King’s Bounty: The Legend

Dobro, nećemo vam baš to pojašnjavati, no s obzirom na tematiku igre shvaćate zašto smo ovako teatralni. Šalu na stranu, odmah ćemo prijeći na stvar i reći kako su Rusi ovoga puta napravili odličan posao. Dakle, Katauri Interactive (a mislili ste da su Japanci, zar ne?) svojim je prvijencem u gaming industriji pokazao kako za kvalitetnu igru nije potreban visok budžet već entuzijazam, ljubav i impresivno znanje programiranja. Vjerovali ili ne, King’s Bounty: The Legend je nastavak originalnog King’s Bountya kojeg se tek rijetki sjećaju iz vremena Amige i Commodorea. Dotični je prije 18 godina postavio temelje žanra na kojima se pak proslavio jedan drugi serijal, poznat pod nazivom Heroes of Might and Magic. Što je to natjeralo Katauri da gotovo dva desetljeća kasnije odluči otkupiti prava na izradu igre u sjeni spomenutog serijala, iskreno rečeno – nemamo pojma. No s obzirom na sam rezultat, mješavinu klasike i suvremene tehnologije, ne možemo se, i ne smijemo buniti.

King’s Bounty: The Legend je RPG starog kova, nerijetko sličan strategiji na poteze. Smješten je, kao što ste već mogli izvući iz konteksta, u svijet magije i doba kada je čovjek obožavao prirodu, a da pri tome nije bio hipi. Prije početka same igre, na vama je da izaberete jednog između tri predefinirana lika. Ratnik, Paladin i Čarobnjak klase su koje imate na izboru prema svojim afinitetima. Kada se konačno odlučite za svog junaka, igra vas ukratko upoznaje s pozadinskom pričom, zapletom i intrigama u kraljevstvu zvanom Endoria. Doduše, ne baš tako doslovno jer je fabula zapravo bajkovita, te osim klišeja poput „jednom davno“ i „princ na bijelom konju“ priča ne daje nekakve dubokoumne moralne dvojbe, filozofska pitanja i ostalo. Naprotiv, King’s Bounty se ne srami svoje jednostavnosti već sve prepušta nešto složenijem, ali i kvalitetnijem gameplayu.

Nakon brzinskog tutoriala već vam je jasno da je zemlja u opasnosti i da upravo vi morate pridonijeti njezinom spašavanju. Dobivši rank kraljevskog tragača za blagom, stavljate se u službu kralju Marku Pametnom te krećete u izvršavanje raznoraznih zadataka i potragu za raznolikim blagom što vam podari zemlja Endoria. Idilično, ali ipak ne i bezopasno jer kraljevstvom lutaju interesne skupine zvjeradi i kriminalaca koji žive za dan kada će vas skratiti za glavu. Da biste to izbjegli, uz sebe ćete morati povesti zavidnu vojsku unajmljenu u dvorcima i kavanama razbacanim širom zemlje. Vaša militarna sila sastoji se od 5+2 slotova u koje možete staviti razne klase boraca kako bi mogli parirati neprijateljima. Svaka klasa ima svoje specifičnosti, mane i prednosti pa ćete prilikom sastavljanja svog tima nedvojbeno taktizirati. Ovisno o snazi, svaka jedinica također ima i zahtjevnost u vidu visine vašeg Leadership metra. Drugim riječima, što više vaš lik napreduje, to će jače i brojnije jedinice moći unajmiti.

Bliski susret s lutajućim neprijateljima rezultira s ulaskom u borbeni sustav. Na prvi pogled borba sliči šahu, no zbog dodatnih elemenata riječ je o nešto drugačijem pristupu. Kretanje, interakcija i napad ograničeni su brojem action pointsa, specifičnih za turn-based igre. Cilj je dakako eliminirati protivničke trupe i pritom izgubiti što manje vlastitih. Za tu potrebu koristit ćete brojne pogodnosti klasa, njihove specijalne sposobnosti i magiju. Magija se dijeli na tri klase koje je najlakše opisati kao napadačke, defanzivne i pogodbene. Čarolije možete koristiti iz svitaka koje prikupite tokom igre ili ih pak naučiti te razvijati po svojoj volji. Naravno, tijekom borbe bit će vam dopušteno korištenje magije tek jednom u svakom krugu (dok svi akteri ne završe svoje poteze), ali i ograničeno količinom mana pointsa.

Magiju dakako, može koristiti i vaš neprijatelj pa će njena kombinacija s turn-based borbom biti čisto taktiziranje i nadmudrivanje. No vaš igrač će ipak biti u prednosti zbog još jednog elementa koji itekako pridonosi intenzivnosti i kvaliteti borbe. Nedugo nakon početka igre dolazite u posjed Pandorine kutije, iliti Rage casket-a, koji vam na raspolaganje stavlja četiri jedinstvena bića razornih sposobnosti. Njihovo korištenje ograničeno je rage pointsima, a moć i cijena svake akcije ovisit će o levelu bića koje koristite jer vaši pomagači napreduju baš kao i vi. No prije svega, morat ćete dotična bića natjerati da vam služe, jer neće svi biti oduševljeni vama. Ugađanje i udovoljavanje njihovim željama ključno je za vaš napredak, te ćete se uz silu main i side questova, morati pozabaviti i time. Srećom, zbog odlično izvedenog sistema borbe, to vam ne bi trebalo biti nimalo zamorno. Štoviše, zbog konstantne želje i potrebe za napredovanjem, često bi vam se moglo dogoditi da ono „još pet minuta“ preraste u nekoliko sati.

Endoria, iliti svijet King’s Bountya, možda se i ne diči ogromnom kvadraturom, no svejedno nudi popriličnu veličinu teritorija podijeljenog na višestruke pokrajine. Bajkovite šume, močvare, rudnike, planinske masive proći ćete jašući na svom bijelom konjiću, dok ćete basnoslovne plaže, obale, poluotoke i otoke preploviti svojim brodovima. Svaka lokacija odiše impresivnim detaljima i stilom, bilo da je riječ o manjem naselju, mračnoj kripti ili pak tajnovitom dvoru. Nadalje, svijet vrvi raznolikim neprijateljima, odnosno jedinicama koje ćete moći voditi. Recimo samo da igra unatoč manjku smislene mitologije donosi veći broj klasa nego LotR i Harry Potter serijali zajedno. Goblini, pirati, gmazovi, barbari, demoni, čarobnjaci, trolovi, vampiri, vukodlaci… lista dostupnih bića stvarno je zavidna. Za pohvalu slove i bossovi koji su također specifični svaki na svoj način. Dovoljno je reći da borba protiv mitskog Krakena, koji se pojavljuje u skoro svakoj igri slične tematike, nikada nije bila tako zanimljiva i napeta.

Sistem istraživanja u igri rezultira nagrađivanjem, baš kao što to i priliči igrama koje vas mogu ostaviti pred ekranom čak nekoliko sati. Ako vam je imalo stalo do RPG igara, u King’s Bountyu vam nikad ne bi trebalo biti dosadno. Osim potrage za zlatom i kojekakvim objektima za povećavanje mane ili dodatnih experience bodova, uvijek će se javljati nove opcije i dodatne mogućnosti. Bacit ćete se u potragu za ženom koja će vašim trupama donijeti prijeko potrebne bonuse; ili ćete se pak okušati u turnirima i provjeriti jeste li dorasli izazovu najjačih protivnika. A sveopćoj atmosferi u kojoj ćete vršiti tu interakciju zaista ne možemo prigovoriti. Maštovitost questova i višestruka, slikovita rješenja istih zasjenit će tek šaljivi štih prema cijeloj tematici. Blaža verzija sarkazma često će vas nasmijati izraženim stavovima o princezama i zmajevima, te žabama koje se pretvaraju u lijepe prinčeve / princeze.

Bacite li pogled na minimalne zahtjeve igre, pa onda i na pokoji screenshot, shvatit ćete da je igra zlatna sredina koja može zadovoljiti standardne ukuse. Nije prezahtjevna, a može se pohvaliti i pristojnom grafičkom prezentacijom. Posebne pohvale možemo uputiti animaciji i estetici.

Auditivna strana prva je stvar za koju smatramo da postoji mjesto za napredak. Naime, glasovne sinkronizacije u igri nema, pa ćete tako biti primorani čitati svaki dijalog. Nerijetko su ti razgovori opširni i ne bi bilo loše da smo dobili glasovnu sinkronizaciju barem za glavne questove. Naravno, ovo ne možemo uzeti kao veliku manu, no ukupni dojam mogao je biti i bolji. S druge strane, glazbena podloga je kvalitetna i slušljiva. Doduše, možda će vam se učiniti da se idilične melodije prečesto ponavljaju zbog malog broja istih, ali s obzirom da su zarazne kao i sama igra, moglo bi se dogoditi da ih počnete pjevušiti u nasumičnim trenucima tišine.

Želimo li igri naći konkretan minus, to bi svakako bio nedostatak multiplayera. Možda bi bilo previše kada bi tražili napredne multiplayer modove, no co-op podrška ne čini se nemogućom opcijom. Ipak, nada postoji u vidu budućih ekspanzija, a prva na redu je The Armored Princess koja stiže u prvoj polovici ove godine.

Visoka ocjena igre rezultat je više čimbenika. Posložimo li činjenice da je igra pametno koncipirana, zarazna i pri tome je ne muče problemi s bugovima, optimizacijom ili kontrolama, možemo zaključiti kako je King’s Bounty: The Legend izvrstan spoj klasičnih vrijednosti i modernih rješenja. Trajnost igre nekoliko puta premašuje velik dio zapaženijih hitova, a mogućnost ponovnog igranja s drugim klasama i na drugim modovima težine samo su nagrada za izvrsnu kampanju. Uzmemo li k tome u obzir da je ovo tvorcima igre zapravo prvi projekt, ne vidimo razloga zašto ih ne bismo nagradili lijepom ocjenom, baš kao što su i oni nagradili nas ovom izvanrednom igrom. Ljubiteljima žanra i tematike zabava je zagarantirana, a svima ostalima pružena je prilika da se uvjere kako Kevin Levine, kreator nagrađivanog BioShocka, ne griješi kada kaže da je King’s Bounty: The Legend jedna od najboljih igara prošle godine.

Slažete li se s nama? Ako ste fan RPG igara ovu igru zasigurno niste zaobišli pa nam svakako ostavite komentar i izrazite svoje oduševljenje istom. Ako vam pak igra i nije pretjerano prirasla srcu obrazložite zašto. Naš “komentari box” ispod recenzije vam stoji na raspolaganju.

Poštovane dame, cijenjena gospodo i goblini! Nošeni predrasudama i skeptični kakvi već jesmo, u sveopćem naletu mase igara krajem godine ignorirali smo ruski King’s Bounty: The Legend. Nepravda je ispravljena!

93 Naša ocjena
  • zarazan gameplay
  • trajnost