HCL.HR

Recenzija

Kholat

spoiler: Sean Bean ne umre

Zoran Žalac

Kholat na prvi pogled ima sve potrebne sastojke da bude čobanac među paprikašima današnjih horor igara. Priča mu se temelji na stvarnom događaju, atmosfera mu je napeta da se nožem može rezati, a sve to izgleda dosta lijepo zahvaljujući posljednjoj verziji Unreal Enginea. Međutim, Kholat je na kraju strašan samo dok vam taj strah ne zamjeni frustracija određenim stvarima.

U početku te stvari nisu vidljive jer igra počinje na intrigantan način. Sean Bean vas uvodi u misterioznu priču o nerazjašnjenoj smrti grupe izletnika na ruskoj planini Kholat. Zatim se i sami zaputite ondje da usred snježne mećave razotkrijete misterij te tragedije. Već u uvodnom dijelu igre osjećate usamljenost i dezorijentaciju na velikoj mapi, a ubrzo shvaćate i da vas u mraku nešto vreba. Nešto grozno u rangu inkasatora za RTV pristojbu.

No kad “mačak” iskoči iz vreće, šanse su da ćete dočekati „You died“ ekran prije nego se stignete pošteno uplašiti. Naime, borbe ovdje nema, kao ni skrivanja od jednog jedinog neprijatelja koji se pojavljuje na točno određenim dijelovima mape. Prvi susret s tom tzv. Anomalijom dobro me naježio, ali je ujedno ubio i svu napetost u kasnijim susretima gdje je bilo dovoljno samo okrenuti leđa i potrčati u drugom smjeru da se izbjegne jeftino umiranje. No, kao sto možete vidjeti na Igorovom primjeru u priloženom video komentaru, jeftine smrti tu ne staju jer vam se može dogoditi da najednom propadnete u skrivenu rupu u zemlji bez da ste ju ikako mogli primijetiti.


Frustriranje ponajviše dolazi do izražaja pri navigaciji. Iako imate mapu i kompas, oni su vam većinu vremena beskorisni. Na mapi ne možete vidjeti gdje se nalazite nego to morate sami protumačiti. To jednim dijelom pomaže autentičnom osjećaju izgubljenosti, ali cijena tog “efekta” ipak je prevelika kad shvatite da u Kholatu uz povremeno bježanje od neprijatelja nema ničega drugoga osim skupljanja zabilješki, tj. audio zapisa.

Nažalost, igra je i po tom pitanju čudna. Zapise možete slušati samo ako stojite na mjestu i imate otvoren dnevnik, bez obzira na to što vam neprijatelj pritom može prići i ubiti vas bez da ga vidite. Također, zapisi koji nisu ozvučeni prikazani su toliko malim fontom da ih je praktički nemoguće čitati ako igrate s kontrolerom na bilo kojoj udaljenosti većoj od metar i pol. A ja inače vidim kao kobac.


Priča koju zapisi pričaju je solidna. Okvirno se može razumjeti i bez većeg ulaženja u detalje, što je dobro jer su ti detalji… nedorečeno slikoviti. Jasno je da takvi trebaju i biti jer je riječ o fikciji koja se nadovezuje na stvaran i neriješen slučaj. Samim time, ni kraj igre ne nudi neki poseban zaključak na čitavu stvar, pa to od njega nemojte ni očekivati.

U svakom slučaju, Kholat će vam svoju priču najbolje ispričati početnom atmosferom – uz odličnu glazbu i prizore hladnog krajolika. Kasnije igra postane pusta baš kao i njezin okoliš koji je izdaleka izgledao lijepo i privlačno. Preporučam ju stoga samo istinskim ljubiteljima misterija jer će svima ostalima najveći misterij ionako biti kako je besmrtni Sean Bean uopće prihvatio angažman za ovakvu igru.

Uralska pustoš valjda je jedino mjesto na svijetu gdje Sean Bean ne uspije umrijeti do kraja priče.

67 Naša ocjena
  • Sean Bean
  • atmosfera u početku
  • glazba
  • jeftine smrti
  • lutanja okolišem
  • ne uspijeva zadržati strah

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (7)

  • grgoljblaster

    27.07.2015 - 19:10

    Ginuo jedino na delu sa altarom jer sam idiotski promasivao kuda treba da idem (necu bas sve da spoilujem). Meni je igra za oko 75, ne bas rame uz rame sa Vanishing of Ethan Carter ali znatno bolja od Dear Esther. Mada sam ja malo pristrasniji jer sam od ranije bio upoznat sa pricom o Diatlovom prolazu :)

  • gamelaker

    27.07.2015 - 21:37

    "Uralska pustoš valjda je jedino mjesto na svijetu gdje Sean Bean ne uspije umrijeti do kraja priče." :)))))))))))))))))))))))))))))))))

    • Adam Jensen

      @gamelaker, 29.07.2015 - 14:46

      Ima i jedan SF film (iz ove ili prošle godine) u kojem Sean Bean nije umro, gledao sam ga prošlog mjeseca ali sam mu već zaboravio ime 😀

    • Apocalypse4987

      @gamelaker, 29.07.2015 - 15:08

      Devil's Pass, onako ništa posebno, al zanimljivo objašnjenje cijelog događaja. Za istinski horror u snijegu obavezno pogledat Dead Snow 1 i 2!

    • wyzard

      @gamelaker, 01.08.2015 - 12:36

      Ma to ne računam, tamo je šira galaksija s krokodilima u kožnjacima; trebao sam napisati jedino mjesto na OVOME svijetu. Ali to sam uzeo više kao pjesničku slobodu.

  • goldfinger

    28.07.2015 - 07:42

    Nakon ove rece,ziher sam samo u jedno-da na Kholat neću potrošiti ni sekunde…

  • Ozloglašeni

    05.08.2015 - 17:26

    zanimljivo , jako zanimljivo

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!