HCL.HR

Recenzija

Killing Floor 2

RAPSODIJA NAPUCAVANJA

Stjepan Fikter

Baš kao što je bilo najavljeno pa i demonstrirano kroz Early Access verziju, Killing Floor 2 sa svoja tri temeljna stupa – municijom, oštricama i hektolitrima krvi predstavlja jedno od ponajboljih arkadnih napucavanja koje se mogu zaigrati na PC-ju i PlayStationu 4. Ništa čudno reklo bi se budući da iza ovog naslova stoji Tripwire Interactive, razvojni studio koji je doktorirao izradu napucavanja iz prvog lica. Bilo da je u pitanju realistični pristup bitkama ili trošenje hrpe municije u arkadnom okruženju, dečki jednostavno znaju natipkati kod koji pruža fantastičan osjećaj napucavanja. Ovaj naslov je samo još potvrda toga jer osim što se praktički osjeti svaki metak koji izađe iz cijevi, protivnici na različite načine reagiraju kada prime toplo olovo.

Sada kada znate kako je napucavanje kvalitetno odrađeno i zabavno, dajte da malo objasnim što je Killing Floor 2 zapravo. Za one koji nisu upoznati s prethodnikom riječ je o pucačini u kojoj do šest ljudi zajedno preživljava eliminirajući valove protivnika i na kraju moraju ubiti bossa, šefa, završnog negativca, “glavnog” – kako god voljeli zvati posljednjeg protivnika. Zatim kada se završi jedna mapa prelazi se na iduću pa iduću pa slijedi povećanje težine i tako u krug. Ovako na virtualnome papiru to možda i ne zvuči prezabavno, ali napucavajući čudovišta odnosno Zedove s prijateljima, zapravo je poprilično napeto i na kraju zbilja prezabavno.

killing-floor-2-1

Iako je riječ o nastavku, ovdje se developeri nisu fokusirali na predstavljanje novih inovativnih, revolucionarnih ili ikakvih drugih mehanika, nego su zadržali jezgru prethodnika i poboljšali sve ostalo. Netko će možda biti razočaran nedostatkom pravih noviteta, ali sva poboljšanja koja su stigla su toliko kvalitetno odrađena da igra zbilja zaslužuje brojku dva u nazivu. Najbolji primjer je možda čak novi sustav leveliranja klasa. U prethodniku je bilo samo šest levela, a ovdje ih je 25 gdje se pri tome na svakih pet otvara mogućnost biranja između dva perka koji utječu na stil igranja.

VIDEO KOMENTAR


Ovaj video komentar snimili smo čim je igra izašla u Early Access pa ga konzumirajte s time na umu. Star je više od godinu dana, a igra je u međuvremenu napredovala na razne načine.

Primjerice, Support klasi na petom levelu pruža se odabir između 50% više municije ili taktičko punjenje koje ubrzava zamjenu šaržera. Zatim na desetom levelu se može birati između dodatnih 50% bodova na zdravlje ili nanošenje 30% više štete prema protivnicima sa svim oružjem koje je namijenjeno ovoj klasi i tako još tri puta. Isti princip se primjenjuje na ostalih devet klasa gdje će pametne kombinacije perkova puno značiti kada se krene igrati na posljednje dvije težine. To je posebno zanimljivo jer se nakon svakog vala može promijeniti stil igranja pa se dolazi do lijepe brojke različitih kombinacija unutar jedne mape.

Iako je riječ o nastavku, ovdje se developeri nisu fokusirali na predstavljanje novih inovativnih, revolucionarnih ili ikakvih drugih mehanika nego su zadržali jezgru prethodnika i poboljšali sve ostalo.

Kada smo već kod klasa, one stare koje smo upoznali u prethodniku su ovdje malo izmijenjene što se tiče nošenja vatrenog i hladnog naoružanja. Također, upoznali smo i neke nove poput Gunslingera gdje sam naziv nagovještava što tip nosi u rukama ili SWAT-a koji se fokusira na kratke automatike. Klase osim što se razlikuju u svojim vještinama, prednostima i manama, svaka ima svoju paletu oružja s kojima se ostvaruju posebni bonusi. Pa primjerice iako Commando može nositi revolver, neće moći ostvariti bonus na oružje koje bi imao kao Gunslinger. Tu je opet potrebno naglasiti kako se oružja ne razlikuju samo vizualno, nego i u načinu pucanja, povratnog trzaja i naposljetku – samog osjećaja kod napucavanja.


Tako postoji razlika između obične sačmarice koju nosi Support i sačmarice koju nosi Firebug. Osim što je drugačiji osjećaj kada se ispuca patrona, efekti su također drugačiji što je opet vezano za specifičnost klase. Sama brojka vatrenog i hladnog oružja je poprilično zadovoljavajuća pa svatko može pronaći nešto za sebe. Bilo da je u pitanju automatska puška koja precizno kida udove, automatska sačmarica koja s nekoliko patrona može pobojati zid u crveno ili revolver koji prepolovi protivnika, izbor je šarolik. Budući da je riječ o arkadi, postoje i fantasy oružja poput Microwave Guna koji napumpa protivnike iznutra kako bi kasnije eksplodirali, a tu je primjerice i Railgun koji radi značajnu štetu najvećim protivnicima.

Bilo da je u pitanju automatska puška koja precizno kida udove, automatska sačmarica koja s nekoliko patrona može pobojati zid u crveno ili revolver koji prepolovi protivnika, izbor je šarolik.

Zedovi su također bitan element igre, jer osim što su protivnici i primaju metke, također su modelirani i animirani da umiru na različite načine. Kao što je spomenuto, krv je jedan od temeljnih stupova igre pa nije rijetkost da značajan dio mape na kraju bude pobojan u crveno. Zahvaljujući MEAT sustavu što u prijevodu znači masivno vađenje utrobe i trauma, protivnike se može onesposobljavati kidajući im udove. Kada se to još kombinira s efektom usporavanja vremena tada se stvara impresivan i zaista značajan efekt koji ne ostavlja dojam isforsiranosti ili da je isprazan element koji postoji samo da bi se njime reklamirala igra.

Uz to, paleta protivnika je također šarolika i svaki od njih drugačije reagira kada ih se puni olovom. Za primjer možemo uzeti debeloguzog sa satarama gdje uz njih još i voli bljuvati po igračima. Ovaj momak može primiti više metaka u glavu od primjerice Sirene koja je nevidljiva i voli se zaigrati nindže sa svojim akrobatskim potezima. Najveći problem je što riječi ne mogu na isti način prikazati sve moguće situacije umiranja protivnika kao kada se to zapravo i događa na ekranu. Kao što se kaže, slika vrijedi 1000 riječi, a ovdje bi se jedna usporena scena mogla opisati unutar dužine jedne prosječne recenzije.

killing-floor-2-10

Još jedna novost koja nam je stigla s ovim nastavkom je mogućnost igranja kao druga strana. Versus mod stavlja jedan tim u ulogu Zedova pa se sada može iz prvog lica vidjeti kako njihovi napadi izgledaju. Iako je ovo zanimljiva opcija za isprobati kroz nekoliko mečeva, pogotovo još ako baš vas igra odabere na kraju da preuzmete ulogu bossa, sam mod jednostavno nema jednaku zaraznost kao osnovni gameplay.

Uza sve svoje prednosti, Killing Floor 2 zapravo nema značajnih mana – osim ako ne volite ovaj podžanr i smatrate ga monotonim. Ono što je najveća prednost ovog naslova, nekome može biti i najveća mana. Kroz svih sedam ili deset valova, uvijek se treba samo preživjeti i ne postoje nikakvi dodatnih zadatci po mapi. No zbog kvalitete napucavanja i izazova koji dolaze na posljednje dvije težine, išta drugo na mapi bi bila samo distrakcija od glavne zadaće – ubiti protivnike, napuniti oružje i eliminirati Hansa ili Patriarcha koji su trenutačni bossevi.

Zapravo kada se malo detaljnije pogleda, najveća mana bi se mogla prikazati u obliku Zed-conomya iliti ga trgovine s oblekom za likove unutar igre. Poneki odjevni predmeti jednostavno se ne uklapaju u svijet koji je stvoren unutar igre pa to zapravo zna izgledati pomalo nakaradno. No, puška ovdje čini čovjeka, a ne njegova odjeća pa je taj segment igre potpuno nevažan za uživanje u ispaljivanju olova. Zamjerka bi također mogla ići prema tome što developeri ovaj put nisu na svakom loadingu za mapu ispisali kratku priču o tome što se dogodilo. Ovako novi igrači nemaju nikakav način za saznati zašto je ostatak svijeta otišao kvragu, osim da pitaju čika Gugla.

Za kraj treba spomenuti kako su iz Tripwirea potvrdili da će od iduće godine tematski događaji biti prisutni unutar igre pa iako ovaj Božić nećemo ubijati Zedove u blagdanskom duhu, znamo čemu se možemo radovati iduće godine u ovo vrijeme.

Doktorirajući na izradi realističnih i arkadnih pucačina, Tripwire Interactive demonstrira nam kako treba izgledati vrhunsko kooperativno napucavanje uz kvalitetnu dozu izazova i zabave koja je rezultat te kombinacije.

84 Naša ocjena
  • napucavanje
  • reakcija protivnika na metke
  • nedostatak ikakve prezentacije svijeta
  • poneki odjevni modeli

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (6)

  • Lovac

    11.12.2016 - 22:17

    “…ovdje se developeri nisu fokusirali na predstavljanje novih inovativnih, revolucionarnih ili ikakvih drugih mehanika nego su zadržali jezgru prethodnika i poboljšali sve ostalo.”

    Zapravo pokvarili. Forsira se kaotično jurcanje okolo u stilu L4D te su official mape ukakili. Malene su i napravljene da podupiru spomenuti kaotični način igranja. Jedina što valja je “Containment Station”, a to je official community mapa i igra se slično starom KF-u, dakle matematički ako je jako dobar team i ne treba se skakati i previjati na sve strane. Fleshpound i Scrake su najveći letdown, prije su izazivali strah i posebnu taktiku dok sad izgledaju kao Dwayne Johnson i dovoljno je samo sijati metke dok ne padnu. Nema više onog da i nakon 500 sati učiš nove “fore” tipa da commando može na najvećoj težini riješiti Scrakea AKO je igrač tata-mata i ima na ms savršeni timing s katanom, Ak47 i SCAR-om. Berserker je beskoristan naspram KF1, rascjepan na 2 perka; sam berserker čija je katana kao čačkalica i survivalist, overpowered tenk. Welding vrata je samo usputna zabava umjesto nužnost u kojoj je support ista čuvao i pravovremeno napravio zamjenu s kolegom koji ostaje bez municije. Itd. Itd. mogao bih do jutra jer imam 2 soma sati u KF1 i KF2. Uglavnom igru su pokvarili i sad je to casual multi-platform naslov za “Avarage Joe-a”.

  • MewCore

    11.12.2016 - 22:27

    Left 4 Dead 2 je baš sve izveo bolje od ove igre :(
    Da postoji mod u kome se putuje od lokacije do lokacije, treba napraviti nekakav zadatak ili da postoji bilo kakva minimalna narativna forma igra bi bila puno bolja. Ovako nema nikakve privlačnosti za ponavljanje i nema onog feelinga gdje jedva čekate da ju ponovno upalite jer odmah shvaćate da je zapravo vrlo nezahvalni grind. Očekivao sam mnogo više i developeri su odali dojam da nemaju baš nikakve inspiracije i kao da su igru napokon izvadili iz early accessa…reda radi. Djeluje kao f2p igra. Meni je ovo 6/10. Bila bi 5/10 da soundtrack nije apsolutno sezonacionalan (moguće je birati između instrumentalne ili vokalne varijante, sve fini nabrijani moderni metal i metalcore koji odlično nabrijava tempo). Sugestija recenzentu – prosječan igrač uz osjetilo vida ima i sluh pa ne bi bilo na odmet spomenuti što ono može pružiti prilikom konzumiranja ovog naslova.

    • Lovac

      @MewCore, 11.12.2016 - 22:38

      KF2 ima neusporedivo bolju shooting mehaniku i hitpointe na enemyima nego L4D2, a što se ostalog tiče to su totalno različite igre (osim kaotičnog zaletavanja enemya koji su “uveli” u KF2). KF1 je baš krasilo to što je bio više hardcore igra, ne za mainstream publiku. KF2 je u mojim očima (iako bitno drukčiji) ista stvar kao L4D. Jedna i druga igra su Multi FPS-i za mase.

  • GTA222

    11.12.2016 - 22:30

    Imam igru još od early access igro sam je ono pomalo kad dođe neki update u zadnje vrijeme slabije. Pa ako netko hoće zaigrati ovo neka mi se javi pa ću ga dodati na steamu :)

  • MoGaming

    11.12.2016 - 23:15

    Igra je odlična u onom što je a to je co-op preživljavanje valova neprijatelja,ako to ne volite nemojte ni probat.Igram je i jedan veliki minus je baš to što nemaš ni malo vremena prilagodbe na nove stvari što su uveli jer je vrijeme između valova jako kratko a nadogradnje su jako nabacane na prvi pogled.U prvom dijelu je bilo samo kupovanje između par oruzja a sad je mnogo više i kupnja nije slikovno prekazana nego samo tekstualno i jako je zbunjujuća za počet igrat ali ipak 70 od mene jer je zabavna pravo.

  • Dragan[MKD]

    12.12.2016 - 01:44

    10 klasa (perk) i puno grind, i vrlo je zanimljivo da moras grajndati vise levela sa tvojom klasom da bi otkljucao novu ability za tu klasu, ali mnogo je dobro da kad otklucas taj ability mjenja nacin na koji igras tu klasu, sto pravi prolem ukoliko zelis da isprobljas sve klase, i da vidis koju ti “leze” bolje, imas jako srece ako pogodis tu klasu od prve, jer otklucanje abilityja je jako naporno prvi level ti je 3saata ilitiga 5levela, ali ti abilytija rade igru puno zanimljivia, jer kad otklucas resurection sa doktorom imas stvarno osjecaj da utjece na igru, ovo je igru za ljudi koji vole grind fedinitivno kao dirty bomb sto je. Kad se uporedi sa L4D moram priznati da level design je puno bolji u KF2, i mozes iskoristit taj level dizajn protiv svih neprijatelja, naravno na vise razine tezine. Problem je i to sto su bosovi jako random nz koliko vrsta ima, ja sam video dva, kazu da imalo i neki doktor sto ja ni sam ga video i da su 5 bosa. Realno ne nude nista novo ali sad da je bila 60 eura mozda i ne bi bilo znas isplatljivo. Ako volite cooperative i ne volite one arena shooteri onda isprobajte ovo ili shadow warrior takodje dobar coop.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!