaviti dojam da je nešto puno više od toga. To postiže posebnom mehanikom i vizualnim dojmom interaktivnih arena te postavom likova od kojih je dobar dio nov u ovom žanru i predstavlja pravo osvježenje. Priča pisana posebno za ovu igru bez sumnje će vas privući i držati pred ekranom kroz kampanju, ali zasigurno i zagrijati za Battle mode ili rješavanje ponekog od brojnih izazova u Challenge modu.

Kako god okrenete i odlučite, sadržaja ima pregršt, a ako možete pretrpjeti poneku čudnu animaciju, šanse su da ćete u Injusticeu uživati satima bez obzira bili fan žanra i tematike ili samo casual igrač željan zabave u dobrom društvu.

U ulozi superheroja DC univerzuma spasite Metropolis, ali i čitav svijet od zla koje prijeti ili pak, barem virtualno, postanite jedan od zlikovaca i obrišite pod s dobričinama baš kako ste to oduvijek željeli.

85 Naša ocjena
  • kampanja
  • kaos tijekom borbe
  • interaktivne arene
  • likovi
  • ponekad čudne i nezgrapne animacije likova

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (12)

  • Janadri

    05.05.2013 - 16:51

    Kad smo vec kod borilackih igara, sta se desilo sa Mortal Kombat-om za PC?

    • Maximum

      @Janadri, 05.05.2013 - 18:26

      Jao cuti taman sam zaboravio na taj ''Injustice" i sad si me opet podsetio :(

    • Rogue

      @Janadri, 05.05.2013 - 18:54

      U lipnju/srpnju ćemo više informacija dobiti.

    • SonOfOsiris

      @Janadri, 06.05.2013 - 19:19

      ništa od toga haha

  • Zael

    05.05.2013 - 21:37

    previše mi djeluje ko MK reskin da bi mu dao išta iznad 70

    • Rogue

      @Zael, 05.05.2013 - 22:54

      Da si igrao igru znao bi da nije.

    • Freddy

      @Zael, 06.05.2013 - 11:53

      Stvarno nije samo reskin, dosta je drugacije, osjeti se cim zaigras. Mene je iznenadilo :)

    • IaMarmageddoN

      @Zael, 06.05.2013 - 12:58

      +1

    • Zael

      @Zael, 06.05.2013 - 21:14

      igrao sam, ne ocjenjujem igre koje nisam igrao. e kad već pišem, mali izljev geekeryja – superman je znao i u stripovima dobiti batina od batmana! (reply na podnaslov ovog članka)

  • Shazaam

    06.05.2013 - 00:12

    Odlična recenzija, nadam se da će izaći na PC.

    • deltafors

      @Shazaam, 06.05.2013 - 14:43

      I ja se nadam. Al nevjerujem da će izać :(

    • SonOfOsiris

      @Shazaam, 06.05.2013 - 19:18

      Normalno da neće

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!