James Bond 007: Blood Stone [PC, X360, PS3]

Najpoznatiji fiktivni britanski špijun tijekom svoje duge karijere skupio je gomilu fanova. Ako ste jedan od njih, zasigurno ste jedva čekali ponovno zaigrati jednu video igru sa šarmantno ubojitim Jamesom u glavnoj ulozi. Ipak je ovo vrlo sposoban agent, jedan koji obožava skupocjene gadgete te je još k tome i pravi ženskar. Ne morate biti odveć maštoviti da uvidite kako je Bond kao lik zasigurno dovoljan da uz tim developera stvori jedno vrlo zabavno i pamtljivo iskustvo u obliku igre. No brutalna činjenica je da se do dana današnjeg nitko previše ne sjeća nekih prijašnjih Bond igara. Pamtimo par loših i nekoliko solidnih naslova, no jedino je stari GoldenEyea sa N64 (i od nedavno istoimeni remake za Wii) zaista ostavio traga.

Nažalost ni Blood Stone neće ostati predugo u sjećanju, a neki od vas zasigurno će odmah u startu imati problem sa gospodinom Danielom Craigom koji je opet u glavnoj ulozi, kako stasom tako i glasom. Tu je i Judi Dench, poznatija kao M u filmovima, te Joss Stone kao Nicole Hunter – dežurna ljepotica u igri. Nažalost igra nema nekog previše upečatljivog negativca stoga su ova tri lika glavna za samu priču. Za razliku od većine prijašnjih Bond igara, Blood Stone ne prati radnju nekog od filmova o James Bondu, već je priča za igru posebno napisana. Iako ona donekle odražava tu Bondovsku atmosferu, u principu i nije osobito vrijedna spomena, a ne želimo u ovom slučaju baš ništa spoilati. Priču ćemo, dakle, jednostavno preskočiti i baciti se na pregled ostalih elemenata igre. Ako vam se o njima neda čitati, imamo i savršeno dobru video recenziju u kojoj je tekst ispod sažet u jednu malo kraću cjelinu.

Kako smo znali da Blood Stone nije rađen po filmskom predlošku, očekivalo se da će razvojni tim imati i nešto više slobode prilikom izrade same igre. Licence su očito čudna stvar, a možda developer jednostavno nije imao ideja, no činjenica je da smo dobili jednu vrlo ograničenu igru. Blood Stone sadrži šest levela sa svojim pod levelima, pa nas tako smješta u lokacije koje variraju od Atene, Istanbula, Monaca, Sibira, Bangkoka i Burme. Koliko su lokacije raznolike i egzotične, toliko su i ograničavajuće dizajnirane. Naime igra pati od kronične linearnosti, gdje slijedite zacrtani put bez ikakve mogućnosti skretanja s istog. Još kada u to ubrojimo da kroz igru imamo pomagalo koje nam govori gdje točno trebamo ići, čovjek se zapita misle li developeri da su gameri blesavi.

No tu nije kraj, jer naime, zašto bi se igrači morali truditi preskočiti nekakvu rupu kada to igra može napraviti umjesto njih. Da, dobro ste pročitali, u igri nema nekakve mehanike pravog skakanja. Dovoljno je doći do ruba i pritisnuti tipku da se izvrši animacija skoka. Što je najgore igra ima nekoliko dijelova gdje se od vas traži brza reakcija, no zbog automatiziranoga skakanja to je ispalo naprosto smiješno jer se uopće ne morate brinuti hoćete li pasti ili ne. Praktički jedini izazov stiže u obliku najvažnijeg elementa TPS igara – pucanja, a u daljnjem tekstu vidjeti ćete da se ni taj segment igre ne može nazvati pravim izazovom.

Prije pucanja, vratimo se malo na dizajn levela, odnosno gameplay iskustva. Malo raznolikosti u gameplayu developer je ipak uspio uvesti kroz vozne dionice u pojedinim levelima. Dodatak vožnje u ovu igru nije ništa čudno – na kraju krajeva Bizarre Creations zaslužan je i za poznati Project Gotham Racing, što bi samo po sebi trebalo poslužiti kao valjana pretpostavka da će vožnja Aston Martina u igri biti jedno zabavno i kvalitetno iskustvo. Dok moramo priznati da je sama mehanika vožnje nešto bolje odrađena od sličnih naslova kojima je vožnja tek usputna stvar, s druge strane moramo spomenuti kako jednostavno nije zanimljiva koliko smo se nadali. Od vas se jedino traži da vozite dok ne dođete do cilja, i to je to. Pored odlično odrađenih eksplozija prilikom vožnje te solidne mehanike upravljanja vozilima, cijelo to iskustvo vožnje ostavlja dobar dojam, ali ne i izvrstan.

Sigurno ste do sada već primjetili da je cover sistem u TPS igrama u današnje vrijeme “a-must-have”, pa tako ni Blood Stone nije iznimka. Štoviše, igra nema ni opciju standardnog saginjanja jer je sve to zamijenjeno sustavom skrivanja iza okolnih objekata. Kada se sagnete iza kakve kutije ili omanjeg zida imate mogućnosti da provirite i pucate ili pak da pucate naslijepo. Potonje je lijep dodatak, no još bi bio lijepši da uopće ima smisla. Budući da je igra prelagana te da su neprijatelji poprilično neinteligentni, pucanje naslijepo nije nešto što ćete morati koristiti, ikada.

Inteligencija protivnika čista je skripta čiji je uzorak lako pohvatati. Neprijatelji su programirani da se sakriju, provire i pucaju, pa se opet sakriju i tako u krug. Povremeno će vas iznenaditi granatom pod nogama, ali često će još više iznenaditi vlastite suborce istim. Ako ništa, poštede vas posla eliminiranja protivnika. Naravno, James ne bi bio Bond da u igri nema stealth dijelova koje možete, a i ne morate koristiti. Više će biti ovo drugo jer i kada vas otkriju u šuljanju, neprijatelji ne predstavljaju preveliku prepreku, pa se možete praktički kroz dužinu cijele igre pretvarati da ste Rambo. Sve dok se držite covera, ne mogu vas ubiti.

Unatoč općenitom manjku izazova u gameplayu, Bizarre je odlučio dodatno olakšati igru podarivši Bondu super-napredni pametni mobitel, koji osim što pokazuje put po kojem se trebamo kretati, služi i za skeniranje i hakiranje te za prikaz položaja neprijatelja (da nas ne bi slučajno iznenadili). Tu je i focus-aim sistem koji možemo nazvati svojevrsnim auto-aimom kojega dobivate kada izvedete Takedown potez na neprijatelju.

Takedown bi trebao biti Blood Stoneova varijacija na borbu prsa o prsa, no zapravo se radi o pritisku određene tipe i čekanju da Bond završi svoj smrtonosni potez. Sve u svemu, borba mjestimice izgleda atraktivno, posebice kod Takedown poteza, a i osjećaj pucanja sasvim je solidan, no glavni problem u svemu tome je generalni nedostatak izazova, što u suštini čini ovu igru tek prolaznim iskustvom kojega opet – nećete dugo pamtiti.

Novi Bond ne izgleda predivno, čak niti divno – prosječno bi bila prava riječ. Grafika bi se mogla smatrati vrlo dobrom da je igra izašla prije negdje tri godine. Čak ni CGI animacije nisu pretjerano kvalitetno odrađene, dok ingame cut-scene tek u određenim dijelovima izgledaju zaista impresivno. Zvučna komponenta je solidno odrađena, no u usporedbi sa standardima koje su neki drugi developeri nametnuli svojim igrama, s tehničke strane prezentacija je mogla i morala biti bolja.

Da ne pomislite kako je ova igra totalni promašaj, moramo reći da ipak ima svijetlih strana. Atmosfera će vas pokušati približiti onoj iz filmova, leveli nisu kopija samih sebe, broj raznolikih oružja je zadovoljavajući, a tu su i efektni Takedown potezi pogođeni baš u stilu James Bonda. Sve ostalo je prosječno, pojednostavljeno i prekratko. Upravo tako, ovo je još jedna igra u nizu koju ćete završiti za jedan vikend, a ni multiplayer neće pomoći produžiti ionako mlaku zabavu jer su dobre šanse da ćete od njegova tri različita moda za 16 igrača vrlo brzo odustati.

Ljubitelji Bondova lika i djela vjerojatno će biti zadovoljni, pogotovo ako su prigrlili Daniela Craiga kao novoga Bonda, a vi ostali – možda bolje da preskočite.

Slažete se s nama? Sviđa vam se nova video recenzija? Što kažete na Blood Stone? Sve nas to zanima, pa nam ne zaboravite ostaviti svoje komentare i ocjene…

VIDEO RECENZIJA: Poznati britanski špijun James Bond ponovno je zaživio u virtualnom obliku, ovaj put pod produkcijskom palicom Bizzare Creationsa…