Killzone 3 [PS3]

Današnje tržište igara preplavljeno je FPS žanrom. Zato je sve teže naći originalnu pucačinu koja će uz to ponuditi kvalitetno singleplayer i multiplayer iskustvo. Nažalost sve je manje igara koje su jednako kvalitetne u oba aspekta, a rezultat toga su generične pucačine iz prvog lica koje su sklepane na brzinu, samo da bi pokupile još koju kunu od igrača. Killzone 3 nikako ne spada pod generične pucaljke, štoviše igra ima vrlo dobar singleplayer koji vas tjera da igrate dalje, ali i zanimljiv multiplayer koji će vas još dugo držati za ekranom nakon što završite kampanju. Osim naravno ako ne volite napucavanje protiv drugih ljudi, ali to je već druga priča.

Killzone 3 nastavlja tamo gdje je drugi dio igre završio. Glavni protagonisti su i dalje Sev i Rico dok su ostali likovi samo u službi priče. Nažalost ta priča baš i nema neke dubine, a likovi su mogli biti puno bolje okarakterizirani. Dok Sev i Rico imaju svoje istrošene rečenice koje slušamo u ratnim filmovima C produkcije, neprijatelji ipak imaju malo kvalitetnije odrađeni tekst. No sve u svemu, igrina radnja i likovi koji ju prate trebali su biti bolje osmišljeni, pa na taj segment svakako gledamo kao najslabiji dio singleplayer dijela. No na našu sreću taj nedostatak vrlo dobro nadoknađuje igrina atmosfera, imerzivnost i izvrstan osjećaj pucanja.

A upravo je taj osjećaj pucanja ono što je među najbitnijim stavkama svake FPS igre. Da se osjeti težina kretanja i nošenja oružja, a u tome Killzone 3 briljira. Kada ispalite rafal na slijepo bez ciljanja možete zaboraviti na to da ćete pogoditi neprijatelja, dapače – to može rezultirati vašom smrću. Isto tako, protivnici vas neće čekati na otvorenome i samo bacati glavu na vaše metke. Ako ste igrali Killzone 2 onda znate koliko je umjetna inteligencija bila kvalitetna, a ovdje je to još dodatno poboljšano. Helghasti će se skrivati, pucati naslijepo prema vama iz zaklona, bacati bombe da vas istjeraju na čistinu, pokrivati će se dok se povlače i slično. Da bi svaka akcija bila odrađena kako spada, Guerilla nas je počastila preciznim i responzivnim kontrolama koje nikada nećete kriviti za vlastitu, vritualnu smrt. Samo vaš skill, uvježbanost i taktika kojom pristupate borbi određuju hoćete li ostati na nogama ili ne. U svaki sukob treba ući pažljivo, jer trčanje kroz neprijateljske linije neće proći nekažnjeno. Isto tako kada padnete u borbi možete oživjeti svoje prijateljske jedinice, a novost koju uvodi ova igra jeste da će vam ta usluga biti vraćena. Samo ima jedna caka, ako Rica neprijatelj pritisne s paljbom, on neće moći doći do vas.

U prošloj igri nismo vidjeli previše različitoga okoliša zbog toga što se radnja odvijala većinom u gradu. Sada imamo priliku proći i upoznati različite dijelove planeta Helghan. Uz već uništene gradske ulice vidjeti ćete džunglu gdje ćete se skrivati u travi, ubijati pauke otporne na metke i koristiti biljke kao oružje za eliminaciju. Upotrebom jetpacka proći ćete preko ledenjaka i rafinerije, a zatim ćete hodati kroz smetlište i laboratorije, da bi završili na svemirskoj stanici, odnosno u kokpitu svemirskog broda. Iako je ovakva različitost dosta velik odmak od onoga što smo navikli viđati u Killzoneu, odluku dizajnera igre pohvaljujemo jer je dizajn svakog levela odlično odrađen i u neku ruku daje jednu novu dimenziju Killzoneu kao serijalu.

Drugi dio serijala pokazao je koliko snage PS3 ima, ali Killzone 3 pravi još jedan dobar korak unaprijed. Nije samo stvar u grafičkome prikazu. Zvuk, animacije, dizajn vozila i protivnika, fizika tijela, sve je to odrađeno vrhunski s namjerom da vam ponudi kvalitetni gameplay i iznimnu imerzivnost. Upravo će gameplay biti razlog zašto se možete tako lagano uživjeti u svijet Killzonea. A isti taj svijet neopisivo podsjeća na razdoblje nacizma. Otkako je prvi dio igre najavljen, moglo se vidjeti odakle dolazi glavna inspiracija za protivnike, ali tek ovaj nastavak to kompletno uprizoruje sa likovima poput Jorhan Stahla i admirala Orloca.

Kako je igra vrlo linearna kroz cijelu kampanju, dečki i cure u Guerrilli napravili su odličan posao jer zapravo nikad nema praznoga hoda između levela. Cijela kampanja puna je krasno izrežirane akcije, a kada se umorite od hodanja i pucanja vrijeme je za vozila. Njih ima i više nego dovoljno da upotpune svaki dio kampanje (dobro, nemojte očekivati sada “pecto” vozila), a iako ne nude ništa neviđeno, služe kao vrlo dobar odmak od standardnog trči i pucaj gameplaya. Budući da je ovo čistokrvni FPS, replay value nije osobito visok, iako je kampanja dovoljno dobra da ju poželite ponovno prijeći na većoj težini (na zadnjoj težini uistinu je svaki korak bitan). No ako imate prijatelja koji je također fan igre, po prvi puta u serijalu postoji offline co-op igranje. Nažalost svi oni koji su pomislili igrati s nekime na drugome kraju svijeta to neće moći, jer online co-op kampanja ne postoji.

Killzone 3 unosi nekoliko noviteta u svoj online multiplayer svijet. To se odnosi na broj modova kojih sada ima ukupno tri. Warzone mod poznat je iz prošle igre, gdje je cilj izvršiti različite zadatke zajedno sa svojim timom. Guerilla Warfare je pak najsličniji team deathmatchu, pa svi koji traže brzo i kratko napucavanje ovo je mod za njih. I tu je još Operations mod koji sadrži mini priču koja služi za povezivanje objektiva. Koncept poprilično podsjeća na Assault iz Unreal Tournamenta, a ako ste njega zaigrali onda znate koliko je bio zabavan.

Druga bitnija novost odnosi se na mp „karijeru“ i otključavanje mogućnosti unutar klasa. Sada je na vama izbor da birate na što se želite fokusirati. Sistem klasa poznat je iz dvojke i ovdje nema nekih velikih razlika u njihovoj funkcionalnosti. Broj mapa limitiran je na osam, dok se samo na određenim mapama nalaze jetpack, WASP i EXO koji će vam biti poznati nakon što odigrate singleplayer. U slučaju da nemate pristup globalnoj mreži, onda možete zaigrati Botzone, gdje možete provesti vrijeme u treningu sa botovima.

Killzone 3 kao cjelina funkcionira zaista odlično. Sadrži kvalitetan singleplayer koji igrivošću, imerzivnim dizajnom i atmosferom nadoknađuje poprilično slabu priču, te zabavan multiplayer koji između ostalog ima vrlo interesantan Operations mod. Killzone 3 je nadasve moderan naslov, jedan koji pored izvrsne grafike i fizike (koja nam još jasnije pokazuje za što je PS3 sposoban), pruža punu podršku za Move kontroler te 3D prikaz slike.

3D nažalost nismo stigli isprobati, ali igranje sa Moveom jesmo i možemo reći da radi vrlo, vrlo dobro. Prva je ovo hardcore igra koja pored standardnog Dualshocka koristi i Move kao kontroler, a Sony i Guerilla očito su se potrudili prikazati nam kako se FPS igre na PlayStationu 3 uistinu mogu igrati vrlo kvalitetno sa Moveom. Da se razumijemo, Move je vrlo zabavna alternativa i zaista dobro funkcionira u igri, no standardni Dualshock se ipak nameće kao nešto bolja opcija za preciznu i dugotrajniju kontrolu.

Ako ste fan Killzonea igru vam nećemo preporučiti, čisto zato jer to nema smisla – kao fan vjerojatno ste već na prvom viđenom screenshotu obavili predbilježbu. Možemo vam samo reći da razočarani nećete biti. Ako pak Killzone prije niste igrali i tražite odličan FPS za svoj PS3, znajte da je Killzone 3 vrijedan svoje cijene jer nudi detaljno, dugotrajno i impresivno iskustvo – kako za jednog, tako i za više igrača.

Do 12. ožujka, 2011. traje naša velika nagradna igra u kojoj vam dijelimo jedan Collector’s Edition Killzonea 3 sa Gun Attachement dodatkom za Move (glavna nagrada), kao i jedno standardno izdanje iste igre za drugoplasiranog.

Sve što trebate napraviti je smisliti najbolji hrvatski slogan za Killzone 3. Zvuči lako? Kliknite na link ispod, saznajte više o nagradnoj igri i pokažite nam svoju kreativnost!

NAGRADNA IGRA: Osmisli slogan i osvoji Killzone 3

Veselite li se danu kada i vi zaigrate Killzone 3? Jeste ga možda prednaručili? Ostavite nam svoje komentare, a kasnije i vlastite ocjene ove velike PS3 ekskluzive.