Iron Front: Liberation 1944

Ljeto 1944. godine označava prekretnicu na istočnoj fronti. Rusi su pokrenuli veliku ofenzivu koja je rezultirala povlačenjem Wehrmachta na zapad. U tome razdoblju odvijale su se bitke gdje je mehanizacija igrala veliku ulogu, uz naravno pješaštvo i avijaciju. Iron Front: Liberation 1944 taktički je FPS koji se fokusira na taj dio Drugog svjetskog rata, a u tome mu pomaže ni više ni manje nego ArmA 2 engine, odnosno Real Virtuality 3.

Sama odluka za korištenje tog pokretača je jasna, ako ste igrali Armu 2 onda ste mogli vidjeti da je engine i više nego sposoban prikazati velika područja sa hrpom različite vojne tehnologije i naravno ljudstvom. No korištenje tog pokretača u ovoj igri nije ostalo samo na tehničkoj strani. Kontrola lika, sučelje tijekom igranja, pa čak i neke građevine preuzete su direktno iz Arme. U biti, Iron Front je ArmA 2 presvučena u WW2 odijelo.

Igra u singleplayeru nudi opciju da borbe na istočnome frontu gledamo iz perspektive Crvene Armije ili Wehrmachta. No ono što nas je posebno iznenadilo jeste opcija da obje igrive kampanje sadrže voice acting u potpunosti na materinjem jeziku svake strane – čisto ako se želite više uživjeti u igrin svijet. Potez je to koji pogoduje igrinoj atmosferi, odnosno doprinosi osjećaju realizma. Iako se mora reći da ta ista atmosfera mjestimice i pati zbog vidno ograničena budžeta developera.

S druge strane gameplay je odrađen više nego solidno, a dizajn oružja, vozila i gradova vjerodostojan je i dobro se uklapa u cijelu sliku. Čak je i AI neprijatelja dobro balansiran jer će uvijek pružiti solidan, odnosno prikladan otpor (osim ako ne igrate na najlakšoj težini). To ujedno znači i da je ovo igra za strpljive. Za gamere koji preferiraju simulacije od arkada. Jedan od onih FPS-ova u kojima nema bezglavog zaletavanja po mapi, osim ako ne želite pokupiti neki zalutali metak. Nažalost, taj inače solidni AI neprijatelja je pokupio i one negativne stvari već poznate iz Arme 2, poput njihove magične mogućnosti gledanja kroz gustu vegetaciju.

No unatoč tome dojam o umjetnoj inteligenciji neprijatelja nikako nije loš – jedino je šteta što isto ne možemo reći i za AI prijateljskih vam jedinica. Vašim suborcima možete izdavati naredbe, ali računajte da nisu odveć pametni i da ćete mnogo ljudi izgubiti ako ima naredite da vas samo prate cijelo vrijeme. Poseban problem javlja se kada dobijete mogućnost vođenja preko deset ljudi. Tada valja biti posebno strpljiv s naredbama jer ih ne izvršavaju uvijek onako kako ste vi zamislili. Na kraju ispada da je prijateljski AI jedan od problema koji kampanju samo otežava umjesto da je kao sastavni dio igre olakša i učini zanimljivijom.

Struktura misija varira od jednostavnih gdje sa suborcima napadate neprijateljske položaje, do kompliciranijih poput infiltracije iza neprijateljskih linija. Tada će vam šuljanje biti najbolji drug, a svako beskorisno otvaranje vatre može značiti ponavljanje misije. Pozitivna stvar je što sve misije ne zahtijevaju završavanje svih zadataka, dok određene misije pružaju i nelinearan gameplay. S time se pokušalo produžiti trajanje igre, ali nije to na onoj razini koju smo mogli vidjeti u Armi 2. No ipak, 16 misija koliko ih se nalazi u igri (osam sa svake strane), mogu vam uzeti preko deset sati.

Korištenje ArmA 2 pokretača, osim pozitivnih stvari, povuklo je i one negativne. Tu prvenstveno mislimo na bugove unutar misija uz već spomenute AI probleme. Neki od njih su zaista strašni jer doslovno onemogućuju nastavak igre. Bugove vezane uz kampanju najbolje bi bilo usporediti s Manhattan misijom iz Arme. Izvršite određeni zadatak, a misija neće pokrenuti trigger za igrin nastavak. Isto se može dogoditi i s cut-scenama. Pokrene se animacija i samo se zaglavi. Najčudnija stvar je što se taj problem s cut-scenema događa uglavnom na slabijim konfiguracijama. Koji je razlog tome ne zna ni sam developer – pitali smo, no rekli su samo da rade na rješavanju problema. Žalosno je u svakom slučaju što se nije više vremena i resursa utrošilo na testiranje igre, pogotovo kada su znali da je ArmA imala iste probleme na svom izlasku.

Iron Front: Liberation 1944 interesantna je ideja WW2 sandbox naslova koji svu svoju čar pokazuje u multiplayeru. Mogućnost do 120 ljudi na serveru u kombinaciji korištenja tenkova, aviona, artiljerije i pješačkog naoružanja može stvoriti neke napete i jedinstvene situacije koje će ljubitelji realizma u igrama znati cijeniti. Dovoljno je spomenuti da možete sjesti unutar JS-2 tenka ako ste ljubitelj ruske tehnike ili unutar King Tigera ako ste više na Wehrmacht orijentirani, odnosno Petlyakov Pe-2 i Focke Wulf 190 za one koje vole provoditi vrijeme u zraku. Multiplayer modovi se dijele na klasične poput Deathmatcha ili CTF, dok su naravno uključeni i specifični poput Blitzkrieg ili Tanks Only. Osim toga, ako niste za PvP akciju, co-op je također mogućnost. No sve to pada u vodu ako ste isključivo singleplayer orijentirani.

Kampanje za jednog igrača solidno su osmišljene, a realizam potpomognut ArmA 2 engineom i tu je prisutan, ali neki teško oprostivi bugovi i iritacije u prijateljskom AI-u značajno umanjuju vrijednost iskustva. Naravno, editorom možete stvarati svoje scenarije gdje ćete sami i igrati, ali nitko ne kupuje igru samo da bi mogao sam raditi svoje misije, zar ne? Ovo je stoga tek solidna varijacija na temu ukoliko zaista volite realizam iz Arme 2, no u slučaju da se developeri odluče na nastavak nadamo se da će naučiti na vlastitim greškama, kad već nisu na onima koje je napravila Bohemia kada je izdala svoju igru.

Bojišta koja se protežu kilometrima, poveći broj vojne tehnike na raspolaganju te simulacijski pristup FPS ratovanju gdje jedan metak uistinu ubija. ArmA 2? Tako nešto, ali ovo je WW2 igra.

65 Naša ocjena
  • online