Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue

Polovično srce

Kingdom Hearts serijal oduvijek je patio od boljke razbacanosti na nekoliko generacija platformi što je sprječavalo dobar dio ekipe da upozna punu priču Square Enixove i Dinsneyeve uspješnice. Ipak, stvari su se tijekom godina popravile izlaskom HD kolekcija 1.5 i 2.5, a posljednji čavao ovom problemu zakucan je izlaskom HD 2.8 Final Chapter Prologuea koji je pokrio Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, Kingdom Hearts χ te usput dodao novi dio priče u Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage. Tako da u ovom tekstu zapravo dobivate, ne jednu, ne dvije, (sada vi dramatično čekate) nego tri recenzije u jednoj!

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance izašao je 2012. godine za 3DS, a u novom reizdanju uzeo je grafičke stereoide, pritom povećavši rezoluciju, postignuvši stabilni framerate te poboljšavši teksture. Osim toga, vidljiv je napredak na kontrolama te kretanju, jer je u odnosu na 3DS verziju kamera malo udaljenija i bolje prati tijek borbe, dok je zahvaljujući ukidanju touch komandi i prelaskom na veći broj fizičkih tipki sve mnogo fluidnije.

kingdom-hearts-2-8-hd-prologue (3)

Što se tiče ostatka, tu su i dalje ista priča, mehanike te likovi. Naći ćemo se u koži Sore i Rikua koji u alternativnim stvarnostima pokušavaju riješiti ispit kao priprema za konačnu borbu protiv Master Xehanorta. Čitav zaplet je pomalo izdramatiziran u epskim razmjerima, čini se dosta razbacan te nas baca iz jednog dijaloga u drugi bez nekog finog toka.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance u novom reizdanju uzeo je grafičke stereoide povećavši rezoluciju, stabiliziravši framerate te poboljšavši teksture.

Na drugu stranu, borba je zabavna kao i prvog puta, s mogućnosti ulaska na brzo kretanje odbijanjem od zid te dodavanjem seta komandi kroz kartice koje postavljamo sami. Prisutan je i Drop sustav, gdje nakon određenog vremena upravljanje se prebacuje s jednom lika na drugog, što se u početku čini kao dobar koncept, no na duže staze ovo zna biti jako zamorno. Malo je izlizana i opcija prizivanja Dream Eatersa na našu stranu, budući da ostavlja osjećaj kao da je Square Enix želio odgristi mali komad Pokemon kolača ubacivanjem tog elementa u popularni serijal.

kingdom-hearts-2-8-hd-prologue (1)

Kingdom Hearts χ (ovo X se čita kao Chi) Back Cover je animirani film prema radnji igre s preglednika Kingdom Hearts χ. Film se sastoji od niza scena koje su tu da nam u kratkim crtama objasne radnju ove male igre, jer budimo realni, nitko ne želi igrati original s preglednika. Što se tiče same kvalitete filma, vidljivo je slabo ulaganje u glasovnu gumu i samu logiku snimanja kadrova, zbog čega filmić s prijelazima između scena na trenutke izgleda kao da ga je radio srednjoškolac koji je prvi put otkrio Movie Maker. Priča je dovoljno zanimljiva za fanove serijala, no ako vam je ovo prva igra iz serijala slobodno preskočite film jer ćete izaći zbunjeniji nego ste ušli.

Kingdom Hearts χ Back Cover je animirani film koji na trenutke izgleda kao da ga je radio srednjoškolac koji je prvi put otkrio Movie Maker.

Treći i možda najbitniji dio paketa je sasvim novi segment pod imenom Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage, a služi kao izvrstan uvod za nadolazeći punokrvi treći nastavak serijala, jer oba dijele slično vremensko razdoblje te isti, Unreal 4 engine. Ono što je vidljivo u samom startu je da se Square Enix tim još bori s ovim pokretačem, što je pogotovo vidljivo na padu broja sličica u sekundi prilikom većeg broja raznih efekata na zaslonu. Ipak, moram usput priznati da je sve ostalo zato izgleda prekrasno, od zanimljivih lokacija, odličnih raznih specijalnih efekata u borbi te općenito likova koji nikada nisu izgledali bolje. Kad smo kod likova, samo da napomenem da ovdje preuzimamo ulogu Aquae, jedne od omiljenih likova serijala.

kingdom-hearts-2-8-hd-prologue (5)

Uvedene su i neke potpuno nove mogućnosti poput punjenja specijalnog mjerača te kasnije korištenjem posebnih napada u zavisnosti od našeg stila borbe. Primjera radi, ako se borite s nekim neprijateljem koji je slab na led te stalno koristite taj napad, jednom kada dobijete specijalni napad vaš lik će izvesti super-mega pojačanu verziju tog ledenog napada. Osim toga, tu je i novi sustav Shotlocka koji usporava vrijeme te nam omogućuje izbor više protivnika koje ćemo napasti u jednom ogromnom combou.

Treći i najbitniji dio paketa je novi segment pod imenom Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage, a služi kao izvrstan uvod za nadolazeći treći dio.

Vidljiv je utjecaj Nomure na 0.2 nastavak, jer je jedna od glavnih okosnica igre i ostvarivanje raznih zadataka da otvorimo nove krpice te mijenjamo našeg lika. Sve ovo nabrijat će ljubitelje serijala, no taman kada se zagriju dočekat će ih završni krediti; 0.2 traje oko tri sata te imam osjećaj da većina fanova neće biti pretjerano sretna dužinom. Ovo je na kraju ispao više kao neki demo nadolazeće trice u ovom paketu te je kod mene više povećao glad za tricom umjesto da je utaži.

kingdom-hearts-2-8-hd-prologue (4)

Ovaj paket općenito ostavlja slatko-gorak osjećaj na kontroleru. Svaki komad ima svojih mana, od kratkog trajanja 0.2 verzije, pomalo loše odrađene priče u 3D-u te kriminalno loše montaže filma. Fanovi serijala ovo će sigurno kupiti, tako da je nepotrebno se uopće njima obraćati.

Ukoliko ste novi u serijalu, preporučio bih da radije pričekate HD 1.5 i 2.5 Remixove koji dolaze u trećem mjesecu za PlayStation 4, jer su oni puno više ogledni primjeri serijala nego 2.8. A ako vam se svide ranija HD reizdanja, onda je vrijeme da isprobate 2.8, a do tada mu vjerojatno i cijena bude niža.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PlayStation 4. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Kingdom Hearts 2.8 je tu čisto da popuni priču onima koji su propustili njegove dijelove jer nisu imali te konzole, no sigurno nije najbolja ulazna točka za početnika u serijalu.

• prekrasne lokacije novog 0.2 dijela