Insurgency: Modern Infantry Combat

Insurgency je u suštini FPS koji simulira borbu pješaštva. Sve se zasniva na taktici, komunikaciji i dogovoru između igrača. Znači timska igra u potpunosti. Bitne stvari koje čine Insurgency su dubina realnosti poput nišanskih mušica i slobodnog ciljanja, u prijevodu, crosshair ne postoji. Tu još do izražaja dolaze i realnosti poput sljedećih: trzaji pri pucanju, probojna snaga metka, težina oružja, nema kill kamere i vizualno zamagljenje ekrana kada netko puca po vama. Ovaj zadnji efekt poprilično efikasno vam daje do znanja da ste pritisnuti na mjestu i da su mogućnosti umiranja uvećane ako odlučite trčati. HUD u igri praktički ne postoji, odnosno vidite samo ono što je važno i to kada je važno. U igri postoji linija zapovjedništva koja se dijeli na komandira i vojnika. Komandir ima opciju izdavanja zapovijedi vojnika poput napadnite neku točku, idite na flank ili zovite pojačanja, dok vojnik nema nikakve dodatne mogućnosti osim javit gdje mu treba pomoć. Sustav obnavljanja municije se vrši pomoću kutija gdje je spremljena municija, a možete pokupiti i oružje od neprijatelja ili palog suborca ukoliko ne želite završit goloruki. Igra ima sistem valova pojačanja, što znači da kada umrete respawn nije istog trenutka nego postoji određeno vrijeme koje mora proći da se vratite u akciju zajedno sa ostalim palim borcima. To ovisi na kojoj strani igrate, odnosno dali napadate ili branite.

Insurgency se za sada odvija samo u Iraku / Afganistanu, a u planu su novi Theaters of War ilitiga bojišta, ali o tome pročitajte više nešto niže, u najavi Bete 3. U trenutno dostupnoj verziji ( RC 2.1 ) aktualne su borbe između marinaca i pobunjenika ( Insurgent ). Te dvije strane možete birati, a svaka strana ima i svoje klase koje se razlikuju po oružju. Klase su sergenat / militant, rifleman, grenadier / rpg-7, engineer, support i marksman / sniper. Dok marinci koriste standarno američko naoružanje, pobunjenici koriste većinom istočnjačka oružja. Razlike između oružja su velike, a puške koje na sebi imaju optiku puno znače na otvorenim mapama. Težina oružja se poprilično osjeti, pogotovo ako ste support klasa koja je osjetno sporija od ostalih, ali zato ima mogućnosti postavljanja nožica i stacioniranja na jednom položaju čime si povećavate stabilnost pri pucanju. Zgodan detalj je što supporti pucaju tracere, što je korisno na noćnim mapama. Osim primarnog oružja koje naravno ovisi o klasi, postoji i sekundarno, a to je pištolj. Sekundarno oružje je isto za sve klase, dok broj granata ili dimnih bombi opet ovisi o klasama.

Modovi koji se igraju u Insugrencyu su Firefight i Push. Push je mod u kojem marinci napadaju točku i kada je osvoje spawn zona im se pomiče prema osvojenoj poziciji. Pobunjenici naravno moraju braniti poziciju, a kada je izgube spawn zona im se pomiče unazad. Da bi se osigurala pobjeda u ovom modu marinci moraju osvojiti sve točke i pritom ne smiju izgubit sva pojačanja te su vremenski ograničeni. Pobunjenici pobjeđuju tako da spriječe marince u osvajanju svih točaka. To mogu učiniti tako da ih dovoljno dugo uspiju obraniti, odnosno da vrijeme istekne ili ubijanjem marinaca u tolikoj mjeri da im potroše sve reinforsmente. Bitno je naglasiti da kada pobunjenici izgube točku više je ne mogu vratit. Mape na kojima se igra Push mod su velike, sa kombinacijom otvorenih i zatvorenih prostora.

Firefight je nelineran mod što se tiče osvajanja točaka na mapi. Nema nekog određenog reda kojim morate osvajati točke ako želite pobijediti. Bitno je da se sve točke osvoje i time je pobjeda ostvarena. U ovom modu spawn zona je fiksna i taj se mod igra na manjim mapama od onih za Push mod. Evo i jednog in-game primjera. Naime, postoji mapa Baghdad kojoj je središnja točka Charlie. Obje strane počinju na spawnu udaljenom za jednu točku i kada jedna strana osvoji točku C njihova se spawnzona pomiče naprijed, a neprijateljeva udaljuje i oni tada moraju obraniti svoju točku koja je sada prema natrag. Sve u svemu, ovaj mod nerijetko zna biti nešto zanimljiviji od Push moda, poglavito zbog manjih i zanimljivijih mapa za koje se nadam da će ih biti i više u Beti 3. No o tom potom.

Što se tiče tehničke strane moda, ako ste igrali neku igru na Source engineu onda znate što možete očekivati. Dao bih savjet da se isključi HDR jer se s time povećava vidljivost prilikom igranja, pogotovo na mapama poput Burhiza i Sinjara koje se odvijaju na velikom otvorenom prostoru. Što se tiče modela marinaca i pobunjenika oni su dobro izvedeni, jedino što bi savjetovao da ne koristite model marinca sa naočalama pošto one reflektiraju dosta svijetla u mraku pa vas je lakše opaziti ( da, treba paziti i na takve sitnice u Insurgencyu ). Zvuk je na zadovoljavajućoj razini što se tiče oružja i zvukova iz prirode. Tu je napravljen velik korak između Bete 2 i RC 2.1. Treba spomeniti da je clan leader Mrcina radio zvukove za klase, pa možemo reći i da je jedan Hrvat sudjelovao u stvaranju Insurgency moda. Nije li to krasno.

Pošto je ovo mod neću se žaliti na baš svaki nedostatak, ali neke iritantne stvari treba spomenuti. Najveći nedostatak je hitbox koji je daleko od nekog savršenstva. Naime neprijatelj ponekad može preživjeti metak u glavu, iako se to rijetko kada dogodi. Još jedan velik problem koji se tiče hitboxa pojavljuje se kada neprijatelj leži na podu, odnosno kada je u proneu. Tada neprijatelj može primit cijeli okvir u sebe i neće umrijeti. Drugi veliki problem su „nevidljivi zidovi“. Pri tome mislim da nekad moram pucati 2 cm u stranu od drveta inače metak pogađa taj „nevidljivi zid“. To su glavni i ozbiljniji problemi na kojima se mora poraditi i koji će, kada se riješe, uvelike povećati zabavu, a time vjerojatno i popularnost igre. Ostali manji problemi su da ne možete pucati kroz ogradu iako ima mjesta između šipaka, zapinjanje u objektima i slične stvari koje ipak nisu nešto što previše utječe na samu igru. Ipak, imajte na umu da je riječ o besplatnom modu, stoga ni ne očekujemo čuda i čudesa, niti se ikoga može previše osuđivati za ovakve greške. Ipak nadam se da će sve ove iritantne stvari biti riješene u budućnosti jer mod definitivno ima potencijala.

Kao što piše u uvodu ovo je mod za Half Life 2 i da bi ste igrali Insurgency jedini je uvjet zapravo je da posjedujete neku original igru koja se bazira na Source engineu ( ako želite igrati Insurgency najjeftinije je kupit Half Life 2 Deathmatch ). Treba spomenuti da developeri pokušavaju prihvatit što više savjeta od igrača i implementirati njihove ideje u mod, što je za svaku pohvalu. Ako imate smisla za level design postoji i level editor tako da možete stvarati vlastite mape. O tome koliko mod ima potencijala i kvalitete dovoljno govori činjenica da je dobio svoje mjesto na ESL natjecanjima i da ga je Valve uvrstio na Steam. Nadam se da će ova recenzija potaknuti da više domaćih igrača počne igrati Insurgency i da vide koliko potencijala ima ovaj mod. Tko zna, možda uz Mrcine bude i još klanova sa ovih prostora.

Nakon pročitane recenzije trenutno aktualne verzije čitajte dalje i saznajte što nas očekuje u Beta 3 verziji igre, koja nam ubrzo dolazi i koja obećava uvesti velike promjene u Insurgency.

Insurgency: Modern Infantry Combat Beta 3 najava Ove godine se nestrpljivo iščekuje izlazak Bete 3 iz jednog razloga, okrenuti će Insurgency naopako. Bit će mnogo poboljšanja i dodataka što se tiče gameplaya, unaprijeđenje enginea, izmjena sučelja i novih mapa. Unaprjeđenje u potpunom smislu riječi.

Po izlasku 2.1 verzije igre, najavljena je i Beta 3. Prva stvar koja je zabrinula mnoge igrače je prelazak na Orange Box Engine. Mnogi su pitali je li će morati kupovati Orange Box da bi igrali, odgovor je naravno, neće se morati ništa dodatno kupovati dokle god vam je SDK Base updatean. Osim prelazka na novi engine, druga velika stvar je da s Betom 3 dolazi i novi Theatre of War: Kosovo. Na Kosovu će se sukobit Britanska vojska i izmišljena paravojna Srbijanska oslobodilačka vojska. Bit će lijepo se maknuti od užarnih ulica Iraka i doći se borit na Balkan. Novi sadržaj će se s lakoćom uklopit u ostatak moda, dok će postojeći biti prilagođen novom engineu. Treba naglasiti i da dok se Beta 3 radi da RC 2.1 neće biti zapostavljen. Jedan od problema puba ili warova u 2.1 je spawnkilling. Beta 3 bi trebala predstavit novi sistem protiv toga. Novi dizajn će skoro pa onemogućit spawnkilling. Sistem uključuje mješavinu prepreka na mapi, „vruće zone“ i „osjetljiva“ područja odakle se može „silovati“ spawn pozicija. Kažu kako se neprijatelj neće moći dugo zadržati na tim zonama, a što se pod time točno misli ne zna se još.. Cijeli sistem je dizajniran tako da je prirodan i ne nametljiv, neće bit neprirodnih prepreka, nevidljivih zidova ili bilo kakve umjetne limitacije. Sve to će se s lakoćom integrirati u novi i poboljšani gameplay.

Također kažu kako će postojeći modovi Push i Firefight biti redizajnirani i poboljšani tako da igraće iskustvo bude na novoj razini koja bi trebala zadovoljit sve dosadašnje igrače. Što to točno znači još se ne zna, ali služi kao dobar hint u ono što možemo očekivati. Klase će biti prerađene da budu lakše za shvatiti i igrati. Tu će bit novo i jednostavnije sučelje sa više informacija. Bit će lakša navigacija, odabir strane, klase i izgleda skina. Biti će tu i mogućnost kostumizacije, moći će se odabrati primarno i sekundarno oružje. Sustav bodovanja ili moral, koje u 2.1 verziji prikazuje samo broj bodova, u Beti 3 će sada imat svoju novu ulogu. Točnije igrat će glavnu ulogu što se tiče pristupa oružju i dodacima. Dobivat će se timskim gameplayom, skillom i potporom suborcima. Moral će se nadovezati na „Tier“ sistem koji će bit predstavljen. Što veći moral imate, moći ćete pristupit većim razinama Tiera za oružje i dodatke. Dobra stvar će bit što kada odete sa servera gubite Tier, što znači da to nije dugotrajan rank sistem. Zbog toga će svi moći pristupiti najvećem Tieru. Jedina razlika će bit što će igrači sa većim skilom pristupiti brže. Sada će se na mapi nalaziti RPG`s, C4, IEDs koji će se moći pokupit i svaki igrač će ih moć iskoristit tijekom bitke. S ovime se povećava broj taktičkih mogućnosti. Neka od novih oružja koja će bit uključena su: M16 sa Aimpointom, 1911 Pistol, UZI Sub Machine Gun, M240 Heavy Machine Gun, PKM Heavy Machine Gun, kao i ostala oružja za britanske i srpske timove. Što se tiče novih mapa koje će doći za Kosovo, trebale bi doći i nove mape za Irak.

Sve ove novosti će unaprijediti ionako odličan mod i svi koji su željni realnije taktičke timske igre bi svakako trebali isprobati Betu 3 ako im se prijašnje verzije nisu svidjele. Sve u svemu očekuje nas jedan vraški dobar mod, a ni ovaj trenutno dostupan definitivno nije za baciti.

Napomena: Naša ocjena te plusevi i minusi u plavom boxu sa desne strane odnose se na recenziju RC 2.1 verzije.

Za više infromacija o tome kako skinuti ovaj mod, uputiti ćemo vas na službene stranice Insmod.com.

Ako vam se svidjela recenzija ( i najava ), slobodno nam ostavite komentar u boxu ispod i usput podijelite s nama vaša razmišljanja o ovom modu. Imamo i forumski topic otvoren u čast Insurgencya pa ne propustite kliknuti ovdje i uključiti se u raspravu.

Donosimo vam dupli tekst vezan uz ovaj popularni HL2 mod. Pročitajte recenziju trenutno aktualne verzije moda i najavu nove i uzbudljive verzije ovog realnog, taktičkog FPS-a.

83 Naša ocjena
  • Ciljanje na realnost doživljaja